Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Jeśli mogę wtrącić swoje to ja także miałem problem z szarpaniem przy gaszeniu (520d/163km) do wymiany klapa gasząca (750pln nowa),(nie mylić z klapkami w kolektorze) i po tej operacji już nie szarpie. Tylko u mnie po podłączeniu kompa pokazało błąd właśnie tej klapy. Także diagnoza była prawidłowa.

Pozdrawiam i życzę powrotu do zdrowia BMW.

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Przeczytalem caly temat i nie wiem co mam myslec. U mnie lekko szarpie silnikiem przy gaszeniu, ale z tego co zauwazylem, to jedynie jak samochod jest na biegu jalowym (neutralnym). Jezeli, natomiast gasze silnik z wcisnietym pedalem sprzegla, to zero drgan. Nie wiem, czy mam sie tym przejmowac, czy po prostu gasic silnik z wcisnietym sprzeglem? Wczesniej tego nie zauwazylem, bo chyba nie gasilem silnika na "luzie". Dodam ze skrzynia manualna, 530i.
Raz BMW, zawsze BMW.
Opublikowano
Jak wyglada ta klapa gaszac?Widze nie tylko ja sie z takim problemem borykam,od pewnego czasu spedza mi to sen z powiek i chce sie jakos z tym telepnieciem podczas gaszenia uporac:)

Sprzedam bmw e36 http://tablica.pl/oferta/bmw-318i-e36-CID5-ID4w39t.html?action=show&id=66505631


...nawet gdy rodzinie twej łzy do oczu się cisną,przenigdy nie współpracuj z pi.......ą policja.....

Opublikowano
Klapa gasząca powinna być chyba w okolicy zaworu egr ale nie wiem czy ona występowała w ogóle w e60, być może jest w wersji z dpf.
  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam,

 

Nie chcąc zaśmiecać forum podłączę się z tematem do tego postu, czy może ktoś już rozkminił powód tego szarpania.

 

Ja od pewnego czasu zauważam przy moim takie szarpnięcie przy gaszeniu silnika, dodam tylko że miałem usuwany filtr cząsteczek stałych czy to może mieć coś wspólnego?

 

Będę wdzięczny za jakąkolwiek informacje

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Odświeże temat.

W mojej E60 zdjagnozowano niesprawną poduszkę pod silnikiem (lewa).

Została ona wymieniona i na początku szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu usłao.

Po jakimś czasie znów jest odczuwalne i dodatkowo przeniosło sie na bardzo delikatne mrowinie w kierownicy :(

Co to może być ? czyżby 2 poduszka była padnięta ? (prawa)

Dwumasa odpada -- automat skrzynia

Opublikowano
Odświeże temat.

W mojej E60 zdjagnozowano niesprawną poduszkę pod silnikiem (lewa).

Została ona wymieniona i na początku szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu usłao.

Po jakimś czasie znów jest odczuwalne i dodatkowo przeniosło sie na bardzo delikatne mrowinie w kierownicy :(

Co to może być ? czyżby 2 poduszka była padnięta ? (prawa)

Dwumasa odpada -- automat skrzynia

 

lipna poduszka - zamiennik ? :norty:

Opublikowano
Odświeże temat.

W mojej E60 zdjagnozowano niesprawną poduszkę pod silnikiem (lewa).

Została ona wymieniona i na początku szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu usłao.

Po jakimś czasie znów jest odczuwalne i dodatkowo przeniosło sie na bardzo delikatne mrowinie w kierownicy :(

Co to może być ? czyżby 2 poduszka była padnięta ? (prawa)

Dwumasa odpada -- automat skrzynia

 

Masz fabrycznie DPF, bo widzę że auto 2004?

 

Jeśli nie masz, to nie masz też klapy gaszącej i będzie trochę trzepał. Można taką klapę zamontować u kolegi Roger-nysa. Ja się jeszcze nie zdecydowałem, choć pieniądze w sumie nieduże.

Opublikowano

Jeśli nie masz, to nie masz też klapy gaszącej i będzie trochę trzepał. Można taką klapę zamontować u kolegi Roger-nysa. Ja się jeszcze nie zdecydowałem, choć pieniądze w sumie nieduże.

Ja jestem po montażu klapy gaszącej w aucie bez DPF. Co prawda nie u Roger-Nysa tylko na własną rękę u siebie (oczywiście z prawidłowym schematem) i niestety muszę powiedzieć że spodziewałem się większej poprawy.

Oczywiście poprawiło się w jakimś stopniu - nie słychać takiego "wysokiego" metalicznego dźwięku, ale głuchy-niski chrobot nadal pozostał.

Jak napisał Maciek montaż tego to nie duże pieniądze więc myślę że warto aby inni u siebie zamontowali - może akurat w ich przypadku w jakiś sposób lepiej ta klapa zadziała.

Opublikowano
Odświeże temat.

W mojej E60 zdjagnozowano niesprawną poduszkę pod silnikiem (lewa).

Została ona wymieniona i na początku szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu usłao.

Po jakimś czasie znów jest odczuwalne i dodatkowo przeniosło sie na bardzo delikatne mrowinie w kierownicy :(

Co to może być ? czyżby 2 poduszka była padnięta ? (prawa)

Dwumasa odpada -- automat skrzynia

 

lipna poduszka - zamiennik ? :norty:

 

Poduszkę kupiłem Febi...ale z tego co wiem to chyba Cortego dla nich robi.

Opublikowano
Odświeże temat.

W mojej E60 zdjagnozowano niesprawną poduszkę pod silnikiem (lewa).

Została ona wymieniona i na początku szarpanie przy odpalaniu i gaszeniu usłao.

Po jakimś czasie znów jest odczuwalne i dodatkowo przeniosło sie na bardzo delikatne mrowinie w kierownicy :(

Co to może być ? czyżby 2 poduszka była padnięta ? (prawa)

Dwumasa odpada -- automat skrzynia

 

Masz fabrycznie DPF, bo widzę że auto 2004?

 

Jeśli nie masz, to nie masz też klapy gaszącej i będzie trochę trzepał. Można taką klapę zamontować u kolegi Roger-nysa. Ja się jeszcze nie zdecydowałem, choć pieniądze w sumie nieduże.

 

 

Auto z fabrycznym DPF.

Mam też magiel do regeneracji i może te mrowienie jest z tego powodu :?:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Zgadzam się z kolegami, warto zobaczyć na klapę gaszącą. U mnie się nie zamyka podczas gaszenia i szarpie silnikiem, gdy ręcznie zamykam przepustnicę to delikatnie silnik się wygasza. A podejrzewałem już koło pasowe itd.
Opublikowano

Proszę drodzy koledzy o podpowiedź.

Gdzie znajdę tą klape gaszącą jak się do niej dostać i jak sprawdzic czy działa prawidłowo ???

Opublikowano

Filmik :http://www.youtube.com/watch?v=_aj5Z9hwTx8 oraz lokalizacja części: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3869-agr-sterowany-podcisnieniowo/i47739#part03.

Sprawdzenie jest dosyć proste: jeśli wyłączasz silnik powinna się klapa zamknąć, jak uruchamiasz to się otwiera. Możesz spróbować na włączonym silniku ręcznie ją przekręcić tą sprężyną z boku, podobno jeśli jest sprawna nie powinna się ruszyć, u mnie niestety się rusza i myślę jak ją naprawić.

Opublikowano
Filmik :http://www.youtube.com/watch?v=_aj5Z9hwTx8 oraz lokalizacja części: http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_3869-agr-sterowany-podcisnieniowo/i47739#part03.

Sprawdzenie jest dosyć proste: jeśli wyłączasz silnik powinna się klapa zamknąć, jak uruchamiasz to się otwiera. Możesz spróbować na włączonym silniku ręcznie ją przekręcić tą sprężyną z boku, podobno jeśli jest sprawna nie powinna się ruszyć, u mnie niestety się rusza i myślę jak ją naprawić.

 

Jak wywalałem klapki to odczepiłem EGR z przepustnicą od kolektora. Wyczyściłem tą klapę i jak ruszałem sprężyną to działała.

Spróbuje dziś na włączonym silniku ruszyć spręzyną i zobaczymy co będzie.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja miałem, ale przyczyną była zepsuta przepustnica, która nie wygaszała, a błędu nie pokazywał komputer.

Po podpięciu innej problem ustąpił. Gaszenie nie do poznania.

Opublikowano
a czy ktoś ma problem z telepaniem silnikiem, a nie wywalił jeszcze klapek w kolektorze ?

 

Przed i po gaśnie tak samo, te klapki nie mają nic wspólnego z gaszeniem

Opublikowano
a czy ktoś ma problem z telepaniem silnikiem, a nie wywalił jeszcze klapek w kolektorze ?

 

Przed i po gaśnie tak samo, te klapki nie mają nic wspólnego z gaszeniem

 

Dlaczego tak uważasz?

Wg mnie klapki w kolektorze ssącym służą przede wszystkim do gaszenia silnika, podczas gaszenia ewidentnie ramię klapek się przesuwa i klapki się zamykają, tak samo jak przepustnica przy EGRze. Podobno bez klapek odrobinę głośniej gaśnie i tyle. Podstawą to łagodnego wygaszania jest przede wszystkim przepustnica, która odpowiada nie tylko do gaszenia ale również do wypalania DPF-u.

Opublikowano

Dlaczego tak uważasz?

Wg mnie klapki w kolektorze ssącym służą przede wszystkim do gaszenia silnika

W-g inżynierów BMW - nie, choć dodatkowo są przy gaszeniu wykorzystywane.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam, mam ten sam problem z szarpaniem przy gaszeniu silnika. Mam e60 530d 218km manual bez dpf. Przed wyjęciem klapek, jak i po ich wyjęciu silnik dalej tarpie, więc one na pewno nie mają na to wpływu. Niedawno padł mi dwumas. Po wymianie nic nowego. Dalej szarpie. Następnie padło koło pasowe. Po wymianie na oryginał - wciąż to samo - znaczy szarpie. W lato zauważyłem, że przy gaszeniu silnika na włączonej klimie, silnik gaśnie normalnie, znaczy bez szarpania. Obstawiam napinacz paska klimatyzacji. Znajomy który handluje częściami do e60 mówi że to częsta przypadłość tego modelu. Może na dniach wymienię ten napinacz u siebie. koszt nie duży bo ok 120zł, więc można spróbować. nr 3 na rysunku.

 

http://realoem.com/bmw/diagrams/k/d/197.png

Opublikowano

Może źle to rozumiem. Ale skoro klima nie jest włączona to i szrpie silnikiem to dlaczego miałaby być to wina napinacza paska od klimy ?

U mnie te szarpnięcie ustąpiło właściwie jakoś po wywaleniu tych klapek...niby nie są one odpowiedzialne za gaszenie ale .....

Opublikowano
Ja piszę jakie objawy są u mnie. Włączona klima obciąża bardziej pasek, wtedy przy gaszeniu nie ma tarpnięcia. Silnik gaśnie "gładko". Jak wyłączę klime problem powraca, stąd nasuwa się pomysł na wymianę tego właśnie napinacza. Nowy napinacz na wyłączonej klimie będzie bardziej napinał pasek. jutro się okaże.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.