Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam 530d e60 2004r.

 

mam taki problem i nie wiem jaka jest jego przyczyna:

 

otóż:

 

przy gaszeniu silnika, niezależnie od tego czy jest on zimny czy ciepły następuje takie nieprzyjemne (dość mocne) szarpnięcie silnikiem..

 

spotkał się ktoś z taką przypadłością w swojej e60?

 

podejrzewam że może to koło pasowe, bądź któraś z poduszek pod silnikiem.. jednakże pewności nie mam.

u mechanika także jeszcze z tym nie byłem, bo postanowiłem najpierw spytać tutejszych ekspertów :D

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
odnowie nieco temat...

 

czy szarpanie silnika przy gaszeniu może być spowodowane uszkodzonym kołem pasowym wału korbowego ?

 

Spróbuj zlokazilować miesjce pod maską, z którego mniej więcej dochodzi ten nieprzyjemny odgłos. Poszukaj pomocnika, który będzie zapalał i gasił silnik a ty nasłuchuj.

Jest kilka możliwości:

1. Koło pasowe z tłumikiem drgań. - hałas z przodu silnika w okolicach chłodnicy

2. Napinacz paska wieloklinowego, - to samo co wyżej

3. Poduszki silnika lub skrzyni - tu nie trzeba tłumaczyć

4. Koło dwumasowe. - okolice połączenia silnika ze skrzynia.

Spróbuj jeszcze uruchomić i zgasić silnik na wciśniętym sprzęgle i powiedz czy jest różnica

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano
Jak manualna skrzynia to obstawiam dwumasa

no nie strasz :P

 

dodam że jak silnik pracuje na jałowym... czy jak dodaje gazu to nie ma żadnych nieprzyjemnych drgań które przechodziłyby na karoserię.. nawet jak otworze maskę to pracuje równiutko bez żadnych trzęsawek..

 

ide zaraz sprawdzić co się będzie działo jak go zgasze na sprzęgle...

Opublikowano
Jak manualna skrzynia to obstawiam dwumasa

no nie strasz :P

 

dodam że jak silnik pracuje na jałowym... czy jak dodaje gazu to nie ma żadnych nieprzyjemnych drgań które przechodziłyby na karoserię.. nawet jak otworze maskę to pracuje równiutko bez żadnych trzęsawek..

 

ide zaraz sprawdzić co się będzie działo jak go zgasze na sprzęgle...

 

sprawdziłem.. na sprzęgle gaśnie tak samo jak i bez wciśniętego sprzęgła... czyli targa silnikiem i taki nieprzyjemny dzwięk...

czyli dwumas raczej odpada?

 

coraz mocniej uświadamiam sobie że to jednak chyba to koło pasowe...

 

mam rację chłopaki?

 

aa nie wspomnialem jeszcze o tym.. że wczoraj byłem w ASO Tłokiński łódź opowiedziałem tą historię serwisantowi i stwierdzil że wtryski do wymiany :mad2: :mad2: :norty: :norty:

ale na koniec powiedzial ze przed wtryskami trzeba jeszcze sprawdzić właśnie koło pasowe.. bo ono ma chyba w sobie ten tłumik drgań i możliwe że się rozwarstwiło czy cos.. i dlatego to szarpanie z tym nieprzyjemnym dźwiękiem...

Opublikowano
Jak manualna skrzynia to obstawiam dwumasa

no nie strasz :P

 

dodam że jak silnik pracuje na jałowym... czy jak dodaje gazu to nie ma żadnych nieprzyjemnych drgań które przechodziłyby na karoserię.. nawet jak otworze maskę to pracuje równiutko bez żadnych trzęsawek..

 

ide zaraz sprawdzić co się będzie działo jak go zgasze na sprzęgle...

 

sprawdziłem.. na sprzęgle gaśnie tak samo jak i bez wciśniętego sprzęgła... czyli targa silnikiem i taki nieprzyjemny dzwięk...

czyli dwumas raczej odpada?

 

coraz mocniej uświadamiam sobie że to jednak chyba to koło pasowe...

 

mam rację chłopaki?

 

aa nie wspomnialem jeszcze o tym.. że wczoraj byłem w ASO Tłokiński łódź opowiedziałem tą historię serwisantowi i stwierdzil że wtryski do wymiany

 

 

wtryski do wymiany? na jakiej podstawie? Auto było podłączane pod kompa? jakie wtryski mają czasy korekty?

 

U mnie też jeden wtrysk szwankował, pokazywał prawie +3 (czy 0,3 nie pamietam jaki jest akceptowalny) w każdym razie tyle ile było dopuszczalne jeszcze jako poprawnie działający. Już sie nastawiłem na wymiane wtrysku, po dwóch miesiacach znów podpiąłem komputer i wszystkie wtryski działaja idealnie.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano

pod komputer auto nie było podłączane.. koleś w serwisie tak po prostu palnął że mogą to być wtryski..

na dniach podjadę do znajomego mechanika i zobaczymy co tam się dzieje naprawdę....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wtryski do wymiany? na jakiej podstawie? Auto było podłączane pod kompa? jakie wtryski mają czasy korekty?

 

U mnie też jeden wtrysk szwankował, pokazywał prawie +3 (czy 0,3 nie pamietam jaki jest akceptowalny) w każdym razie tyle ile było dopuszczalne jeszcze jako poprawnie działający. Już sie nastawiłem na wymiane wtrysku, po dwóch miesiacach znów podpiąłem komputer i wszystkie wtryski działaja idealnie.

 

 

jakie (gdzie) tankujesz paliwo?

Opublikowano

U mnie (530i) też to jest!Taki dziwny metaliczny dźwięk przy wyłączaniu silnika(takie kliknięcie).

 

Czy Twoje auto jest wyposazone w aktywny uklad ?Jesli tak to pewnie jest ta sama pzryczyna co u mnie...

 

Czyli co???Też mam aktywny układ.

Opublikowano
U mnie (530i) też to jest!Taki dziwny metaliczny dźwięk przy wyłączaniu silnika(takie kliknięcie).

 

Czy Twoje auto jest wyposazone w aktywny uklad ?Jesli tak to pewnie jest ta sama pzryczyna co u mnie...

 

Czyli co???Też mam aktywny układ.

 

a o co chodzi z tym aktywnym układem?

 

jeśli chodzi o paliwo to tankuje na bp/orlen raz na jakis czas zaleje vervą..

Opublikowano
wtryski do wymiany? na jakiej podstawie? Auto było podłączane pod kompa? jakie wtryski mają czasy korekty?

 

U mnie też jeden wtrysk szwankował, pokazywał prawie +3 (czy 0,3 nie pamietam jaki jest akceptowalny) w każdym razie tyle ile było dopuszczalne jeszcze jako poprawnie działający. Już sie nastawiłem na wymiane wtrysku, po dwóch miesiacach znów podpiąłem komputer i wszystkie wtryski działaja idealnie.

 

 

jakie (gdzie) tankujesz paliwo?

 

zwykły ON, choć po przygodzie z wtryskiem miałem zamiar co trzeci zbiornik tankować ON premium ale jakoś zaniechałem. Tankuje prawie zawsze NESTE, bardzo rzadka na 123 Statoila, kiedy jestem w trasie i mam już sytuacje awaryjną to wybieram dużą stację BP/SHELL/ORLEN, nigdy nie tankuje na niemarkowych

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Troszeczke moze sie wydawac dziwne to co napisze,ale jak odlaczysz aktywny uklad,to tego uderzenia nie slychac...Aktywny uklad ptrzebuje bardzo duzo pradu,a jak wiadomo alternator produkujac ten prad stawia duzy opor,czyli prawdopodobnie kolo pasowe masz do wymiany.U mnie wymiana zalatwila sprawe i jest juz ok
  • 1 rok później...
Opublikowano
Kolego skovroon, tak z czystej ciekawosci, jaki przebieg? ja w 2005r 3.0d 218km zmienilem kolo pasowe przy przebiegu ok 225 tys km. A razem z nim, przy okazji wszystkie rolki, paski i pompe wody ;) Radze również zbadać te elementy 'przy okazji'! :)) Pozdrawiam
Opublikowano

Przebieg 210k

 

Wymienione do tej pory:

sprzeglo + dwumas

Poduszki pod silnikiem + szkrzynią

koło pasowe

 

 

i nic.. dalej to samo :cry2:

Opublikowano
Przebieg 210k

 

Wymienione do tej pory:

sprzeglo + dwumas

Poduszki pod silnikiem + szkrzynią

koło pasowe

 

 

i nic.. dalej to samo :cry2:

:shock: :shock: , hmm wymieniles wsumie wszystko co moglo (IMO) powodowac te szarpniecia.

Rozumiem ze mechanicy rozkladaja rece i nie wiedza o co chodzi?

Tak wymieniac na pale to mozna i pol samochodu...

Byly jakies objawy dwumasy ? Poduszki majatku nie kosztuja wiec dobrze ze wymieniles, kolo pasowe rowniez ale dwumas juz trzepnol po kieszeni ... :(

Opublikowano
Przebieg 210k

 

Wymienione do tej pory:

sprzeglo + dwumas

Poduszki pod silnikiem + szkrzynią

koło pasowe

 

 

i nic.. dalej to samo :cry2:

:shock: :shock: , hmm wymieniles wsumie wszystko co moglo (IMO) powodowac te szarpniecia.

Rozumiem ze mechanicy rozkladaja rece i nie wiedza o co chodzi?

Tak wymieniac na pale to mozna i pol samochodu...

Byly jakies objawy dwumasy ? Poduszki majatku nie kosztuja wiec dobrze ze wymieniles, kolo pasowe rowniez ale dwumas juz trzepnol po kieszeni ... :(

 

ORI koło pasowe 1500zł więc też trochę "trzepło"...

 

 

Mechanicy wskazują najczęściej zużycie skrzyni biegów, albo napinacze których jeszcze nie wymieniałem.

Objawów dwumasy raczej nie było poza szarpaniem przy ruszaniu z 1 czy wstecznego pod górkę.

Opublikowano

Mechanicy wskazują najczęściej zużycie skrzyni biegów, albo napinacze których jeszcze nie wymieniałem.

Objawów dwumasy raczej nie było poza szarpaniem przy ruszaniu z 1 czy wstecznego pod górkę.

To po co go wymieniales? Nie wiem czy w 530 tez jest CDV(zawor dlawiacy) ale podejrzewam ze tak wiec... szarpniecie na 1ce to najczesciej jego objaw...koszt jego usuniecia to kilka godzin na kanale... :roll: .

 

Skrzynia ? przy 210k ?

 

p.s. kto Ci robi te diagnozy ?moze warto zmienic mechnika na takiego co bedzie probowal diagnozowac a nie wymieniac(tak to robi ASO ) ... przeciez dobry mechanik zdiagnozuje kolo pasowe bez problemu.

Opublikowano

Wtrące 3 grosze od siebie. Ja też mam to szarpnięcie przy gaszeniu od kupna auta (rok temu). Skrzynia automat. Jak kupowałem to przy przegladzie przed zakupem w ASO zwrocilem na to uwagę - rozlozyli rece i "te typy z tych roczników tak mają". Potem w innym ASO przy okazji wymiany oleju w ASB znow poruszyłem temat i znow ta sama odpowiedz. Teraz korzystam z niezaleznego serwisu BMW, nie raz tym autam jechali, odpalali go i gasili i nic nie mowia ze cos nie tak, a jak ich znam to juz by to wytkneli. Koło pasowe podobno mam jeszcze w nienajgorszej kondycji, za to napinacz paska od klimy podobno słaby.

Tak się nawet przymierzałem zeby wymienic zawczasu to koło pasowe, zanim mi padnie gdzies na drodze, ale cos czuje ze to nie rozwiazaloby problemu szarpniecia przy gaszeniu. Ktos we wczesniejszych postach uzaleznial te objawy od posiadania aktywnego układu - u mnie jest.

Opublikowano

Mechanicy wskazują najczęściej zużycie skrzyni biegów, albo napinacze których jeszcze nie wymieniałem.

Objawów dwumasy raczej nie było poza szarpaniem przy ruszaniu z 1 czy wstecznego pod górkę.

To po co go wymieniales?

 

p.s. kto Ci robi te diagnozy ?

 

Ano głównie po to że byłem w 90% pewien że to on jest winowajcą tego szarpania.

 

 

Diagnozę robili chłopaki z MrMotors :wink:

Opublikowano

Diagnozę robili chłopaki z MrMotors :wink:

yyyyyyyyyyyyy to nie wierze ze nie wiedza o czyms takim jak CDV.... przeciez najczesciej wlasnie dlatego ludzie wymieniaja dwumasy w bmw zanim tak naprawde pojawia sie prawdziwe oznaki...

 

To troche duzo tych blednych diagnoz... az mi sie wierzyc nie chce... :( ...

Diagnoza dwumasu z tymi objawami rzeczywiscie moze byc trudna ale ... kola pasowego ? :roll: .

 

Dobra ja sie nie znam bo znow zaduzo napisze tak jak kiedys to mialo miejsce i potem sie na mnie rzuca psy i wilki :norty:

 

Klapa gaszaca ??? sprawdzana ?

btw...usuwales klapki w kolektorze?

Opublikowano

Diagnozę robili chłopaki z MrMotors :wink:

yyyyyyyyyyyyy to nie wierze ze nie wiedza o czyms takim jak CDV.... przeciez najczesciej wlasnie dlatego ludzie wymieniaja dwumasy w bmw zanim tak naprawde pojawia sie prawdziwe oznaki...

 

To troche duzo tych blednych diagnoz... az mi sie wierzyc nie chce... :( ...

Diagnoza dwumasu z tymi objawami rzeczywiscie moze byc trudna ale ... kola pasowego ? :roll: .

 

Dobra ja sie nie znam bo znow zaduzo napisze tak jak kiedys to mialo miejsce i potem sie na mnie rzuca psy i wilki :norty:

 

Klapa gaszaca ??? sprawdzana ?

btw...usuwales klapki w kolektorze?

 

Do chłopaków z MrMotors nie mam nic, bo i dwumas i koło pasowe ja kazałem im wymieniać.

Zresztą koło pasowe było już na wykończeniu.

Nie wiem czy u mnie jest w ogóle klapa gasząca...

 

Klapki są na swoim miejsu i dobrze się mają :wink:

 

na razie temat chrobotania przy gaszeniu odpuszczam, może jak ktoś znajdzie przyczynę to do tego powrócę.

Opublikowano

no to pisz tak odrazu ze to byla Twoja inicjatywa :norty: bo potem powstaja glupie niedomowienia a przeciez gro ludzi czyta to forum, i ktos potem pomysli ze oni stawiali diagnozy na chybil trafil a Ty becalowales ...

 

viewtopic.php?f=73&t=157758

tu tez propozycja z klapa gaszaca i z tego co widze kolega zna temat skoro mowi ze trzeba ja smarowac itp... moze warto do niego napisac. Ale wydawaje mi sie ze funkcje klapy przejmuja klapki ... yyyy nie jestem pewien :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.