Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam odgrzeje kotleta bo i mnie dopadł problem BMW 530 xd 231Km telepawki przy gaszeniu ,wczesniej było lux a teraz kicha .Znalazł ktoś rozwiązanie?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Błędów brak? Może klapa gasząca nie działa i stąd problem.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano
Błędów brak,wprawdzie nie zaglądałem do środka ale patrząc z zewnątrz ośka klapy sie porusza przy zapłonie jak w czasie gaszenia tež więc zakladam że działa.Dziwne to troche bo raz zgasnie gładko jak powinien a raz walnie nim jakby był nie przykręcony wogóle,poduchy mam nowe ,cztery miechy temu założone.
  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Podepnę się pod temat, bo sporo tu informacji o klapach gaszących w e60 m57. Co prawda u mnie pacjent to 535d, ale klapa jest taka sama jak w innych dieslach.


Problem wygląda tak, że kupiłem auto z niesprawna klapą. Ciągle w środku bzyczało po każdym wybudzeniu auta i myślałem że usterka jest elektryczna, z ciekawości (i pewny, że i tak muszę kupić nową klapę) otworzyłem mechanizm i zobaczyłem że główna zębatka jest zjedzona do zera a silniczek sprawnie chodzi. Przypadkiem miałem w domu klapę gaszącą z Opla Antary 2.0cdti i jak się okazało jej mechanizm w środku jest taki sam więc przełożyłem zębatkę i spakowałem całość. Pierwsze testy i działa! Ale robiłem to tylko na postoju i to był błąd bo po wyjeździe na drogę zaczęło mi szarpać autem. Wróciłem pod garaż i brak wolnych obrotów. Pod maską zobaczyłem, że klapa się co chwila zamykała dławiąc silnik w odstępach powiedzmy 0,5s. Powodowało to chamskie szarpanie silnika, bujanie nim i ogólnie dźwięki mocno bolesne...


Teraz pytanie, czy moja klapa ma mimo wszystko jakieś uszkodzenia elektryczne? Po odpięciu jej i podpięciu silnik wygasza bardzo gładko ale każda jazda próbna powoduje że zaczyna ona dławić silnik tak jak opisałem wcześniej. Nie wiem czy zamawiać inną, czy może potrzebna jest jakaś kalibracja? Adaptacja?

Opublikowano
Ostatnio miałem wymieniana przepustnice u siebie i serwis na pewno nic nie adaptował. A objawy miałem takie, ze podczas gaszenia auta bujalo cała buda. Teraz jest spokój.
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Widocznie ta " naprawa" się nie powiodła.

Może nie osiąga stanu krańcowego i wariuje?

Tam są magnesy które potrafią się połamać . Niewiele trzeba by była niesprawna w pełni.


Ja zmieniałem niedawno i bez żadnej adaptacji działa prawidłowo.

Kupiłem nową.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Temat klapy mnie ju dopadł pare razy.Problem jest takie ze zalewa elektronike olejem i przepala sie sciezka która robi za bezpiecznik.W kompie jest wtedy bląd.Oczywiscie naprawa sciezki czesto powoduje dalsza destrukcje,właśnie auto wtedy przerywa i klapa zyje swoim zyciem. Niestety rozwiazanie jest takie aby szukac sprawnej
Opublikowano

Zdjąłem ją raz jeszcze, rozebrałem i wyczyściłem dokładnie. Spryskane izopropanolem, a nastepnie wydmuchane sprężonym powietrzem. O dziwo ścieżka która ponoć jest najczęstsza usterką u mnie jest cała i zdrowa ale pomimo, że podmieniłem główną zębatkę to dopiero teraz zobaczyłem że również ta biała połączona z osią klapy jest lekko zjedzona. Niby wszystko działa ale może gdzieś przy szybkiej zmiane pozycji coś przeskakuje i gubi "ustawienia". Nie wiem, po prostu zgaduję.


Nagrałem też film jak pracuje u mnie ta przepustnica. Jechać się z tym nie da, a na jałowych aż boli taka praca silnika :/ Czuje że bez podmiany się nie obędzie.




edit: w trakcie takiej pracy inpa nie pokazuje żadnego błędu. zero. null

Opublikowano
Jak chcesz to moge Ci przeslac swoja przepustnice ktora ma najprawdopodobniej cos popalone, ale zebatki sprawne. Moze sobie cos z tym zrobisz mi sie nie przyda.
"Proste są dla szybkich samochodów, a zakręty dla szybkich kierowców"
  • 10 miesięcy temu...
  • 2 lata później...
Opublikowano
U mnie sytuacja wygląda nieco inaczej. Jeśli gaszę z wciśniętym sprzęgłem jest zero telepania. Natomiast jeśli zgaszę silnik bez wciśniętego sprzęgła to telepie silnikiem. Rozumiem, że odpowiedź jest jasna w moim przypadku? :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.