Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Wymienione koło pasowe na Corteco, narazie spokój, choć wydaję mi się, że inaczej wszystko pracuje niż przed wszystkimi wymianami. Może jeszcze wymiana poduszek silnika coś by zmieniła? Narazie się wstrzymam. Trochę pojeżdżę i zobaczę jak wszystko pracuje.
  • Odpowiedzi 115
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

U mnie też występuje takie "tyrkotanie" do momentu aż silnik się nie rozgrzeje.

Od jakiegoś też czasu zauważyłem wyraźne wibrację i bujanie samochodem podczas jazdy i hamowania.

Zastanawiam się nad wymianą koła pasowego. Da się zdiagnozować jego uszkodzenie bez zdejmowania ???

Opublikowano
Kolego, mój mechanik ściągnął paski i wtedy wyszło że to koło pasowe. Bez zdejmowania możesz też sprawdzić naciągając kluczem napinacz i wtedy sprawdzisz czy terkotanie dalej jest. U mnie po ingerencji kluczem w napinacz terkotanie ustało, od razu padło na koło pasowe ponieważ wcześniej wszystkie rolki łącznie z napinaczem i pompą wody wymieniłem. U Ciebie równie dobrze może napinacz już dawać oznaki zużycia. Najlepiej podnieść auto na podnośnik, zdemontuj dolną osłonę silnika i złap za koło pasowe i wyczujesz, czy nie ma za dużych luzów. U mnie guma się rozwarstwiła od metalowej tylnej części koła i dlatego tyrkotało najbardziej na biegu jałowym jak silnik był zimny.
Opublikowano

 

czy szarpanie silnika przy gaszeniu może być spowodowane uszkodzonym kołem pasowym wału korbowego ?

Tak :cool2: Kupujesz zamiennik Corteco i po bólu.

Opublikowano

 

czy szarpanie silnika przy gaszeniu może być spowodowane uszkodzonym kołem pasowym wału korbowego ?

Tak :cool2: Kupujesz zamiennik Corteco i po bólu.

Jak już chcesz pomóc to sugeruję Ci rzucić okiem na pozostale strony tematu a nie tylko na 1wszą :search:

Opublikowano

Klapki akurat z tym nie mają absolutnie nic wspólnego.

 

Ale mam je nadal w kolektorze - nie wycinałem i nie zamierzam tego robić.

Opublikowano
Akurat klapki mają bo wygasają silniki w miarę spokojnie, ale ok jak są to ok, zostały ci tylko do wymiany roli napędu ??? A sprawdzałeś sobie gdzies na kompie korekcję wtrysków ??? Głupie pytanie gasisz auto na P na N czy na D bo masz automat ??? Zobacz jak sie zachowuje auto na każdym z nich przy gaszeniu, tak swoja droga to dzine zeby jakas mala rolka terabaniała silnikiem przy gaszeniu tymbardziej jak nie jest w osi wału ktory powoduje wychył silnika.
Opublikowano
Korekcje są w normie. Ostatnio srawdzałem dosłownie tydzień temu. Mam manuala - ale jesli gasze z wcisnietym sprzeglem jest minimalnie lepiej. Zostały mi do wymiany tylko napinacz rolki i paski... póki co daje sobie z tym spokój.
Opublikowano
Korekcje są w normie. Ostatnio srawdzałem dosłownie tydzień temu. Mam manuala - ale jesli gasze z wcisnietym sprzeglem jest minimalnie lepiej. Zostały mi do wymiany tylko napinacz rolki i paski... póki co daje sobie z tym spokój.

Skoro przy obciążonym silniku szarpie bardziej tzn na luzie, a po wciśnieciu sprzegła jest lepiej tzn w skrzyni nic się nie kręci to zobacz poduszkę pod skrzynią, może łożysko jest wyrobione i skrzynia po prostu mówiąc kolokwialnie tańczy

Opublikowano
Akurat klapki mają bo wygasają silniki w miarę spokojnie, ale ok jak są to ok, zostały ci tylko do wymiany roli napędu ???

 

Akurat klapki nie mają nic do gaszenia. U mnie przed demontażem klapek było tak samo ja i po wyjęciu ich.

Opublikowano
Poczytaj po co,ale napewno nic z gaszeniem gdyż samochód gasi się tak samo z klapkami jak o bez...

Ok masz swoją rację :cool2:

Opublikowano
Poczytaj po co,ale napewno nic z gaszeniem gdyż samochód gasi się tak samo z klapkami jak o bez...

Ok masz swoją rację :cool2:

To nie jest moja racja.Zasada ich działania nie ma nic wspólnego z gaszeniem silnika.

  • 1 rok później...
  • 1 rok później...
Opublikowano

Odnowie trochę temat ... mi też pojawił się problem z szarpaniem a w dodatku pisk temu towarzyszy.... oto video mojego silnika

Zacząłem od wymiany wszystkich rolek, wymieniłem również koło pasowe oraz pompę wody i na razie bez poprawy. Dodam że dwumas, poduszki silnika i skrzyni są ok.

W niedługim czasie wymienię napinacze i jeśli to nie pomoże będę szukał dalej przyczyny bo wcześniej silnik gasł normalnie a mam tak od dwóch tygodni...

Opublikowano

stanek90 nie pasek kupiłem w inter carsie najdroższy jaki mieli a ma to znaczenie ?

bakue60 nie mam klapy gaszącej... mam manuala bez dpfa

Opublikowano
Oryginal pasek posiada taki meszek ktory własnie wyklucza piski przy odpalaniu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.