Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Przymierzam się do wymiany osuszacza klimatyzacji bo pod koniec zeszłego sezonu zaczęły mi parować szyby i zaczęło trochę śmierdzieć po wyłączeniu klimy. Pytanie mam takie czy w osuszaczu jest cały czas gaz i po odkręceniu przewodów gaz wyleci czy jest on tam dopiero jak się załączy kompresor od klimy. Po wymianie i tak pojadę na odgrzybianie i na sprawdzenie tylko nie wiem czy nie będzie jeszcze konieczne nabicie instalacji.
Opublikowano
zaczęły mi parować szyby

 

 

co do klimy to nie wiem, ale jak szybki parują to sprawdź na początku filtry kabinowe

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
No właśnie wymieniłem na nowe i nic. Kupiłem nowe węglowe bo podobno są lepsze ale szyby dalej parują ale tylko wtedy jak dłuższy czas pojeżdżę z klimą i ją wyłączę. Jak nie używam klimy to jest ok.
Opublikowano

klima prócz chłodzenia ma także za zadanie osuszać, To jest suche powietrze. Ja zawsze w deszczu z dużą ilością osób zapinam śnieżynkę.

 

Ale jeszcze powiedz przy jakik ustawieniu klimatronica Ci parują, ile osób wozisz, jakie warunki pogodowe

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
Zazwyczaj jeżdżę sam lub z dziewczyną. więc dwie osoby. jak np. odpalę auto po nocy i nie włączę klimy czyli śnieżynki to jest ok. szyby nie parują i nie śmierdzi. Problem jest w momencie jak pojeżdżę trochę z załączoną klimą i np. zgaszę auto na trochę lub wyłączę klimę i dalej będę jechał to po chili zaczyna wydobywać się z kratki nieprzyjemny zapach starej szmaty i za chwile zaczynają parować szyby. Generalnie zaczyna się to dziać po dłuższym używaniu klimy. dlatego chcę wymienić osuszacz bo to tam się cała wilgoć zbiera.
Opublikowano
z dziewczyną

 

 

EEE, to masz wszystko sprawne, jak je jeździłem z dziewczyną to zawsze tak parowały te szyby... :norty: :norty: :norty:

 

A jak dasz znaczek szyb (cały nawiew na szybę) to odparowują czy nie?

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano
A wracając do wymiany osuszacza (bo jeżeli na klimce paruja to znak że trzeba go wymienić) to niestety, ale trzeba czynnik z instalacji spuścić. Zazwyczaj, robi sie taką wymiane w serwisie klimy, więc większość czynnika zostanie wpompowana spowrotem i uzupełniona nowym.
Opublikowano
Szkoda bo myślałem że będę mógł to zrobić samemu. trudno trzeba będzie zadzwonić do jakiegoś serwisu. A może ktoś zna jakiś dobry serwis we Wrocławiu który warto polecić?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Z tego co wiem to jak się włączy klimę i za jakiś czas się ją wyłączy to może zaparować.

U mnie też się tak czasem zrobi.

Ja tam jak włączam klimę to jej nie wyłączam a jedynie zmieniam temperaturę jak mi za zimno.

Wyłączanie klimy to też najczęściej przyczyna smrodu z klimy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Klima osusza powietrze w aucie wiec nie powinno parowac. Ale moga byc zapchane odplywy od klimy. Sprawdz pod autem czy w czasie pracy klimy kapie woda pod autem. Po bokach skrzyni biegow sa odplywy i z tamtad powinno kapac. Wjedz na kanal wez jakis twardy gumowy wezyk srednicy ok 6mm i sproboj przepchac.
Opublikowano
odpływy są. woda kapie po dłuższej pracy klimy. tam właśnie koło skrzyni biegów. Wymienię ten filtr osuszacza i zobaczymy jaki będzie efekt. Kuzyn ma taką samą i nie ma tego problemu dlatego zacząłem drążyć bo to znacznie zmniejsza komfort jazdy.
Opublikowano
Generalnie zaczyna się to dziać po dłuższym używaniu klimy. dlatego chcę wymienić osuszacz bo to tam się cała wilgoć zbiera.

 

Osuszacz w instalacji kimatyzacji podczas jej pracy nie ma za zadania zbierac wilogci z z kabiny pasazerskiej.

Jego funkcja jest zebranie wiloci ktora jest w wewnatrz ukladu klimatyzacji ( przewody, parownik skraplaczm sprezarka itd) ktorej sie nie dalo usunac mimo wytworzenia podcisnienia przed procesem napelniania ukl czynnikiem chlodniczym. Czyli de facto ma zaobsorbowac pozostalosci wilgoci po montazu i napelnieniu ukladu.

Kazdorazowe rozszczelnienie ukladu do cisnienia atmosferycznego powinno byc - przed nabiciem nowej porcji czynnika- poprzedzone wymiana osuszacza.

I zasadniczo tylko wtedy bo po naplnieniu ukl. panuje tam nadcsnienie i i wilogc nie ma prawa sie przedostac do wnetrza ukladu.

 

Jednakze osuszacz spelnia tez funkcje filtra wiec jego wymiana bedzie tez zalecana gdy jest zauwazalny spadek wydajnosci chlodniczej ukladu mimo, ze skraplacz i parownik sa czyste od zewntarz i przeplyw powietrza przze nie prawidlowy. Po prostu zapchany osuszacz powoduje powolne przetlacznie sie czynnika co skutkuje slaba wydajnoscia chlodnicza.

 

Jesli jest smrod to trzeba ogrzybic klimatyzacje a konkretnie parownik.

http://allegro.pl/listing/search.php?string=odgrzybianie+klimatyzacji&from_showcat=1&category=0

 

Na jego powierzchni i w okolicach panuja dobre warunki do rozwoju grzybow i innych bakterii ( z racji, ze po wylaczeniu klimy na powierzchni parownika bedzie sie skraplac woda). Oczywiscie nalezy pilnowac by wymianiac przynajmniej raz do roku filtry kabinowe. Jak zacznie smierdziec to juz najwyzszy czas by instalacje odrzybic. Samemu albo w serwisie.

 

Dobre jest pamietac ,ze przed przybyciem do celu ( poowiedzmy tak z 3-5 minut wczesniej) wylaczyc klime tak by sie parownik zdazyl nagrzac i po wylaczeniu silnika woda sie bedzie sie skraplac. To znacznie pomoga uchronic sie przed grzybami na parowniku.

Opublikowano
Kolega wyżej jak najbardziej dogłębnie opisał temat, ja tylko dodam że wyłączanie klimy przed zatrzymaniem około 5 minut ma służyć wysuszeniu parownika, odparowania resztek wilgoci, które nie ściekły pod samochod tak a by nie panowały tam dobre warunki (wilgoć) do powstawania grzyba. Generalnie rzecz biorąc jezeli w pochmurny dzien lub deszczowy chcemy szybko odparować szyby to załączamy klime, musimy już potem jeździć z klimą bo wyłączenie jej powoduje wzrost wilgotności wenątrz auta ponad ta ktora panuje na zewnątrz i dochodzi do parowania szyb. W słoneczne dni po wyłączniu klimy nie powinno nić parować. Jeżeli paruje moze to świadczyć i nieszczelnej nagrzewnicy lub niedrożnym spływie wody skroplonej na parowniku.

B-artek M-onika W-ojtuś (synek)

Skype: barto75 lub barto551

Moje byłe BMW http://www.bmww.webpark.pl/M5drive.gif Moje też byłe BMW

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.