Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam! Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem e46 z rocznika 2002 ( po liftingu ). Do kupna skłonił mnie b. dobry stan auta i uczciwy sprzedawca. Auto jest dobrze wyposażone, ale nie posiada halogenów. W ich miejscu są okrągłe zaślepki. Z doświadczenia zauważyłem, że jak dla mnie halogeny są mało przydatne więc się tym nie martwię. Jednak, zastanawiam się czy w tym miejscu nie dałoby się zamontować świateł LED do jazdy dziennej. I tu mam takie wątpliwości:

 

1. Czy da się dobrać taki model świateł by idealnie wpasować się w zderzak i zamontować tak jak oryginalne halogeny?

2. Czy da się to zrobić samemu całą elektrykę ( by nie wyskakiwały błędy w komputerze i nie zrobić jakiegoś zwarcia ) ?

3. Czy umiejscowienie tych świateł to wg Was to dobry pomysł stylistyczny i do zaoszczędzenia trochę pieniążków na paliwie i żarówkach?

 

Uprzejmie proszę o poradę. Dziękuję i pozdrawiam!

Edytowane przez psoko_89
  • Odpowiedzi 274
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Jeśli już musisz czymś wypełnić zderzak, to ja bym dał tam halogeny jak w oryginale. Jeśli nie potrzebujesz halogenów (podobnie jak ja ich u siebie nie używam, choć posiadam), to zostaw tak, jak jest. We mnie wszelkie diody z przodu w e46 budzą takie odczucia, jak mijający mnie golf 3 na HIDach lub Passat B5 z paskami diodowymi ala Audi A5. Podobnie reaguję na stroboskopy pod autem, niebieskie kierunki czy lexus style. Nie ma co robić choinki z ładnej e46.

Oczywiście to moje prywatne zdanie, o gustach się nie dyskutuje. Ale pytasz, więc oczekujesz odpowiedzi.

 

W Motorze widziałem ostatnio wyliczenie, że biorąc pod uwagę niższy pobór prądu i większość żywotność LED rocznie można zaoszczędzić ok. 50zł. Czyli żadna oszczędność.

 

Jeśli nie da się inaczej, to na pewno można zapodać opornik w celu wyeliminowania błędu spalonych żarówek.

Opublikowano
Ok, rozumiem. Mnie też denerwuje tzw. wiejski tuning. Ale mój pomysł wziął się raczej od nowego merca e-klasy w której zastosowano takie rozwiązanie. Bo tak mocniej się zastanawiając to w dzień zużywamy około 150W mocy. W jej skład wchodzi 8 żarówek o ile dobrze liczę (2 mijania, 4 pozycyjne, 2 tablice), a tak zostały by tylko 2 o mocy np 10W dla LEDów. Z jednej strony chciało by się wypełnić ten zderzaczek, chociaż tych zaślepek prawie nie widać, bo auto jest koloru czarnej perły.
Opublikowano

Hej,

jezeli chcesz swiatła do jazdy dziennej to mozna to spokojnie zaprogramować w E46 - jako światła do jazdy dziennej palą sie wtedy długie na 50% mocy - oprócz tego nic.

Tak to wygląda:

http://www.bmw-syndikat.de/cgi-bin/bmwuploaded/david09/E46_drl_1_klein.JPG

Jezeli masz czujnik światła, to automatycznie przełączy na krótkie jak zrobi się ciemno.

Polecam - bardzo fajna sprawa :)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Dokładnie ja też rozważam taką opcję w e90 :cool2:

 

A powiedz mi jak często wymieniasz H7? Długo jeździsz na takich 'długich'?

 

Pzdr.

Opublikowano
Hej,

jezeli chcesz swiatła do jazdy dziennej to mozna to spokojnie zaprogramować w E46 - jako światła do jazdy dziennej palą sie wtedy długie na 50% mocy - oprócz tego nic.

 

Jezeli masz czujnik światła, to automatycznie przełączy na krótkie jak zrobi się ciemno.

Polecam - bardzo fajna sprawa :)

 

Super patent, możesz napisać jak to zaprogramować (u kogo i czy tanio:) w ASO?) nie posiadam żadnego interfaceu.

I czy jest możliwość wyłączenia całkiem tych świateł dziennych? Bo pamiętam jak parę ładnych lat temu ojciec robił dzienne w ASO (kiedy jeszcze nie było obowiązku w Polsce) w VW zapalały się normalnie mijania po uruchomieniu silnika, a można było wyłączyć je zaciągając ręczny! a z kolei w Fordzie tak zrobili, że w ogóle nie da się zgasić, mi to by przeszkadzało.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedź! Widziałem już podobne rzeczy na forum i w necie. Jeszcze muszę dokładniej to przemyśleć. Nie mam za bardzo możliwości szperania w komputerze na własną rękę. Czy do operacji typu aktywowania niektórych opcji w kompie pokładowym potrzebny jest specjalny sprzęt diagnostyczny? Chętnie zmieniłbym mryganie świateł centralnego zamka. Chciałbym by kierunki mrygały 2x przy otwieraniu i raz przy zamykaniu.
Opublikowano

Cześć,

no więc tak: jeżdżę na DRL'ach (daytime running lights) ok miesiąc, wiec na temat żywotności H7 się nie wypowiem.

Cała zabawa polega na tym że światła się palą zawszę (nawet jak wyłaczysz - poz. 0)., po włączeniu krótkich, DRL'y gasną i zapalają sie normalne światła (jak masz auto, to całość odbywa się automatycznie).

W momencie gdy masz DRL, tylnie światła się nie palą (choć mozna zaprogramować żeby się paliły).

Ja osobiście dołożyłem jeszcze obrysówki, ale to taki extras.

 

Co do mrugania kierunkami przy lock/unlock to no problem - wszystko da sie zaprogramować.

Ja robiłem całość sam (interfejs OBD II + NCS Expert) - było troszkę zabawy, ale się udało, przy okazji odryłem sporo możliwości E46.

Jeżeli ktoś jest z Trójmiasta, to teoretycznie mógłbym pomóc w wolnej chwili :-)

 

Pozdrawiam,

/H

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
Ok. Dzięki za info. Ja jestem z Białegostoku więc trochę nie po drodze, hehe. W zasadzie dopiero poznaję ten samochód i coraz bardziej mnie fascynuje. Ile może kosztować taki dobry interfejs gdzie już możemy się na nim trochę pobawić? Jakieś gotowe kody lub instrukcje gdzie co można zmieniać są gdzieś do pobrania? Pozdrawiam.
Opublikowano
Ja używam DRL już ponad pół roku i nie widać żadnych śladów zużycia żarówek (ponad miarę). Polecam to rozwiązanie każdemu :)
Opublikowano
Jeżeli to nie problem, czy możecie napisać konkretny model lub pokazać fotkę jaki inerface kupić do e46 320d 2002, by na pewno działał? Dzięki!
Opublikowano

Nie pamiętam dokładnie, jaki to był interfejs, ale albo NCS albo DIS, jeżeli chcesz posiadać fejs dający podobne możliwości zajrzyj do działu Diagnoza komputerowa.

 

Skoro jesteś z Białegostoku, to zajrzałbym do ASO, byłem kiedyś u nich przejazdem i wydaje mi się, że nie będą mieli problemu tego ogarnąć :)

Opublikowano
Witam! Niedawno stałem się szczęśliwym posiadaczem e46 z rocznika 2002 ( po liftingu ). Do kupna skłonił mnie b. dobry stan auta i uczciwy sprzedawca. Auto jest dobrze wyposażone, ale nie posiada halogenów. W ich miejscu są okrągłe zaślepki. Z doświadczenia zauważyłem, że jak dla mnie halogeny są mało przydatne więc się tym nie martwię. Jednak, zastanawiam się czy w tym miejscu nie dałoby się zamontować świateł LED do jazdy dziennej. I tu mam takie wątpliwości:

 

1. Czy da się dobrać taki model świateł by idealnie wpasować się w zderzak i zamontować tak jak oryginalne halogeny?

2. Czy da się to zrobić samemu całą elektrykę ( by nie wyskakiwały błędy w komputerze i nie zrobić jakiegoś zwarcia ) ?

3. Czy umiejscowienie tych świateł to wg Was to dobry pomysł stylistyczny i do zaoszczędzenia trochę pieniążków na paliwie i żarówkach?

 

Uprzejmie proszę o poradę. Dziękuję i pozdrawiam!

 

 

Moi przedmówcy mają rację z tymi halogenami, lepiej ich nie demontować, ale jak chcesz sobie zrobić DAY LIGHT na led to po prostu wsadź w te halogeny żarówki LED - nie wiem jakie tam do Ciebie wchodzą HB4? - i efekt ten sam, ale bez wiejskiej cepelii. Ja tak zrobiłem i jestem happy :D

Dolo
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy jest ktoś w okolicy Katowic kto zaprogramuje mi tak aby długie światła w dzień świeciły z małą mocą jako dzienne a po włączeniu świateł przełączało się na xenony i włączały tyły jak ma kolega z Trójmiasta na zdjęciu. U mnie po uruchomieniu DRL (tak mi powiedziano) będą świecić xenony i to zaraz po odpaleniu zapłonu a tak nie chcę bo aku cierpi i nie są to światła dzienne. HELP please!!!!!!!!!!!!
Opublikowano

Moim zdaniem po uruchomieniu auta, jeżeli masz światłą w pozycji "Auto" (w dzień), "0" lub "Pozycje" będą Ci świecić DRL, jak zrobi się ciemno (tylko tryb Auto), albo jak włączysz światła mijania - włączą się xenony.

DRL ma jedną wadę - nie da się ich wyłączyć, tj. nawet w poz "0" się palą.

U mnie jak odpalam silnik to DRL gasną na chwile.

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
No to muszę spróbować i jeśli zadziała tak jak chcę czyli połowa mocy długich to niech tam się zapala od razu to nie szkodzi tak jakby się zapalały wszystkie światła z xenonami. :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Zapytam inaczej, czy po wprowadzeniu komendy przełączenia na DRL automatycznie zaczną świecić mi długie z ograniczoną mocą czy jednak xenony bo tego nie chcę, (mam funkcję AUTO-LIGHT jeśli to ma znaczenie) więc chcę używać świateł do jazdy dziennej jak CAM3K który opisuje to w poście powyżej. Czy może w uruchamianiu DRL mój kolega robi coś nie tak bo mówił że jak kiedyś to komuś uruchomił to działało to tak że to xenony zapalały się po przekręceniu kluczyka a to szkodzi na przetwornice kiedy lampy na chwilę przygasają podczas rozruchu.

POMOŻE KTOŚ??????

Opublikowano

Jeżeli masz funkcje Auto na przełączniku, to:

  • Jezeli masz na Auto: w dzień będą sie palić DRL, w nocy Xenon
  • W pozycji "0" oraz "postojowe", będą sie palić DRL (nie da sie ich wyłaczyć)
  • W pozycji "światła mijania" będą sie palić Xenony

 

PS. Grzebałem sobie dość mocno w sterowniku i znalazłem nawet funkcje, która aktywuje Bi-Xenon podczas mrugania (a nie tylko jak włączasz długie)... :D

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano

Z tym przygasaniem to prawda, ale to auta technologii Poloneza :D już tak miały, że lampy gasły podczas pracy rozrusznika. Niezależnie czy dzienne, czy mijania (ew. u Ciebie xenon), po włączeniu zapłonu zapalają się, gasną gdy rozrusznik pracuje, zapalają się ponownie gdy silnik już pracuje. Z moich obserwacji nie ma to jakiegoś istotnego wpływu na żywotność żarówek, więc na palniki xenonowe tym bardziej nie powinno (dłuższa 10x żywotność), choć tego nie jestem 100% pewny.

 

Pozdrawiam,

Opublikowano

Z tym, że palnik xenonowy zużywa się głównie podczas rozruchu :-)

U mnie podczas rozruchu jest tak:

  • Xenon - nie gaśnie podczas pracy rozrusznika
  • DRL (przygaszone długie) gasną podczas pracy rozrusznika

 

Ciekawe, nie? :-)

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Opublikowano
A jest gdzieś opisane tak dla ludzi nie znających się kompletnie na elektryce co należy kupić aby wprowadzić te zmiany i jak je zrobić krok po kroku?
Opublikowano
Rozumiem, chodzi mi o ten interfejs. Ten element musze kupć aby wogóle móc się podłączyć do samochodu za pomocą laptopa tak? Jest jakaś jego nazwa by go kupć na allegro? Chyba że źle rozumuję i zmienia się te ustawienia za pomocą kombinacji jakiś czynności...
Opublikowano

Dobrze rozumujesz - musisz kupić interfejs.

W zależności od tego jakie masz auto, taki musisz mieć interfejs ADS/OBD.

Dodatkowo musisz mieć działający program (pakiet INPA z m.in programem NCS w trybie "Expert").

Więcej informacji znajdziesz w dziale "Diagnoza komputerowa", z tym że bądź świadom że czeka Cie duuuużo czytania :-)

Pamiętaj też, że tym softem możesz dość łatwo "zepsuć" auto - np. kasując część istniejących funkcji.

Szczerze mówiąc, nie wiem czy jest sens sie w to pchać jeżeli chcesz ustawić tylko DRL... :-)

 

Ostatnio na spocie BMW Trójmiasto ustawiałem koledze DRL właśnie, i trwało to jakieś 2 min, ale żeby dojść do tego jak to wszystko działa - potrzebowałem kilku wieczorów w garażu :-)

 

Najkorzystniej będzie jak poszukasz kogoś z interfejsem i wiedzą w Twojej okolicy :-)

 

/Hubert

Moje BMW 330d E46 Sedan '04 (manual) wciąga średnio:

http://www.motostat.pl/user_images/15057/icon1.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.