Skocz do zawartości

E36 320i problem z pompką paliwa


piotrek 320

Rekomendowane odpowiedzi

witam mam takowy problem mianowicie po przekręceniu kluczyka w stacyjce nie włącza się pompka paliwa z tego co wiem powinna się włączyć na jakieś 2sekundy a u mnie nic włącza się dopiero gdy kręce rozrusznikiem o co tutaj chodzi? przekażnik pompki podmieniałem na sprawny i też lipa. jest może jakiś bezpiecznik do pompki i gdzie go szukać?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompkę słychać przy np pierwszym przekręceniu kluczyka, przy kolejnych już nie, dopiero po jakimś czasie znowu sobie podciągnie. Ale co piszesz że włącza się dopiero przy kręceniu rozrusznikiem, i co są problemy z odpalaniem czy w ogóle nie odpala czy jak? Bezpieczniki pod maską badałeś?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tym dlugim kreceniem zanim zalapie to moze byc cos zupelnie innego... mam to samo czasem, ale tylko n acieplym silniku... musze krecici z 10 sekund zanim odpale silnik i musze wciskac pedal gazu bo jakies taki niemrawy jest... slyszalem ze w e36 m40 jest ta wlasnie usterka i nikt nie jest w stanie okreslic co to jest... swiezo co podpialem auto pod kompa i nic nie wykazalo, a ten ciezko rozruch czasem sie pojawi... walek rozrzadu mam w idealnym stanie, kompresje tez tak jak reszte podzespolow i nikt nie wie co t moze byc...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie żadna usterka i problem.Zwyczajnie po zgaszeniu auta benzyna cofa sie z układu do baku.Mija chwila zanim auto znowu napełni układ i dlatego tak sie dzieje.

dlatego po przekręceniu kluczka pompka powinna na chwilę się załonczyć aby wytworzyś odpowiednie ciśnienie paliwa. u mnie właśnie sie nie włącz i dlatego muszę długo kręcić rozrusznikiem aby nabić ciśnienie na listwie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ze chwile trzeba pokrecic zanim odpali to nie wina pompy i cofajacego sie paliwa tylko wina regulatora cisnienia paliwa na listwie.ja co jakis czas wymontowyje regulator i caly zalewam nafta podgrzewam ja cala noc.po takim zabiegu przez 2tygodnie pali na 99procent
jedynakk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie rusza po przekręceniu zapłonu tylko w momencie gdy czujnik wału odczyta ruch silnika czyli gdy kręcimy rozrusznikiem. Tak jest w 2.0 i w góre a w 1.8 nie jestem pewien ale pompe juz słychac po przekreceniu zapłonu.

Jeśli masz lpg tez mogą występować zaburzenia i trzeba dłuzej zakrecic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompa nie rusza po przekręceniu zapłonu tylko w momencie gdy czujnik wału odczyta ruch silnika czyli gdy kręcimy rozrusznikiem. Tak jest w 2.0 i w góre a w 1.8 nie jestem pewien ale pompe juz słychac po przekreceniu zapłonu.

 

U mnie slychac dopiero przy kreceniu rozrusznikiem. A pali z pierwszego strzala :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie w 320i pompa załącza się po przekręceniu kluczyka razem z tymi kontrolkami słychać ją. Miałem nawet przyjemność zmieniać pompę bo się skończyła, i gdy wpinałem zamiast pompki w kostkę żarówke żeby zobaczyć czy dochodzi prąd, zawsze na chwilę się zapalała bez kręcenia rozrusznikiem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłócić sie nie bede ale sprawdziłem na 5 betka, 320 92r sedan , 318is 95r coupe, 316 94r compact, 316 95r compact automat, 528 97r turing i w żadnej nie słychac pompy wiec my mamy cos nie halo? Może były rózne rodzaje wtrysku bosch, simens czy weber itd

A wiem to stad gdyż kiedyś szukałem pradu który nie dochodził do pompy a okazało sie ze czujnik wału padł :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...
a u mnie gdy auto dłużej postoi (po 8 godzinach gdy chce odpalić to tak się dzieje) to trzeba dłużej pokręcić zanim odpali, Dlaczego tak się dzieje i co należy zrobić aby zlikwidować ten problem? Mam 318i z 1999r

 

Masz LPG? Jeśli masz to na LPG forum poczytaj, jest trochę tematów o tym, też tak kiedyś miałem po założeniu LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Problem tkwi w sterowniku silnika i nic się z tym nie zrobi kolego.Jedyne wyjście to założyć zaworek zwrotny na przewód paliwa przy samym baku i paliwo się nie cofnie.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Problem tkwi w sterowniku silnika i nic się z tym nie zrobi kolego.Jedyne wyjście to założyć zaworek zwrotny na przewód paliwa przy samym baku i paliwo się nie cofnie.

Wczoraj zamontowałem ten zaworek zwrotny, tak jak napisałeś kolego przy samym baku. Dziś rano zrobiłem próbę, samochód stał cała noc na dworzu i zapalił po 1,5 obrotu rozrusznika, czyli jest git, problem rozwiązany. Dziękuję za pomoc :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Dobrze by było sprawdzić ciśnienie pompki ale proponuje jeszcze wyjąć przekaznik paliwa i połączyć piny 30 i 87(rozpiska na przekazniku).Po przekręceniu kluczyka pompa odrazu zacznie pompować.Może jak pisze kolega wyżej ciężko jej się zabrać do pompowania ale tu tylko pomiar ciśnienia da jednoznaczną odpowiedz.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.