Skocz do zawartości

[e39] Pomocy z ASB 530d - ASO Sikora bezradne


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Juz kiedys pisalem tutaj ale nie mialem zadnego odezwu w sprawie mojej ASB w 530d z 1999, po czym oddalem auto do ASO sikora ufajac specjalista BMW.

 

A mianowicie chodzi o to ze skrzynia szarpie przy zmienie i redukcji kazdego biegu, a takze przy wrzuceniu D i R z P jest szarpniecie tak jakby auto nagle na gazie chcialo sie wyrwac do przodu.

 

Auto oddalem do ASO Sikora i tu zaczely sie schody, wymienili przeplywomierz, wgrali nowy program do silnika, zrobili adaptacje skrzyni i silnika. To wszystko nie pomoglo po tym zaczeli wymieniac poduszki pod skrzynia biegow, wszystkie polaczenia gumowe na wale i moscie.

Po czym to tez nie pomoglo Kierownik ASO pojechal do ASB Ratka w mikolowie i razem uznali ze to uklad hydrauliczny w ASB, po zaplacie ponad 5000zl pojechalem naprawiac skrzynie.

 

W jendnym z bardziej renomowanych Serwisow ASB na slasku zaczeli naprawiac mi ASB, wymienili konwenter, tarczki sprzeglowe, wszystkie tloki na ukladzie hydraulicznym, uszczeliki olej i filtr, po czym to tez nie pomoglo.

Aby wyeliminowac uszkodzenie mojej skrzyni wsadzili ponownie calkowicie nowy uklad hydrauliczny i komputer ASB, i po tym szarpanie bylo nadal wyczuwalne tak jak przed naprawa skrzyni. Czyli zaplacilem 4500zl i nadal mam zepsute auto. Serwis ASB powiedzial ze wyeliminowal wszystkie mozliwe wady i ze skrzynia jest w 100% ok.

 

I teraz zaczyna sie wojna ASO Sikora diagnozowala wszystko i powiedzieli ze mozliwosc jest jedna ASB, Serwis ASB zarzeka sie ze ASB jest w 100% sprawna i ze to wina silnika.

Po czym pojechalem do niezaleznego Serwisu BMW w katowicach i na kompie wyskoczyly mu bledy - Tlok wysokiego cisnienie w ASB i dodatkowy w Instrument kluster - Brak komunikacji ATS.

 

Acha napisze jeszcze jak mi skrzynia zmienia biegi :

Mianowicie wrzuca je momentalnie bez zadnego wysprzeglenia lub opadniecia obrotow poprostu je wbija jakby nie bylo sprzegla i wtedy szarpie, to samo jest przy redukcji szarpie tak jakby mialo blokowac kola, lecz gdy przy redukcji dodaje gazu np. przy wyprzedzaniu nie ma zadnego szarpniecie.

 

Prosze was o pomoc moze ktos zna sie na elektronice Silnik ASB lub podobne, prosze jezeli mozecie napiszcie podpowiedzcie mi w czyms lub dzwoncie 510 673 222, jezeli ktos wie co jest zepsute - zaplace

Wydalem juz na naprawy ponad 10 000zl i nic nadal zepsute i ASO oraz serwic ASB nie chce juz mnie widziec bo twierdza ze swoje zrobili .

 

Ponizej zamieszam zdjecia bledow jakie wyszly na kompie w niezaleznym serwisie BMW - bledy po wykasowaniu powracaja zaraz przy starcie i wlacza sie tryb awaryjny skrzyni.

 

http://w703.wrzuta.pl/obraz/6YjuJwEeXbr/dsc00354

http://w703.wrzuta.pl/obraz/3YxDuRo24pj/dsc00355

http://w703.wrzuta.pl/obraz/6dgMzAwMOqJ/dsc00357

http://w703.wrzuta.pl/obraz/1o6XhnziOvT/dsc00358

http://w703.wrzuta.pl/obraz/5VIk17ClbIl/dsc00359

http://w703.wrzuta.pl/obraz/7gsAaCIXxbH/dsc00360

 

http://w703.wrzuta.pl/obraz/6YjuJwEeXbr/dsc00354

http://w703.wrzuta.pl/obraz/3YxDuRo24pj/dsc00355

http://w703.wrzuta.pl/obraz/6dgMzAwMOqJ/dsc00357

http://w703.wrzuta.pl/obraz/1o6XhnziOvT/dsc00358

http://w703.wrzuta.pl/obraz/5VIk17ClbIl/dsc00359

http://w703.wrzuta.pl/obraz/7gsAaCIXxbH/dsc00360

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jak to przeczytalem kolego to poprostu wspolczucia w jawny sposob cie okradli :!: :!: zadal bym zwrotu pieniedzy dal sprawe do prawnika i oczywiscie skierowal do sadu :!: :!: wymienili ci niepotrzebnie sprawne czesci na nowe i to ma byc naprawa :?: :?:

bmw e46 330d automat 204 ps

bmw e46 320d manual 150 ps

a3 110 ps ahf

suzuki gsxr 1000 k3 175 ps 0-200 7sek :P

bylo a6 c5 2.5 tdi quattro ake -mile wspomnienie

Opublikowano

Witam ponownie

 

Tutaj zamieszczam bledy jakie wyszly w Carsofcie 6.5 - jakos ani ASO Sikora i ASB Serwis nie ma tego programu.\

W Carsoft ewidentnie widac ze komputer ASB nie ma komunikacji ale nie wiem z czym czy, z Komputerem Silnika czy z innym.

 

Przy skanowaniu Instrument Cluster - jest blad

8D - EGS Data lead Disturbed

 

Przy skanowaniu EGS - ASB komputer

1 Relays of the EGS Control Unit.

 

The relay in the EGS Control Unit is defective.

Verifity the EGS Control Unit

Gear Box Program - Mechanical Emergency Program

 

Przy skanowaniu komputera DME / DDE 4.0 - nie ma bledow ( czysto )

 

Czyli nie ma komunikacji komputera skrzyni biegow ale nie wiem z czym jezeli ktos rozumie co moze to byc to prosze o pomoc.

Opublikowano

Może mój post wyda się niedorzeczny, ale zauważyłem, że na kilku zdjęciach jest dość niskie napięcie 11.6V. ASB jest sterowane linią CAN, a ta wymaga minimum 12V, by nie powodować zakłóceń w pracy. Mnie kilka razy w czasie jazdy przełączało ASB w tryb serwisowy i była to wina padającego alternatora. Nie ładował jak należy, pomimo iż kontrolka się nie zapalała. Pewnego dnia alternator zdechł, już z informacją na liczniku o braku ładowania, po czym momentalnie wywaliło błąd ASB i tryb serwisowy. Ledwo się do kulałem do zjazdu na autostradzie. Odstawiłem auto wymienili alternator i problem zniknął.

Ze zdjęć widać, że akumulator na pewno jest słaby, a jak to wygląda w czasie pracy silnika?

Więc może problemy z zasilaniem?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja to w ogóle nie rozumiem po co kolego płaciłeś im za czynności serwisowe jakie wykonali skoro nadal było źle. Ja bym odebrał auto i kazał im się pocałować w d.... Jeżeli nie potrafią zdiagnozować przyczyny to ich problem, że wymienili kupę części itd. To w końcu oni są fachowcami a nie Ty. Nie naprawione, nie ma kasy, proste.
Opublikowano
Ja to w ogóle nie rozumiem po co kolego płaciłeś im za czynności serwisowe jakie wykonali skoro nadal było źle. Ja bym odebrał auto i kazał im się pocałować w d.... Jeżeli nie potrafią zdiagnozować przyczyny to ich problem, że wymienili kupę części itd. To w końcu oni są fachowcami a nie Ty. Nie naprawione, nie ma kasy, proste.

 

 

potwierdza, a jeszcze jakby coś wymienili nie drogiego albo jakiś olej to bym machnął ręka. I pamiętaj, że nie naprawiałeś auta u Kazia w stodole tylko w serwisie BMW.

 

Ale Ty mówisz o kwocie 10 000tys zł i dalej ZONK.

 

Bez obrazy ale albo jesteś bojący albo kasiasty i zwisa Ci to.

 

Takich sytuacji się nie zostawia!!!

 

Nigdy nie wierzyłem w ASO, zawsze ceniłem sobie zwykłych bardzo doświadczonych i mądrych mechaników ze wsi. I do takich tylko jeźdżę. Do mojego mechanika kolejka jest ok 2-3tyg.

 

Ale ważniejsza teraz pomoc niż doradzanie. Ja bym dalej obstawiał wał, łączenia i most.

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
Opublikowano

wal to raczej nie bedzie z dwoch powodow

- wymienieone w aso czesci

- tryb awaryjny raczej nie bedzie sie wlaczal przez wal

ale jak kazdy moge sie mylic

 

ja bym proponowal sprawdzic tak jak kloega wyzej napisal ladowanie kiedys mialem przyklad na wlasniej skorze jak aku byl totalnie padniety a ASB nie wiedziala jak sie zachowac i przez to swirowala jedz do jednego mechaniora znajacym sie na BMW i daj spokuj z ASO :nienie:

 

PS nie daj sie w konia robic i niech zwracaja kase cala!!!!

 

 

powodzienia!!!

ONLY BMW...!!!




ex:

e21 318i

e28 524td

e39 523i

e39 530d

jest:

e36 316i

e39 540i

Opublikowano

Witam

 

Do ostatniego postu - Potwierdzam

 

Co do napiecia to na jednym, zdjeciu jest 13,6V wtedy silnik dzialal ( byl zapalony) na zdjeciach gdzie jest 11,6V wtedy silnik byl wylaczony.

Jezeli chodzi o alternator to raczej jestem pewien ze to nie on, w czwartek aso w ramach reklamacji beda mi sprawdzac kabel po kabelku.

 

Co do niezaplacenia za niewykonana prace - ASO Sikora nie dotyka skrzyn GM i oni uwazaja ze zrobili ze swojej strony 100% i zdjagnozowali usterke skrzyni wiec zaplacilem. I z drugiej strony jest to samo od Serwisu ASB tylko ze oni zdjagnozowali ze silnik ma problemy a oni silnikow nie dotykaja - i jezeli nie zaplace to nie oddadza auta.

 

Acha ps. nie jestem kasiasty na ostatni serwis mam debet na karcie .

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dzwonisz na policję i jedziesz z nimi po auto i muszą Ci oddać. Potem dopiero mogą sądownie dochodzić swoich praw czyli zapłaty za usługę. Jak uważają, że to nie wina skrzyni to za co ten rachunek? Po co robili remont skrzyni??? Śmiech na sali normalnie. Mogą Cię cmoknąć co najwyżej. Każdy sąd ich wyśmieje.
Opublikowano

Z tą policją to nie będzie tak prosto jak koledze się wydaje. Skrzynia była "naprawiana" co by to nie znaczyło.

Mój akumulator dla "jaj" dzisiaj zmierzyłem, przekręcony klucz w stacyjce, napięcie powyżej 13V - pracujący silnik 14,3V.

Proponuję mimo wszystko podmianę akumulatora i ponowne usunięcie błędów zapisanych w sterownikach EGS i IKI (IKE). Przy czym przyczyna powstania tego drugiego jednoznacznie wskazuje na brak sygnału ze skrzyni.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po pierwsze czym innym jest brak zapłaty za usługę, czym innym zajęcie komuś auta. Serwis nie ma prawa przetrzymywać komuś samochodu wbrew jego woli. Jedziesz z policją i muszą wydać samochód. Potem dopiero mogą żądać zapłaty, a przy jej braku iść do sądu. To nie dziki zachód żeby pracownicy i właściciel serwisu brali sobie auto w zastaw itd.

 

Po drugie, kolega pojechał do serwisu aby mu usunęli problem. Jeżeli wszystkie wykonane czynności argumentowali próbą usunięcia zgłoszonej usterki, to w momencie gdy usterka nie zniknęła, koszty jakie ponieśli są ich problemem i wynikiem ich złej oceny sytuacji.

 

Rozumiem, że jak byś pojechał do serwisu i wymienili by Ci np jakiś komputer sterujący za 5000 zł a potem by się okazało, że jednak to nie była przyczyna to Ty grzecznie zapłacisz za ten komputer i koszty jego wymiany???

Opublikowano

kolego,

jak rozumiem jestes ze śląska - czemu nie skoczysz 300 km do wiednia, gdzie panowie za symboliczna kwote (w stosunku do Twoich mega wydatkow jak dotad) 100 - 150 € po prostu zdiagnozują Ci usterkę...

i w ogole jak rozumiem te wybrane przez Ciebie serwisy autoryzowane to sa takie, ze jeden robi sliniki, a drugi skrzynie? come on - jakie ASO ma taka polityke.

jesli jest to ASO - napisz o sprawie do BMW Polska i popros o pomoc w dochodzeniu swoich praw jako klient - najpierw niech BMW Polska Ci te prawa przedstawi.

mysle, ze w kontekscie dbania i budowania marki BMW w PL (tzw. "oddresianie" - bez obrazy dla sportowców) - BMW PL pomoze Ci ochoczo.

 

Pzdr,

 

Michu

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Pomyśleć, że używaną skrzynię można kupić za 4-5k.... Ręce opadają jak się to czyta, rozbój w biały dzień, na Twoim miejscu szykowałbym drugi debet na karcie, żeby dobrego prawnika opłacić. O ile masz pisemne dowody (zlecenia naprawy, diagnozy usterek, zalecenia warsztatu co należy zrobić lub wymienić), a nie załatwiałeś - mam nadzieję - wszystkich czynności serwisowych z warsztatami na przysłowiową "gębę", to pieniążki odzyskasz, ale nieprędko. W przeciwnym razie pozostaje mi współczuć Tobie :cry:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wspolczuje serdecznie Koledze, ale tak jak moi poprzednicy uwazam, ze tak to skonczyc sie nie moze. Czytajac wypowiedz kolegi, tym bardziej czuje zlosc, poniewaz nie mozna mu nic zarzucic. Chcac jak najlepiej dla swojego auta nie jechal do wiejskich garazy i prowincjonalnych mechanikow, tylko odrazu do ASO, gdzie powinni byc sami wszechmogacy, wszechwiedzacy - przynajmniej za takich zaplacil.

 

Jedyne do czego mozna sie przyczepic to zaplata za usluge naprawy... Naprawy wciaz nienaprawionej ASB. Chetnie bym pomogl, znam niestety tylko w Pozaniu fachowca od skrzyn ZF'a, nie wiem czy wogole zajmuje sie skrzyniami GM'a. :|

Mysle, ze w tym przypadku nie tylko fachowiec od ASB bedzie niezbedny, ale rowniez prawnik.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
wiejskich garazy i prowincjonalnych mechanikow

 

 

a ja używam forum i jeżdżę tylko do takich :D

 

a tak w ogóle to autor mógłby dać jakieś info co do postępów, hmmmm :?: :?: :?:

"Mózg jest najbardziej przecenianym z ludzkich organów."
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Witam Ponownie

 

To juz mysle ze bedzie koniec z tymi problemami ale trwalo to 2 tygodnie.

 

8 kwietnia auto wrucilo do ASO sikora mikolow po ciezkiej rozmowie auto tam zostawilem 16 kwietnia dostalem maila ze auto gotowe jezdzi, wymienili wiazke kabli laczaca szkrzynie biegow ze sterownikiem ( komputerem skrzyni ). I dopisali ze bede musial w przyszlosci wymienic skrzynke pod filtrem pylkowym w ktorej sa komputery, poniewaz przy odkrecaniu pourywaly sie sruby i nie da sie jej skrecic, wiec bedzie nieszczelna.

 

23 Kwietnia jade po auto myslac ze zaplace ino za wiazke, skrzynki nie zamawialem poniewaz postanowilem ja skleic silikonem, Po dotarciu na miejsce auta nie ma na parkingu, ponownie stoi w garazu i czeka na nowa skrzynke sterownikow. Sami ja zamowili i postanowili zamontowac wiec znow zwiekszyly sie moje koszty ponownie.

Mechanik informuje mnie ze auto bedzie do odebrania wieczorem lub w sobote rano.

24 kwietnia 11 00 dzwonie i dostaje informacje - wymiana skrzynki okazala sie trudniejsza niz myslelismy i auto do odbioru bedzie we wtorek 27kwietnia.

 

Do zaplaty powinno byc okolo 1600zl w czym robocizna okolo 900zl ale to jest wycena z 16 kwietnia bez zadnych upustow.

 

 

Reasumujac - niepotrzebnie wymienialem - przepływomierz, programowalem sterownik silnika, i remontowalem skrzynie. Do wymiany byla tylko wiazka kabli.

 

Co do niepotrzebnych napraw to chyba jednynie w sadzie doszedl bym tego bo jak i Serwis ASB tak i ASO Sikora utrzymuja ze te naprawy byly potrzebne i naprwialy wszystko po uzgodnieniu telefonicznym ze mna, z czym ja sie nie znam na mechanice ( teraz juz chyba zaczne )i jezeli ktos mi mowi wymienimy przepływomierz i powinno zadzialac to ja sie na to godze.

 

Auto mam nadzieje bedzie do odbioru we wtorek i wtedy napisze czy naprawde jest jak powinno.

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Akurat co do ASO Sikora to mnie nie dziwi - z iloma osobami rozmawiałem i oddawali tam auta z USTERKĄ, tyle twierdziło że to był ich ostatni kontakt z ASO BMW w życiu. Niestety mamy kolejny przykład potwierdzający regułę.

 

Ja nie jestem w stanie zrozumieć, dlaczego w serwisach normalnym jest nacinanie ludzi na koszta w tak bezczelny sposób. Pomijam już błędną diagnozę i wymiane setki części zupełnie niepotrzebnie. Kwestia zebrania papierow, znalezienia prawnika i poczekania aż pieniązki wrócą na konto.

 

Możnaby naciągaczom jeszcze wybaczyć, gdyby po znalezieniu - jak zwykle - błahej przyczyny problemów (wymienili by pół auta, a problemem były kable, czyli ASO w najlepszym wydaniu) przyznali się do błędu i dokonali naprawy za darmo. Ale żądanie zapłaty za uszkodzoną przez partaczy z ASO skrzynke to już w ogóle jakiś absurd. To co, jeśli panowie zahaczą o drzewo Twoim autem, to rozumiem że ćwiartke wstawiasz na swój koszt i płacisz im za robocizne jeszcze?

 

Co tu dużo pisać - to przechodzi ludzkie pojęcie i tylko potwierdza moją opinie o naszych pięknych ASO BMW. A sprawę KONIECZNIE trzeba oddać do BMW Polska. Szkoda że żyjemy w dzikim kraju - na zachodzie na OFICJALNYM forum marki siedziałoby kilka osob z centrali lokalnej BMW i pilnowało zadowolenia klientów. Jak na bimmerfest, ktoś powie że BMW jest be, to obsługa z BMW nie nadąża z pytaniami co sie stało i jak mu pomóc. Warto spróbować zrobic dym z pomocą TVN Turbo czy gazet motoryzacyjnych, chociażby dla samego faktu oglądania potem spoconego pana pod garniturkiem udającego że wszystkie jest w porzadku i tłumaczącego, że "po głębszym zapoznaniu się ze sprawą doszliśmy do wniosku, że zrobienie klienta na szaro było nie na miejscu i jak najbardziej zwrócimy mu całą kase i pocałujemy w pośladki, byle cała Polska nie widziała jak traktujemy klientów". Bo bez klientów i z taką renomą ja im świetlanej przyszłości nie wróżę.

Opublikowano

Dokładnie - po takim numerze nie popuściłbym takim ******!. Zebrałbym wszystkie papiery z całą historią napraw i najpierw uderzyłbym do centrali BMW z adnotacją, że jeśli oni tego nie rozwiążą w swoim wewnętrznym postępowaniu i nie zwrócą Ci kasy za rzeczy, które okazały się zbędnie wymienione to już czeka prawnik i zaciera rączki, że zedrze z nich odpowiednio dużo żebyś i Ty był zadowolony i prawnik dobrze zarobił.

Takie sprawy trzeba nagłaśniać żeby tępić takich frajerów z PSEUDO-SERWISÓW BMW. A już ta pęknięta skrzynka to jakiś jawny żart bo tak jak pisał już kolega wyżej - jak Ci rozwalą auto to też zapłacisz im za naprawę i robociznę? Nie dajmy się zwariować i nie pozwólmy żeby ktoś bezkarnie zdzierał z nas skórę bo takie jest jego widzimisię.

Trzymam kciuki.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Panowie.. jest taki typ klienta, który daje żyć (zarobić) mechanikom i serwisom. Wszystko w temacie. Mam podobnego kolegę. Jakiś cwaniak mechanik wymienił mu kompletne sprzęgło (zapłacił chyba z 3500 zł) w Audi S3 i po miesiącu sprzęgło legło znowu. Mechanik wytłumaczył mojemu koledze, że to mocne auto i miało prawo sprzęgło paść, :mad2: więc kolega grzecznie wstawił do nich auto z powrotem i zapłacił ponownie te same pieniądze za nowe sprzęgło. :mad2: On tak zawsze. Kupuje auto za 50 tys. zł a drugie tyle płaci w ciągu roku za serwis i 90% z tych pieniędzy to wyimaginowane naprawy. Kolega "biala alpina" najwyraźniej też lubi płacić za wszystko co mu mechanik wmówi i nie widzi w tym problemu. Z tego co teraz czytałem jego ostatnią wypowiedź to on się cieszy, że auto będzie miał sprawne w końcu, ale z jego słów nie wynika żeby nie chciał za coś dodatkowo płacić albo żeby chciał odzyskać kasę za bezsensowne, niepotrzebnie wykonane naprawy.
Opublikowano
Panowie.. jest taki typ klienta, który daje żyć (zarobić) mechanikom i serwisom. Wszystko w temacie. Mam podobnego kolegę. Jakiś cwaniak mechanik wymienił mu kompletne sprzęgło (zapłacił chyba z 3500 zł) w Audi S3 i po miesiącu sprzęgło legło znowu. Mechanik wytłumaczył mojemu koledze, że to mocne auto i miało prawo sprzęgło paść, :mad2: więc kolega grzecznie wstawił do nich auto z powrotem i zapłacił ponownie te same pieniądze za nowe sprzęgło. :mad2: On tak zawsze. Kupuje auto za 50 tys. zł a drugie tyle płaci w ciągu roku za serwis i 90% z tych pieniędzy to wyimaginowane naprawy. Kolega "biala alpina" najwyraźniej też lubi płacić za wszystko co mu mechanik wmówi i nie widzi w tym problemu. Z tego co teraz czytałem jego ostatnią wypowiedź to on się cieszy, że auto będzie miał sprawne w końcu, ale z jego słów nie wynika żeby nie chciał za coś dodatkowo płacić albo żeby chciał odzyskać kasę za bezsensowne, niepotrzebnie wykonane naprawy.

Trochę prawdy w tym jest. Ale z drugiej strony jeśli nawet na forum taki typ klienta zawsze-płacącego się trafi to trzeba takiemu człowiekowi też dać do zrozumienia, że go robią w wała i żeby się nawet nie zastanawiał tylko udał się tam gdzie trzeba z odpowiednimi papierami w celu zwrotu kwoty za zbędne naprawy. To ma też służyć nam - użytkownikom ( czy to BMW, czy to innych marek). Im częściej będzie się piętnować takich naciągaczy tym bardziej będą hamować swoje zapędy w waleniu kogoś w wała na takich akcjach. Jak przyjdzie takiemu po sądowym wyroku wyskoczyć z paru tysięcy za "naprawianie" sprawnych części lub straci autoryzację centrali BMW (także go to po kieszeni dobrze pociągnie) to się następnym razem zastanowi i weźmie do roboty zamiast ściemniać ile to on nie wymienił.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, tylko to najczęściej jest typ człowieka, który i tak odpuści. Dlatego starałem się wytłumaczyć, że normalny człowiek nie dał by się robić w balona i to w takim stopniu, ale są ludzie co to lubią. Myślisz, że ja swojemu kumplowi nie tłumaczyłem, że sprzęgło nie może się zepsuć po 1000 km i że na pewno mu wsadzili jakąś używkę wcześniej albo tylko coś podreperowali. Tłumaczyłem, powiedziałem jak ma zrobić żeby auto odebrać bez płacenia. On mnie wysłuchał a następnie pojechał grzecznie z kasą i zapłacił ponownie. I robi tak zawsze mimo że tłumaczyłem mu 100 razy że mam bardzo zaufanego mechanika, który go nigdy nie oszuka a przy okazji ma jeden z lepszych serwisów w Łodzi, ale mój kolega nadal jeździ do partaczy i płaci dziesiątki tysięcy złotych za naprawy. Nie wiem. Może myśli, że ja biorę działkę od poleconego samochodu do naprawy albo coś. Ja tego nie rozumiem, ale jak już pisałem, są tacy ludzie i im nie wytłumaczysz i będą naprawiać samochody swoimi metodami. :) Ten sam mój kolega po zakupie oddał to S3 do mechanika na przegląd, przyjeżdża za kilka dni a ten mu pół auta rozebrał, silnik wyjęty itd. Potem rachunek na 15 tys zł wystawiony. :) Kolega zapłacił, mimo, że kupił auto z fakturami za wymianę w ASO silnika może 10 tys km wcześniej, czyli silnik był żyleta, a mechanik znalazł wiele problemów w nim za 15 tys zł. :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja mysle, ze taka sprawa powinien sie zajac TVN :8) . Zamiast produkowac beznadziejne, zaklamane i wimaginowane reportaze o dopalaczach, powinni zrobic "Usterke motoryzacyjna", zakupic takie e39, uszkodzic wiazke kabli do ASB i... oddac do serwisu. Ogadalnosc bylaby znacznie wieksza niz odcinki o pralkach czy innym AGD&RTV.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Tak, tylko to najczęściej jest typ człowieka, który i tak odpuści. Dlatego starałem się wytłumaczyć, że normalny człowiek nie dał by się robić w balona i to w takim stopniu, ale są ludzie co to lubią. Myślisz, że ja swojemu kumplowi nie tłumaczyłem, że sprzęgło nie może się zepsuć po 1000 km i że na pewno mu wsadzili jakąś używkę wcześniej albo tylko coś podreperowali. Tłumaczyłem, powiedziałem jak ma zrobić żeby auto odebrać bez płacenia. On mnie wysłuchał a następnie pojechał grzecznie z kasą i zapłacił ponownie. I robi tak zawsze mimo że tłumaczyłem mu 100 razy że mam bardzo zaufanego mechanika, który go nigdy nie oszuka a przy okazji ma jeden z lepszych serwisów w Łodzi, ale mój kolega nadal jeździ do partaczy i płaci dziesiątki tysięcy złotych za naprawy. Nie wiem. Może myśli, że ja biorę działkę od poleconego samochodu do naprawy albo coś. Ja tego nie rozumiem, ale jak już pisałem, są tacy ludzie i im nie wytłumaczysz i będą naprawiać samochody swoimi metodami. :) Ten sam mój kolega po zakupie oddał to S3 do mechanika na przegląd, przyjeżdża za kilka dni a ten mu pół auta rozebrał, silnik wyjęty itd. Potem rachunek na 15 tys zł wystawiony. :) Kolega zapłacił, mimo, że kupił auto z fakturami za wymianę w ASO silnika może 10 tys km wcześniej, czyli silnik był żyleta, a mechanik znalazł wiele problemów w nim za 15 tys zł. :)

Jest podaż takich klientów to co się dziwić, że takie pseudo-serwisy mają się dobrze :norty:

Co do tej Usterki w kwestii Serwisów to wystarczy, że nie zgodziliby się na publikowanie swoje nazwy/wizerunku w TV i program szedłby w TV z zamazanymi nazwami konkretnego serwisu. Ale fakt - oglądalność miałoby to niemałą :mrgreen: Pokazałoby to przynajmniej jacy partacze biorą się za bycie autoryzowanym serwisem a i może centralę takeigo BMW zmotywowałoby do częstszego i bardziej wnikliwego sprawdzania kto dla nich pracuje.

Pzdr.

Opublikowano

Współczuję problemów.

Ja na Twoim miejscu bym zatrudnił prawnika i pociągnął serwis Sikora. Oni Ci wymienili niepotrzebne rzeczy w silniku i wysłali na remont skrzyni. A serwis od skrzyni miał rację, skrzynia działała idealnie. Znajdź dobrego prawnika.

Zimą zakopałem się w śniegu i wysypałem wsteczny. Właśnie aby nie mieć takich problemów wymieniłem całą skrzynię.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.