Skocz do zawartości

Koledzy kilka pytań


k_rzych

Rekomendowane odpowiedzi

Pytania:

1) Dzisiaj znalazłem jakiś nipodłączony kabel od strony pasażera jest on razem z wiązką kabli od świateł czy powinien on być podłączony w to miejsce na na zdjęciu, a może jest zbędny - jeżeli tak to za co jest odpowiedzialny

http://republika.pl/p_k1000/forum/4.JPG

 

 

2) Co to jest:

http://republika.pl/p_k1000/forum/6.JPG

 

 

3) Co znajduje się w niejscach oznaczonych cyframi, i czy miejsce oznaczone cyfrą 1 to filtr powietrza

http://republika.pl/p_k1000/forum/7.JPG

 

 

Mój model BMW to e39 525tds

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam e39 ale wydaje mi sie ze nry 1 to komputer i skrzynka bezpiecznikow

filtr tak bardzo z tylu raczej nie, filtr masz pewnie przy tej gumie po lewej (tak jak patrzymy na fotke)

3 i 2 to chyba beda takie zbiorniczki z plynem do wspomagania hamulcow i kierownicy

 

pisze z ciekawosci czy dobra mam intuicje :P

Edytowane przez zalew
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam !

 

Pytanie nr 1:

niestety na chwile obecną nie jestem w stanie Ci odpowiedzieć, musze poszperać troche w książce to może coś znajde, a jak nie to zajrze u siebie pod maske, mam wprawdzie benzyniaka, ale myśle, że nie powinno to robić różnicy

 

Pytanie nr 2:

to filtr oleju - odkrecasz dekielek a w środku siedzi sobie papierowy wklad filtra oleju, który podlega wymianie, natomiast obudowa jest stała - stosunkowo rzadko (chociaż coraz częsiej) spotykane rozwiązanie zaczerpniete podobno z silników lotniczych

 

na zdjęciu 3 masz po kolei:

1) obie strony - obudowy w których siedzą sobie filtry kabinowe / przeciwpyłkowe - mają zapinki metalowe w przedniej części - bardzo łatwe do wymiany co zalecam robić przynajmniej raz w roku, ponieważ ich zanieczyszczenie bardzo daje sie we znaki klimatyzacji :(

 

2) na 99,9 % filtr paliwa, ale jak byś mógł, to zrób dokładniejsze zdjęcie tyko tego elementu, bo nie widać go najdokładniej

 

3)zbiorniczek płynu do wspomagania kierownicy

 

Pozdrawiam i życze szrokiej drogi !

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtyczka która wisi powinna być doprowadzona do czujnika chłodnicy. Druga możliwość jest taka że jest to wtyczka do wentylatora klimy.

Często gdy auto było "bite" handlarze nie wkładają wentylatora klimy i kabel wisi. Robią także inne misz-masze i stąd potem kłopoty.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam takie samo auto. Jutro sprawdzę tą wtyczkę która u Ciebie idzie do nikąd :D . Reszta jak powiedzieli koledzy :P .

 

PS. Sam kupowałeś auto czy miałeś kogoś do pomocy :?: :twisted:

 

PS2. Dajcie spokuj z tymi handlarzami i rozbitkami - przecież widać na fotkach, że przód auta jest "stary"...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem taką samą sytuację - wisi sobie ten kabelek...

Nawet mój mechanik, robiący tylko BMW nie znał jego zastosowania, dopiero w ASO pokazali mi do czego to potrzebne. Muszę sprawdzić jutro widok samej wtyczki, ale najprawdopodobniej jest to właśnie podłączenie do niejakiego AUC - skoro masz ją właśnie od strony pasażera, to szanse na to rosną dodatkowo. AUC to czujnik jakości powietrza (wykrywa spaliny i włącza obieg wewnętrzny powietrza). Jeśli go masz (czy też powinieneś mieć) to w panelu klimatyzacji na desce będziesz miał klawisz (trzeci od góry z lewej strony) z dwoma przerywanymi okręgami, jeden nich będzie miał literkę A wewnątrz - i to on właśnie załącza ów czujnik.

Sam czujnik natomiast jest przymocowany do chłodnicy mniej więcej w połowie jej wysokości właśnie na boku od strony pasażera - takie czarne plastikowe "pudełko", jak pamiętam jakieś 3,5x5x8 cm.

 

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze uwaga co do elementow oznaczonych numerem 1.

 

Pod lewym (patrzac od przodu) znajduje sie skrzynka zawierajaca

moduly elektroniczne (m.in komputer silnika DME) zas pod prawym

ukryte jest serwo hamulcowe oraz zbiornik wyrownawczy plynu

hamulcowego.

 

Dostep - 1 wyjac uszczelke na grodzi czolowej 2 odpiac sprezyne od

dolu pojemnikow z filtrami 3 odlaczyc przewody pomiedzy pojemnikami

a grodzia czolowa 4 wyjac obudowy do gory

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym wiszącym kabelkiem się nie przejmuj u mnie też wisi. W skrzynce bezpieczników też nie ma połowy bezpieczników bo nie wszystkie funkcje muszą być w twoim aucie.Reszta ja powiedieli koledzy, przy czym te 2 filtry na górze w czarnych pudelkach są do kabiny jak są trochę brudne to nie kupuj od razu nowych tylko wytrzep te lub weź odkurzaczem, filtr powietrza (taki 1 podłużny jest niestety dość schowany) tzn. mieści się pod czarną plastikową pokrywą silnika z lewej strony-odkręcasz 4 śrubki na górze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.