Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam- potrzebuje informacji od uzytkowników takiego motoru jak mój w jakiej temp włancza sie w/w wentylator, mozna to sprawdzic uprzednio włączajac w test 7.0 (temp wody w głowicy) prosze o pomoc i odpisanie ....jak to u Was jest ....POZDRO
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czy znajdzie sie ktoś kto to sprawdzi i da przydatną informację ?? coraz cieplej sie robi więc warto sprawdzić działanie niż zbierać skutki jego braku pracy lub złej temp zalączania .....
Opublikowano
Kurcze a u mnie się kręci cały czas po przekręceniu kluczyka w stacyjce i pracuje do puki nie zgaszę silnika

to najprawdopodobniej masz sterownik na wentylatorze uwalony(zwarcie) po otwarciu puszki w środku zobaczysz uszkodzenia na płytce.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

JEŚLI MOGĘ WTRĄCIĆ SWOJE 3GR W MOJEJ BECI 320D 136KM MAM JEDEN WENTYLATOR ZE STEROWNIKIEM

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA MODUŁU POLEGAŁO NA WYPIĘCIU KOSTKI W KTÓREJ SĄ 3 KABLE 2 GRUBSZE(ZASILANIE) I JEDEN CIENKI(STEROWANIE) WYSTARCZY MIERNIKIEM SPRAWDZIĆ CZY ZE WZROSTEM TEMPERATURY ROŚNIE NAPIĘCIE NA KABLU STERUJĄCYM BO TO WZROST NAPIĘCIA NA KABLU STERUJĄCYM POWODUJE WZROST OBROTÓW WENTYLATORA.EWENTUALNIE JEŚLI NIE CHCEMY CZEKAĆ AŻ CZUJNIK TEMP.ZAŁĄCZY WENTYLATOR MOŻEMY ZAŁĄCZYĆ KLIMĘ TO TEŻ SPOWODUJE WZROST NAPIĘCIA BO TRZEBA TEŻ CHŁODZIĆ GAZ KLIMY.JEŚLI TAK TO NA 99,99% PADNIĘTY STEROWNIK PRZY WENTYLATORZE.DROBNA WSKAZÓWKA TAKI SAM STEROWNIK MOŻNA ZNALEŻĆ W MONDEO MK4 2.0 W DIESLU

WARTO TEŻ POPYTAĆ NA SZROCIE CZY NIE MAJĄ USZKODZONEGO WENTYLATORA NP PO WYPADKU (WENTYLATOR POŁAMANY ALE STEROWNIK OK,KOLEGA WYRWAŁ TAKI ZA 30 PLN)

Opublikowano
JEŚLI MOGĘ WTRĄCIĆ SWOJE 3GR W MOJEJ BECI 320D 136KM MAM JEDEN WENTYLATOR ZE STEROWNIKIEM

SPRAWDZENIE DZIAŁANIA MODUŁU POLEGAŁO NA WYPIĘCIU KOSTKI W KTÓREJ SĄ 3 KABLE 2 GRUBSZE(ZASILANIE) I JEDEN CIENKI(STEROWANIE) WYSTARCZY MIERNIKIEM SPRAWDZIĆ CZY ZE WZROSTEM TEMPERATURY ROŚNIE NAPIĘCIE NA KABLU STERUJĄCYM BO TO WZROST NAPIĘCIA NA KABLU STERUJĄCYM POWODUJE WZROST OBROTÓW WENTYLATORA.EWENTUALNIE JEŚLI NIE CHCEMY CZEKAĆ AŻ CZUJNIK TEMP.ZAŁĄCZY WENTYLATOR MOŻEMY ZAŁĄCZYĆ KLIMĘ TO TEŻ SPOWODUJE WZROST NAPIĘCIA BO TRZEBA TEŻ CHŁODZIĆ GAZ KLIMY.JEŚLI TAK TO NA 99,99% PADNIĘTY STEROWNIK PRZY WENTYLATORZE.DROBNA WSKAZÓWKA TAKI SAM STEROWNIK MOŻNA ZNALEŻĆ W MONDEO MK4 2.0 W DIESLU

WARTO TEŻ POPYTAĆ NA SZROCIE CZY NIE MAJĄ USZKODZONEGO WENTYLATORA NP PO WYPADKU (WENTYLATOR POŁAMANY ALE STEROWNIK OK,KOLEGA WYRWAŁ TAKI ZA 30 PLN)

Czy orientujesz sie w jakiej temp powinien włączyć sie wentylator bez klimy ?? dzięki za info o tym mondeo... :D

Opublikowano
WYDAJE MI SIĘ,ŻE PO PRZEKROCZENIU 90*C.POTERM ZE WZROSTEM TEMP.ROSNĄ OBROTY.PYTANIE JESZCZE CZY MASZ WENTYLATOR Z WISKOZĄ CZY Z MODUŁEM.JEŚLI TO BARDZO WAŻNE Z TĄ TEMP TO SPRAWDZĘ!
Opublikowano
podłącze sie do rozmowy. Przedwczoraj po jeździe nie wyłączył mi sie wentylator po zgaszeniu auta. Myślałem ze jeszcze chwile pochodzi i zgasnie. Ale tu nic. Wentylator sie kręci bez przerwy, nawet bez kluczyków w stacyjce. Co sie z nim stało? Temperature mi pokazuje chyba ok na zestawie wskaźników. Podczas jazdy wskazowka dochodzi do polowy pomalu i sie zatrzymuje, a jak jest silnik zimny to jest na samym dole niebieskiego pola. Żeby nie chodził bez przerwy odłączyłem kostke ta co jest po lewej stronie chłodnicy stojąc przodem do samochodu (od str pasażera). Ale jak tylko ją podłącze spowrotem to sie odrazu załącza, i wydaje mi sie że chodzi na pełnych obrotach strasznie głośno. Co jest przyczyna? Duzo roboty i duze koszta? Aha auto to 320d z 99r
Opublikowano

KOLEGO Z TYM WENTYLATOREM

PO ODPIĘCIU KOSTKI WENTYLATORA MASZ 3 KABLE 2 ZASILAJĄCE ORAZ 1 CIEŃSZY STERUJĄCY

JEŚLI NA KABLU STERUJĄCYM NIE MA NAPIĘCIA A WENTYLATOR CHODZI TO MASZ JAKIEŚ ZWARCIE W STEROWNIKU

JEŚLI NA KABLU STERUJĄCYM MASZ NAPIĘCIE NA ZIMNYM SILNIKU I WYŁĄCZONEJ KLIMIE TO MASZ USZKODZONY CZUJNIK TEMPERATURY

Opublikowano
a co do tego sterownika, to jak jest z jego wymiana? droga to część? rozumiem ze sterownik wentylatora? on jest zintegrowany z wentylatorem, czy sam sterownik mozna wymienic?
Opublikowano

STEROWNIK DA SIĘ WYMIENIĆ TYLE ŻE Z ZAKUPEM GORZEJ BO NIE WIEM CZY SAM STEROWNIK WYSTĘPUJE

JA ZROBIŁEM TAK

POSZUKAŁEM AUTA Z ROZBITYM PRZODEM BO WTEDY POŁAMIE SIĘ WENTYLATOR WYJMUJĘ STEROWNIK PODPINAM DO SWEGO AUTA SPRAWDZAM CZY DZIAŁA(POJAWIA SIĘ NAPIĘCIE NA KABLU STERUJĄCYM PO WŁĄCZENIU KLIMY LUB ZE WZROSTEM TEMP.)I KUPIŁEM SAM STEROWNIK ZA 30 PLN HHHHUUUUULLLLAAAA JAK TA LALA

Opublikowano
no tak :) to musze szukac teraz gdzies tego sterownika :/ może byc z tym problem, no ale nie mam wyjścia. bo caly wentylator z tym sterownikiem to pewnie troche kosztuje :/
Opublikowano
no tak :) to musze szukac teraz gdzies tego sterownika :/ może byc z tym problem, no ale nie mam wyjścia. bo caly wentylator z tym sterownikiem to pewnie troche kosztuje :/

posiadam wentylator i sterownik na sprzedaż !! jak by co to pisz......

Opublikowano
WYDAJE MI SIĘ,ŻE PO PRZEKROCZENIU 90*C.POTERM ZE WZROSTEM TEMP.ROSNĄ OBROTY.PYTANIE JESZCZE CZY MASZ WENTYLATOR Z WISKOZĄ CZY Z MODUŁEM.JEŚLI TO BARDZO WAŻNE Z TĄ TEMP TO SPRAWDZĘ!

Jeżeli bys mógł to bardzo Ci proszę bo u mnie włącza sie znacznie póżniej , zaobserwuj jak jest u ciebie i napisz.....wentylator mam z modułem...

  • 1 rok później...
Opublikowano

Mianowicie chodzi o to jak można sprawdzić sterownik wentylatora (tą puszkę przy wentylatorze). Objawy są takie że cały czas chodzi wentylator nawet jak silnik jest zimny. Wyczytałem na forum że może być albo sterownik albo czujnik temperatury cieczy chłodzącej. Chciałem sprawdzić na swoją rękę czy to ten sterownik i pojechałem do kumpla który ma też bmw e46 tylko że w benzynie, i podpięliśmy jego wentylator pod moją kostkę i nie kręcił się wtedy wentylator a jak podłączymy mój to zaiwania jak oszalały. Czy takie rozumowanie miało sens i czy to jednoznacznie daje odpowiedź że uszkodzony jest sterownik?

Jak to sterownik to mam możliwość kupienia samego sterownika z rozbitej be-emki tylko nie wiem czy jest sprawny i czy da się to jakoś sprawdzić.

Proszę o pomoc.

Opublikowano
Przerabiałem to samo. Objawy identyczne. padł sterownik na 100%. Ja se kupiłem uzywany wentylator za 100zł. Wiatrak ze sterownikim. Włozylem do swojej obudowy i smiga :cool2:
http://img215.imageshack.us/img215/8469/forrp.jpg
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam. Wygląda na to, że ja również mam problem z wentylatorem. Jakiś tydzień temu zakupilem e46 320d 2004. Kiedy jadę rano do pracy samochodów nie chce się nagrzac. Myślałem, że to któryś z termostatow, wymieniłem termostat egr i nadal to samo. Dopiero po wymianie zauważyłem że wentylator chłodnicy w moim samochodzie działa non stop, nawet po odpaleniu zimnego silnika. Z tego co widziałem mam wentylaror że sprzęgłem wizkotycznym. Co powinienem sprawdzić? Jaka część będzie najprawdopodobniej do wymiany, wizko, a może jakiś sterownik?

Z góry dziękuję.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wisko, ale można próbować naprawić.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.