Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Zdiagnozowałem następujący problem: Ostatnio jechałem jedynką żony do Warszawy z Bielska więc kawałek,wziąłem sobie jej auto,jako,że ja jeszcze nie wymieniłem opon,a w jej aucie już tak.Jadąc z prędkością powyżej 90km/h słychać hałas toczenia się kół większy niż normalnie na zimówkach,ewidentnie nie tak powinno być.Do tego przy prędkości powyżej 130km/h coś zaczyna drgać z tyłu (takie bicie).Przypuszczam,że może to być skrzywiona felga, gdyż żona jeszcze przed wymianą na zimowe porządnie przywaliła w krawężnik i ta felga jest teraz z tyłu,jednak na zimówkach tego nie było czuć.Do tego przy wymianie opon było oczywiście wyważanie i robiona zbieżność oraz sprawdzane całe zawieszenie, więc to gra.Zajmę się tym dopiero po świętach,ale chciałbym żebyście mi poradzili czy dobrze mi się wydaje;).

I jeszcze na wszelki wypadek zapytam czy jest to możliwe,żeby to była wina opony??Ma ona 2 sezony ale nigdy nie było z nimi żadnych problemów.

Kubica GO!
Opublikowano

Jak najbardziej może to być wina opony. Może to też być wina tak jak piszesz skrzywionej felgi, co jest bardzo prawdopodobne.

 

Może to być jeszcze łożysko. Tak było u mojego taty w aucie, do którego kupił sobie nówki sztuki Barumy, które strasznie szumiły, ale to strasznie. Oboje sądziliśmy, że to gówniania opona, dopóki nie pojechał na serwis i facet wyłapał, że łożysko jest już tak zużyte że strach jeździć. Po wymianie zupełnie inna opona. Cichutka, komfortowa, nic nie szumi, nawet przy 220 km/h.

 

Sprawdź jeszcze ciśnienie w oponach i czy dobrze jest wszystko przykręcone.

 

Poza tym niektóre opony mają coś takiego, że wpadają w lekkie wibracje w jakimś tam zakresie prędkości. Pamiętam, że miałem Continentale, które drżały w zakresie 80 - 120 km/h. Było to strasznie uciążliwe, bo często właśnie wpada się w ten przedział jadąc samochodem. Na autostradzie powyżej 120 nic... jak po stole się jechało.

E30, E36, E60, E87, F48

Opublikowano

jak wyżej, a co do piasty / łożyska to najlepiej sprawdzać na zakrętach - jeżeli skręcając w jedną lub druga stronę hałas sie nasila to na bank piasta / łożysko. jak skręcasz w lewo to prawa piasta do wymiany, jak w prawo to lewa piasta do wymiany.

niestety łożysko jest zintegrowane z piastą :(

Opublikowano
To nie nasila się podczas skręcania,jedynie jak się jedzie powyżej 130km/h to występują drgania.Zdziwiłem się,że to może być przez oponę,ale fabrycznie była ok bo auto na nich jeździ 2 sezony i nigdy nic takiego się nie działo więc wszystko wskazuje na tą nieszczęsną felge.Mam nadzieje,że jest to do wyprostowania.Ciśnienie jest ok,zbieżność też,wszystko dobrze podokręcane,zawieszenie tak jak pisałem również.
Kubica GO!
Opublikowano
Koła również są dobrze wyważone bo mam wulkanizatora w rodzinie,który się do tego przykłada;),sugerował, że to raczej wina felgi.Własnie o dziwo kierownica nie drży i auta nie znosi na bok,a miałem tak kiedyś w swojej trójce jak przywaliłem w dziure,ze kierownica drżała i to był normalny objaw uszkodzenia felgi,a tu nic takiego nie występuje.Kobieta to jednak potrafi:]
Kubica GO!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.