Skocz do zawartości

320d E46 136 KM--- moc jest ze mną!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

2.0d w e46 to nie mniej nieudana jednostka niż inne, tyle, że nie zawsze wytrzymuje pseudo-przebiegi i nieopdowiednie użytkowanie poprzednich właścicieli.

Wszystko inne - elektrozawory, zapchany egr czy uwaloną przepływkę łatwo wymienić/wyczyścić.

Czasem wystarczy zwyczajnie niesprawny któryś wąż podciśnienia i już jest problem, choć niby pierdołka. A diagnoza wszystkiego nie pokaże.

Opublikowano

Ja swoj problem juz rozwiązalem,tak jak pisalem w innym poscie.

Zwyklym carsoftem sobie zdiagnozowalem przeplywke bo disa cos nei moge zainstalowac :mad2:

Wiec przeplywke mam 314 i wszystkie objawy ustapily po jej wymianie,poniewaz na carsofcie pokazywalo mi przy max bucie chwilowo w overboscie max 700 jednostek i nagle spadal do 580 i tak sie juz trzymał do konca,wszystko przy pelnym bucie.Mowie nic tylko przeplywka walnieta elektronicznie.Po wymianie na uzywana 314(okazyjnie kupilem za 90 zł :mrgreen: )objawy ustapily i przy pelnymbucie mam 900 jednostek co i tak jeszcze jest malo,ale ekonomizer idzie na 4 do okolo 20 ltak 19,5 a na 5 tako kolo 16 raczej 15,5.

Opublikowano

fieman1 - masz cos jeszcze w silniku uszkodzone poza przeplywka. Sprawdzales kat wtrysku ? Podobno czasami jest przestawiony (slyszalem o takiej opcji w 320d) i tez auto jest mulaste.

 

I z Tym panem Godula to nie przesadzaj :lol: - mysle ze sa w Polsce lepsi magicy od diesli niz on.

 

Adaptacje zrobia nie tylko w ASO, DISem da sie to zrobic.

 

Generalnie mialem takie same objawy i umnie wystarczylo kupno nowej przeplywki zamiennika za 250 zl ;) . Bez zadnej adaptacji 139KM na hamowni. Juz ponad 60 tys km jest OK. Przed wymiana tez szacowalem moc na jakies 80KM bo vmax wynosil 170km/h i ogolnie byl MUL :wink: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ręce opadają, jak się czyta niektóre "mądrości". :duh:

Auto 10 letnie, powinno mieć bez problemu moc fabryczną, +/- kilka kucy.

Jeśli 136 konna 320d ma 113-117 KM, to należy NAPRAWIĆ USTERKĘ powodującą taki stan lub wymienić silnik na inny bo ten może mieć 500-600 tysięcy km przelatane.

Tuningowanie auta z brakiem mocy jest wg. mnie delikatnie mówiąc - GŁUPIE !!

Moim skromnym zdaniem silniki M47 nie są nieudanymi jednostkami, po prostu dobrych mechaników brak :mrgreen:

Co do porównań z silnikami 1.9TDI VAG, nie znam się na dokładnych oznaczeniach, ale wiem jedno, że większość opinii o niezniszczalności i niezawodności powstała w oparciu o jednostki najsłabsze np: 90KM, bez zmiennej geometrii, intercoolera itd. W każdej BMW, 320d, 318d dostaje się silnik z bardziej zaawansowanym sterowaniem, a tym samym trudniejszy do diagnozy.

Opublikowano
Ręce opadają, jak się czyta niektóre "mądrości". :duh:

Auto 10 letnie, powinno mieć bez problemu moc fabryczną, +/- kilka kucy.

Jeśli 136 konna 320d ma 113-117 KM, to należy NAPRAWIĆ USTERKĘ powodującą taki stan lub wymienić silnik na inny bo ten może mieć 500-600 tysięcy km przelatane.

Tuningowanie auta z brakiem mocy jest wg. mnie delikatnie mówiąc - GŁUPIE !!

Moim skromnym zdaniem silniki M47 nie są nieudanymi jednostkami, po prostu dobrych mechaników brak :mrgreen:

Co do porównań z silnikami 1.9TDI VAG, nie znam się na dokładnych oznaczeniach, ale wiem jedno, że większość opinii o niezniszczalności i niezawodności powstała w oparciu o jednostki najsłabsze np: 90KM, bez zmiennej geometrii, intercoolera itd. W każdej BMW, 320d, 318d dostaje się silnik z bardziej zaawansowanym sterowaniem, a tym samym trudniejszy do diagnozy.

 

Byl tu juz osobnik z 530tys.km w 320d 136KM i wyszlo na hamowni mu 134KM i moment tez w normie ;) . a auto bylo po niemieckim taxie wiec realnie jeszcze troche wiecej moglobyc :lol: . Po chipie mial 158KM.

 

Co do chipa w takim aucie to racja. Choc sa bylem swiadkiem jak przyjechal koles meskiem 2.2cdi , chcial odrazu chipa bo mu auto nie idzie i wyszlo mu po shamowaniu ok 80KM :lol: , pan z hamowni odrazu go odeslal po nowa przeplywke boscha :wink: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.