Skocz do zawartości

320d E46 136 KM--- moc jest ze mną!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy,

od dłuższego czasu walczyłem z brakiem mocy autko z 2001 roku 136 KM 320d.

Postanowiłem udać się na hamownię i sprawdzić co jest nie tak.

Okazało się że moje auto ma 79 KM(na hamowni).

Dodam jeszcze że przed hamownią wymieniłem: olej i wszystkie filtry, wyczyściłem EGR oraz zaworki od sterowania turbinką (troszkę się poprawiło jeśli chodzi o przyśpieszanie).Aby mieć jak najmniejsze pole manewru co do przyczyny.

 

Po pierwszym "hamowaniu" okazało się że to wina przepływomierza że auto ma 79 KM!!!!

Następnego dnia pojechałem jeszcze raz zamontowany został nowy przepływomierz BOSCH i znów hamownia ( już za free). Auto odzyskało 34 KM czyli 113KM.

 

Jutro jadę na adaptację przepływomierza do serwisu BMW (tylko oni to robią- jak ktoś mówi że mu to Józek zrobi to bzdury gada bo mam już rozeznanie w tej sytuacji).

 

Po adaptacji ( czy też zmianie soft-u zwał jak zwał) jadę 3 raz na hamownię ( też za free) aby zobaczyć co dała adaptacja.

 

Wykresy z hamowni postaram się wrzucić jutro.

 

Koledzy polecam najpierw udać się do konkretnego gościa (mechanika z hamownią) aby stwierdzić co jest nie tak niż jeździć do niby mechaników którzy mówią padło to padło tamto wymieniasz a poprawy 0.

 

Powiem jeszcze że teraz 113 KM auto odzyskało swój wigor- stało się "agresywne" ciągnie od zera czego wcześniej nie było, mam nadzieję że po adaptacji coś KM jeszcze przybędzie w/g mechanika ze 20 KM powinno się jeszcze pokazać na hamowni.

 

Jeśli ktoś jest z małopolski- Krakowa mogę na prv napisać kto mi "wyleczył" BMW.

 

Pozdrawiam niech MOC będzie z wami.

Opublikowano

Panowie,

nie chcę robić reklamy ale koleś naprawdę jest konkretny.

 

http://www.godula.pl/

 

GODULA MOTO SPORT

Niepołomice ul.Na Grobli 2 A

tel. +48 012 644-75-55

mapka dojazdu:

http://maps.google.pl/maps/ms?oe=utf-8&client=firefox-a&ie=UTF8&hl=pl&source=embed&msa=0&msid=100377334500416738838.0004786c88895d2557f34&ll=50.039226,20.223298&spn=0.012762,0.027595&z=15

 

Nie ma już warsztatu w Krakowie (bo był na ul. Makuszyńskiego) przeniósł się do Niepołomic.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego napisz ile kosztowala cie adaptacja przeplywki i czy robiles u Misiaka czy w M-carsie no i oczywiscie czy moc jest wieksza.
Opublikowano
witaj, kolego jestem z okolic też, powiedz mi jakie miałeś objawy w swojej buni poza tym że była słaba? Miałeś takie momenty że : ciągnie,przestaje, znów ciągnie.... ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
witaj, kolego jestem z okolic też, powiedz mi jakie miałeś objawy w swojej buni poza tym że była słaba? Miałeś takie momenty że : ciągnie,przestaje, znów ciągnie.... ?

 

Ja mialem kiedys takie objawy tzn. podczas gdy bralem sie za wyprzedzanie to autko zaczynalo przyspieszac i przy obr. 2500-3000 wystepowala turbo dziura i gdy odpuscilem pedal gazu i ponownie wcisnąłem to juz przyspieszala normalnie i okazalo sie ze poprzedni wlasciciel wymienił przeplywke ale nie zrobil adaptacji i to byla przyczyna.

 

Drugim razem mialem inny problem tzn. na autostradzie przy 160 km/h autko nagle stracilo moc na tyle ze ciezko bylo 100 km/h utrzymac na rownym terenie i po przejechaniu ok 3 km nagle moc powrocila do czasu az znowu zacząłem cisnąć do 160 km/h i znowu to samo i okazało sie ze zaworek sterujący podcisnieniem turbospreazarki zacinał sie i trzeba bylo go wymienic, po wymianie autko zaczelo smigac jak nowe.

Opublikowano

Aha.. ja mam ogólne właśnie tak że jak depnę to ma takie turbodziury :/ Każdy serwis mówi mi co innego :/ Chcąc jechać do bmw kraków koszt samego chyba sprawdzenia to prawie 300 zł :| Zastanawiam się czy nie lepiej na serwis BOSH który mam niedaleko nie podjechać.... ale też ok 260zł

 

Już sie zastanawiam czy nie sprzedać tego auta bo ciągle coś :( A doprowadzenie go do normalnego stanu to spore koszta :/

Opublikowano

Witam

U mnie jest podobnie tzn czuje moc jak mu przycisne np z 1500 obr,lecz gdzies tak przy 2200 moc cos obcina i dalej idzie jakby z przyczepa przy maly wzrosci mocy gdzies przy 3000 tys obr sprawdzalem na impie to wymagane turbo spada na 1700 mbar, a dawka z 44 mg/skok na 32, przeplywka takze wtedy mniej mierzy,ale to chyba jest wynikiem tego ze turbo mnije potrzebuje bo program je przestawia z 2300 mbar na te 1700,nieiwem dlaczego...Mam uszkodzony czujnik wzniosu iglicy,ale niewiem czy to ma jakis wplyw na to.Wstawiam info z inpy,czy mam juz nowe oprogramowanie przeplywki??czy moze to wina jej wlasnie i trzeba wymienic i zrobic adaptacje

??http://images44.fotosik.pl/278/3de478c64cbe4c6cm.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Aha.. ja mam ogólne właśnie tak że jak depnę to ma takie turbodziury :/ Każdy serwis mówi mi co innego :/ Chcąc jechać do bmw kraków koszt samego chyba sprawdzenia to prawie 300 zł :| Zastanawiam się czy nie lepiej na serwis BOSH który mam niedaleko nie podjechać.... ale też ok 260zł

 

Już sie zastanawiam czy nie sprzedać tego auta bo ciągle coś :( A doprowadzenie go do normalnego stanu to spore koszta :/

 

Ja byłem z tym pierwszysm problemem u Misiaka i w 20 min zdjagnozowali brak adaptacji nowej przeplywki + wgranie softu i zaplacilem ok 250 zl ale to bylo w styczniu 2007 r.

Opublikowano
witaj, kolego jestem z okolic też, powiedz mi jakie miałeś objawy w swojej buni poza tym że była słaba? Miałeś takie momenty że : ciągnie,przestaje, znów ciągnie.... ?

 

Mój objaw to przy wyprzedzaniu najpierw szła jak burza później jak muł i znów jak burza- tak zwana turbo dziura.

Wykres z hamowni świetnie to pokazuje.

Opublikowano
Witam

U mnie jest podobnie tzn czuje moc jak mu przycisne np z 1500 obr,lecz gdzies tak przy 2200 moc cos obcina i dalej idzie jakby z przyczepa przy maly wzrosci mocy gdzies przy 3000 tys obr sprawdzalem na impie to wymagane turbo spada na 1700 mbar, a dawka z 44 mg/skok na 32, przeplywka takze wtedy mniej mierzy,ale to chyba jest wynikiem tego ze turbo mnije potrzebuje bo program je przestawia z 2300 mbar na te 1700,nieiwem dlaczego...Mam uszkodzony czujnik wzniosu iglicy,ale niewiem czy to ma jakis wplyw na to.Wstawiam info z inpy,czy mam juz nowe oprogramowanie przeplywki??czy moze to wina jej wlasnie i trzeba wymienic i zrobic adaptacje

??http://images44.fotosik.pl/278/3de478c64cbe4c6cm.jpg

 

Z tego wynika ze mas znowy soft D5. Ja mam taki sam i za 5 dni bede montowal nowa przeplywke. Nalezy odlaczyc akumulator aby wartosci wyuczone sie skasowaly i pozniej trzymac silnik na wolnych obrotach przez 5 min nastepnie pelen zakre obrotow kilka razy i powinno byc ok.

Opublikowano
to jeszcze moje pytanie, czy tem serwis w NIepołomicach jest w stanie mi ZAADOPTOWAĆ przepływkę? Wgrać nowy soft czy coś? Czy tylko BMW serwis ?
Opublikowano
to jeszcze moje pytanie, czy tem serwis w NIepołomicach jest w stanie mi ZAADOPTOWAĆ przepływkę? Wgrać nowy soft czy coś? Czy tylko BMW serwis ?

 

Kolego dziś byłem w serwisie BMW kodować (adaptować) nową przepływkę- trwało to ok 2 godz.

Z serwisu pojechałem od razu sprawdzić na hamowni co się poprawiło i tu :jawdrop: bo nic! to co pokazała hamownia przed kodowaniem niewiele różniło się od tego po kodowaniu.

Na 6 prób na hamowni wynik od 113 do 117 KM.

Więc śmiało mogę powiedzieć że serwis skasował tylko kasę. :mad2:

 

Teraz jestem umówiony na przyszły tydzień na ustawienia silnika na hamowni celem zwiększenia mocy oraz dogrania do tego momentu (bądź odwrotnie).

Po takim zabiegu ze 113 KM (fabrycznie powinno być 136) zrobimy coś więcej- ile nie wiem wszystko pokaże hamownia.

W razie pytań proszę na pw.

 

Odpowiadając na twoje pytanie:

serwis w Niepołomicach jest w stanie "zaadoptować" przepływkę z jednoczesnym sprawdzaniem na hamowni i jednocześnie zwiększyć ci moc (koszt do uzgodnienia)- serwis skasuje Cię na 480 zł i zero poprawy więc od razu lepiej to zrobić w Niepołomicach "tuningując auto".

Opublikowano
Jezeli chcesz robic chipa na niesprawnym do konca aucie to nie wróze dlugiej przyszlosci dla silnika.Zaden dobry tuner nie bedzie tego robil.Doprowadz moc do porzadku i dopiero wtedy mozna sie za to brac.
Opublikowano
wielkie dzięki ! no właśnie tak to jest czasem nawet z autoryzowanymi serwisami :/ Dlatego osobiście mam już dość tego auta, 100% więcej frajdy mam z jazdą Octavią 1.9 tdi :( . Wiadomo że są modele udane i mniej udane... ale to już na inny temat.
Opublikowano
Jezeli chcesz robic chipa na niesprawnym do konca aucie to nie wróze dlugiej przyszlosci dla silnika.Zaden dobry tuner nie bedzie tego robil.Doprowadz moc do porzadku i dopiero wtedy mozna sie za to brac.

 

Kolego z mocą nawet sobie serwis sobie nie poradził!!!!!! :duh:

 

A p. Godula to najwiekszy autorytet w tuningu ayt w Polsce wię zanim coś napiszesz to pomyśl. :norty:

cyt. "bo lepiej się nie odzywać i wydać się głupim niż się odezwać i rozwiać wszelkie wątpliwości"

Przepraszam jeśli kogoś uraziłem ale z 9 letniego auta nie da się wydoić 136 KM- straty muszą być.

 

A jeśli chodzi ci o Chipa to najpierw zadzwoń do p. Goduli to powie ci na czym to polega. A tak na marginesie p. Godula nigdy nie mówi że z serii można uzyskać 20, 30, 40 %. Wstawia autko na hamownię i "dostraja silnik w granicach rozsądku".

 

A twoja odpowiedz w moim temacie to tylko 1 ( nic nie wnosząca do tematu) wypowiedz więcej w rankingu!!!! :norty:

Najpierw się kolego lepiej solidnie przygotować do wypowiedzi niż pisać bzdury.

Nie masz zielonego pojęcia o tuningu i poprawianiu serwisu to się nie odzywaj jesteś 10 dni na forum i wielki z ciebie doradca- to tyle na twój temat. Najpierw dużo poczytaj na forum a później pisz. Bo wiedzy 0.

 

Niech moc będzie z wami.

Opublikowano

Wiec moge Ci powiedziec,ze sie grubo mylisz...

Jestem 10 dni na tym forum...Bo od dwoch tygodni mam 320d.Wczesniej mialem samochody z koncernu vag i na podobnych portalach takze zdobywalem doswiadczenie i wiedze ktora posiadam na temat diagnostyki tych samochodow dla Ciebie jest nieosiągalna.

Nie znasz mnie niewiesz kim jestem,a zarzucasz tak grube dzialo w moją strone..

Do zdiagnozowania przeplywki nie jest potrzebna hamownia,lecz program i odpowiednia interpretacja wartosci wkazanych i rzeczywistych do dawki paliwa obcinanej przed dymienie i rzeczywistej

Zarzucasz mi ze nic niewiem o chip tuningu...Takze sie grubo mylisz,nie bede tu nic udowadnial bo nie ma takiej potrzeby ...

Swoja wypowiedzia bezmyslnie chcesz mi udowodnic ze jestem nic nie znajacym sie laikiem,ktory pyta gdzie jest akumulator w BMW,bo w kazdym samochodzie byl z przodu...

Co do samej mocy i strat.Jezeli myslisz ze samochod ktory ma 10 lat nie moze trzemac serii,to jestes w duzym błedzie.Na dole masz wykres mojego bylego AFN ktory mimo 14 lat pokazaywal ponad serie...

Nie celuje w czyjes kompetencje na temat chip tuningu,lecz robienie chipa przy braku 20 KM to mala pomylka i takie jest moje zdanie,nie bede sie rozwodzil dlaczego,bo jezeli masz jakas wiedze na temat tej dzialki to sam powienienes wiedziec...

Mowisz,abym przedzwonil wiec ja takze zapraszam do wykonania telefonu V-tach Olsztyn...

Także wiedzy to moze Ty masz 0,bo ja jako student 2 roku Mechatroniki samochodowej jej braku nie odczuwam...

Na zakonczenie wspomniany wykres

http://images50.fotosik.pl/280/4d5685821f7775dam.jpg

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Macie problemy dziewczyny:P

Kolego a sprawdziłes turbo? czy dobrze dmucha?

Zreszta kazdy dobry tuner spr auto i wrazie usterek albo sam je naprawia albo zleca naprawe i dopiero podnosi moc, no chyba ze usterki nie maja nic wspólnego z motorem auta.

nie mówie tu ofc o sprzegle czy dwu masie, wiadomo ze moze sie szybciej zuzyc lecz nie musi.

Nie ma sesu jezdzic do serwisu ściągniesz sobie disa i będziesz mógł robić to samo co onie, i to za darmo.

Opublikowano

stanek90 - napisz czy ci ekonomizer dochodzi do 20l na 4 biegu

 

Masz moze numer przeplywki jaka posiadasz (...314,...468,...527).

Mam te same obiawy na wyzszych biegach. Jedzie ok, pozniej moc spada, ekonomizer spada i znowu rosnie.

Soft tez mam D5. Posiadam DISa i interfejs na USB od nerwusa (ciekawe czy moge sobie sam przeprogramowac gdyby to bylo potrzebne).

 

ps. Wykres jest z VAGa - tam chyba samochody trzymaja moc :/

 

Pozdrawiam,

Opublikowano
stanek90 - napisz czy ci ekonomizer dochodzi do 20l na 4 biegu

 

Masz moze numer przeplywki jaka posiadasz (...314,...468,...527).

Mam te same obiawy na wyzszych biegach. Jedzie ok, pozniej moc spada, ekonomizer spada i znowu rosnie.

Soft tez mam D5. Posiadam DISa i interfejs na USB od nerwusa (ciekawe czy moge sobie sam przeprogramowac gdyby to bylo potrzebne).

 

ps. Wykres jest z VAGa - tam chyba samochody trzymaja moc :/

 

Pozdrawiam,

czy na 4 biegu ekonomizer powinien dochodzić do 20L czy tak nie do końca. U mnie jest 18L. Czy jest to złe wskazanie???

Opublikowano

Widzielm dwie 320stki i w obu dochodzil. U mnie dochodzi tez do 18l a pozniej do 16 i znowu idzie do 18...

A przeplywka nowa orgianal (zamienilem z 468 na 527). Zaworek turbo tez nowy. Ciegno przesmarowane.

Dziwny jest ten swiat a 320d jeszcze dziwniejsza.

Opublikowano
na 4 biegu powinno pokazać 20l na 5 ok 15-16l

bynajmniej tak mam u siebie.

jaki masz silnik?

Opublikowano

niestety 2.0 d w bmw to malo udana jednostka.Wiele z nic nie trzyma mocy przez padniete podzespoly. W VAGach jest milion problemow mniej - wiem z doswiadczenia.

Co ci pokazywala doagnstyka?? Jesli sa takie spadki a niema bledow to pewnie cos z turbo albo moze z dolotem ( intercooler)

SPrawd ile ci bije turbo kolego

.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.