Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich klubowiczow.Jestem nowy na tym forum i postaram sie dobrze z niego korzystac.

Od tygodnia jestem posiadaczem bmw e61 3.0d 2005roku z przebiegiem 190tys.Pierwszy tydzien minol super auto smigalo super ale od dwoch dni jak rano odpale to cos dziwnie pracuje silnik.Natomiast troche go rzuca i obroty skacza delikatnie..

i nawet jak jest cieply to troche mniej ale taz dziwnie wibruje i drgaj obroty.

Jeszcze dodam ze jak wczoraj troche pojzdzilem tak na kazdym biegu <1.2.3> do 4tys obr to pozniej jak zaczelem jechac normalnie to tak do 2tys obr brakowalo mocy a od 2 to (rakieta).przepraszam za to jak pisze ale naprawde jestem zielony w tym temacie i nie mam dostepu do kompa.Czy zostaje mi tylko service bmw.

czy ktos ma jakies sugestie?

kupilem bardzo tanio ten samochod i niewiem czy to byl dobry pomysl?bo auto pochlonie jeszcze troche kasy.

prosze o pomoc typu od czego ma zaczac?

bardzo dziekuje!!!

Opublikowano

witam w klubie... prawdopodobnie masz problem ze sterowaniem geometrią turbiny + możliwy problem ze świecami żarowymi bądź/oraz wtryskami.

 

najpierw podepnij auto pod komputer. zobacz co wyjdzie, szczególnie w trakcie badania parametrów pracy silnika na bieżąco (odstępstwa parametrów zadanych od rzeczywistych)

 

w serwisie zapewne zaproponują Ci wymianę przepływomierza, czyszczenie zaworu EGR... prawdopodobnie to nic nie da, ale serwis zarobi.

 

wówczas będziesz musiał powalczyć z turbiną. zaproponują regenerację. u mnie po regeneracji podziałało 6 miesięcy. polecam więc raczej wymianę. koszt około 5 - 5,5 tyś.

 

koniecznie przy okazji skontroluj stan klapek w kolektorze dolotowym. prawdopodobnie będziesz usuwał klapki, poszukaj w tematach, jest o tym spory wątek.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

Bardzo dziekuje.Bardzo czekalem na tego rodzaju pomoc.

Chcem dodac ze zaowazylem dzisiaj jak jechalem do pracy rano to bylo ok a gdy juz wracalem to juz sie dusil na kazdym biegu.Pedal gazu wciskam do konca i nic az do 2tys obr,potem lekko szarpnie i idzie dalej..

Bylem na kompie u znajomego kolegi i komp pokazal 6 bledow.5 razy swiece i cos takiego jak inteligent batery sensor nr bledu 4477.?

Dla mnie jest to czarna magia ale moze powoli z pomoca kolegow z klubu cos sie zrobi.Servis bmw jest bardzo drogi!

jeszcze jakis wezyk czarny z czerwonym paskiem latal mi pod pokrywa silnika i nie wiem od czego on jest.

 

Ale jak komp nie pokazuje zadnego bledu silnika to od czego mam zaczac?co zrobic na poczatek?

Opublikowano

A ta klema minusowa to za co odpowiada,czy cos moge z tym zrobic?.

tydzien temu wymienilem baterie na nowa moze to ma jakis wplyw na to....

Swiece wymienie po swietach tak jak mowisz ale czy one maja jakis wplyw na to co sie dzieje...?Mysle ze powinno byc lepiej rano przy odpalaniu,chodzi mi o ta nierownna prace przez pierwsza minute.

Dziekuje za rade!

Opublikowano
A ta klema minusowa to za co odpowiada,czy cos moge z tym zrobic?.

tydzien temu wymienilem baterie na nowa moze to ma jakis wplyw na to....

Swiece wymienie po swietach tak jak mowisz ale czy one maja jakis wplyw na to co sie dzieje...?Mysle ze powinno byc lepiej rano przy odpalaniu,chodzi mi o ta nierownna prace przez pierwsza minute.

Dziekuje za rade!

OD czego moze byc ten wezyk?jak widzialem to sa dwa jeden czarny z niebieskim paskiem a tan co mi lata to jest czarny z czerwonym paskiem.ale niewiem gdzie mam go podlaczc bo zaczyna sie od spodu silnika i ma gdzies isc do gory.ale gdzie?

Opublikowano

jaki wężyk?

 

jeżeli masz DPF (końcówki rur proste nie w dół) to nie powinieneś mieć podciśnienia, jeżeli masz w dół, to sorki, ale moje doświadczenie takiego modelu nie dotyczy.

 

jeżeli masz z DPF to powiem Ci szczerze, że historia jak u mnie. Błąd przekroczonej temperatury modułu sterowania zmienną geometrią łopatek turbiny był tylko pokazywany na kompie u BZQ, Ani w Inchcapie ani na Ojcowskiej ten błąd nie był pokazywany przez komputer. Przy okazji badania na mój wyraźny rozkaz okazało się że szwankuje takze mechanika odpowiedzialna za sterowanie że nie był ten moduł dobrze zaizolowany cieplnie, niestety zaizolowanie pomogło tylko na chwilę...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
A ta klema minusowa to za co odpowiada,czy cos moge z tym zrobic?.

tydzien temu wymienilem baterie na nowa moze to ma jakis wplyw na to....

Swiece wymienie po swietach tak jak mowisz ale czy one maja jakis wplyw na to co sie dzieje...?Mysle ze powinno byc lepiej rano przy odpalaniu,chodzi mi o ta nierownna prace przez pierwsza minute.

Dziekuje za rade!

Prawdopodobnie odpowiada za prawidłowe ładowanie akumulatora (na bieżąco zbiera informacje o napięciu łądowania akumulatora), ale także za prawidłową prace całej elektryki. Jeżeli jest walnięta to z elektryką w samochodzie mogą się dziać różne dziwne rzeczy.

Opublikowano
jaki wężyk?

 

jeżeli masz DPF (końcówki rur proste nie w dół) to nie powinieneś mieć podciśnienia, jeżeli masz w dół, to sorki, ale moje doświadczenie takiego modelu nie dotyczy.

 

jeżeli masz z DPF to powiem Ci szczerze, że historia jak u mnie. Błąd przekroczonej temperatury modułu sterowania zmienną geometrią łopatek turbiny był tylko pokazywany na kompie u BZQ, Ani w Inchcapie ani na Ojcowskiej ten błąd nie był pokazywany przez komputer. Przy okazji badania na mój wyraźny rozkaz okazało się że szwankuje takze mechanika odpowiedzialna za sterowanie że nie był ten moduł dobrze zaizolowany cieplnie, niestety zaizolowanie pomogło tylko na chwilę...

 

Rury mam proste i tak jak mowie ze to sie zaczyna dziac kazdego dnia jak juz jest cieply silnik.Jak to naprawic najtaniej?

niewiem jaka mam temp.silnika bo zawsz jak jade duzej to pokazuje mi ze jeszcze jest 8 kresek do czerwonego pola.

Wezyk jest ciennki czrny z czerwonym cienkim paskiem.< myslalem za to jakis cisnieniowy ale moze nie...>tylko niewiem gdzie go podlaczyc.?

a tak na marginesie to ten samochod to KOSMOS!

Opublikowano
A ta klema minusowa to za co odpowiada,czy cos moge z tym zrobic?.

tydzien temu wymienilem baterie na nowa moze to ma jakis wplyw na to....

Swiece wymienie po swietach tak jak mowisz ale czy one maja jakis wplyw na to co sie dzieje...?Mysle ze powinno byc lepiej rano przy odpalaniu,chodzi mi o ta nierownna prace przez pierwsza minute.

Dziekuje za rade!

Prawdopodobnie odpowiada za prawidłowe ładowanie akumulatora (na bieżąco zbiera informacje o napięciu łądowania akumulatora), ale także za prawidłową prace całej elektryki. Jeżeli jest walnięta to z elektryką w samochodzie mogą się dziać różne dziwne rzeczy.

 

To mam ja wymienic?

elektryka raczej ok tylko jak wsiadam do auta to w cd zaczyna plyte czytac.I tez czasem wszystkie swiatla mam ok a czasem pokazuje ze prawa lub lewa lampa failed cos takiego.

Co mi radzisz kolego?dziekuje

Opublikowano

Chcem dodac ze za 45tys to myslalem ze jak kupie bmw e61 to juz tylko lac i jezdzic!!!!!!!!!!!!!! a tu mam lekki szok

Ale mysle ze dam rade z pomaca klubu.

dziekuje za kazda pomoc!!!!!!!!!

Opublikowano
Darujcie sobie, pomoc osobie co kupiła zlepa za 45tys zl. :duh:

Przy przebiegu 190000km może dziac sie wiele,zwlaszcza w dieslu. No chyba,ze poprzednik dbał i serwisował w dobrym ASO.

Odnośnie temperatury cieczy, to masz ukryte menu za pomocą ktorego mozesz odczytac wiele przydatnych informacji.

 

Mysle ze kolega sie grubo myli bo kupilem auto od sasiada mojej siostry ktora mieszka w Hanover. Byla servisowana do 176 tys.Sprzedal taniej bo mowil ze zaczyna cos sie dziac ale niewie co i po 5 latach zmienia na nowa x5.

Jak taniej to zlep?musialbys ja zobaczyc!stan wizualny pierwsz klasa tylko ma kilka zeczy ktore sa do zrobienia.

Jak dla kogos tani to zlep to ja mam Zlepa!

190 tys to myslalem ze na bmw to nic.Widzialem 320tys i smigala super!

A na forum poprostu szukam dobrych rad tak jak inni.Pozdrawiam

Opublikowano

błędy lamp mogą wyskakiwać po przekręceniu licznika... w module świateł jest zakodowany przebieg... ale OK, przyjmujemy wersję że od sąsiada.

 

to "coś" co się dzieje i nie wie co to właśnie prawdopodobnie to o czym mówię... czyli mała pielgrzymka po elementach silnika i wyrok w postaci wymiany turbiny. tu nie chodzi o temperaturę silnika (choć wydaje mi się że masz termostat do wymiany), tylko o przegrzewanie się modułu elektronicznego sterowania geometrią turbiny oraz ewentualnie mechaniczna usterka owego sterowania. w sumie pewnie z 10 tyś do autka dorzucisz... niestety 45 tyś to dolna granica cenowa tego modelu... zatem niby kupiłeś okazyjnie, ale... no właśnie...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
błędy lamp mogą wyskakiwać po przekręceniu licznika... w module świateł jest zakodowany przebieg... ale OK, przyjmujemy wersję że od sąsiada.

 

to "coś" co się dzieje i nie wie co to właśnie prawdopodobnie to o czym mówię... czyli mała pielgrzymka po elementach silnika i wyrok w postaci wymiany turbiny. tu nie chodzi o temperaturę silnika (choć wydaje mi się że masz termostat do wymiany), tylko o przegrzewanie się modułu elektronicznego sterowania geometrią turbiny oraz ewentualnie mechaniczna usterka owego sterowania. w sumie pewnie z 10 tyś do autka dorzucisz... niestety 45 tyś to dolna granica cenowa tego modelu... zatem niby kupiłeś okazyjnie, ale... no właśnie...

 

 

Rozumiem to tak....

1 swiece.2 wyczyscic kolektor i sprawdzic klapki.3 wyczyscic egr.4 wymiana turbiny?...k...a

rozumiem ze ten modul elektroniczny jest razem z turbina i jego sie nie naprawia?

moze byc uzywana.?ile kosztuje regeneracja?

Opublikowano

Jedno zastrzeżenie: NIE TRAKTUJ MNIE JAKO WYROCZNIĘ.

 

Stwierdzam jedynie, że mając nieco inną jednostkę napędową (525d) od dwóch lat spotykam się z objawami, które ty także masz i walczę z nimi. W międzyczasie wymieniłem przepustnicę, przepływomierz, EGR, kolektor dolotowy, moduł sterowania geometrią turbiny oraz regenerowałem turbinę. Na zdrowy rozum pozostaje wymiana turbiny na nową, ale nie uczyniłem tego jeszcze, stąd nie wiem czy to pomoże. Może się okazać, że przyczyna leży gdzie indziej...

 

możesz próbować od razu powalczyć z turbiną, ale to będzie podejście od d...y strony... choć doświadczenie pokazuje że chyba raczej właściwe.

 

regeneracja ile kosztuje :)

 

tyle co nowa turbina, którą i tak prędzej czy później będziesz musiał kupić... + z 1000 / 1200 PLN za używkę oraz z 600-1000 za 4 x montaż :)

 

moduł jako nowy jest integralnym elementem turbiny i nowy możesz kupić jedynie z turbiną.

 

ja naprawiałem (nie wiem co tam było robione, bo robił to "elektronik") wymieniłem na używany (znacznie lepiej zabezpieczony termicznie niż mój, ale nie wiem czy po prostu w moim po którymś tam razie mechanikom nie chciało się założyć osłony), podziałał tydzień i znowu pojawiły się problemy...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano

To już chyba lepiej benzyny poszukac w e60.

W e39 po lifcie 3.0d zrobiłem ponad 60tyś.km w dwa lata i nic sie nie dzieje tylko oleje i filtry,zawieszenie.

Mam drugą w rodzinie 525d zrobione 100tys.km tylko jeden wtrysk pofrunoł do krainy wiecznych łowów,a ma teraz nakrecone 350tys.km.

Chyba trzeba bedzie kupic e60 w benzynie :D

Opublikowano

Dziekuje wszystkim za pomoc,zaczynam dzialac po swietach .....

 

dodam ze dzisiaj jak zaczelo to sie dziac to zauwazylem ze jak wcisne gaz na luzie do konca to tylko idzie do 4.5 tys.obr.

Opublikowano

Moze to wszystko sie dzieje z powodu tej klemy minusowej.

Dzisiaj zauwazylem ze jak stalem na swiatlach to wyswietlacz w liczniku sie przymruzyl i za chwile znowu zaczol swiecic.

Jak mam jakis problem z elektryka to sie wszystko moze dziac z elekrycznymi modulami.?

Ktos wie jak sprawdzic albo wymienic ta kleme?to sa moje sugestie ....tylko....

Zbieram jak najwiecej info.bo w sobote zaczynam cos dzialac.

Opublikowano

też to mam...

 

za to nie mam żadnego problemu z klemą.

 

może więc jeszcze warto wymienić regulator napięcia... tym bardziej że koszt minimalny...

 

ale skąd by się brał pisk z okolic turbiny?

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Moze to wszystko sie dzieje z powodu tej klemy minusowej.

Dzisiaj zauwazylem ze jak stalem na swiatlach to wyswietlacz w liczniku sie przymruzyl i za chwile znowu zaczol swiecic.

Jak mam jakis problem z elektryka to sie wszystko moze dziac z elekrycznymi modulami.?

Ktos wie jak sprawdzic albo wymienic ta kleme?to sa moje sugestie ....tylko....

Zbieram jak najwiecej info.bo w sobote zaczynam cos dzialac.

 

Czy udało się Koledze dokonać naprawy?

Opublikowano

Jeszcze nic nie robilem bo czekam na tel.od siostry z niemiec bo ten jej sasiad od ktorego kupilem auto obiecal ze jak przyjade to pojedziemy do servisu tam gdzie byla servisowana i sprawdzi co sie dzieje.

A tak na marginesie to 2tyg bylo ok.Tylko czasami brakowalo mocy.ale zaczne cos robic po powrocie z servisu.

Ale moje zdanie na temat bmw e61 jest takie....Tragedia!!!!!!!!!!!

Jak czytam forum to jest szok.Bmw 3 4 5 lat a juz kupa problemow.

Jezdzilem a6 1.9tdi 2003 rok przez 2 lata i nic!!!!!!to sobie polepszylem ale tylko wizualnie.

 

dodam tylko nowy problem mam taki ze jak jade w miescie to pokazuje ze pali 8.8 do 9 a jak na trasie <6 bieg 130kmh to 13lit.

czym szybciej to spalanie spada....180kmh to pokazuje 10lit.

jak ruszm z swiatel troche szybciej to spalanie 7lit.Czym wiecej gazuje to mniej pali.gdzie tu sens?

co to moze byc?

Dam znac jak wroce i bede cos wiedzial?

Opublikowano

.I tez czasem wszystkie swiatla mam ok a czasem pokazuje ze prawa lub lewa lampa failed cos takiego.

Co mi radzisz kolego?dziekuje

W e60 jest tak ze masz jeszcze sprawne lampy ale elektronika juz wie ze niedługo padną i masz dwie opcje albo wymieniasz za wczasu i masz bezstresową jazdę albo czekasz aż przestaną swiecić i wtedy robisz na hura w trasie czy gdzie tam cię złapie.Wybór należy do Ciebie.

hej

nie ważne jak bedziesz kombinował jesli chcesz miec zabawkę a zabawki cieszą wtedy kiedy działają tip-top to licz się z wydatkami średnio na poziomie 10tyś rocznie.Taka to jest bajka chyba ze bedziesz szedł na kompromisy z autem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.