Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

ostatnio zmieniałem tarcze hamulcowe i zaintrygowała mnie jedna rzecz. W książce BMW sam naprawiam do e46 wyczytałem, że minimalna grubość tarczy hamulcowych to:

tarcze hamulców przednich 20,4

tarcze hamulców tylnich 17,4

 

Na tarczach zamontowanych w moim aucie napisane jest 20,1 dla tylnych i 23,4 dla przednich. Wydaje mi się, że tarcze są oryginalne bmw bo jest okrągły znaczek, ale trochę przyrdzewiały, więc nie powiem na 100%, że to znaczek BMW.

 

Kupiłen nowe tarcze Jurid na przód i na nich też napisane jest, że min th = 23,4

Wszedłem do sklepu iparts.pl - tam też napisane, że tarcze TRW, Jurid i inne to minimalna grubośc 23,4 na przód.

 

Gdzie zatem leży prawda? Jak grubość jest minimalna: 23,4mm czy 20,4mm? różnica jest kolosalna biorąc pod uwagę, że nowe tarcze mają 25mm grubości.

 

Te które zdjąłem miały jakieś 20,5mm grubości i już dość konkretne ranty ale hamowały dobrze. Troszkę tylko zaczynały rdzewieć w czasie zimy jak auto stało kilka dni nie używane.

.valdek
Opublikowano

Ktoś może się zatem ustosunkować do tych 20,4 i 17,4 z książki BMW Sam naprawiam?

 

RBK, możesz napisać skąd twoje dane? Czy zatem rozumieć, że podane 20,4mm na przód w książce Etzolda to błąd?

 

Sam dojechałem tarcze przednie do grubośći 20,5... Mechanicy, którzy w ciągu ostatnich kilku miesięcy widzieli moje auto (hamulce) mówili, że tarcze do wymiany, ale żeby spokojnie dojechać klocki i wtedy zmienić na raz. Czyli nie sugerowali, że moje tarcze to jakaś tragedia i trzeba czym prędzej zmieniać. A ranty na nich były po 1,5-2mm z każdej strony tarczy...

.valdek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

grubość tarcz masz podaną na piaście. Tak jak ktoś napisał w 330d jest to 23,4.

Może w książce jest odniesienie do innej wersji silnikowej?

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Sokra, dzięki za wklejenie tego. Miałem problemy z wrzuceniem fotki.

 

Dokładnie o tę tabelkę mi chodzi - ostatnia kolumna silniki 330 i wartości 20,4 na przód oraz 17,4 na tył.

 

Co wy na to?

.valdek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Może dla 330 dane dotyczą jeszcze wersji przed liftem a później powiększono tarcze??? Ale nie wiem, tak zgaduję.

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Dane o grubości min. tarczy 23,4 są zamieszczone na samej oryginalnej tarczy hamulcowej BMW. Jest na niej znaczek BMW i taka wartość.
Opublikowano

Zgadzam się, że tak jest napisane na tarczach. Sam sprawdzałem. I idąc według tych zaleceń powinienem też wymienić tarcze z tyłu bo mają jakieś 19,4 mm. a minimum to 20,1 bodajże. Wg. książki 17,4.

 

Dojeżdżę klocki z tyłu (pewnie jeszcze jakieś 20tyś km.) i wtedy ewentualnie wymienię. Zobaczymy co powiedzą panowie przy przeglądzie w czerwcu.

 

A biorąc pod uwagę, że dojeździłem moje tarcze przednie do grubości 20,5mm gdy zalecane jest 23,4 to wynika, że te wartości producentów są troszkę nasiągane... i można te wartości trochę lub nawet trochę więcej przekroczyć...

...choć to już niech każdy robi na własne ryzyko. Ani nie namawiam ani nie mówię, że to coś bardzo złego przekroczyć te wartości.

 

Pozdro

.valdek
  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Zgadzam się, że tak jest napisane na tarczach. Sam sprawdzałem. I idąc według tych zaleceń powinienem też wymienić tarcze z tyłu bo mają jakieś 19,4 mm. a minimum to 20,1 bodajże. Wg. książki 17,4.

 

Dojeżdżę klocki z tyłu (pewnie jeszcze jakieś 20tyś km.) i wtedy ewentualnie wymienię. Zobaczymy co powiedzą panowie przy przeglądzie w czerwcu.

 

A biorąc pod uwagę, że dojeździłem moje tarcze przednie do grubości 20,5mm gdy zalecane jest 23,4 to wynika, że te wartości producentów są troszkę nasiągane... i można te wartości trochę lub nawet trochę więcej przekroczyć...

...choć to już niech każdy robi na własne ryzyko. Ani nie namawiam ani nie mówię, że to coś bardzo złego przekroczyć te wartości.

 

Pozdro

 

Hejka - moim zdaniem różnica między wartościami fabryki a książki wynika z 2 różnych podejść: książka mówi o minimum dla bezpieczeństwa, BMW bierze jeszcze pod uwagę skuteczność - grubsza tarcza = większa pojemność cieplna (więcej materiału do zagrzania przy tym samym tarciu) = wolniejsze grzanie tarcz (a raczej przegrzewanie) =mniejsze ryzyko przegrzania układu = większa skuteczność hamowania. Zauważcie że jak jest mało klocka to się szybciej przegrzewa - a akurat w mojej niuni to jest problem - szybko daję radę spocić hample, dopiero ATE Power Pad przestały jojczeć choć i tak już potrafią buczeć jak dostaną w tyłek więc wiele rezerwy nie ma. U mnie tarczy zostało ok 25mm przód, ok 21m tył - trzeba odjąć ranty po 1mm x2 na każdej więc wg książki jest ok (ranty olewam). Jako że zima i hampel ma lżej zakładam jakiś tani klocek (TEXTAR) i tak pojeżdzę do wiosny - na wiosnę niunia dostanie w prezencie pełny nowy zestaw - czekam na propozycje :D (chodzi mi po głowie Brembo MAX + Ferodo DS2500?)Co myślicie o takim zestawie?

Pozdrawiam

Opublikowano
witam

mam zestaw brembo + textar i jest ok

 

 

w jakim szpeju?pytam bo w 330ci jest co zhamowywać, i zanim ATE Power Pady założyłem(starczyły na 10 000km, zjadły ok 1-1,5mm tarczy) to hampel grzał się błyskawicznie, czasem 1 grube hamowanie (np 240-->80)albo kilka km krętego odcinka "żółtej" drogi starczało żeby hample puchły :( jak to ma tak wyglądać to szkoda kasy....na zime ok, ale na suchym hamulec musi długo dawać rade...dlatego na wiosnę chcę pełny zestaw (4x tarcze + porządne klocki) wrzucić... Tak na marginesie -masz brembo max czy zwykłe? Jakie macie doświadczenia z klockiem Ferodo DS Performance? Piszczy w mieście? Grzeje się? Daje radę?jak łapie na zimno a jak na ciepło?

 

pozdrawiam

Opublikowano

w jakim szpeju?pytam bo w 330ci jest co zhamowywać, i zanim ATE Power Pady założyłem(starczyły na 10 000km, zjadły ok 1-1,5mm tarczy) to hampel grzał się błyskawicznie, czasem 1 grube hamowanie (np 240-->80)albo kilka km krętego odcinka "żółtej" drogi starczało żeby hample puchły :( jak to ma tak wyglądać to szkoda kasy....na zime ok, ale na suchym hamulec musi długo dawać rade...dlatego na wiosnę chcę pełny zestaw (4x tarcze + porządne klocki) wrzucić... Tak na marginesie -masz brembo max czy zwykłe? Jakie macie doświadczenia z klockiem Ferodo DS Performance? Piszczy w mieście? Grzeje się? Daje radę?jak łapie na zimno a jak na ciepło?

 

pozdrawiam

 

witam

mam 320d ,brembo zwykłe u mnie dają rade

widze kolego że lubisz poszalec to musisz poszukac coś wyczynowego

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
witam

mam zestaw brembo + textar i jest ok

 

 

w jakim szpeju?pytam bo w 330ci jest co zhamowywać, i zanim ATE Power Pady założyłem(starczyły na 10 000km, zjadły ok 1-1,5mm tarczy) to hampel grzał się błyskawicznie, czasem 1 grube hamowanie (np 240-->80)albo kilka km krętego odcinka "żółtej" drogi starczało żeby hample puchły :( jak to ma tak wyglądać to szkoda kasy....na zime ok, ale na suchym hamulec musi długo dawać rade...dlatego na wiosnę chcę pełny zestaw (4x tarcze + porządne klocki) wrzucić... Tak na marginesie -masz brembo max czy zwykłe? Jakie macie doświadczenia z klockiem Ferodo DS Performance? Piszczy w mieście? Grzeje się? Daje radę?jak łapie na zimno a jak na ciepło?

 

pozdrawiam

 

ok to sobie sam odpowiem. Założyłem ATE Power Disc (tarcze nacinane) oraz Ferodo DS Performance. Skuteczność: na zimno jak seria. Im cieplej tym lepiej. Na goraco jest fantastycznie. Nie udało mi się tak zgrzać żeby skuteczność spadła a robiłem co się dało. Jedyny sygnał raczej pochodził od zgrzanego płynu (lekko zmiękł pedał) i troszkę okładziny zaśmierdziały ale hamowało jeszcze lepiej - wręcz jest wrażenie że klocek im cieplejszy tym bardziej się "lepi" do tarczy tak że trzeba zmniejszać w czasie hamowania nacisk bo chwyta coraz mocniej, ale progresywnie. Jednym słowem skuteczność fantastyczna. Przy hamowaniu awaryjnym, auto zatrzymuje się w miejscu. Każde kolejne lepsze - przy kopnięciu pedału ile sił w nogach do podłogi raz mi aż otwarło składaną tylną kanapę i obrzuciło mnie gratami z bagażnika - po prostu hamuje fenomenalnie.

 

Teraz wygoda/komfort. Po 1500km jestem na skraju wyczerpania nerwowego - zastanawiam się nad zmianą klocka - bo tak diabelnie piszczą że aż mi wstyd po mieście jeździć. Masakra. Przy otwartym oknie idzie zwariować. Oczywiście im mocniejsze hamowanie tym słabiej piszczą. Przy hamowaniu bardzo silnym wcale nie piszczą. Natomiast w korku, na osiedlu parkingu etc idzie zwariować. Nie wiem czy to wina klocka czy montażu.

 

pozdrawiam

Opublikowano

To wina klockow a chyba nie montazu sprawdz grubosc jak bedzie ok wez wyjmi klocki, i przy :D

szlifuj troszke boczki jak nic nie przestanie to sprawdz montaz :D

Opublikowano
To wina klockow a chyba nie montazu sprawdz grubosc jak bedzie ok wez wyjmi klocki, i przy :D

szlifuj troszke boczki jak nic nie przestanie to sprawdz montaz :D

 

klocek i tarcza są nowe mają ok 1500km. Co masz na myśli pisząc przyszlifuj boczki? ranty okładziny klocka czy tej blachy która jest mocowana w zacisku? pozdrawiam

Opublikowano
To wina klockow a chyba nie montazu sprawdz grubosc jak bedzie ok wez wyjmi klocki, i przy :D

szlifuj troszke boczki jak nic nie przestanie to sprawdz montaz :D

 

klocek i tarcza są nowe mają ok 1500km. Co masz na myśli pisząc przyszlifuj boczki? ranty okładziny klocka czy tej blachy która jest mocowana w zacisku? pozdrawiam

 

 

U mnie klocki z jednej strony zaczęły piszczeć jak zapiekł się cylinderek. Prawdopodobnie dlatego że klocek się przypalił z deka. Po wymianie cylinderka i przejechaniu kilku kilometrów piski ustały. Co do montażu możesz nasmarować wszystkie prowadnice klocka i te dwa sworznie co są na imbusa. Są specjalne smary do hamulców ja u siebie smarowałem smarem miedziowym i jakoś na razie nie mam problemów.

BMW E46 320D 2000r.
Opublikowano
a czasem nie było tak ze wersje rocznikowe np 1998 jak u mnie maja wogole mniejsze tarcze ( w mulastym moim silniczku 136konnym 2.0D ) da się wogole założyć felge 15 , a do np 330d kolega próbował i był smiech bo mu właśnie hamulce nie pozwalały bo były poprostu większe .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.