Skocz do zawartości

320d M47N czujnik ciśnienia doładownia - gdzie szukac ?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

 

mam taki problem otóż prawdopodobnie mam walnięty czujnik ciśnienia doładowania

gdzie to jest i jaki ma nr ta część ?

 

efekt jest taki że nie wywala mi żadnej kontrolki na zegarach tylko czasami wchodzi mi w tryb awaryjny i objawia się tym, ze samochód nie ciągnie tak jak powinien i jest mocno mułowaty

Opublikowano
żeby bardziej zobrazować to np gdy dochodzi do tej chwilowej awarii i zduszenia na wykresie z hamowni wychodzą fale a nie jak to bywa w miarę gładka linia przebiegu mocy,
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Napisz jak to objawia sie podczas jazdy.
Opublikowano

gdy występuje awaria to

 

ruszam z 1 spokojnie i nagle chce dać z buta i wciskam gaz, rozpedzam sie ale bez widocznego ciągu turbiny i tak samo na 2, 3 jakbym miał 90KM a nie 150 czy 190KM

 

wystarczy odpuścic gaz i ponownie go depnąc aby zaczął przyśpieszać poprawnie z widocznym i charekterystycznym ciągiem od ok 2000obr

Opublikowano
Nr. 16 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AS71&mospid=47635&btnr=11_3327&hg=11&fg=40

za to moze tez odpowiadac zaworek podcisnienia turbosprezarki.

 

Gdzie znajduje się ten zaworek podciśnienia turbosprężarki?

Czy to ten pod filtrem powietrza?

 

Jaka jest jego cena? jeśli macie jakieś przykładowe aukcje to proszę o link.

U mnie on właśnie jest powodem braku mocy

Opublikowano (edytowane)
Przy okazji czyszczenia kolektora wykręciłem ten czujnik i wyczyściłem - było na nim trochę szlamu - myślę że warto taki zabieg wykonać :cool2: Edytowane przez silbergrau
Opublikowano

u mnie wygląda to tak, że np na 3 przyśpieszania 2 razy podaje złe doładowanie i wchodzi w tryb awaryjny, a poźniej 3 na 3 przyśpieszania jest wzorowo

 

czyli raz działa, raz nie działa,

jeszcze mogłoby być może blokujące kierowniczki turbo

ponoc nie da się jednoznacznie określić co powoduje takie zachowanie bo mogą być 2, 3 powody i drogą eliminacji to naprawić

tyko czujnik kosztuje ok 300zł więc nie mało

Opublikowano

na niedogrzanym silniku nie idę pełnym ogniem zmieniam biegi przy ok 2000 obr.

więc nie wiem musiałbym z 6 razy ruszyć z kopyta i zobaczyć a szkoda mi tyrać turbiny gdy olej nie ma odpowiedniej temperatury

Opublikowano

bylem u mechanika i w mojej z 320d z 2004r nie wystepuje N75 tylko łopatki są sterowane elektronicznie hmm

 

zdjęcie sterownika podcisnienia http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AP71&mospid=47665&btnr=11_3331&hg=11&fg=45

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/i/u/133.pn

 

czy to prawda ?

 

czujnik cisnienia doładowania w kolektorze ponoć sprawny

da się go wyciągnąć w M47N i przeczyścić otwór w kolektorze bez bez zdejmowania całego kolektora ?

bo na pewno trzeba zdemontowac tylną plastikową osłonę silnika, żeby ją wybebeszyć znów zdemontowac fragment osłony grodziowej

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Dzisiaj przeczyscilem czujnik cisnienia doładowania wg instrukcji yoshimura01 :cool2: Po wyciagnieciu byl on "dosc" czysty.

 

Komputer pokazuje mi dwa bledy z nim zwiazane:

4530 Regulacja ciśnienia doładowania

Ciśnienie zbyt niskie

4191 Regulacja ciśnienia doładowania

Zwarcie do masy

 

Oznaczaja one ze czujnik jest niesprawny lub uszkodzony ? :?:

Opublikowano
brasil błędy dotyczą elektrozaworu sterowania turbiną N75.

 

Dzieki. Nie wiedzialem :oops:

 

Aby dostac sie do tego elektrozaworu sterowania turbina trzeba zdemontowac filtr powietrza i odme ?

Dzisiaj przeczyscilem elektrozawor egr ale wlasnie tego od turbo nie moge zlokalizowac ;/

Opublikowano
to jest rok 2004 ... turbina powinna byc na serwie a nie na gruszcze wiec zaworku mozesz szukac do woli ... wiec mechanik Ci wytlumaczyl prawidlowo.
Opublikowano
to jest rok 2004 ... turbina powinna byc na serwie a nie na gruszcze wiec zaworku mozesz szukac do woli ... wiec mechanik Ci wytlumaczyl prawidlowo.

 

Rozumiem ze u mnie ten zaworek nie wystepuje ? :oops:

 

wiec mechanik Ci wytlumaczyl prawidlowo.

 

:?: :?:

Opublikowano
Właśnie sprawdziłem każdy miesiąc produkcji M47N [2004] i wszystkie mają podciśnieniowe sterowanie turbiną... chyba że o czymś nie wiem...
Opublikowano
iec mechanik Ci wytlumaczyl prawidlowo :?: :?:

 

sorki z rozpedu przeoczylem ze to nie byl twoj post.

 

od roku 2003 (chyba dokladnie listopada) M47N z EU4 nie ma TC sterowanej podcisnieniem tylko na servie ... w 2004 chyba ciezko juz znalezc EU3.

Opublikowano

co mogę dodać od tamtej pory, dolegliwości zniknęły, a nie czyściłem czujnika ciśnienia, który znajduje się w kolektorze

moc mam za każdym razem i to przed nagrzaniem i po rozgrzaniu silnika

 

najprawdopodobniej po prostu zamuliłem silnik, gnojowozy nie lubią PSJ

teraz staram się regularnie przedmuchać turbinę i nie mam problemów

Opublikowano
Zgadza się! O ten zaworek chodzi. Masz go u siebie??

 

Własnie chodzi o to ze nie moge go znalezc :oops: . Gdybys mogl mi podpowiedziec gdzie go szukac.

Elektrozaworek od egr znalazlem bez problemu po prawej stronie silnika obok bagnetu byl czysty jak nowy.

Chcialem przeczyscic ten od turbo ale nie wiem gdzie go szukac ;/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.