Skocz do zawartości

E60 - Automat czy Manual, jakie są Wasze opinie?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Zamieniam e39 na e60 i zastanawiam się nad automatem. Obecnie mam manual i lubię sobie pomieszać dźwignią;), ale pomyślałem, że może taka zmiana byłaby interesująca. Automatem miałem okazję jeździć ale Volvo i bardzo krótko, także nie miałem możliwości wyrobienia zdania na ten temat. I dlatego kieruję pytania do Was, jakie są Wasze zdania na temat automatu w BMW. Chce kupić 530d 2005 lub 2007. W 2007 widziałem innego rodzaju dźwignię, ale nie wiem czy przekłada się to na dalsze zmiany w nowocześniejszej skrzyni biegów czy tylko drobny lifting drążka biegów. Piszcie jak Wam się jeździ automatem, czy jest jakiś odczuwalny spadem przyspieszenia, ile więcej palą, czy nie ma problemu przy nagłym przyspieszeniu jeśli potrzeba, czy może są wadliwe i sprawiają kłopoty??

 

Z góry dzięki!

Opublikowano

jak sobie lubisz pomieszac dzwignia to bierz manual... ja nie lubie sobie utrudniac zycia tylko go ulatwiac wiec mam automat :D

jak potrzebujesz szybko sie zerwac automatem to kick down i poszlo :wink: wygoda, bezpieczenstwo i drozsze koszty eksploatacji (wymiana oleju) ale cos za cos, czy wiecej pala? nie wiem bo 535d nie ma w manualu :lol: przyspieszenie 6,5sek to tez nie wiem jaka roznica bylaby w manualu, poszukaj moze w danych technicznych roznic ale nie sadze zeby wynosila wiecej niz 0,1sek a to i tak duzo zalezy od kierowcy a w automacie skrzynia troche mysli za ciebie i jak ktos jest doopa to i tak skrzynia zrobi za niego robote, mozna korzystac tez z sekwencji choc sam tego nie robie, czasami tylko przelaczam na sport jak sytuacja tego wymaga, nie wiem jak jest w 3.0d ale w 535 praktycznie skrzynia nie uzywa pierwszego biegu, tylko ze startu jak wcisniesz kick down a tak to rusza zawsze z dwojki, nigdy ci autem nie zacznie szarpac jak nie zmienisz biegu na nizszy przy malej predkosci nawet w trybie sekwencji itp ogolnie same plusy, minus tylko jeden jak nie bedziesz dbal o nia czyli ewentualne koszty serwisu ale to jak ze wszystkim gdy sie nie dba

Opublikowano
jak sobie lubisz pomieszac dzwignia to bierz manual... ja nie lubie sobie utrudniac zycia tylko go ulatwiac wiec mam automat :D

jak potrzebujesz szybko sie zerwac automatem to kick down i poszlo :wink: wygoda, bezpieczenstwo i drozsze koszty eksploatacji (wymiana oleju) ale cos za cos, czy wiecej pala? nie wiem bo 535d nie ma w manualu :lol: przyspieszenie 6,5sek to tez nie wiem jaka roznica bylaby w manualu, poszukaj moze w danych technicznych roznic ale nie sadze zeby wynosila wiecej niz 0,1sek a to i tak duzo zalezy od kierowcy a w automacie skrzynia troche mysli za ciebie i jak ktos jest doopa to i tak skrzynia zrobi za niego robote, mozna korzystac tez z sekwencji choc sam tego nie robie, czasami tylko przelaczam na sport jak sytuacja tego wymaga, nie wiem jak jest w 3.0d ale w 535 praktycznie skrzynia nie uzywa pierwszego biegu, tylko ze startu jak wcisniesz kick down a tak to rusza zawsze z dwojki, nigdy ci autem nie zacznie szarpac jak nie zmienisz biegu na nizszy przy malej predkosci nawet w trybie sekwencji itp ogolnie same plusy, minus tylko jeden jak nie bedziesz dbal o nia czyli ewentualne koszty serwisu ale to jak ze wszystkim gdy sie nie dba

 

Dzięki bardzo irko! Tak po prawdzie to właśnie 535d chce kupić i tak jakbyś trafił idealnie w moje zapytanie:) Chyba nie mogłem spodziewać się lepszej odpowiedzi:) Waham się bo nie wiedząc skąd pokutuje we mnie takie przekonanie, że na automacie samochód nie zbiera się należycie i ślizga się jak na startym sprzęgle.. No ale to pewnie bzdura i tak nie jest:) To pewnie nie mam wyjścia i spróbuje sobie automatu:)

Opublikowano
Jeżeli chcesz kupić 535d to faktycznie nie masz wyjścia...
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Jeżeli chcesz kupić 535d to faktycznie nie masz wyjścia...

 

No tak zgadza się, 535d tylko w automacie:)

Opublikowano
bierz automat, manual to w tym aucie nieporozumienie. kupiłęm manuala i załuje za kazdym razem jak jade w korku - az noga boli od wciskania sprzegłą
Hmmmm
Opublikowano
Nie ma to tamto, pomimo, że lubię manual, to po wszystkich opiniach i informacjach będzie automat:) Pojeżdżę na lenia teraz:) A co do korków to fakt, no nic lepszego.
Opublikowano
Automat bez dwóch zdań , myśli za ciebie , nie obciąża tak silnika i podzespołów ,bo zawsze dopasowuje się do sytuacji , przenosi wysoki moment obortowy płynnie. Z doświadczenia wiem , że manual i 500Nm to szybko kończące się koło dwumasowe i często sprzęgło poprzez nieumiejętną jazde , wieczne podszarpywanie w korkach szczególnie w upale , przenoszony często dość agresywnie wysoki moment obrotowy wpływa niekorzystnie na wał , most , półosie itd. Bierz automata i będziesz zadowolony.
Opublikowano
Mam manual i jestem z niego zadowolony.Pełna kontrola w każdej sytuacji.Troche lepsze osiągi.Ale i tak chyba następne BMW będzie w automacie.Na polskie warunki automat sprawdzi się lepiej.Bierz automat jeżeli jesteś za komfortem a manual jeżeli chcesz bardziej poszaleć.Pozdrawiam
Opublikowano
Mam manual i jestem z niego zadowolony.Pełna kontrola w każdej sytuacji.Troche lepsze osiągi.Ale i tak chyba następne BMW będzie w automacie.Na polskie warunki automat sprawdzi się lepiej.Bierz automat jeżeli jesteś za komfortem a manual jeżeli chcesz bardziej poszaleć.Pozdrawiam

 

Ale absolutnie nie o szaleństwo chodzi. Nigdy nie lubiłem katować swoich aut, po prostu lubię mieć pod noga duży zapas mocy i jak trzeba, to wyskoczyć jak z procy przy wyprzedzaniu przy dużej prędkości:) A jeśli automat to mi daje, to czemu nie:) Szukam nowego doświadczenia też, manuale znam, a automaty wcale, więc też kręci mnie z ciekawości jak to jest;)

Opublikowano
Nigdy nie lubiłem katować swoich aut, po prostu lubię mieć pod noga duży zapas mocy i jak trzeba, to wyskoczyć jak z procy przy wyprzedzaniu przy dużej prędkości:)

Wyskoczyć jak z procy przy dużej prędkości? Dieslem?:) hehe, niezły joke kolego :) Takie rzeczy to tylko w erze! No chyba, że mamy rozbieżną definicję "dużej prędkości".

 

Problemu w zasadzie z wyborem nie masz, bo jak już wspomniał irko, 535d tylko w automacie wychodzą. Jak lubisz czasami "pomielić" biegami, poszukaj sekwencji z łopatkami na kierownicy. Mi tego w mojej brakuje.

Opublikowano
Witam. Zamieniam e39 na e60 i zastanawiam się nad automatem. Obecnie mam manual i lubię sobie pomieszać dźwignią;), ale pomyślałem, że może taka zmiana byłaby interesująca. Automatem miałem okazję jeździć ale Volvo i bardzo krótko, także nie miałem możliwości wyrobienia zdania na ten temat. I dlatego kieruję pytania do Was, jakie są Wasze zdania na temat automatu w BMW. Chce kupić 530d 2005 lub 2007. W 2007 widziałem innego rodzaju dźwignię, ale nie wiem czy przekłada się to na dalsze zmiany w nowocześniejszej skrzyni biegów czy tylko drobny lifting drążka biegów. Piszcie jak Wam się jeździ automatem, czy jest jakiś odczuwalny spadem przyspieszenia, ile więcej palą, czy nie ma problemu przy nagłym przyspieszeniu jeśli potrzeba, czy może są wadliwe i sprawiają kłopoty??

 

Z góry dzięki!

 

witam,

 

Poprzednie moje auto to było e60 530d w manualu, teraz e65 730d w automacie (oczywiście), nie zastanawiaj się, bierz automat a jak masz na ten z nową gałką to jeszcze lepiej, oba te auta spalają bardzo podobnie, pozdrawiam

Opublikowano
Nigdy nie lubiłem katować swoich aut, po prostu lubię mieć pod noga duży zapas mocy i jak trzeba, to wyskoczyć jak z procy przy wyprzedzaniu przy dużej prędkości:)

Wyskoczyć jak z procy przy dużej prędkości? Dieslem?:) hehe, niezły joke kolego :) Takie rzeczy to tylko w erze! No chyba, że mamy rozbieżną definicję "dużej prędkości".

 

Problemu w zasadzie z wyborem nie masz, bo jak już wspomniał irko, 535d tylko w automacie wychodzą. Jak lubisz czasami "pomielić" biegami, poszukaj sekwencji z łopatkami na kierownicy. Mi tego w mojej brakuje.

 

Mówiąc duża prędkość miałem na myśli 120-130km/h. To są średnie realne prędkości na drogach szybkiego ruchu w PL, nikt o zdrowych zmysłach nie tnie 200km/h w sznurze pojazdów o podobnej prędkości i jeszcze się z nimi ściga wyprzedzając.. To nie tor wyścigowy:) Ale nie wiem dlaczego twierdzisz, że diesel i przyspieszenie nie idą ze sobą w parze? Czasy diesli, które potrzebowały 5km na rozpędzenie już dawno minęły i dzisiejsze konstrukcje silników na ropę nie ustępują osiągami silnikom na benzyne. Ba, powiedziałbym, że nawet je wyprzedzają. Proponuję zerknąć na to:

Zresztą stosowanie silników diesela w rajdach samochodowych też mówi samo za siebie. Proponuję zerknąć tu: http://www.msfoto.info/mitsubishi-racing-lancer-czyli-rajdowka-z-silnikiem-diesla i tu: http://www.msfoto.info/historyczne-zwyciestwo-volkswagena-w-rajdzie-dakar-2009

Albo jaki benzyniak do 5 litrów uciągnie boeinga? Tego nie widziałem, a Touarega ciągnącego boeinga tak:) Tu:

 

Proponuję koledze odświeżenie wiadomości z zakresu już nie nowych informacji na tematy dzisiejszych silników itp.. a później o publikację na forum, bo jak na razie to mi to wygląda herezję "forumistyczną" ;D

Ale spoko, dawniej też uważano, że to słońce kręci się wokół ziemi i pewnie teraz też są tacy, którzy to potwierdzą :D I to chyba takie rzeczy to rzeczywiście tylko w erze;)

 

A co do mieszania tymi biegami, to jakoś człowiek przywyknie do tego braku;)

Hehe, pewnie na początku to będzie jak z rzucaniem palenia, nie będzie co z ręką zrobić :D

Opublikowano
Witam. Zamieniam e39 na e60 i zastanawiam się nad automatem. etc.

 

witam,

 

Poprzednie moje auto to było e60 530d w manualu, teraz e65 730d w automacie (oczywiście), nie zastanawiaj się, bierz automat a jak masz na ten z nową gałką to jeszcze lepiej, oba te auta spalają bardzo podobnie, pozdrawiam

 

Jasna sprawa, biorę automat! Ale widzę masz 730d. Nie powiem żebym się nad tym nie zastanawiał, ale zniechęciły mnie słabsze osiągi z uwagi na większą masę. Bardzo chętnie wziąłbym 750d ale niestety tu gdzie mieszkam praktycznie takich nie ma :( Powiedz mi, czujesz, że Twoja 730 jest słabsza niż poprzednie e60?

Opublikowano
Faktycznie, 750d to bardzo rzadkie auto...Myślałem, że już zdecydowałeś że kupujesz 535d?
Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Opublikowano
Faktycznie, 750d to bardzo rzadkie auto...Myślałem, że już zdecydowałeś że kupujesz 535d?

 

A tak, tak 535d kupuje, te 750 to były wcześniejsze rozważania. 730d wydaje mi się za słabe, 750d wziąłbym baardzo chętnie, no ale niestety, jak nie ma, to z rękawa nie wytrzepie:)

Opublikowano

535d i przy 200km/h jak dostanie kick downa to dalej ladnie ciagnie, szybko redukuje i ogien, moze webber mysli, ze diesel to mul bo dawno nie jezdzil, chlopak tam ma troche pod butem i go roznosi :D ale jak dla mnie te 1,2sek do setki roznicy miedzy moim a jego autem roznicy mi jako cywilnemu uzytkownikowi nie robi, przepasc to to nie jest a a pojemnosc ma 2 litry wieksza i w dodatku w benzynie, gdyby bylo 555d to pewnie dmuchalo by takie 550 jak dziewczynke w domu publicznym ale nie ma to i pogadac sobie mozna nad wyzszoscia 550i nad 535d bo niewatpliwie jest ale nie powala no i porownanie jednak jest z pupy :wink:

porownanie benz vs diesel rownych sobie zawodnikow

BMW 530i Automat E60 2003 - sedan 2979 231 KM 245 km/h 7,3 (0-100km/h)

BMW 530d Automat E60 2003 - sedan 2993 218 KM 243 km/h 7,3 (0-100km/h)

 

dziekuje i pozdrawiam :D

 

Bidon mogles zareagowac z humorem i napisac webberowi czy udaje mu sie szybko uciec z pasa i ustapic miejsca jak za nim mu mruga dlugimi zeby mu zjechal 6.0 V12 TDI DPF (5934) 500 KM (368kW) / 1000 Nm :p

Opublikowano

Tak, mam nieaktualne dane, a ostatni raz diesel'a widziałem w traktorze swojego dziadka :)

Widzę, że niektórzy zbyt poważnie wzięli sobie do serca mój komentarz, chociaż jak najbardziej prawdziwy.

535d miałem okazję jeździć i (wstyd się przyznać) uważam, że to świetny silnik, więc utnę od razu komentarze w stylu, że nie wiem, o czym piszę. Zbiera się o 1,4s wolniej od 550i do 100km/h, ale już do 200km/h klekot potrzebuje ponad 5sek więcej, a powyżej 200km/h to niestety 535d w porównaniu do 550i jedynie się buja i właśnie to miałem na myśli pisząc swój komentarz :twisted:

I się chłopaki tu nie napinajcie z tymi klekotami :D :D :D

Opublikowano

no w sumie nie odnosiles sie do 535d tylko do diesla wiec o ile sekund potrzebujesz wiecej do 200 od R8 4.2tdi V12? :D

ja na powanie tego nie biore a do serca juz wcale ;-) duze i mocne silniki czy to diesel czy benzyna to petardy rozniaca polega na tym, ze sa mniejsze i wieksze ale jednak petardy :D

a z danych technicznych wynika ze 535d roznica wynosi tylko 1,2 a w tych poliftowych 1,1sek ale to i tak niewazne bo chocby mialo 3sek to i tak jak na takie ciezkie auto jest super

550i

skrzynia manualna 5.2 s

skrzynia automatyczna 5.3 s

maks. moment obrotowy 490 Nm / 3400 obr.

 

535d

skrzynia automatyczna 6.4 s

maks. moment obrotowy 580 Nm / 1750 obr.

 

 

frodo 520d ma 2,5sek zadowolony :D

przeczytaj uwaznie jeszcze raz pojemnosc i rocznik bo moze to cie zmylilo i nie bez powodu to napisalem ;-) i tak te dane sa conajmniej ----> :D bo ma niby palic srednio 8l a jest zupelnie inaczej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.