Skocz do zawartości

e60 - 530d czy 535d ?? Co sądzicie?


Bidon

Rekomendowane odpowiedzi

W takich przypadkach nie koniecznie musi to być skrzynia. Może to być pechowy konwerter od skrzyni, które nie mówię oczywiście, że do tanich należy :D

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie mam pojecia jak jest w 2.0, wiem, ze w 3.0 jak wystepuja takie szarpniecia to juz lepiej oleju nie wymieniac tylko jezdzic az sie rozpadnie bo w przeciwnym razie mozemy tylko przyspieszyc ten proces

byc moze skrzynia 2.0d ma taki urok bo co to jest 35 czy 60tys skoro te skrzynie bez wymiany oleju sa przewidziane na okolo 250-300tys km ale w 3.0/5d swiadczy o tym, ze juz sie powoli rozlatuje i trza powoli szykowac grubsza kase na stol :|

 

 

Ale ten przebieg 250-300tys jest tylko dla silników 2.0, czy także odnosi się do 3.0d?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... w 3.0 jak wystepuja takie szarpniecia to juz lepiej oleju nie wymieniac tylko jezdzic az sie rozpadnie bo w przeciwnym razie mozemy tylko przyspieszyc ten proces...

co ma wymiana oleju w skrzyni do przyspieszenia tego procesu?

wydaje mi sie ze nic i sa to bujdy na kolkach.

Skoro zalejemmy olejem zalecanym przez ZF,nowym i zgodnie ze sztuka,to co to ma pogorszyc?

W ASO duzo rzeczy mowia,nie majac niekiedy o tym zielonego pojecia.

Skrzynia jak ma sie rozleciec,to sie rozleci i nie przyspieszy tego napewno wymiana oleju na nowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no nie sa takie bujdy bo jak ci wyjada wszystkie te strzepy ze skrzyni z olejem to moze jeszcze sie tydzien nacieszysz choc byl podobno przypadek 7ki co ujechala 50 metrow z aso i skrzynia poszla... zazwyczaj jednak trwa to kolo tygodnia (zalezy ile kto jezdzi), nie bez powodu jak sie jakies sruty pojawiaja w oleju to wlewaja spowrotem ten sam olej zamiast nowego, masz na to jakies wyjasnienie? to sa potwierdzone fakty z zycia wziete a nie domysly wyssane z palca, wiadomo, ze to co mowia w aso na temat wymian to przez palce na to patrzymy ale jednak jak juz jest skrzynia w zlym stanie to wymiana oleju powali ja szybciutko
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to sa potwierdzone fakty z zycia wziete a nie domysly wyssane z palca...
...byl podobno przypadek 7ki co ujechala 50 metrow z aso i skrzynia poszla...

to sa to fakty?,czy byl podobno taki przypadek?

znajomy znajomego opowiadale,ze bylo tak ze samochodem kolegi jego kzyna... :mrgreen: :duh:

znam te opowiesci.

Prawda jest taka,ze jak skrzynia szarpie,to jest z nia cos nie w porzadku i nie wymiana oleju ma jej pomoc,a dobry remont. :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak trochę odskakując od tych mało optymistycznych opowieści z dreszczykiem o wściekłych skrzyniach ;) to jak Irko ta Twoja pali? Znam wartości podawane przez producenta, ale zwykle w praktyce doświadczamy czegoś innego, więc jestem ciekaw:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A wiec kolejny temat zszedł na "a ile to pali?" Super :D

 

 

Ale czemu zaraz zszedł? Ot mała dygresja w morzu innego wątku:) Jestem ciekaw opinii użytkownika, który używa ten model na codzień, cóż w tym nietaktownego? Lepszej odpowiedzi nie znajdę u dystrybutora czy dealera:) A tu szczerze i bez cięcia wyników:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

o spalaniu w miescie nie ma sensu mowic bo wszystko zalezy od miasta, jednemu spali dyche a drugiemu 16 i obydwoje beda mieli sprawne auta tylko inne natezenie ruchu, dlugosc odcinkow itd, trasa tez jest od-do, jak sie bedziesz turlal 100km/h to ci spali 6l a jak 200km/h to ci spali z dyszke, mi po X czasu (nie kasowalem) srednia wyskakuje na kompie 10,6l z czego tak na oko mam 60% jazdy po miescie, jak przedmowcy wspomnieli temat spalania lepiej odstawic bo moga byc roznice i zaczynaja sie wtedy klotnie, jeden bedzie sie upieral, ze jemu pali 8 a inny, ze 18 i draka gotowa :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki irko wielkie! Nie chodziło mi oczywiście o dokładne wartości, a raczej o zbliżone. Chciałem to porównać do ilości w swoim manualu, bo wszyscy mówią, że automat zwykle pali więcej. Ale z tego co mówisz, to jakby podobnie spalanie do manuala wychodzi. Ja jestem gorącym fanem tych nowych silników diesela montowanych w e39 i e60 (może i w innych modelach). Fantastycznie udane konstrukcje! Mocne i oszczędne! Wcześniej jeździłem audi a6 i silnik także oszczędny, ale w tych BMW dla przykładu już nie trzeba się martwić rozrządem i to mi się też spodobało:) Miałem okazje jechać Volvo xc90 2,5diesel w automacie i na 100km spalił mi 15litrów, a powiem, że jechałem baaaardzo normalnie, bo byłem ciekaw ile ropy weźmie i byłem niefajnie zaskoczony. Znaczy spodziewałem się czegoś w granicy 10/11, ale 15? :/ Średnia prędkość 100km bez wariacji i prawie bez wyprzedzania. Także te silniki BMW to bardzo udana konstrukcja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jestem tu nowa.

Na dniach zamierzam zakupić BMW serii 5.

Napewno bedzie to diesel i napewno bedzie w automacie.

Pod uwagę biorę tylko dwa silniki 530d i 535d (co zresztą widać po temacie)

napewno bedzie po 2005r. ( od 2005 do 2008 )

I moje pytanie skierowane do was:

z którym silnikiem wybrać? Dodam że to auto raz w miesiącu bedzie jechało do Amsterdamu gdzie "odpocznie" ok. 5 min i do Polski wróci nim inny kierowca. Który silnik to lepiej zniesie i który dłużej wytrzyma? Przez pozostałe dni w miesiącu auto będzie kręciło sie po mieście.

Reasumując. Moje wymagania co do auta:

1. diesel

2. sedan

3. automat

4. po 2005r.

5. wytrzymałość silnika i podzespołów.

 

Pozdrawiam,

Monika.

 

MOD EDIT: Scaliłem temat z już istniejącym wątkiem stanowiącym o podobnej problematyce. Autorkę postu proszę następnym razem o wcześniejsze użycie wyszukiwarki. Tym razem bez ostrzeżenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oba silniki sprawdza sie doskonale ale...

biorac pod uwage fakt, ze w 535 posiada 2 turbiny wiec ryzyko uszkodzenia IMO jest wieksze (pewnie mnie zaraz zjedza posiadacze 535d :lol: )

530d bedzie mialo nizsze spalanie, i nizsze koszty eksploatacji (klocki hamulcowe, tarcze itp)

jesli nie bierzesz pod uwage kosztow zakupu i serwisu , a tylko przyjemnosc z prowadzenia (przyszpieszania) to 535 bedzie lepszym wyborem;

nie wiem jakoch osiagow potrzebujesz ale 530d naprawde swietnie jezdzi....

IMO 530d zapewnia optymalny kompromis pomiędzy kosztami a osiagami, dodatkowo jest wiekszy wybor tego modelu na rynku wtórnym;

 

 

pzd Konrad

pozdrawiam Konrad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.