Skocz do zawartości

E39 520i i problem sond


couba

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich.

mam problem z moim BMW a dokładniej z sondami. auto straciło na mocy trochę i nie chciało płynie wchodzić na obroty. Pojechałem na komputer i okazało się że sondy padły. Na szczęście są tylko dwie.wymieniłem je na nowe. poprawę było widać od razu ale nie jest jeszcze idealnie. przy stałej prędkości odczuwalne jest lekkie szarpanie autem. pojechałem na komputer ponownie aby wykasować błąd sond. błąd został wykasowany i za chwile pokazał się ponownie. sondy pokazują niby dobra parametry. napięcia zmieniają się dość szybko i są bardzo zbliżone wartości na jednej i na drugiej. Mechanik powiedział że sondy muszą się przepalić i żebym przyjechał do niego po przejechaniu około 1 tyś kilometrów. Tak też zrobiłem i dalej nie można skasować błędu sond. pojechałem wymieniłem sondy na kolejne nowe i dalej to samo. możecie mi poradzić co może być nie tak?

Rocznik mojego auta to 1997

model 520i E39

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gazu nie ma. spróbuje przeczyścić odmę i zobaczymy. pojadę po tym na komputer i mam nadzieje że problem zniknie. dzięki na razie za porady. Jak będę po czyszczeniu i badaniu komputerowym to dam znać czy to rozwiązało problem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poniżej błędy które pokazała INPA w mojej 520 96r z instalacją BRC, było to tuż przed usunięciem nieszczelności w układzie odmy. Po usunięciu usterki nie robiłem jeszcze diagnozy, również nie kasowałem błędów, z początku nie myślałem nawet że te błędy mogą być powiązane z odmą, ale trochę doczytałem i ludzie piszą że może być to być również przepływomierz. Moja nie przerywa, pracuje teraz odrobinę lepiej w porównaniu do poprzedniego stanu z dziurawym wężem od odmy, Prawdę mówiąc nie wiem jak zdiagnozować przepływomierz, czy działa w 90, 95, czy 100% czy jeśli go ktoś wymienił to dokonał adaptacji?, czy może komputer z czasem sam dostraja się do zakresów przepływomierza. Sąd sprawdzałem tylko za pomocą INPA ale w tym przypadku jest chyba duże prawdopodobieństwo błędu, nie posiadam miernika analogowego( taki ze wskazówką) ani oscyloskopu aby sprawdzić jak zmienia się napięcie na sądach. Więc zapytam czy za pomocą DIS jest możliwe dokładniejsze sprawdzenie sąd lub przepływomierza?

 

203 fuel trim limit Bank 2

 

Error frequency : 8

Logistic counter: 40

 

  • Engine speed 736.00 rpm
    Engine temperature 70.04 degrees C
    oxygen sensor heater 86.80 %
    oxygen sensor voltage 2 4.76 Volt

 

Short circuit to batt+

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error not present

 

Sporadic error -------------------------------------------------------------

 

202 fuel trim limit Bank 1

 

Error frequency : 8

Logistic counter: 40

 

  • Engine speed 736.00 rpm
    Engine temperature 95.44 degrees C
    oxygen sensor heater 73.51 %
    oxygen sensor voltage 1 4.82 Volt

 

Short circuit to batt+

emission related malfunction

defect code stored after filtering

Error not present

Sporadic error

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego u Ciebie INPA sugeruje jakieś zwarcie przy sondach...

Przy moim silniku M54 (sterownik MS43) DIS robi test przepływki, sprawdzając jej napięcie w idlu (zakres od 0,6 do 1V). Moja obecnie ma dolną granicę - 0,62V. Założyłem przepływkę po przebiegu niby 60k km i miała 0,58V, mimo tego błędu w kompie nie było :|

Dla diesli widziałem, że DIS mierzy natężenie przepływu powietrza i porównuje z wzorcowymi. Nie wiem dlaczego dla mojego sterownika tego nie ma...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

posłużę się tematem z forum bmw sport http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=25&t=61186

nie wiem jaka u ciebie jest przepływka ale widać na tych fotkach że ta w diesel-u ma kanalik którym wprowadzane jest określona ilość powietrza i z tego miejsca jest pomiar natężenia powietrza.

Czy mógłbyś krok po kroku opisać ja w DIS dokonać testu przepływki ? i odczytu z sąd?. Wydaje się mi że nikt tego nie opisywał jeszcze :) Mam Dis-a ale na moim kompie chodzi trochę wolno, bo test ogólny zajął mu około 1 godziny, (testował moduły których nie mam w aucie po około 10-15 min) tak ma być ? i to mnie Jakoś odwiodło od dalszej zabawy z DISem.

PS. z tym prawdopodobnym zwarciem do masy to sprawdzę to, ale wszystko dopiero pewnie po świętach, bo wyjeżdżam.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem już po czyszczeniu odmy. Okazało się że ujście przy misce olejowej przy bagnecie było zapchane a w przewodach była jakaś kremowa maź. Po wyczyszczeniu i udrożnieniu układu auto zachowuje się idealnie. Obroty nie skaczą. Równo i płynnie wchodzi na obroty. Pojechałem też na kompa i błąd sond też udało się skasować i nie wyskoczył ponownie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że to był chyba bardziej problem zatkanego układu niż brudnej odmy. samej odmy nie da się za bardzo przeczyścić bo jest nierozbieralna ale przemyć ja zawsze można. na razie jest ok. zobaczymy na jak długo :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.