Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zbliża się termin wymiany tylnych klocków. Zakup nowych dokonany, bo mam zamiar zrobic to sam. W związku z tym mam pytanie czy jest to czynność wymagająca specjalnych narzędzi? Proszę o ewntualne wskazówki od tych forumowiczów którzy robili to samodzielnie. Pozdrawiam "złote rączki" :D
Opublikowano
ja probowalem (w imie nowych doznan a nie proby oszczednosci :mrgreen: ) ale zostalem pokonany, po zdjecu starych, zacisk mi sie "zamknal" i koniec prac :mrgreen: auto na lawete i do ASO :mrgreen: moj przyklad moze nie jest najlepszy ale w "starszych" czy "tanszych" modelach (obecny golf 6) dalem rade wymienic a w becie padlem...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
wszystko za co człowiek sie bierze jest trudne dopóki choć raz nie zrobisz tego sam. Uważam, ze nie jest to trudne, choć jeszcze tego nie robiłem.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja już to robiłem 3 razy. Wymieniałem wszystkie klocki w 120d i przód w 330d. I sprawa jest nawet prostsza niż w fiatach w których też wymieniałem.

1. Ściągamy kółko,

2. zdejmujemy stalową sprężynę obejmę trzymającą z przodu zacisk,

3. odkręcamy z tyłu 2 śruby trzymające zacisk (klucz wew. nazywa się to chyba torx nie pamiętam nr)

4. wyciągamy zacisk (popukać młoteczkiem można :D )

5. odłączamy czujnik,

6. wcisakmy tłok (nie wciskać hamulaca bo tłok wyjdzie)

7. wkładamy nowe klocki,

8. przez dziurę w zacisku przekładamy czujnik i podłączamy do klocka

9. nakładamy zacisk

10. przykręcamy dwie śruby (vide pkt 3)

11 podłączamy czyjnik w puszce koło amorka

12 zakładamy sprężynę (vide pkt 2)

13 kasujemy inspekcje

14 ja oczywiście czyszczę co się da oraz smaruje sparem miedzinym miejsca w których klocek łączy się zaciskiem

 

powodzenia

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Pytanie do kolegi AO. Co to znaczy zacisk mi się zamknał? :shock:

Dzięki dla KARBO za zwięzły opis :cool2:

Edytowane przez multilab
Opublikowano
Pytanie do kolegi AO. Co to znaczy zacisk mi się zamknał? :shock:

 

tak jak opisal karbo doszedlem do pkt 2. :cool2: nie wiem dlaczego ale tloczki zapracowaly tak jakbys wcisnal pedal hamulca i caly kompletny zacisk zacisnal sie na stale na tarczy :duh: :duh: efektem tego bylo nastepnie nie mozliwosc (przynajmniej moja) rozlaczenia zacisku od tarczy...next auto na lawete (jak cos kombinuje to zawsze zostawiam miejsce aby moglo przyjechac tego typu auto...) i tyle...ASO odblokowalo i nie przekazalo mi infa dlaczego tak marnie mi wyszlo :|pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

A może dlatego że w wspomaganiu było jeszcze podciśnienie i to one przez jakiś ( niezrozumiały ) sposób wytworzyło ciśnienie w układzie i wycisło tłok. To takie moje przemyślenia.

 

ps. może warto przed wymianą parę razy nacisnąć pedał hamulca w celu likwidacji podciśnienia.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Odświeże temat, pomalutku szykuje sie do wymiany klocków z tyłu.

Jako ciekawostka podam ze komputer wskazuje 44 tys do wymiany a zostało około 3-4mm klocka :mrgreen: Nawet jak dziś przegląd robiłem diagnosta zwrócił na to uwage :D

W kazdym razie szukam sobie klocuszków i mam taki problem.

Przy niektórych pozycjach pisze coś takiego :

 

Masa użytkowa: dla wzrastającego ciężaru ładunku

 

Sa dwa rodzaje - z takim dopiskiem i bez tego. Oczywiście te bez są tańsze.

"O co kaman" ? Ze niby jak jeżdze pełny to mam brac droższe a jak sam to tańsze ? :lol:

Opublikowano
może sa jakies klocki dla wersji gdzie jeżdzisz sporo załadowanym autem. Ja spotkałem sie tylko z podziałem dla pojazdów administracyjnych lub nie. Zwykłe klocki porządnej firmy Jurid, Textar, ATE dadza spokojnie rade. Poza tym tylna oś hamuje troche mniej

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Co do hamowania tylnej osi "trochę mniej" jak napisał Natek to mam inne zdanie. Aktualnie w moim aucie jaest taki stan do wymiany: tylne 4000km przednie 10000km. Klocki załozone były jednoczesnie (w fabryce). Do ostatniej zimy nie było dużej różnicy, dopiero w trakcie zimy róznica wzrosła. Wynika to zapewne z częstego w czasie zimy używania DSC (co było słychać). Wniosek - wszystko zależy od warunków eksploatacji. Jezeli częściej używane jest DSC to tylne zużyją sie szybciej niż przednie.
Opublikowano
może sa jakies klocki dla wersji gdzie jeżdzisz sporo załadowanym autem. Ja spotkałem sie tylko z podziałem dla pojazdów administracyjnych lub nie. Zwykłe klocki porządnej firmy Jurid, Textar, ATE dadza spokojnie rade. Poza tym tylna oś hamuje troche mniej

 

No własnie biore tylko 3 marki pod uwagę - ATE, Textar i ciut tańsze Ferodo

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.