Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Czy ktoś z forumowiczów usuwał katalizator? Jeśli tak to czy są tego jakieś plusy i minusy? Słyszałem ze przy chipowanym aucie lepiej mieć sprawny katalizator albo w ogóle go nie mieć by spaliny mogły być lepiej wyrzucane. Zmieni się akustyka dźwięku? Widziadłem parę filmików na youtube z 530d z przerobionymi wydechami i pracują niesamowicie :D

Dodam ze mam na liczniku ok. 260 tk, wiec kat pewnie jest już zapchany..

Opublikowano
uklad sterowania silnikiem? do konca nie rozumiem... Z tego co slyszalem to przy chipowaniu lepiej miec drozny uklad wydechowy by turbinka nie byla przmulona spalinami. Z tego co pamietam to ktos wlasnie z BMW Klub Polska usuwal kata i nawet mechanik mu to zalecil po tubina mu dwa razy padla. Po usunieciu kata bylo juz wporzadku, ale nie slyszalem wtedy o zlym sterowaniu silnika
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ja slyszalem, ze usuniecie katalizatora moze wlasnie zabic turbine, ktora bedzie sie wkrecala na bardzo wysokie obroty, gdyz nie bedzie miala oporu

 

nie znam sie - przekazuje to co slyszalem

 

pozdr

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano

najpierw sprawdź czy rzeczywiście kat jest do wymiany - ja ostatnio przy wymianie łącznika elastycznego na wydechu miałem sprawdzony katalizator i gość od tłumików mi powiedział ze jest sprawny

 

mój przebieg na liczniku to 205 tys km ale nie udokumentowany i pewnie kręcony :)

Opublikowano (edytowane)

Ja mam, znaczy się nie mam katów :) wszystkich 4ech, po tym jak w zeszłym roku musiałem wyjmować turbo.

Jest u mnie tylko oryginał wydech koncowy i przespawana koncówka na prosto pod zderzakiem, bo jak była fabrycznie to było zdecydowanie za głośno w srodku.

Nakrece filmik bo w końcu sie zrobiły warunki.

Co do dźwięku - bracia i znajomi co mają r6 w beznynie są zachwyceni, pod obciązeniem to nawet pod v8 podchodzi :wink:

Edytowane przez Killme
Opublikowano

a w jaki sposób sprawdzić katalizator czy jest sprawny?

 

Killme, tez słyszałem ze po usunięciu katów chodzi jak V8 :) Jakie 4 katalizatory? ja myślałem, ze są dwa :?

Opublikowano
a w jaki sposób sprawdzić katalizator czy jest sprawny?

 

Killme, tez słyszałem ze po usunięciu katów chodzi jak V8 :) Jakie 4 katalizatory? ja myślałem, ze są dwa :?

 

Czy jest sprawny to fachowcy mierzą ponoć cisnienie przed i za.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP71&mospid=47559&btnr=18_0377&hg=18&fg=10&lang=en

 

Tak to wygląda u mnie(nr1), zaraz za turbo są pierwsze 2, a potem w połowie te dwa szersze elementy to są kolejne 2 katy, a do nich dospawane są jeszcze środkowe tłumiki.

 

Zastępowałem je rurkami z innych wydechów bmw, udało mi się dopasować je idealnie z łukami jak w oryginale, trwało mi to ponad 10 godzin, najgorszy jest ten odcinek za turbiną... żałuje że nie zrobiłem fotek wtedy :?

 

Przez weekend zmontuje jakiś filmik :wink:

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam mam e39 regenerowałem turbo w zeszłym roku bo się zatkały katy i koleś co ją naprawiał ( turbinę ) powiedział że mam je najlepiej wytłuc i nie montować innych, bo zaraz znowu upalę łopatki w turbinie auto zbiera się lepiej niema żadnych usterek w komputerze silnika no jest głośniej (o tym później) ale jak to brzmi, jak by tam siedziało minimum v8 pod maską jak się przyśpiesza wszystkim znajomym dźwięk mojego autka się podoba ,turbo wstaje wcześniej . Buczenie występuje między 1200 a 1700 obr/min przy zbyt wysokim biegu jak ma za ciężko silnik , jedyne minusy jakie zaobserwowałem .Turbosprężarka składa się z turbiny (strona gorąca) i sprężarki (strona zimna) obie te rzeczy są połączone na stałe i turbina nie może wirować szybciej bo by przeładowywała po to masz zmienną geometrię gazów spalinowych aby zwiększyć lub zmniejszyć skuteczność turbosprężarki ( komputer silnika sam se nią odpowiednio steruje).

Mała rada , turbo działa na zasadzie różnicy ciśnień , a wiec jak niema katów ma większą sprawność , niższą temperaturę pracy (jeśli katalizator się zapcha może uszkodzić turbosprężarkę przez jej nadmierne nagrzanie i uszkodzenie koła turbiny ) a, co do jej szybszego zużycia po wybiciu katów to się nie zgodzę bo jeśli ułożyskowanie zespołu wirującego jest filmem olejowym to niema co się za szybko zużyć , no oczywiście jeśli ją odpowiednio studzisz bo jeśli nie to na bank żadna turbina za długo nie wytrzyma . Pozdrawiam

Opublikowano

Katalizator to cichy zabójca naszych dmuchawek. Już wiele razy o tym pisałem... i napiszę jeszcze raz! Katy mają żywotność ok 80-90tys km, po tym przebiegu są MARTWE. Pod wpływem silnych zmiennych obciążeń termicznych, monolit katalizatora może w obudowie poluzować się popękać i utrudniać swobodny przepływ spalin. Skutkiem tego jest powstawanie nadmiernie wysokiego przeciwciśnienia spalin prowadzącego do spadku mocy silnika. Na wyboistej jezdni poluzowanie monolitu ceramicznego daje o sobie znać klekotaniem, huczeniem itp dźwiękami.

Zdiagnozowanie usterki:

1.Wjechać na kanał lub podnieść auto i ostukać katalizator ręką. Jeśli będzie słyszalne klekotanie w obudowie tzn że kat uszkodzony.

2.Jedna osoba garuje na biegu jałowym, a druga bada dłonią w odległości ok 1m od rury wydechowej ciśnienie spalin. Powinno być wyraźnie odczuwalne z tej odległości. Jeśli jest zbyt niskie to katy zapchane i nadają się jedynie do wycinki.

DODATKOWO--> odrywający się monolit może "podróżować" i wpadać do muszli turbiny przez co może zasiać niezłe spustoszenie na wirniku turbiny.

Zalety wycinki: wzrost krzywej momentu przy niskich obrotach, obniżenie tem turbiny, błyskawiczne przepłukiwanie cylindrów, zmniejszone spalanie, mega dźwięk turbiny :mrgreen:

Opublikowano

ostatnio byłem z tematem sprawdzenia drożności katalizatorów w znanej firmie tuningowej z bielska-bialej. Bez diagnozy uslyszałem, żeby katy wyciąć więc jest to bezpieczne. Wg speców przy przebiegu około 200 tys.km katy nie spełniają swojego zadania (jak już ktoś wcześniej napisał są martwe), nawet jeśli są drożne. Ja mam przelotu prawdziwego 240tys km i katy miałem przytkane, ale całe niepotłuczone. Na forum Mastersa wyczytałem że ciśnienie spalin przed katem jest około 0,7 bara - zatkany, jak około 0,3 bara drożny (jakby ktoś drążył temat sprawdzenia drożności). Swoje katy udrożniłem i zostawiłem, ale tylko dlatego że znajomy po wycięciu w dieslu narzekał na smród jaj z wydechu. A wole miec pełen komfort i brak smrodku, póki całe. Ewentualnie rozważałbym wycięcie tylko pierwszych katów za turbawką i zostawienie drugich zespolonych z tłumikami środkowymi.

Prosimy o filmik kolegi z bunią bez katów ! Chce to usłyszeć :mrgreen:

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

a to najprawdopodobniej bunia załozyciela tematu już po zabiegu, tak? pięknie suszarkę słychać :norty:

jakie wrażenia i czy zadowolony z podjętych kroków ???

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
U mnie po awarii turbiny mechanik zasugerował usunięcie katów. W profesjonalnej firmie tuningowej zajmującej się wydechami, zamontowano mi downpipe od kolektora wydechowego do tłumika końcowego, który pozostał oryginalny. Efekt? Same plusy oprócz 1 dużego minusa, smród diesla jak z Jelcza.
Opublikowano

fajnie mu chodzi ta 530-tka. Na II turbo dmuchnie i problemy z trakcją, bo zaczyna mielić.

 

Ale niestety też słyszę na wolnych obrotach ten metaliczny nieregularny stukot (w ujęciu, gdy autko stoi bokiem) Co to może być? Jakiś mechanizm lata luźno w silniku, pytanie tylko co? Obstawiałbym napinacz (w sumie jeszcze od klimy nie wymieniłem), ale to jednak nie to...

Opublikowano
fajnie mu chodzi ta 530-tka. Na II turbo dmuchnie i problemy z trakcją, bo zaczyna mielić.

Nic dziwnego ar_w że mieli :| ,widziałeś jak ją podciągnął 240KM i 560Nm

On ma wyjęte katy czy komin też ala sport??

Opublikowano

nie wiem dokładnie, musi sam "makaron" się przyznać. Katy pewnie wyciął i dobrze zrobił.

 

Co do trakcji, pamietam ze kiedys jak wrzucilem 2-ke i turbo dmuchneło, to tez trakcja sie zaświecała. Może nie było tak wyraznego efektu, ale jednak. Teraz kupa straszna (choć fakt, ze mam nówki opony :mrgreen: )

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U mnie po awarii turbiny mechanik zasugerował usunięcie katów. W profesjonalnej firmie tuningowej zajmującej się wydechami, zamontowano mi downpipe od kolektora wydechowego do tłumika końcowego, który pozostał oryginalny. Efekt? Same plusy oprócz 1 dużego minusa, smród diesla jak z Jelcza.

 

zadziwiaja mnie takie posty - wychodzi na to, ze inzynierowie z monachium to banda przyglupow... mechanik oraz profesjonalna firma tuningowa rekomenduje wyciecie fabrycznego elementu... i co? same plusy

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Moderatorzy
Opublikowano

Co do katalizatorów to nie są wymysły inżynierów BMW.Nie sądze aby producenci aut(różnych marek) byli zachwyceni przymusem montowania katalizatorów(kiedyś) tak jak i zaworów EGR, a obecnie np.DFP(filtr cząstek stałych).Wpływa to niekorzystnie na sam silnik bo dławi go,powoduje to że auto jest bardziej skomplikowane technicznie i podnosi koszt samego auta.

Obowiązek montowania takich rzeczy jest tylko i wyłącznie wymysłem ekologów.Kiedyś nie było tego i dobrze.To samo dotyczy się silników budowanych tzw.downsaizing czyli mała pojemnośc skokowa,duża moc,mała trwałośc podzespołów,wszechobecne turbo i wcale nie małe zużycie paliwa-GDZIE TU WOGÓLE JEST LOGIKA.

Przez takie myślenie Zielonych Kretynów,zabijane są prawdziwe auta z duszą czyli kultowe auta sportowe i ich super serca o często bardzo dużej pojemności bijące pod maskami.

ec2Wze6.jpg
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

ok ok, zawiewa populizmem

 

nie wracajmy do tego, z czego wynika montowanie katalizatorow - faktem jest, ze sa one montowane i prawidlowe dzialanie innych urzadzen (np. turbiny) jest od tego uzaleznione, wyjecie jednego mechanizmu ma wplyw na dzialanie innego

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

Opublikowano
dzialanie innych urzadzen (np. turbiny) jest od tego uzaleznione, wyjecie jednego mechanizmu ma wplyw na dzialanie innego

Ja też nie chce się spierać czy warto czy nie wyzucić katy,ale zgodze sie z Kol.Cichy,ponieważ te głupie katy to wymysł ekologii,gdyby nie oni bavaria nie zakładała by tego.Inżynierowie jakoś nie zakładali katów we wczesniejszych buniach,weszły przepisy chroniące srodowisko i cóz nakaz więc wkładamy.Turbina bez katów ma prrzedłużony żywot bez precedensowo.Sam ostatni odcinek całęgo cyklu pracy nie wpływa negatywnie na pozostałe podzespoły.Ten myk wpływa tylko na wiekszy i bardziej brudny smród.Nie kłoćmy się o to bo taka jest prawda.BEZ KATÓW jest lepiej dla serducha,dla środowiska gorzej,na stacjii diagnostyki jeszcze gorzej.Jk przyjdzie komóś przez durne katy zmieniać 3x turbine tak jak to robił kolega z forum to uwiezy po co one są.Owszem nowy wozik pochula Xkkm z katkami i po ich zdechnięciu ruletka bedzie nie będzie :?: POzdr

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

nie wiem ile kto razy wymienial turbine, bo nikt nie sprawdzi z jakiego powodu turbiny padaly (nie wiem czy to byla wymiana regenerowanych turbin? jesli nie, to czy powoli wypalal olej, ktory dostal sie / mogl sie dostac do wydechu i do katow, ktore sie spalily, jesli nie byl ostrozny, itp. itd.)

 

wycinka katow po wymianie jest wyjsciem awaryjnym / oszczednosciowym, zogdnie z zalecaniami fabrycznymi, po awarii turbiny, powinno sie wymienic i turbine i katy

 

to tyle

Run flats? NEIN, DANKE!


Yn0sTYR.jpg?1

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

"Prawie jak V8" :lol:

 

Może jeszcze to:

 

Recepty na charakterystyczną czarną kurtynę dymną jeszcze niestety nie wynaleźli :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
U mnie po awarii turbiny mechanik zasugerował usunięcie katów. W profesjonalnej firmie tuningowej zajmującej się wydechami, zamontowano mi downpipe od kolektora wydechowego do tłumika końcowego, który pozostał oryginalny. Efekt? Same plusy oprócz 1 dużego minusa, smród diesla jak z Jelcza.

 

zadziwiaja mnie takie posty - wychodzi na to, ze inzynierowie z monachium to banda przyglupow... mechanik oraz profesjonalna firma tuningowa rekomenduje wyciecie fabrycznego elementu... i co? same plusy

 

Oczywiście kolego najlepiej byłoby zamontować fabrycznie nowe oryginalne katy, ale jak wiadomo w autach 10 letnich które i tak ze względu na duże przebiegi są już mocno doinwestowane, tego typu rozwiązanie jest po prostu złotym środkiem.

Na marginesie tego typu downpipe nie jest też najtańszym rozwiązaniem...

Opublikowano

Bez katów silnik M57D30 chodzi lepiej. Bez dwóch zdań. Przy okazji demaskuje wszelkie usterki silnika – jak z katami nie puszcza dymka, bez nich to już niekoniecznie.

Silniki CR niestety bez katów śmierdzą niemiłosiernie – stary jelcz to się może nawet schować. Ja wytrzymałem pół roku bez nich – wstawiłem potem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.