Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam dokładnie ten sam rozmiar u siebie i też w tym sezonie zmieniałem 2 opony, prawie nowe a złapały guzy od naszych dróg...

Mimo to i tak pozostanę przy RF.

Pozdr!

  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
no wlasnie o to glownie chodzi, ze nie opony ROF sa zle bo sa duzo bezpieczniejsze od zwyklych i pewnie wszyscy chetnie by na nich jezdzili, problem tkwi w naszych drogach, ktore nie sa przyjazne dla zadnych opon a dla ROF juz w ogole :|
  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja przerabiałeem kilka rozmiarów/ firm Run flatów.

Nie mozna uogólniać że runflaty sa kiepskie.

Moje doświadczenie:

Pirelli Euforia - bardzo twarde, aż nosi w koleinach, ale nie wychodza bąble - nigdy nie kupię

Goodyear NCT- dość miekkie ale wychodza bąble, kiepskie prowadzenie - nigdy nie kupię

Goodyear GW3 zimowe - b. twarde, ale wytrzymałe

Dunlop zimowy nie pamiętam modelu- całkiem niezłe

Michelin Sport Pilot ZP - duzo lepsze od GY NCT

Bridgestone Potenza- dośc miekkie jak na Runflaty, bardzo dobre prowadzenie w koleinch

Opublikowano
Mam Bridgestone Potenza re050 245/45/17 i po okresie odpoczynku na oponach zimowych stwierdzam że na tym się nie da jeździć po naszych drogach!!(twardo i "ciągnie" w koleinach jak diabli - fak że zostało około 20% bieżnika i to może też potęgować to uczucie).Czekam jeszcze trochę i na śmietnik z Rft!
Opublikowano

przez pierwsze 2-3 dni po zmianie z zimówek 205/55/16 na 225/45/17 cieżko było mi sie przyzwyczaić i jeżdziło mi sie bardzo źle. Ale mineło kilka dni i człowiek sie przyzwyczaja. Wiele zależy od drogi, w mieście nie czuje dużego rozmiaru, na dobrej równej drodze jest bardzo fajnie, padaczka zaczyna sie na starych wąskich drogach z koleinami. Katorge przeżyłem ostatnio jadąc z Wrocławia do łodzi, droga koszmarna pod wzgledem kolein.

 

Jeżdze na Bridgestonach RE050 zwykłych i mam wrażenie, że opony są dość twarde za to bardzo wytrzymałe jeśli chodzi o zużywanie sie bieżnika. Kupiłem je jako używki na felgach i myślałem, ze bedzie ok jeśli przejeżdze choć jeden sezon. Zaczynam drugi a bieżnik schodzi ok 1mm na sezon.

 

Ale mam pytanie do użytkowników Bridgestone RE050A, jak sie zachowuje nowy model w porównaniu ze starszym RE050, jest bardziej miękki, jak ze zużyciem bieżnika?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
jak w tamtym roku zmienilem na zwykle to bylo wiecej przeciwnikow mojego pomyslu, w tym roku widze trendy sie zmieniaja :lol: oczywiscie roznica jest kolosalna, za rof przemawia tylko bezpieczenstwo za to minusow jest conajmniej kilka poczawszy od ceny az po serwis, pokrzywione felgi itd

na szczescie nie codziennie mamy wystrzaly przy 180km/h i 3 metry przed nami przeszkode do ominiecia wiec smialo mozna zakladac zwykle opony i dojazdowke do kufra wrzucic :wink:

 

wez jeszcze wymontuj oryginalny silnik i wrzuc ten z poloneza.

Opublikowano

nie wiem, moze chciales byc smieszny ale jakos nie wyszlo :wink:

moze rozwin mysl bo narazie to jak dziewczynka sie zachowujesz...

aaaaaa juz wiem, dopiero co sie zarejestrowales i musisz nabic sobie kilka postow... looz, rozumiem :D

Opublikowano
nie wiem, moze chciales byc smieszny ale jakos nie wyszlo :wink:

moze rozwin mysl bo narazie to jak dziewczynka sie zachowujesz...

aaaaaa juz wiem, dopiero co sie zarejestrowales i musisz nabic sobie kilka postow... looz, rozumiem :D

 

Wypraszam sobie obrazanie mnie i nie odpowiem w podobnym stylu tym razem, powiem tylko tyle ze jezeli nie chcesz opon typu Run on flat to zmien auto a nie kombinuj!!!

I gwoli rozwiniecia tematu skoro Twoje myslenie zawodzi przypominam, ze charakterystyka auta (a raczej zawieszenia) wyposazonego w w/w opony jest inna i zmiana typu opon prowadzi do zaburzen w trakcji pojazdu przy okreslonych predkosciach.

Zatem jezeli nie dbasz o wlasne zycie to przynajmniej pomysl o innych uzytkownikach drogi?

Opublikowano

jezeli Twoja obserwacja naszych drog zawodzi to albo masz problemy ze wzrokiem albo ze zrozumieniem realiow, co Ty mi tu za banialuki piszesz o charakterystyce zawieszenia do opon ROF? czlowieku sprzedaj swoje auto a nie wciskaj kitu innym bo ja Ci gwarantuje, ze Twoje zawieszenie nie jest przystosowane do polskich drog jak i felgi a oponami typu rof tylko pogarszasz swoja sytuacje i stanowisz duzo wieksze zagrozenie na drodze niz ktokolwiek inny na zwyklych oponach

robie troche kilometrow i jezdze autem juz 15 lat bez zadnych wypadkow wiec wiesz... pogadaj sobie dalej a w aucie mam duzo wiecej systemow bezpieczenstwa niz ty w trojce wiec najlepiej sam sprzedaj swoja zabawke zanim komus cos zrobisz na drodze

wystarczy Ci taki argument czy dalej bujasz w oblokach?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
I Ty wierzysz w te bajki o projektowaniu zawieszenia do opon ?? Mowa o zawieszeniu była w e90 a nie w e60 jak już, Panie wielce wiedzący o technicznych aspektach w BMW. Od 2004 roku we wszystkich modelach BMW zakładali ROF. Każesz komuś zmienić auto bo wywalił te beznadziejne opony ??? Chłopie zastanów sie jakie bzdury wypisujesz, chyba nie czytałeś tego co wypisujesz. Każdy może robić ze swoim autem co chce...
Krzysztof
Opublikowano

Nigdy, przenigdy nikt mi nie wmówi, że jazda na oponach ROF powoduje lepsze zachowanie się auta na drodze!!! Kolego Rrawicz, przeczytaj chociaż trochę opinii nt. takich opon, a już będziesz wiedział jak jest w rzeczywistości. Zakładałeś do swojego auta opony i jedne i drugie? Bo jeśli nie to nie masz pojęcia o czym piszesz. ROF'y mają tylko jeden jedyny plus: Można jechać dalej (i tak niezbyt daleko) po przebiciu opony.

I nie odbieraj oczywiście tego jako atak na siebie tylko chęć sprowadzenia na ziemię :) A ten tekst z polonezem to taki trochę nie trafiony. :D

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Zakladalem jedne i drugie i pogorszenie trakcji w ciasnych zakretach przy duzej predkosci bylo dosc wyczuwalne zatem pozostane przy swojej opinii niz polegac na waszych teoretycznych wywodach. Polecam wiecej praktyki niz nabijanie bezwartosciowych postow na publicznych forach.
Opublikowano

Bridgestone Potenza- dośc miekkie jak na Runflaty, bardzo dobre prowadzenie w koleinch

 

Jeżdżę tylko na run flatach. Zestaw jaki mam to : lato Bridgestone Potenza RE050 225/50/R17 i w takim samym rozmiarze zima Nokian G2. W bezpośrednim porównaniu można powiedzieć, że Nokiany są znacznie miększe od Bridgestonów - zauważyli to także monterzy w warsztacie wulkanizacyjnym (wymiana, wyważenie, depozyt i pompowanie azotem około 100zł). Jeśli chodzi o rzucanie na koleinach i to owszem zauważam coś takiego, ale w niewielkim stopniu(koleiny też muszą być spore). Było to bardzo odczuwalne (walka z kierownicą) jak miałem opony do wymiany (zaraz po kupnie) i przed ustawieniem geometrii kół (polecam aso :cool2: - inne warsztaty sobie z tym nie radzą, przynajmniej u mnie) )

Opublikowano
Zakladalem jedne i drugie i pogorszenie trakcji w ciasnych zakretach przy duzej predkosci bylo dosc wyczuwalne zatem pozostane przy swojej opinii niz polegac na waszych teoretycznych wywodach. Polecam wiecej praktyki niz nabijanie bezwartosciowych postow na publicznych forach.

 

moja praktyka pokazala cos zupelnie innego juz po pierwszych przejechanych kilometrach ale to moze kwestia modelu auta, zreszta poszukaj moich wczesniejszych postow bo majac juz dwie trojki mowilem nigdy wiecej BMW przez przypadek wsiadlem do piatki i twierdze, ze BMW zaczyna sie wlasnie od tego modelu w gore :wink:

Opublikowano
Zakladalem jedne i drugie i pogorszenie trakcji w ciasnych zakretach przy duzej predkosci bylo dosc wyczuwalne zatem pozostane przy swojej opinii niz polegac na waszych teoretycznych wywodach. Polecam wiecej praktyki niz nabijanie bezwartosciowych postow na publicznych forach.

 

kolego zakładałeś ten sam model, te same wymiary i jeździłeś w tych samych warunkach?

 

jeżeli nie to twoja praktyka jest niczym więcej jak

nabijanie bezwartosciowych postow na publicznych forach.

 

swoją drogą temat jest do zamknięcia. ile można w kółko o tym samym.

 

jedni jeżdżą na runflatach, inni pomykają na zwykłych.

 

oczywistym jest że runflat ma sztywniejszy bark, w związku z czym jest twardszą oponą i przejście na zwykłe opony zwiększa komfort jazdy. Jednak w jakim stopniu, to indywidualna kwestia modelu opon i użytkownika.

 

kwestia dywagacji nt. przyczepności jest nonsensowna. można znaleźć dobre i kiepskie runflaty, można znaleźć dobre i kiepskie standardowe opony. Runflat nie powstał po to aby zwiększyć przyczepność i poprawić prowadzenie.

 

podobnie z kwestią prowadzenia się w koleinach... pierwszorzędne znaczenie ma tutaj szerokość i profil opony. kolejnym czynnikiem jest stan (geometria) zawieszenia. teoretycznie także runflat powinien być bardziej podatny na koleiny, bo jest sztywniejszy, ale to kwestia indywidualna, trudna do zmierzenia.

 

coraz słabszym kontrargumentem jest kiepska infrastruktura do wymiany runflatów, oraz koszt wymiany, który jest wyższy.

 

tak więc podsumowując, runflat czy nie runflat to kwestia indywidualnych przemyśleń. szkoda na ten temat pisać zylion postów.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ale mam pytanie do użytkowników Bridgestone RE050A, jak sie zachowuje nowy model w porównaniu ze starszym RE050, jest bardziej miękki, jak ze zużyciem bieżnika?

 

Jeżdzę na takich Bridgestonach RE050A ROF

Rozmiar dla tawrdzieli:

225/35 R19 i 255/30 R19 :8)

 

Poprzednio miałem 225/45 R17 w 320d Conti sport contact 3 zwykłe(19'' teraz mam 330d)

I nie widzę różnicy w prowadzeniu w koleinach. Na dziurach trzesie, no ale to 19''

 

http://www.autoblog.com/2009/07/06/reviewed-bridgestone-3g-rft-tires-taking-the-shock-out-of-run/

 

tu po niemiecku różne generacje Run flatów :

http://www.bridgestone.de/filelibrary/German/Germany/Corporate/Press_Room/Pressemitteilungen/Produkte_Bridgestone/2009/3%20Generation_Run%20Flat-Reifen_Detailinfos.pdf

Opublikowano
dokladnie, watek nalezy zamknac bo u wiekszosci klania sie czytanie ze zrozumieniem, szkoda czasu
Zakladalem jedne i drugie i pogorszenie trakcji w ciasnych zakretach przy duzej predkosci bylo dosc wyczuwalne zatem pozostane przy swojej opinii niz polegac na waszych teoretycznych wywodach. Polecam wiecej praktyki niz nabijanie bezwartosciowych postow na publicznych forach.

kolego rawicz, nie chce byc nie grzeczny, probowalem nawet Ci w pomoc w Twoim poscie z 25-04-2010 (czyli z wczoraj) ale Twoja wiedza wczoraj :mrgreen: :mrgreen: nie byla az tak ogormna i praktyczna jak opisujesz dzisiaj (b.b.b.szybko sie uczysz, gratuluje :cool2: :cool2: ), jakbys zapomnial ponizej jest z Twoj post z wczoraj :cool2: :cool2:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=127409

 

pozdr. dla swiadomych uzytkownikow ROF i nie ROF :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
dokladnie, watek nalezy zamknac bo u wiekszosci klania sie czytanie ze zrozumieniem, szkoda czasu

kariery tutaj nie zrobisz, najpierw chcesz osmieszyc nastepnie obrazic innych, potem cos gdzies uslyszysz, ladnie przybarwisz i starasz sie wybrnac z sytuacji tym, ze to jednak ty zostales pokrzywdzony, opowiadasz bajki o zagrozeniach i o doswiadczeniach to tak jakbym ci napisal, ze jestes jezdzaca smiercia na drodze bo nie masz HUD-a :D

pojezdzij moim autem na zwyklych oponach a ja pojezdze twoim na rof-ach i mozemy potem pogadac o bezpieczenstwie w twoim aucie i w moim przy duzych predkosciach odrazu zaznaczajac, ze nie osiagniesz takich w swoim aucie jak w moim, wlos ci z glowy nie spadnie nawet jak 250km/h polecisz ciagiem kilkaset kilometrow

ciasne zakrety z duza predkocia... i mowa o bezpiecznej jezdzie... bez komentarza... avatar sam mowi za siebie...

zamiast wymachiwac malutka szabelka pt 320d z super bezpieczenstwem na miare XXII wieku lepiej spokojnie pogadac bo cie szybko ktos moze sciac turecka, ciezka szabla... to tak jakbym polemizowal nad wyzszoscia systemow w moim aucie z wlascicielem M5... kilku smialkow juz tak polecialo z tego forum

na dodatek kolega AO zrobil ci szach i mat... kto kanarkiem sie urodzil...

Opublikowano
to tak jakbym ci napisal, ze jestes jezdzaca smiercia na drodze bo nie masz HUD-a :D

 

Hehe :D Dobre! To ja nie będę wyjeżdżał lepiej z domu bo też HUD'a nie mam :mrgreen:

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
to tak jakbym ci napisal, ze jestes jezdzaca smiercia na drodze bo nie masz HUD-a :D

 

Hehe :D Dobre! To ja nie będę wyjeżdżał lepiej z domu bo też HUD'a nie mam :mrgreen:

 

to lepiej nie patrz na zegary... przy duzych predkosciach... w ciasnych zakretach :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.