Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Chciałem Was poprosić o radę. Przymierzam się do zakupu opon letnich do 530d (245/45/17). Zastanawiam się czy nie kupić "zwykłych" opon ponieważ w poprzednim 530d (e39) miałem opony typu run flat i na polskich drogach się niestety nie sprawdziły (każdą dziurę odczuwałem na kręgosłupie). Jakie jest Wasze zdanie na temat tych opon? Warto w nie zainwestować? Jakie opony założyliście do swoich 530d? Pozdrawiam
  • Odpowiedzi 50
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
witam ja jezdze od paru lat tylko na run flat wlasnie 245/45/17 i nie narzekam tylko ze ja mieszkam w hiszpanii gdzie drogi sa niebo lepsze a pozatym gdybym jezdzil na zwyklych to bym przegladu nie przechodzil bo tu mam wpisane tylko taki rodzaj opon w dowodzie rejestracyjnym.Niemniej zrobilem juz ponad 100tys km na takich oponach i jestem zadowolony.Pozdrawiam
Opublikowano
hejka, rok czasu w Irlandii miałem run flat i było ok, po jednej wycieczce do Polski i jeździe tam ponad dwa tygodnie miałem dość :) , także osobiście w Polsce nie polecam.
Opublikowano
Ja właśnie jestem na etapie zmiany runflatów na zwykłe. Jak dzisiaj zmienie to odpowiem ci jaka jest różnica , bo narazie to te runflaty doprowadzają mnie do szału są poprostu głośne i twarde. Na idealnie prostej drodze i przy szybszych prędkościach są na duży plus bo ładnie trzymają w zakrętach i auto jest stabilne , ale przy mniejszych prędkościach w mieście i po naszych super dziurach to jest dramat zabierają dużo komfortu.
Opublikowano

Wiele już osób zmieniło na zwykłe i sobie chwalą zmiane. Jest tylko ryzyko w razie kapcia ale chyba E60tki maja wnęke na pełnowymiarowy zapas wiec problem odpada. W moim E91 takiego różu nie ma.

 

Tak czy inaczej u mnie na zwykłych 17kach jeżdzi sie zdecydowanie bardziej komfortowo niz na 16tkach ROF.

 

A jeśli już chcesz zostać przy Run Flatach to poszukaj opini bo rózne marki, rózne modele mają rózną twardośc i komfort. Z tego co Wiem Bridgestony są dość twarde.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
Mi zostało jeszcze około 10.000 bieżnika tak że niebawem Rft też idą na śmietnik - na razie odpoczywam na zimówkach.Mam znajomego który zmienił koła z 17" Rft na zwykłe 18" i mówi że lepiej mu się jeździ na tych niższych ale zwykłych oponach.Trzeba pamiętać jeszcze o jednym opona Rft z uwagi na swoją budowę i właściwości ma bardzo twarde boki przez co na koleinach jest dużo większy cyrk.Jakie polecacie opony 245/45/17 w zamian tych Rft?Hej
Opublikowano
Mi zostało jeszcze około 10.000 bieżnika tak że niebawem Rft też idą na śmietnik - na razie odpoczywam na zimówkach.Mam znajomego który zmienił koła z 17" Rft na zwykłe 18" i mówi że lepiej mu się jeździ na tych niższych ale zwykłych oponach.Trzeba pamiętać jeszcze o jednym opona Rft z uwagi na swoją budowę i właściwości ma bardzo twarde boki przez co na koleinach jest dużo większy cyrk.Jakie polecacie opony 245/45/17 w zamian tych Rft?Hej

 

Cyrk w koleinach zaczyna się na oponach powyżej 14" na naszych drogach.. reasumując.

Opublikowano
Oczywiście porzucenie RunFlatów to w pełni uzasadniony krok, warto jednak auto doposażyć w dojazdówkę, albo co najmniej spray do uszczelniania opon (u mnie się sprawdza już od 2 sezonów w zimówce, dwa duże wypady w pełni obciążonym autem i jest OK, choć opona uszkodzona w dość newralgicznym punkcie, jak zaczęło trochę uchodzić powietrze po ostatniej dziurze, poszła do środka druga puszeczka, ale wiadomo szewc bez butów chodzi :) )

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Opublikowano
Przełożyłem opony na zwykłe (nie obeszło się oczywiście bez kłopotów przy ściąganiu Runflatów uszkodzono mi felge , raczej zalecam patrzenie na ręce. Dobre w tym złym jest to , że właściciel poczuł sie do winy i sie dogadaliśmy) i powiem ci że komfort na zwykłych oponach jest nieporównywalny , opon praktycznie nieslychać , co do prowadzenia też niewidać wielkiej różnicy może troche na zakrętach bardziej się wychyla ale to i tak jest o niebo lepiej jak było na RuF.
Opublikowano
Ja disiaj zmieniłem zimówki na letnie. Zimówki są zwykłe a letnie run flat. Różnica jest kolosalna, szczególnie na nierównych dziurawych drogach, których w Polsce nie brakuje. Jest o wiele gorzej.
Opublikowano
Wymieniłem RF na zwykłe i każdemu polecam ten krok .W PL nie da się użytkować RF .Oczywiście dojazdówka jest konieczna dla swojego samopoczucia.Zrobiłem ok 30 tyś.km. nigdy więcej RF .
Opublikowano
Wymieniłem RF na zwykłe i każdemu polecam ten krok .W PL nie da się użytkować RF .Oczywiście dojazdówka jest konieczna dla swojego samopoczucia.Zrobiłem ok 30 tyś.km. nigdy więcej RF .

 

 

dojazdówka musowo i koniecznie trzeba wyjąć wkład z wykładzinki co jest w miejscu koła zapasowego bo z tym wkladem dojazdówka 17 cali nie wchodzi

Opublikowano

Mam zimowe run flaty, są wygodne (po mrozach w jednym z kół zeszło powietrze, szczegółowe badanie nie wykazało przyczyny, gdyby nie "błąd" trudno by było zauważyć różnice) ale bardzo "twarde" i głośne. Zdecydowanie nie na nasze drogi. :nienie:

Pozdr.

Opublikowano

jak w tamtym roku zmienilem na zwykle to bylo wiecej przeciwnikow mojego pomyslu, w tym roku widze trendy sie zmieniaja :lol: oczywiscie roznica jest kolosalna, za rof przemawia tylko bezpieczenstwo za to minusow jest conajmniej kilka poczawszy od ceny az po serwis, pokrzywione felgi itd

na szczescie nie codziennie mamy wystrzaly przy 180km/h i 3 metry przed nami przeszkode do ominiecia wiec smialo mozna zakladac zwykle opony i dojazdowke do kufra wrzucic :wink:

Opublikowano

Zmieniłem właśnie zimówki (16'' nie ROF) na letnie koła 18'' ROF (GY 245/40/18) które całkiem niedawno chciałem opchnąć, ale jak zobaczyłem, jak BMW na nich wygląda, to się rozmyśliłem. Zupełnie inny, piękny samochód. Aż się chce jeździć :)

Owszem, ze względu na RF oraz trochę niższy profil jest twardo, ale chyba jednak do wytrzymania - nie ma tragedii. Choć następne chyba będą zwykłe :)

Opublikowano
A ja tam cały czas smigam na run flatach i nie zamierzam zakładać zwykłych. Uważam że run flaty są bezpieczniejsze. Cenię sobie bardziej bezpieczeństwo niż komfort.
Opublikowano
nawet nie musisz uwazac, ze sa bezpieczniejsze bo sa ale tylko przy wystrzale bo przy jedzie bez przypadkow niestety na polskich drogach sa mniej bezpieczne niz zwykle... zyjemy w kraju trzeciego swiata pod wzgledem drog to i nie ma jak docenic opon typu ROF, sam chetnie tez bym jezdzil na ROF ale zwyczajnie sie nie da u nas
Opublikowano
... sam chetnie tez bym jezdzil na ROF ale zwyczajnie sie nie da u nas
:shock:
A ja tam cały czas smigam na run flatach i nie zamierzam zakładać zwykłych...

A jednak się da, ja też śmigam na runflatach

Opublikowano
nie no jasne, na golych felgach przeciez tez sie da, bez swiatel w nocy czy z otwartym szyberdachem podczas oberwania chmury, wszystko sie da :D
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nawet nie musisz uwazac, ze sa bezpieczniejsze bo sa ale tylko przy wystrzale bo przy jedzie bez przypadkow niestety na polskich drogach sa mniej bezpieczne niz zwykle... zyjemy w kraju trzeciego swiata pod wzgledem drog to i nie ma jak docenic opon typu ROF, sam chetnie tez bym jezdzil na ROF ale zwyczajnie sie nie da u nas

 

Mam dokładnie takie samo zdanie. Jak jeżdziłem na ROF w e90 to się dziwiłem że to wogóle dostało homologacje na polskie bezdroża.

Aczkolwiek sama idea słuszna jednak powinni popracować na wagą takich opon.

Opublikowano
Przy zmianie na koła letnie miałem dwa runflaty do wymiany (bąble z boku). Wymieniłem, pojeździłem 2 dni i na kolejnych oponach mam znowu dwa bąble. Ręce opadają na tych naszych drogach. Nigdy wcześniej mi się to nie zdarzyło, ale też nie jeździłem nigdy na runflatach... nie wiem czy są takie słabe czy rozmiar 245/40/18 robi swoje...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.