Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niedawno kupiłem BMW 320D 150 km, rok 2002, przebieg 214k i mam kilka pytań.

 

1. Dmuchawa pracuje nie równo, i przygasają światła lekko ( na włączonym silniku ), jak jest dmuchawa na maks to dmucha normalnie.

2. Czy to normalne, że podczas dojeżdżania do świateł na luzie, hamując, wskazówka od momentowego spalania podnosi się, czasem nawet do 8-10 l ?

3. Puki co, przejechałem beemką ok. 1000 km, ale ostatnio usłyszałem dziwny dźwięk, taki lekki świst mniej więcej między 1 a 1,5 tys. obrotów - cóż to może być, bo chyba nie turbinka - bo ona od 2 tys się załącza ?

4. Czy normalne jest, że komputer pokładowy przekłamuje w spalaniu o ok. 1.5 l / 100 km po mieście ?

 

Z góry dzięki za odp :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. Prawdopodobnie trzeba jeża wymienic (czesty problem)

2. Inni niech sie wypowiedzą.

3.Mozliwe ze turbina i ona pracuje cały czas a nie jak napisales od 2 tys. obr.

4.U wielu osob komp przekłamuje spalanie i albo trzeba sie przyzwyczaic albo mozna to skorygowac.

Opublikowano

pkt.2 - uważam że to normalne, sam mam to samo, na włączonym biegu i puszczonym pedale gazu silnik nie pobiera paliwa nie pytaj mnie dlaczego, gdy włączysz luz przy coraz niższych prędkościach jest coraz wyższe spalanie - mniej pokonujesz km...

ale może się myle i też coś mam skopane

Opublikowano
co do spalania to było wielokrotnie na forum. Diesle nie lubią krótkich dystansów. Poza tym mamy jeszcze zimę czyli silnik często musi się dogrzewać. Do tego jazda po mieście, korki i spalanie na BC jest trochę wysokie. Pamiętaj że aby komputer w miarę pokazywał uczciwie to powinieneś zrobić bez reseta kilkaset km.
Opublikowano

Witam

2- pompa vacum :D

 

Ciekawa teoria..................... a coś więcej ?

 

1-jeż

2-tak bywa gdy motor zimny (na ciepłym nie powinna się podnosić )

3-turbina śwista nic strasznego (świst nie oznacza kończącej się turbiny) Na zimnym silniku świst głośniejszy niż na rozgrzanym.

4- CR tak ma kłamie perfidnie.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Witam
2- pompa vacum :D

 

Ciekawa teoria..................... a coś więcej ?

2-tak bywa gdy motor zimny (na ciepłym nie powinna się podnosić )

Pozdrawiam Krzysiek

 

A jak na cieplym tez tak jest i dodatkowo chodzi trochu jak traktor. ROGER doradz cos.

Opublikowano

Witam

A jak na cieplym tez tak jest i dodatkowo chodzi trochu jak traktor. ROGER doradz cos.

 

Kolega ma CR Ty masz vp44 .

Nie mam pojęcia......... temat zawsze się jednak będzie kręcił przy wtrysku sterującym i pompie. Jeśli chodzi o twój motorek.

Innego pomysłu nie mam.

 

Zastanawiałem się nad vacum i nie widzę związku.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano
Ja widze taki ze hamulce uzywaja podcisnienia z pompy vacuum. Pompa znowu napedzana jest walkiem dzwigni zaworow wiec tu moze byc niejakie powiazanie. Pompa siada i jakos tak wplywa na zawory ze silnik przydusza. Sam juz nie wiem.
Opublikowano

Dzięki za odpowiedź :)

co do spalania, to zalałem pełen bak i według kompa wychodzi 7,4 a w rzeczywistości 9,12...no ale nic, myślałem ze beem wykaże się większą ekonomiką w mieście :P

 

Jeszcze jedno pytanko mam, na zimnym silniku, powiedzmy do momentu w którym wskazówka od temp nie zejdzie z niebieskiego pola obroty leciutko falują na luzie, w sensie wskazówka 'drga'...na ciepłym silniku wskazówka już stoi równo ?

Opublikowano
+- 9 litrów to w obecnych warunkach atmosferycznych plus miasto norma jak na M47. Z tymi obrotami to zapewne elektryczny podgrzewacz cieczy chłodzącej. Obroty podnoszą się z ok 800 do ok 900. Włącza się aby dogrzać silnik. Normalna sprawa.
Opublikowano

Tzn, wskazówka nie podnosi się, tylko faluje miedzy 800 a 900 ... ale jak normalne, to ok :)

W takim razie wszystkie moje obawy zostały jak narazie rozmyte. :]

Jeszcze raz dzięki wszystkim za odp !

Opublikowano

Witam

właśnie to jest przyczyna , te silniki się nie dogrzewają jak niektórzy piszą , przymula go cisnienie niewydolnej pompy vacum
:jawdrop: :jawdrop:

 

No szczena opadłam mi do gleby , czytałem wszystko kilka razy i nic nie skumałem.

 

No dobra pompa vacum jest napędzana " wylotowym wałkiem rozrządu" Gdy silnik pracuje wytwarza podciśnienie.

Nie specjalnie zrozumiałem twoją wypowiedź, ale co ? w magistrali podciśnieniowej w jakichś okolicznościach robi się nadciśnienie i to ono hamuje pompę vacum która hamuje wałek a ten silnik.

 

Bo jeśli o to Ci chodziło , bez urazy moim zdaniem straszna brednia.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wyjasnienie moze nie za bardzo logiczne ale

 

http://forum.vw-passat.pl/showthread.php?t=51410 - z passatem tez maja problem z vacuum (spadek mocy i glosna praca)

 

http://forum.vectraklub.pl/index.php/topic/38841-wymiana-pompy-prozniowej/?s=000531acc6912b77e5c882b71f2dab0b -- (vectra tes spadek mocy i twarde hamulce)

 

Wiec co trzeba ta pompe sprawdzic i tyle. Bo niby czemu tak glosno chodzi i czemu spadek mocy to standard w tych modelach.

Moze wie ktos jaka jest specifikacja tego podcisnienia.

Opublikowano

Witam,

mam kolejny problem :(

Mianowicie, dziś jechałem sobie jak gdyby nigdy nic, dojechałem do świateł, ruszam i tu pojawia się problem, dodaje gazu, auto prawie nie przyspiesza, obroty spadają - mimo wciśniętego pedału gazu, z lekkim kangurkiem ruszyłem, to samo na dalszych biegach...obroty spadają nawet tak, że auto gaśnie, wydaje mi się także, że auto zaczęło kopcić na czarno. Auto postało godzinę, wsiadłem, przejechałem kawałek i generalnie jest lepiej - nie ma już kangurka i nie zauważyłem kopcenia, ale nadal brak mocy.

cóż to może być ? :cry2:

Opublikowano
kto dojeżdża do świateł na luzie :nienie: :?: nabiegu bez gazu wtedy automatycznie następuje odcięcie paliwa sprubuj :?:
BAYERISCHE MOTOREN WERKE
Opublikowano
kto dojeżdża do świateł na luzie :nienie: :?: nabiegu bez gazu wtedy automatycznie następuje odcięcie paliwa sprubuj :?:

 

Wiem, że hamując silnikiem auto nie spala paliwa, ale czasem zdarzają się sytuacje kiedy jedzie się na luzie i stąd moje pytanie o spalanie. Ale mniejsza o to, ktoś może mi pomóc w sprawie awarii opisanej dwa posty wyżej ?

Opublikowano
kto dojeżdża do świateł na luzie :nienie: :?: nabiegu bez gazu wtedy automatycznie następuje odcięcie paliwa sprubuj :?:

Kazdy kto ma E46 na vp44. Jelsi odetniesz paliwo to przez pompe ono nie plynie a ta sie nie smaruje tak czytalem kiedys o vp44. Paranoja trochu ale moze tez racja. Nie wiem jak ty dojezdzasz ze na 5 biegu wrzuconym wychomowujesz do zera i samochod nie gasnie a moze masz sprzeglo wcisniete?? Albo wrzucasz 4->3->2->1 - tak ucza na kursie, 3 razy ktos mnie tak przewiozl i juz nie chcialem z nim jezdzic.

Opublikowano
kto dojeżdża do świateł na luzie :nienie: :?: nabiegu bez gazu wtedy automatycznie następuje odcięcie paliwa sprubuj :?:

Kazdy kto ma E46 na vp44. Jelsi odetniesz paliwo to przez pompe ono nie plynie a ta sie nie smaruje tak czytalem kiedys o vp44. Paranoja trochu ale moze tez racja. Nie wiem jak ty dojezdzasz ze na 5 biegu wrzuconym wychomowujesz do zera i samochod nie gasnie a moze masz sprzeglo wcisniete?? Albo wrzucasz 4->3->2->1 - tak ucza na kursie, 3 razy ktos mnie tak przewiozl i juz nie chcialem z nim jezdzic.

 

Czy to nie jest przypadkiem bzdura? Nie jest przypadkiem tak, że odcinane są wtryski a paliwo płynie przez pompę cały czas i wraca przewodem odpływowym do zbiornika? Może się mylę, ale jeżeli byłoby tak jak piszesz to raczej pompa zatarłaby się momentalnie.

 

A co do redukcji 4->3->2->1 to jeżeli źle Ci było jeździć z kimś w ten sposób to pewnie trafiłeś na złych kierowców, ja osobiście jeżdże tak od zawsze i gwarantuje Ci, że jadąc ze mną nie poczułbyś nawet tych redukcji.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano
oczywiście że nie poczuję , ja też tak jeżdżę , a poza tym jeżdżę zawodowo i tak mnie nauczono jeździć ..... dochodzi odpowiednie obsługiwanie sprzęgłem i nic nie czuć .... a tak dojeżdżając na luzie nie masz absolutnie żadnej kontroli nad autem gdy napęd jest odcięty..... a zresztą części sprzęgła szybciej się zużywają no i hamulce też.....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

No nic to ide na kurs nauki jazdy. Z tego wynika ze wogole silnik pracuej bardzo rowno tylko trzeba hamowac na sprzegle. Czyli winny tylko kierowca.

 

W watku chodzi dlaczego tak silnik sie zachowuje, nie jest to normalne bo poprzednio tego nie bylo i inne tak nie maja.

Opublikowano
artii ja mam pytanie czy wymieniales ta pompe vacuum bo piszesz ze to to. Chce po prostu wiedziec na 100% czy pomoglo. Jesli wymieniles to gdzie kupiles?? Alllegro czy jakas nowa??

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.