Skocz do zawartości

320d turbina, przepływomierz, elektrozaworki??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Tez mialem turbo dziure miedzy 2200-2300. Pomogla wymina elektrozaworka turbo i nasmarowanie ciegna turbo.

Co do przeplywki to sprawdz jaki masz numer. Jak 468 albo 527 to przydalo by sie przeprogramowac kmputer.

Wymien wezyki podcisnienia na 3.5 mm (wew) http://www.allegro.pl/item1090032841_przewod_paliwa_wezyk_wtrysk_diesel_3_2_x_7_mm.html

Sprawdz szczelnosc intercoolera (ja mialem 2 dziurki po kamieniach).

Przeczysc czujnik cisnienia doladowania w kolektorze dolotowym ( u mnie trochu pomoglo).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Mam pytanie do osób, które wymieniały elektrozawór przy turbinie. Jakiej firmy zawór zakładaliście ?? Ja po zapoznaniu się z cenami widzę tylko 2 opcje: Pierburg za ~300zł i NO NAME z allegro za 99zł. Może ktoś podrzuci jakiś namiar na jakiegoś sprawdzonego sprzedawcę.
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Podłączę się do tematu ponieważ wydaje mi się, że coś jest u mnie nie tak, albo się przyzwyczaiłem i dynamika nie robi na mnie już takiego wrażenia :)

 

Załączam trzy moje pomiary z jazdy i pytam, czy możliwe jest osiąganie takich wartości przy zasyfionych elektrozaworkach lub powoli padającej turbinie ?

Czy padające turbo objawia się tylko głośniejszą pracą czy może występują jakieś inne objawy ?

Być może coś innego blokuje drzemiącą w 320d moc.

 

Auto to seria z DPF i klapkami w kolektorze, bez żadnych przeróbek i chipów.

Przy okazji, do czego służy opcja pod F5 jak na załączonych screenach ?

 

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0710/6f0d8.jpg

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0710/124cf4.jpg

http://wgrajfoto.pl/pokazfoto/img0710/31faa5.jpg

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • 2 tygodnie później...
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Na forum sami znawcy i fachowcy od turbin, przepływomierzy oraz INPY a na moje powyższe pytania w porzednim poście odpowiedzi BRAK :D

Oczom własnym nie wierzę, a może to przez sezon urlopowy ? :8)

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano

Moim zdaniem turbina działa dobrze. Jest to pierwszy wskaźnik na załączonych zdjęciach. Wartość zadana odpowiada wartości zmierzonej. Ja od dłuższego czasu staram się rozwiązać podobny problem u siebie tzn. ciśnienie z turbiny powstaje dopiero przy 2200 obr/min co sprawia, że poniżej tej magicznej prędkości silnik jest mało dynamiczny. Z moich ustaleń wynika, że spowodowane jest to za późno zamykającym się zaworem AGR prze który ciśnienie ucieka. Cały ten wątek poświęcony został temu problemowi ale jak do tej pory nie ma konkretnego rozwiązania. Postanowiłem się tym nie przejmować bo aż tak strasznie nie obniża to komfortu jazdy. Jeżeli coś się nowego pojawi w tej sprawie na forum to będę działał.

 

Podobno charakterystyka tego silnika jest skomplikowana i ciężko ustalić przyczynę problemu testując samochód w warunkach garażowych.

 

Dodam też, że silniki od chyba 09.2003 nie posiadają sterowanie turbiną opartą o elektrozaworki tylko o całkowicie elektroniczne starowanie.

 

Szukając rozwiązanie tego problemu napotkałem kilka postów dotyczących modeli E90. Sytuacją w tamtych modelach wygląda podobnie ale rozwiązanie problemu również brak.

Opublikowano

Witam

 

......... pytam, czy możliwe jest osiąganie takich wartości przy zasyfionych elektrozaworkach lub powoli padającej turbinie ?

 

Pomijając fakt innego sterowania.... sam pomiar bardzo poprawny autko sprawne :cool2:

 

Przesiądź się do golfa tdi 90 koni (właściciele twierdzą że to bardzo dynamiczne auto) :duh: Wtedy zrozumiesz że się po prostu przyzwyczaiłeś.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dzięki za wyjaśnienie, właśnie na Twoją opinię nie mogłem się doczekać aż się w końcu pojawiła. To forum to ogromna encyklopedia wiedzy i po przeczytaniu kliku tematów o przepływomierzach i turbinach też wydawało mi się, że wszystko działa jak należy ale potrzebowalem jeszcze potwierdzenia.

Chyba naprawdę się przyzwyczaiłem, ale też ostatnio tankowałem gdzie indziej i zupełnie inne paliwo.

Wróciłem do tankowania w moim sprawdzonym miejscu i elastyczniej się jakoś zrobiło :)

 

A ta opcja pod klawiszem F5 w INPA to co to takiego ?

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano
Pomocy!!! E90 163kw. Padła turbina, wymieniłem na regenerowaną, przetestowana z gwarancją. Autko ma kopa ale po 2200 obr/min. CO to może być,mieliście podobne problemy. Ramie przy turbie wysuwa sie po 2400. Nie mam pojęcia czy to dobrze czy nie. Czekam na opisy podobnych przypadków.
Opublikowano

może samo servo od sterowania turbo jest uszkodzone .... a poprzednia działała normalnie ????

masz stare turbo ??? jeśli tak spróbuj przełożyć samo servo !!!

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Witam

 

Walczę od dłuższego czasu z lagiem w zakresie 2000 - 2300 obr. Generalnie zrobiłem już chyba wszystko poza: wycięciem katów i sprawdzeniu łopatek sprężarki. I tu moje pytanie:

Czy można zdjąć cięgno gruszki z turbiny bez wyjmowania jej z auta ? Chodzi o sprawdzenie z jakim oporem i w jakim zakresie zmienna geometria pracuje. Wiadomo im większy opór pracy łopatek tym dłużej trwa zmiana ich położenia co przekłada się na pracę silnika w średnim zakresie obrotów.

 

Z góry dzięki za pomoc.

Opublikowano

to się inaczej sprawdza ... po prostu pomijasz zaworek sterujący i podpinasz bezpośrednio do podciśnienia i sprawdzasz jaki jest zakres ruchu sztangi ....

co do samego wyjęcia sterowania to ciężko będzie ale nie mówię że nie możliwe ... a z wyciągnięciem samego turbo chyba będzie mniej problemów i przejrzysz je od razu ...

rozumiem że soft masz nowy .....?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Tak soft i przepływka wydają się być ok.

Auto łapie muła w zakresie 2000 - 2300 obr. Wskazania ekonomizera w tym momencie spadają, na wyższych obrotach jest ok.

 

Zaworki sterujące zrobione (przed zrobieniem zaworków długość mułu była większa), w weekend wywalam pierwszego kata i przy okazji chciałem sprawdzić tą sprężarkę. Jakby był dostęp do dźwigni i możliwość odpięcia jej od cięgna gruszki to ręcznie już można będzie wnioski wyciągnąć (lekkość ruchu, opór itd). Spróbuje i zobaczę jaki będzie efekt. Jeżdżę głównie po mieście dlatego turbina nie ma możliwości popracowania dłużej na obrotach. Jak czyściłem ostatnio EGR to był niemalże zapchany nagarem ale taki twardym ostrym. podejrzewam więc ze podobny syf znajdę w sprężarce.

Opublikowano
Tak soft i przepływka wydają się być ok.

Auto łapie muła w zakresie 2000 - 2300 obr. Wskazania ekonomizera w tym momencie spadają, na wyższych obrotach jest ok.

 

Zaworki sterujące zrobione (przed zrobieniem zaworków długość mułu była większa), w weekend wywalam pierwszego kata i przy okazji chciałem sprawdzić tą sprężarkę. Jakby był dostęp do dźwigni i możliwość odpięcia jej od cięgna gruszki to ręcznie już można będzie wnioski wyciągnąć (lekkość ruchu, opór itd). Spróbuje i zobaczę jaki będzie efekt. Jeżdżę głównie po mieście dlatego turbina nie ma możliwości popracowania dłużej na obrotach. Jak czyściłem ostatnio EGR to był niemalże zapchany nagarem ale taki twardym ostrym. podejrzewam więc ze podobny syf znajdę w sprężarce.

 

ja to zakładałem wężyk na gruszke od turbo i zaciagałem powietrze i widać jakpracuje sztanga :cool2:

Opublikowano

:) Problem w tym ze nie chodzi mi o to czy sztanga chodzi czy nie ale jak chodzi :)

 

Jaki stawia opór przy ruszaniu, czy łopatki zamykają się i otwierają lekko czy z oporem. Przy jakim minimalnym podciśnieniu sztanga powinna się ruszyć ?

Opublikowano

sztanga chodzi płynnie od 0 do 650 mbar....

zakres pracy masz 10 mm

650 maksymalne ciśnienie turbo

0 minimalne

 

Tobie chodzi o szybkość działania cięgna co przekłada się na osiągane wartości ciśnienia turbo, więc myślę że lepiej zrobić live data podczas jazdy i sprawdzić zwłokę w osiąganych wartościach w stosunku do tego co żąda Ecu .... w Disie masz taką możliwość !!!

 

 

ale ja twierdzę że to nie wina podciśnienia i sterowania samą turbiną ...

pytałem jaki masz soft ?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Problem w tym ze DISa nie mam ( ale pracuje nad tym :) )

 

Przepływka od "zawsze" była nowszej wersji. Podepnę auto do kompa i sprawdzę dokładnie jaki nr softu mam tak dla pewności.

Opublikowano

parę dni temu robiłem reprogramację ponieważ był stary ... natomiast przepływka nowa wymieniana w serwisie w Belgii , który stwierdził że reprogramacja jest nie potrzebna .... a kolega męczył się z tym 2 lata i nikt nie wiedział co jest grane , a nawet jeden mechanik , który robi u nas tylko bmw chciał już wymieniać turbo , a nawet nie sprawdzał live data tylko się przejechał :lol:

po zmianie softu auto jak nowe .....

zagłębiając się w sam soft , to bmw wiedziało co robi !!!!! także jak ktoś kupuje nawet pzepływkę przy której niby jest niewymagana reprogramacja to i tak soft zostaje stary , a różnica w sposobie działania nowego i starego jest ogromna ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 10 miesięcy temu...
Opublikowano

Wróćmy jednak z tematem do turbinki i do EGR. Problem z moim 136 konnym (a teraz to może 70 konnym :( ) kopciuchem jest powszechny. Więc sumiennie począłem eliminować możliwe usterki. Wymienione wszystkie wężyki podciśnieniowe, wyczyszczone elektrozaworki sterujące turbo i EGR, wyczyszczony EGR (w lipcu 2011), jeszcze wcześniej uszczelnianie pompy VP44. Do tej ostatniej nie mam zarzutów. Objawy:

- na dwójce, przy spokojnej jeździe, od około 2700obr/min muł, który po woli ustępuje, ale bardzo po woli i ciężko;

- podczas energicznego rozpędzania na I i II, potrafi iść rewelacyjnie, ale co jakiś czas dosłownie jakby hamował, głowa leci do przodu i dalej się rozpędza;

- przy 90km/h i więcej, na IV i V biegu gaz w podłogę, a tu pyr, pyr, pyr, spalanie na wskaźniku około 16l/100km;

Teraz zasadnicze pytanie, czy zostało mi już tylko regenerować turbinę? Zapewne to nie bez znaczenia, EGR wewnątrz jest mocno ufajdany olejem, wręcz mokry. Na bagnecie nie ubywa zauważalnie, ale o ile się nie mylę to jedyne możliwe źródło tak soczystej nieszczelności to turbina. Przypominam, że EGR czyściłem pół roku temu na cacy. Przepływomierz jest OK i soft jest zgodny.

Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!
Opublikowano
Czy w Warszawie bądź w niedalekiej okolicy Ktoś mógłby mi w tym pomóc. Sam nie dam nie dam rady...
Patrzcie w lusterka, BMW są wszędzie!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.