Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich!

Dawno się nie odzywałem na forum, ale teraz jestem szczęśliwym (mam nadzieję, że długo) posiadaczem e46 2.0d '2001. Wszystko jest OK, ale na przeglądzie głównym zauważyłem pewien problem z układem wydechowym. Otóż na połączeniu między kolektorem a katalizatorem jest jakiś element (chyba stalowo-gumowy), który łączy te dwa odcinki wydechu. Jest tam spory luz i wydech "farfoli".

Jeżeli ktoś z Was miał z tym problem i "przerabiał" naprawę bardzo proszę o wskazówki (jat to się nazywa, cena, koszt naprawy itp.

PS. Temat diesla w bmw jest dla mnie nowy

Opublikowano
Pewnie chodzi o harmonijkę blaszaną. U siebie w 320d 2000r wspawałem 2 łączniki elastyczne 60mm x 150mm; jeden w miejsce tej harmonijki oryginalnej, drugi za kolankiem na prostym odcinku rury. Efekt taki ze spaliny nie dostają się do kabiny i tłumikiem końcowym przestało trząść. Koszt 70 zł u spawacza + 2 x 45 zł łącznik elastyczny.
Opublikowano
polecam zobaczyć w jakim stanie jest katalizator. Miałem problemy z wydechem, też myślałem że to łącznik elastyczny. Wyciąłem kata i jest spokój...
Opublikowano

ja mam usunięty wkład, puszka została na miejscu. Wydech nie pracuje głośniej. Słychać trochę bardziej turbinkę na niskich obrotach tzn. przyjemny "gwizd'", w sumie mi się to podoba. Poza tym jakby auto trochę lepiej ciągnęło z dołu.

 

pozdrawiam

Opublikowano

witaj,

 

to samo miałem u siebie, jak pisał kolega kilka pięter wyżej, wymiana elastozłącza rozwiązała problem, kata nie wyrzucałem bo przy wymianie łącznika okazało się że mam wydmuchany na wylot :lol: więc problemu brak, potwierdzam że słychać troszeczkę bardziej turbinkę przy niższych obrotach ale to wszystko

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
czyli po wypruciu kata z 320d 136km 99rok nie będzie żadnych błędów na kompie?????BO coś mi lata w tej puszcze i dzwoni ....
Opublikowano
witaj,

 

to samo miałem u siebie, jak pisał kolega kilka pięter wyżej, wymiana elastozłącza rozwiązała problem, kata nie wyrzucałem bo przy wymianie łącznika okazało się że mam wydmuchany na wylot :lol: więc problemu brak, potwierdzam że słychać troszeczkę bardziej turbinkę przy niższych obrotach ale to wszystko

to zależy jeszcze o którym katalizatorze mówicie ... bo mi się wydaję że o tym drugim a jest jeszcze jeden zaraz za turbiną ..

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

zrobiłem z tym już nic nie drga, wykrojony kat ten drugi przed końcowym wydechem wspawane złączki jakieś, dokładnie nie widziałem ,ale mechanik obeznany w tłumikach mówi nawet dobrze że poszedł do wycięcia bo męczyła by się tylko turbina przy takim zatkanym kacie teraz już nie mam drgań i silnik jakiś taki lepszy :) szybciej wkręca się na obroty....

-ale teraz dziwne trzęsienie wyczuwalne jest nie wiem czy to nie poduchy na silniku albo źle wydech wyregulowany, a czy potem po usunięciu kata trzeba resetować kompa ?? kiedyś tak w seicento robiłem aby przepustnica mogła się inaczej ustawić

Opublikowano
zrobiłem z tym już nic nie drga, wykrojony kat ten drugi przed końcowym wydechem wspawane złączki jakieś, dokładnie nie widziałem ,ale mechanik obeznany w tłumikach mówi nawet dobrze że poszedł do wycięcia bo męczyła by się tylko turbina przy takim zatkanym kacie teraz już nie mam drgań i silnik jakiś taki lepszy :) szybciej wkręca się na obroty....

-ale teraz dziwne trzęsienie wyczuwalne jest nie wiem czy to nie poduchy na silniku albo źle wydech wyregulowany, a czy potem po usunięciu kata trzeba resetować kompa ?? kiedyś tak w seicento robiłem aby przepustnica mogła się inaczej ustawić

jakby wyciął jeszcze ten pierwszy to byś zobaczył różnicę .....

a poza tym jak pisałem wcześniej drgania trzeba usuwać kompleksowo usunąłeś drgania z wydechu to teraz słyszysz kolejny słaby element....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
a jak pytałem to nikt nic nie wiedział :D no zobaczymy jak to będzie co na razie mi trzęsie w środku autem ale tylko przy 900 obrotów bo na 800 już spokojniej tak dziwne.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.