Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
siema wszystkim. mam taki problemik zamiezam kupic bumcie 530d z 2004r samochód dobrze znam tak jak i wlasciciela ma przejechane 200tys duzo czy malo? wiem napewno ze ma wymieniona turbawke, wypalony filtr czastek, wymienione kapletne chamulce,w sumnie bumcia chula ,chce wiedziec tylko co myslicie o przebiegu i czego jeszcze moge spodziewac sie w najblizszym czasie.aaa i kolektorek mysle ze wszyscy wiedza o czym mowa tez narazie ok.z gory dzieki i prosze o duzo opini.
Opublikowano

200tys i turbina poszla i filtr, to ja bym sie zastanowil i sprawdzil przebieg.

 

Osobiscie dla mnie 200 tys to nie duzo, drogie 200 powinien przebiegac.

 

uzywana turbina od 1000-2500 na allegro, uzywany filtr 1000-2000, klocki ZIMMERMANN 150 tyl na allegro, tarcza 230. Znasz cene samochodu, to przelicz i sam sobie odpowiesz czy sie oplaca. Jesli znasz wlasciciela i wiesz jak dlugo go uzytkuje, i co wsadzil do samochodu to czemu nie.

 

Czy oplaca sie ogolnie kupic bmw? OPLACA SIE

 

 

 

 

i proponuje sie podpiac bo jest tu kupe takich watkow

Pozdro

Opublikowano
hmmm.no ja mysle ze warto bumcia to moje mazenie od dawna. rozwazam jeszcze opcje zakupu z silnikiem 530i tylko troszke sie obawiam bo jeszcze nigdy nie mnialem do czynienia z silnikiem benzynowym i niewiem jak takie silniki sie sprawuja . czytam to forum i jeszcze nikt jasno nie napisal czy ten silnik jest dobry i jak z srednim spalaniem.kazdy pisze co innego i sa duze rozbieznosci. pozdro dla wszystkich bumek.
Opublikowano

Kolego, zaprzyjazniony mechanik BMW powiedzial ze gdyby wszyscy kupowali 530i zamiast tych wspanialych dieselkow typu 530d to oni by na chleb nie mieli. Duzo ludzi jezdzacych benzyna sie nie udziela na tym forum gdyz nie maja z autem zadnych problemow a jak wiadomo wiekszosc z nas zaglada na fora by zasiegnac jakichs informacji.

Jesli Twoje roczne przebiegi nie beda duze to naprawde zastanow sie nad benzynka

Opublikowano
z tym przebiegiem to jest tak ze robie ok 20k rocznie i według moich obliczen mam ciezki wybor bo diesla znam i wiem ze wymaga troche pieszczenia, niewiem jak sie sprawa ma w bumci no ale jak by nie bylo to czytam forum i wiem ze wymaga troszke nakladow eksploatacyjnych a co do benzynki to faktycznie niema tu za wiele szczególnie w zakresie jego apetytu na benzynke,no a dane z katalogów to zazwyczaj nie sa zbyt wiarygodne.
Opublikowano

Moja e61 525i manual, min6,5 przy 80km/h :D :duh: ,srednie a mam ciezka noge 9, choc bym nie wiem jak sie staral to 12 nie moge wydusic. Na temat awararyjnosci to ci nie powiem bo nic mi sie z silnikiem nie dzieje, i nie slyszalem zeby komus cos sie dzialo (a jak by sie cos dzialo to mam ubezpieczenie na to) Plus brak turb co moim zdaniem zwieksza zywotnosc, no i wychodze z zalozenia ze im wiekszy silnik tym wieksza zywotnosc. 2,5 mi w 100 % wystarcza i przy tym silniku malo kto mnie dogania.

Spalanie jak widac nie duze a nawet bardzo male, z tego co sie orietuje 530 ok 1 litr wiecej wyjdzie i jezeli automat to tez troche trzeba pewnie dodac, mam e61 a sedan pewnie troche lzejszy tak ze moze mniej wyjdzie w sedanie.

Co do spalania to powiem ci ze kiedys slyszalem ze maluch malo pali bylo to ok 6 litrow 2 cylindry, to teraz zobacz jakie oszczedne silniki bmw produkuje 6 garow, moc a spalanie jak w maluchu :D

 

Gdy nie robisz zbyt wielu km to benzynka nie bedzie glupim rozwiazaniem, latwiej znalezc zadbany samochod i napenow polsce benzyniaki tansze.

Pozdro

Opublikowano
hehehe z tym maluchem to dobre kieys mialem taki bolid i powiem tak ze na porazajace 24konie to on mi zarł 8 na sto :shock: :shock: :shock: dzieki za odpowiedz pozdro.
Opublikowano
kuzyn szukał dla siebie E60 530d z 3 lata temu, kupił 525i bo znalazł w dobrej cenie z przebiegiem 44 kkm. Jeżdził chyba 1,5 roku, Auto w trasie nie schodziło poniżej 9 a w mieście 12-13l. Jeżdziłem troche tym autem i wskazówka poziomu paliwa przesuwała sie jak dla mnie w oczach. Wole mniejszy power auta ale cenie bardzo ekonomiczność. Poza tym turbo, dwumasa i wtryski nie są tak drogie jak by sie wydawało, nie trzeba też kupowac w ASO. Inna sprawa, ze chyba nikt nie zakłada, ze te trzy rzeczy sypną się na raz. Jestem zdecydowanie za dieselem no ale ja robie rocznie ok 30 kkm

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
kuzyn szukał dla siebie E60 530d z 3 lata temu, kupił 525i bo znalazł w dobrej cenie z przebiegiem 44 kkm. Jeżdził chyba 1,5 roku, Auto w trasie nie schodziło poniżej 9 a w mieście 12-13l. Jeżdziłem troche tym autem i wskazówka poziomu paliwa przesuwała sie jak dla mnie w oczach. Wole mniejszy power auta ale cenie bardzo ekonomiczność. Poza tym turbo, dwumasa i wtryski nie są tak drogie jak by sie wydawało, nie trzeba też kupowac w ASO. Inna sprawa, ze chyba nikt nie zakłada, ze te trzy rzeczy sypną się na raz. Jestem zdecydowanie za dieselem no ale ja robie rocznie ok 30 kkm

 

 

na reszcie jakis rozsadny głos.

 

530iA w miescie z korkami wychleje 15-18 litrow.

2,5 i i 9 sredniego to koledze gratuluje - rowniez optymizmu.

530dA w miescie to spalanie rzedu 10,5 - 13 litrow. Mowie o miescie jezdzonym na niskich biegach z czesto niedogrzanym motorem.

W trasie 3.0dA spali okolo 8.0 przy zwawej jezdzie. Mozna mniej bez ślimaczenia. Sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l.

 

Zapomnij o niewiele wiekszym spalaniu benzin vs d bo to bzdura !!! i zaklinanie rzeczywistosci

 

 

Frajda z jazdy na codzien zdecydowanie na korzysc 3.0d.

Silnik 3.0 d to naprawde udana jednostka i malo awaryjna. Niestety rzadko z rzeczywistym przebiegiem na szafie...

 

diesel rulezz :twisted:

 

ps. 2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie

ps2. nie mysl o innej skrzyni niz automat

Opublikowano
kuzyn szukał dla siebie E60 530d z 3 lata temu, kupił 525i bo znalazł w dobrej cenie z przebiegiem 44 kkm. Jeżdził chyba 1,5 roku, Auto w trasie nie schodziło poniżej 9 a w mieście 12-13l. Jeżdziłem troche tym autem i wskazówka poziomu paliwa przesuwała sie jak dla mnie w oczach. Wole mniejszy power auta ale cenie bardzo ekonomiczność. Poza tym turbo, dwumasa i wtryski nie są tak drogie jak by sie wydawało, nie trzeba też kupowac w ASO. Inna sprawa, ze chyba nikt nie zakłada, ze te trzy rzeczy sypną się na raz. Jestem zdecydowanie za dieselem no ale ja robie rocznie ok 30 kkm

 

 

na reszcie jakis rozsadny głos.

 

530iA w miescie z korkami wychleje 15-18 litrow.

2,5 i i 9 sredniego to koledze gratuluje - rowniez optymizmu.

530dA w miescie to spalanie rzedu 10,5 - 13 litrow. Mowie o miescie jezdzonym na niskich biegach z czesto niedogrzanym motorem.

W trasie 3.0dA spali okolo 8.0 przy zwawej jezdzie. Mozna mniej bez ślimaczenia. Sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l.

 

Zapomnij o niewiele wiekszym spalaniu benzin vs d bo to bzdura !!! i zaklinanie rzeczywistosci

 

 

Frajda z jazdy na codzien zdecydowanie na korzysc 3.0d.

Silnik 3.0 d to naprawde udana jednostka i malo awaryjna. Niestety rzadko z rzeczywistym przebiegiem na szafie...

 

diesel rulezz :twisted:

 

ps. 2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie

ps2. nie mysl o innej skrzyni niz automat

 

Powiem ci ze swoja bmw nie jezdze w polsce i nie musze stac w korkach, i jezdze na tempomacie, tak ze spalanie na polskich drogach moze byc nie co wieksze.

Z tego co widze to masz 530d a wypowiadasz sie 525i 530i w stylu "2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie, sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l. "

Moje pytanie czy jezdziles ew czy masz e60 w benzynie, czy tak "sadzisz" bo tak ci sie wydaje ze jak benzyna to musi wiecej palic. To tak sadzisz czy ty to wiesz bo pomiedzy sadze a wiem jest roznica.

Jak kupowalem swoje bmw to tez tak mi sie wydawalo i spodziewalem sie spalnia 14 w trasie co bylo dla mnie do przyjecia, a zostalem mile zaskoczony. Dodam jeszcze ze od samego poczatku szukalem benzyny, i tu gdzie mieszkam diesle sa duzo tansze od benzyny, z wysokimi przebiegami, na taksawkowka albo na firme. Mam nadzieje ze nie kupiles zadnego z tych egzeplarzy.

 

Po spalaniu dla 530d jakie napisales, to upewnilem sie w 100% ze dobrze zrobilem kupujac benzyne. :D

Zyjemy w 21 wieku i inzynierowie pracuja nad tym zeby samochody mialy jak najwieksza moc przy min spalniu, to juz nie te czasy ze kupuje sie diesla a nie benzyne bo diesel na wszystkim pojedzie i rope z weza wszedzie mozna dostac za polowe ceny i ze w dieslu nie trzeba paska zmieniac to tansza ekspoatacja bendzie, jak kiedys slyszalem. Z drogiej strony diesle juz nie klekocza. :D Troche z duchem czasu trzeba isc. :D

 

Nie jestem przeciwnikiem diesla, bo jest to ciekawa alternatywa szczegolnie dla oszczednych, jak by bylo tak jak napisales "diesel rulezz" to bmw mialo by w swojej ofercie przewage diesli, a jest odwrotnie i m5 w dieslu tez nie produkuje, ferrari i aston martin itp. dieslow wogole produkuje

Opublikowano
kuzyn szukał dla siebie E60 530d z 3 lata temu, kupił 525i bo znalazł w dobrej cenie z przebiegiem 44 kkm. Jeżdził chyba 1,5 roku, Auto w trasie nie schodziło poniżej 9 a w mieście 12-13l. Jeżdziłem troche tym autem i wskazówka poziomu paliwa przesuwała sie jak dla mnie w oczach. Wole mniejszy power auta ale cenie bardzo ekonomiczność. Poza tym turbo, dwumasa i wtryski nie są tak drogie jak by sie wydawało, nie trzeba też kupowac w ASO. Inna sprawa, ze chyba nikt nie zakłada, ze te trzy rzeczy sypną się na raz. Jestem zdecydowanie za dieselem no ale ja robie rocznie ok 30 kkm

 

 

na reszcie jakis rozsadny głos.

 

530iA w miescie z korkami wychleje 15-18 litrow.

2,5 i i 9 sredniego to koledze gratuluje - rowniez optymizmu.

530dA w miescie to spalanie rzedu 10,5 - 13 litrow. Mowie o miescie jezdzonym na niskich biegach z czesto niedogrzanym motorem.

W trasie 3.0dA spali okolo 8.0 przy zwawej jezdzie. Mozna mniej bez ślimaczenia. Sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l.

 

Zapomnij o niewiele wiekszym spalaniu benzin vs d bo to bzdura !!! i zaklinanie rzeczywistosci

 

 

Frajda z jazdy na codzien zdecydowanie na korzysc 3.0d.

Silnik 3.0 d to naprawde udana jednostka i malo awaryjna. Niestety rzadko z rzeczywistym przebiegiem na szafie...

 

diesel rulezz :twisted:

 

ps. 2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie

ps2. nie mysl o innej skrzyni niz automat

niemam jeszcze ani diesla ani bezyny cały czas sie zastanawiam, ale z tym porównaniem to chyba troche dales ciała :duh: bo nie wydaje mi sie zeby bezyna majaca 258koni byla mulem wobec diesla 218koni,wiadomo diesel leprza elastycznosc ale nie po to mam 2 nogi i 2 rece zeby kupowac automat(o czym wogule nie mysle bo nad takimi rzeczami wole mniec sam kontrole) i sadze ze napewno bezyna nie bedzie mulem. wiadomo z tym spalaniem to jest jak jest ale z tego co juz troche wiem to nie ma az takiej tragedi o kturej piszesz. ps.prosze wszystkich ktorzy czytaja ten temat i posiadaja 530i lub maja do czynienia z takimi bumami o wpisywanie jak to jest naprawde z tym spalaniem.

Opublikowano
Ja mam 530i ze skrzynią SMG. Przy jeździe w trasie do 100km/h spalanie spada poniżej 8l. W mieście trzeba się liczyć z dużo większym spalaniem 14-16l. Przy prędkościach 100-140 mieści się bez problemu w 10l. Jak ciśniesz 200 i więcej ok 13-16l.
Opublikowano
kuzyn szukał dla siebie E60 530d z 3 lata temu, kupił 525i bo znalazł w dobrej cenie z przebiegiem 44 kkm. Jeżdził chyba 1,5 roku, Auto w trasie nie schodziło poniżej 9 a w mieście 12-13l. Jeżdziłem troche tym autem i wskazówka poziomu paliwa przesuwała sie jak dla mnie w oczach. Wole mniejszy power auta ale cenie bardzo ekonomiczność. Poza tym turbo, dwumasa i wtryski nie są tak drogie jak by sie wydawało, nie trzeba też kupowac w ASO. Inna sprawa, ze chyba nikt nie zakłada, ze te trzy rzeczy sypną się na raz. Jestem zdecydowanie za dieselem no ale ja robie rocznie ok 30 kkm

 

 

na reszcie jakis rozsadny głos.

 

530iA w miescie z korkami wychleje 15-18 litrow.

2,5 i i 9 sredniego to koledze gratuluje - rowniez optymizmu.

530dA w miescie to spalanie rzedu 10,5 - 13 litrow. Mowie o miescie jezdzonym na niskich biegach z czesto niedogrzanym motorem.

W trasie 3.0dA spali okolo 8.0 przy zwawej jezdzie. Mozna mniej bez ślimaczenia. Sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l.

 

Zapomnij o niewiele wiekszym spalaniu benzin vs d bo to bzdura !!! i zaklinanie rzeczywistosci

 

 

Frajda z jazdy na codzien zdecydowanie na korzysc 3.0d.

Silnik 3.0 d to naprawde udana jednostka i malo awaryjna. Niestety rzadko z rzeczywistym przebiegiem na szafie...

 

diesel rulezz :twisted:

 

ps. 2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie

ps2. nie mysl o innej skrzyni niz automat

niemam jeszcze ani diesla ani bezyny cały czas sie zastanawiam, ale z tym porównaniem to chyba troche dales ciała :duh: bo nie wydaje mi sie zeby bezyna majaca 258koni byla mulem wobec diesla 218koni,wiadomo diesel leprza elastycznosc ale nie po to mam 2 nogi i 2 rece zeby kupowac automat(o czym wogule nie mysle bo nad takimi rzeczami wole mniec sam kontrole) i sadze ze napewno bezyna nie bedzie mulem. wiadomo z tym spalaniem to jest jak jest ale z tego co juz troche wiem to nie ma az takiej tragedi o kturej piszesz. ps.prosze wszystkich ktorzy czytaja ten temat i posiadaja 530i lub maja do czynienia z takimi bumami o wpisywanie jak to jest naprawde z tym spalaniem.

 

Kolego ja probuje ci przyblizyc realne odczucia i praktyke spalania rzeczywistego.

 

Co do dynamiki to nie ja dalem ciala z porownaniem tylko ty bo czytasz bez zrozumienia. Napisalem ze 2.5 i przy 3.0d to mul ( co nadal podtrzymuje) , nie odnosilem sie do dynamiki 3.0i.

 

Oczywiscie nie mowie o sprinicie do 100 bo to sa marginalne przypadki w jezdzie codziennej. Na codzien jezdzimy momentem nie moca uzyskiwana w okolicach czerwonego pola na obrotomierzu. Proponuje przed zakupem pojezdzic 3,0i i 3.0d i samemu ocenic .

 

Odnosnie automatu - kolego skoro masz dwie rece i dwie nogi to po ch... ci woz lepiej chodź na pieszo.

Radze zdjac klapy z oczu i szerzej spojrzec na temat.

Nie obrazaj ludzi, ktorzy poswiecaj swoj czas by pomoc ci w podjeciu waznej decyzji jaka jest zakup auta.

 

Nie wierz w to ze 3.0i nie pali wiele wiecej od SPRAWNEGO 3.0d bo to jest niemozliwe chocby ze wzgledu na takie pojecie jak sprawnosc silnika ZS w stosunku do ZI.

Opublikowano
kuzyn szukał dla siebie E60 530d z 3 lata temu, kupił 525i bo znalazł w dobrej cenie z przebiegiem 44 kkm. Jeżdził chyba 1,5 roku, Auto w trasie nie schodziło poniżej 9 a w mieście 12-13l. Jeżdziłem troche tym autem i wskazówka poziomu paliwa przesuwała sie jak dla mnie w oczach. Wole mniejszy power auta ale cenie bardzo ekonomiczność. Poza tym turbo, dwumasa i wtryski nie są tak drogie jak by sie wydawało, nie trzeba też kupowac w ASO. Inna sprawa, ze chyba nikt nie zakłada, ze te trzy rzeczy sypną się na raz. Jestem zdecydowanie za dieselem no ale ja robie rocznie ok 30 kkm

 

 

na reszcie jakis rozsadny głos.

 

530iA w miescie z korkami wychleje 15-18 litrow.

2,5 i i 9 sredniego to koledze gratuluje - rowniez optymizmu.

530dA w miescie to spalanie rzedu 10,5 - 13 litrow. Mowie o miescie jezdzonym na niskich biegach z czesto niedogrzanym motorem.

W trasie 3.0dA spali okolo 8.0 przy zwawej jezdzie. Mozna mniej bez ślimaczenia. Sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l.

 

Zapomnij o niewiele wiekszym spalaniu benzin vs d bo to bzdura !!! i zaklinanie rzeczywistosci

 

 

Frajda z jazdy na codzien zdecydowanie na korzysc 3.0d.

Silnik 3.0 d to naprawde udana jednostka i malo awaryjna. Niestety rzadko z rzeczywistym przebiegiem na szafie...

 

diesel rulezz :twisted:

 

ps. 2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie

ps2. nie mysl o innej skrzyni niz automat

 

Powiem ci ze swoja bmw nie jezdze w polsce i nie musze stac w korkach, i jezdze na tempomacie, tak ze spalanie na polskich drogach moze byc nie co wieksze.

Z tego co widze to masz 530d a wypowiadasz sie 525i 530i w stylu "2,5i przy 3.0d to jednak muł, zwłaszcza w trasie, sadze, ze 3.0iA przy takiej jezdzie wezmie minimum 11 l. "

Moje pytanie czy jezdziles ew czy masz e60 w benzynie, czy tak "sadzisz" bo tak ci sie wydaje ze jak benzyna to musi wiecej palic. To tak sadzisz czy ty to wiesz bo pomiedzy sadze a wiem jest roznica.

Jak kupowalem swoje bmw to tez tak mi sie wydawalo i spodziewalem sie spalnia 14 w trasie co bylo dla mnie do przyjecia, a zostalem mile zaskoczony. Dodam jeszcze ze od samego poczatku szukalem benzyny, i tu gdzie mieszkam diesle sa duzo tansze od benzyny, z wysokimi przebiegami, na taksawkowka albo na firme. Mam nadzieje ze nie kupiles zadnego z tych egzeplarzy.

 

Po spalaniu dla 530d jakie napisales, to upewnilem sie w 100% ze dobrze zrobilem kupujac benzyne. :D

Zyjemy w 21 wieku i inzynierowie pracuja nad tym zeby samochody mialy jak najwieksza moc przy min spalniu, to juz nie te czasy ze kupuje sie diesla a nie benzyne bo diesel na wszystkim pojedzie i rope z weza wszedzie mozna dostac za polowe ceny i ze w dieslu nie trzeba paska zmieniac to tansza ekspoatacja bendzie, jak kiedys slyszalem. Z drogiej strony diesle juz nie klekocza. :D Troche z duchem czasu trzeba isc. :D

 

Nie jestem przeciwnikiem diesla, bo jest to ciekawa alternatywa szczegolnie dla oszczednych, jak by bylo tak jak napisales "diesel rulezz" to bmw mialo by w swojej ofercie przewage diesli, a jest odwrotnie i m5 w dieslu tez nie produkuje, ferrari i aston martin itp. dieslow wogole produkuje

 

 

Kolego mowimy tutaj limuzynie klasy sredniej do wygodnej jazdy codziennej i komfortowej w dlugiej podrozy w trasie, a nie o super sportowym potworze z gatunku ferrari, AM, czy M5 - gdzie diesel bylby profanacja. Odnosze sie do konkretnego przypadku czyli tego wątku.

 

Wracając do spalania to WIEM ze 3.0i spali o połowę wiecej od 3.0d a to duzo. Tam gdzie diesel wezmie 9.0 benzin połknie 13 i tyle. Taka prawda. Moge podac przyklady - duzo jezdze w trasie, lubie liczyc wiec sprawdzalem roznie spalanie na trasie.

 

Zalej bak do pelna przejedz minimum 300 km w miescie, zalej bak do pelna i policz ile spalil. Oczywiscie nie bez znaczenia jest miasto.

Ja mieszkam w malym okolo 100 tys miescie o b. malej powierzchni gdzie 4 bieg jest rzadkoscią ze wzgledu na krotkie odcinki miedzy zatrzymaniami. Mi auto w takich warunkach spala 11 - 12 litrow.

 

Ostatnio wracalem z W-wy wprawdzie wieczorem i byl raczej umiarkowany ruch. Srednia predkosc wyszla 99 km/h ( nie przekroczylem 150 km/h). Spalil mi 7.8 l/100. Wynik uwazam za rewelacyjny biorac pod uwage srednia predkosc - kto jezdzi ten wie co to jest na polskich drogach.

 

:hand:

Opublikowano

Hehe, kolejny temat, który oczywiście musiał się skończyć dyskusją o spalaniu. Ludzie, przecież jeśli ktoś ma ochotę dowiedzieć się na temat różnic w spalaniu poszczególnych aut, to sobie odpali wyszukiwarkę, ewentualnie jak ma choć trochę szarych komórek, poszuka w internecie serwisów prowadzących dzienniki eksploatacyjne aut.

Ameryki nie odkrywacie pisząc, że Diesel spali mniej, w każdych warunkach, jeśli porównamy podobne jednostki oraz style jazdy. Po co po raz setny bić pianę?

 

Wracając do tematu. Przy 200kkm w Dieslu trzeba się już moim zdaniem nastawić na to, że czasami coś się zepsuje, w zależności od tego, jak auto było serwisowane. Zanim wpadłeś na pomysł zadania tego pytania, należało trochę "pobawić się" wyszukiwarką. Informacji na temat awaryjności tych jednostek oraz ich eksploatacji jest dużo, bo to najbardziej popularny silnik w E60.

Poza tym żadne forum nie udzieli Ci na odległość informacji, czy dany egzemplarz jest warty uwagi, czy nie (no chyba, że to "forumowe BMW).

Należy się wybrać do ASO i poddać auto szczegółowemu przeglądowi zarówno technicznemu, jak też formalnemu (przeglądy, naprawy itd...).

 

P.S. A na koniec jeszcze jedna uwaga. Zacznij używać narzędzi do sprawdzania pisowni, bo nie wszyscy mają ochotę czytać takie byki. :duh:

Opublikowano
jeffoo1 tak czytam swoje posty i niewidze bym kogos obrazil tym bardziej ciebie to ze nie lubie automatu to moja sprawa i takie mam o tym zdanie. a wozu nie kupuje tylko BMW i chce sie doinformowac co bedzie lepsze. jesli jednak uwazasz ze cie obrazilem w jakis sposob to przepraszam.
Opublikowano
jeffoo1 tak czytam swoje posty i niewidze bym kogos obrazil tym bardziej ciebie to ze nie lubie automatu to moja sprawa i takie mam o tym zdanie. a wozu nie kupuje tylko BMW i chce sie doinformowac co bedzie lepsze. jesli jednak uwazasz ze cie obrazilem w jakis sposob to przepraszam.

 

 

:cool2: :handshake:

Opublikowano

Koledzy, spokojnie, :handshake:

jesli cos moge powiedziec jako uzytkownik i diesela 3,0d jak i teraz 545i.

 

Uzytkowalem diesela 4 lata i tak naprawdę nie mogę narzekać.Z silnikem nie było problemów, z osprzetu siadła mi pompa wody, maglownica, kolektor ssący sie rozszczelnił, napinacz klimy, poza tym tylko ropka i jazda. Porównując spalanie to :

 

3,0d= 7-11 l/100km

545i=11-16l/100km

 

Reasumując przyszłe problemy z filtrem cząstek i jego cenę, turbo , wtryski, pompa i inne przy moim rocznym przebiegu 25-30 tys. km zdecydowałem się na pb. Aby wszystko było jasne zamieniłem 330,d, 01r, 233 tys. km, na 545i, 04r, 187 tys. km.

 

pozdrawiam i do miłego

Opublikowano

Proponuję w kwestii spalania stronę (nawiasem mówiąc poznaną tutaj) www.spritmonitor.de można spokojnie wyszukać interesujące nas pojazdy i ich spalanie. Generalnie z tego co zobaczyłem 530i spala około 10-12l/100 km w średnim cyklu.

Miasto ... myślę że wszsytko zależy od miasta w którym mieszkasz.. inaczej Wwa inaczej Krosno a jeszcze inaczej Wrocław.

 

ja jestem w podobnym dylemacie i myślę że powinieneś wziąć benzynę - przy tych przebiegach (podobne) myślę że nie będzie różnica AŻ tak rzucająca się w oczy.... zawsze możesz zarzucić LPG :) i zaraz dostanę baty

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Proponuję w kwestii spalania stronę (nawiasem mówiąc poznaną tutaj) http://www.spritmonitor.de można spokojnie wyszukać interesujące nas pojazdy i ich spalanie. Generalnie z tego co zobaczyłem 530i spala około 10-12l/100 km w średnim cyklu.

Miasto ... myślę że wszsytko zależy od miasta w którym mieszkasz.. inaczej Wwa inaczej Krosno a jeszcze inaczej Wrocław.

 

ja jestem w podobnym dylemacie i myślę że powinieneś wziąć benzynę - przy tych przebiegach (podobne) myślę że nie będzie różnica AŻ tak rzucająca się w oczy.... zawsze możesz zarzucić LPG :) i zaraz dostanę baty

 

Potwierdzam.

Opublikowano
Spalanie mojej 530i miasto16-18l/100 (zima i małe miasto co 200m zakręt lub krzyżówka) trasa ~9l/100 (mocno uzależnione od prędkości i stylu jazdy).Dwa dni temu trasa około 170km po podrzędnych drogach, prędkość 90-110 choć momentami było i 130 komputer pokazał 8,4l/100.I te zdziwienia (benzyna??!!?!?! :shock: )gdy się ktoś pyta jaki silnik-bezcenne!! :lol: :lol:
Opublikowano

Temat miał być jak się nie mylę nie o spalaniu a o zaletach 530d. Skończmy naprawdę już o tym spalaniu bo tu naprawdę temat zaczynający się od "jak zmienić żarówkę" skończy się ze moje 530i pali 8,4 a innego 8,564. Nawiasem link do strony podany kilka postów wyżej - super i polecam wszystkim, ja osobiście nigdy o nim nie słyszałem.

Nie napisze ile pali moja 535d, ale gwarantuje ci kolego że gdybyś benzyną chciał dotrzymać tempa dizelkowi (np mojemu 535d) to spalanie by wyszło o 50% większe w przypadku benzynki.

Opublikowano

Wyscigi na forum pierwszy raz widze :D

To ja spale laczka na forum

bbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbbzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzziiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiuuuuuuuuuuuuuuummm

 

 

bum

o juz

 

Wir w baku 50 % ale warto bylo

Opublikowano

Nie napisze ile pali moja 535d, ale gwarantuje ci kolego że gdybyś benzyną chciał dotrzymać tempa dizelkowi (np mojemu 535d) to spalanie by wyszło o 50% większe w przypadku benzynki.

Zacznijmy od tego, kto komu musiałby dotrzymać tempa :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.