Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam chciałbym się Was zapytać co sadzicie o tych 2 modelach który z nich byłby lepszy ? najbardziej mi zależy na malej awaryjności oczywiście liczę sie z autem tak z przebiegiem 200k ;p bo ciężko znaleźć cos poniżej tego w dislu chyba ze za wyższe kwoty którymi nie dysponuje na razie :P jesli ktos moze niech napisze czy bywają poważniejsze awarie w tych silnikach itp. no i oczywiście zdaje sobie sprawę z tego ze to tez zależny od tego na co się trafi ;)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
witaj jezeli ja mial bym wybierac miedzy tymi dwoma silnikami to oczywiste ze 330d to jest bardzo dobry silnik,ale nie twierdze ze ten 2litry jest zly.Sam posiadam BMW 530 i jak narazie jestem zadowolony oby tak dalej.........spalanie do 8 litrow.W 2002 r silnik 3 litrowy dostal nagrode za najlepszy silnik diesla na swiecie.ale wiadomo ze wazna jest tez jak eksploatowany jest samochod mowie tu o wymianie filtrow i olejow to wazne od tego tez zalezy miedzy innymi zywotnosc silnika.Raczej 330.......pozdrawiam
Opublikowano
Jeżeli chodzi Ci o bezawaryjność zobacz ile postów dotyczy silnika 2-litrowego a ile 3-litrowego. Mi sie wydaję, że więcej problemów mają z tym pierwszym. Pozdrawiam.
Opublikowano
Liczbą postów to akurat nie ma się co sugerować. Po prostu więcej jest posiadaczy 320d. Jeśli 330d, to zbierałbym na ten 204KM. I wtedy już nie ma co porównywać do 320d po lifcie.
Opublikowano
Liczbą postów to akurat nie ma się co sugerować. Po prostu więcej jest posiadaczy 320d. Jeśli 330d, to zbierałbym na ten 204KM. I wtedy już nie ma co porównywać do 320d po lifcie.

 

 

Zgadzam się z tobą co do liczby posiadaczy 320d i liczby postów z problemami. Natomiast 184 a 204 aż tak ogromnej różnicy nie robi. Ja szukalem modelu 204 ale trafił się super egzemplarz z silnikiem M57 i go kupiłem. Przynajmniej nie musiałem wyrywać klapek. :D

Opublikowano
Mi chodzi nie o osiągi czy spalanie, a o bądź co bądź poprawiony silnik (oprogramowanie, turbina). A klapki? Tu akurat się zgadzam, dziwny wynalazek. Chociaż ich usunięcie to nie taka filozofia przecież.
Opublikowano (edytowane)
No w sumie nie. Obcęgi i wyrywasz. :D Ale te ulepszenie im akurat nie poszło. A co do softu i turbiny to za moim wyborem wzięło górę wyposażenie auta. Ciężko znaleść coś w Polsce w dobrym stanie z pełnym m-pakietem(zawsze czegoś brakuje). Edytowane przez Abu Dhabi
Opublikowano
w sumie mi nie zależny na ekonomi oraz osiągach bo wiadomo ze 3l będzie palił troszkę więcej i jest troszkę mocniejszy najbardziej mi zlaezy żebym nie musial stac wiecej autem w warsztacie niz jezdzic nim po drogach ;) a oco chodzi z tymi klapkami?

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Kolega poruszyłtemat klapek zawirowań (swirl flaps), które lubią się urwać i wybrać w długą drogę przez silnik, niszcząc często wszystko po drodze. Dlatego warto je usunąć, zanim same się usuną. W wersji 184KM klapki nie występują.
Opublikowano
Pewnie dlatego, że w Twoim silniku ich nie ma (chyba, że masz automat). Ale nie zaśmiecajmy koledze tematu.
Opublikowano

Witam

Też przez dłuższy czas zastanawiałem się, który silnik wybrac. Ze względów finansowych kupiłem jednak silnik 2.0l, jednak teraz z perspektywy czasu i napraw jakie zostały przeprowadzone w aucie moim bądź u znajomych dochodzę do wniosku, że zrobiłem bardzo dobry zakup decydując się na 2.0l

 

Argumenty?

-kupując auto zza granicy zapłacisz mniejsze cło ( do 2.0l 3,4%, powyżej 2l 18,4)

-nie jestem pewien ale silnik 3l 184KM jest chyba na tej samej pompie co 2l 136KM, jeśli to ta sama pompa VPN to lubi ona się bardzo często psuc(koszt regeneracji minimum 1500zł)

-w silniku 3 l masz 6 cylindrów, czy musisz wymienic 6 świec, a w 2.0l masz 4 cylindry czyli wymieniasz 4 świece

-idąc dalej tropem cylindrów to w 3l masz 6 wtrysków a w 2l masz 4wtryski

- 3l ma większą moc? oczywiście ale jeśli masz zapłacic np. 3000zł za akcyzę, to już lepiej zapłacic 1500-2000zł za program do 2l i miec równiż 180KM

 

Reasumując jeśli masz do wyboru nowe auto 2l, a 3l to bierz 3l!! Jeśli jednak wybierasz pomiędzy autami 8 letnimi, to musisz się liczyc z naprawami... Mój wybór pada na 2l 150KM. Poza tym też slyszałem, że te 184KM na allegro są takie tanie bo baaardzo lubią się psuc. Oczywiście nie ma co zaraz zakładac czarnego scenariusza, ze wtryski ci padna, swiece i pompa, ale warto wiedziec o tych malych szczegolikach.

pozdrawiam

Opublikowano
Sprostuję tylko, że 184KM nie jest na sławetnej pompie vp44, tylko jest to już jednostka CR, tak samo, jak 204KM.
Opublikowano
Witam

Też przez dłuższy czas zastanawiałem się, który silnik wybrac. Ze względów finansowych kupiłem jednak silnik 2.0l, jednak teraz z perspektywy czasu i napraw jakie zostały przeprowadzone w aucie moim bądź u znajomych dochodzę do wniosku, że zrobiłem bardzo dobry zakup decydując się na 2.0l

 

Argumenty?

-kupując auto zza granicy zapłacisz mniejsze cło ( do 2.0l 3,4%, powyżej 2l 18,4)

-nie jestem pewien ale silnik 3l 184KM jest chyba na tej samej pompie co 2l 136KM, jeśli to ta sama pompa VPN to lubi ona się bardzo często psuc(koszt regeneracji minimum 1500zł)

-w silniku 3 l masz 6 cylindrów, czy musisz wymienic 6 świec, a w 2.0l masz 4 cylindry czyli wymieniasz 4 świece

-idąc dalej tropem cylindrów to w 3l masz 6 wtrysków a w 2l masz 4wtryski

- 3l ma większą moc? oczywiście ale jeśli masz zapłacic np. 3000zł za akcyzę, to już lepiej zapłacic 1500-2000zł za program do 2l i miec równiż 180KM

 

Reasumując jeśli masz do wyboru nowe auto 2l, a 3l to bierz 3l!! Jeśli jednak wybierasz pomiędzy autami 8 letnimi, to musisz się liczyc z naprawami... Mój wybór pada na 2l 150KM. Poza tym też slyszałem, że te 184KM na allegro są takie tanie bo baaardzo lubią się psuc. Oczywiście nie ma co zaraz zakładac czarnego scenariusza, ze wtryski ci padna, swiece i pompa, ale warto wiedziec o tych malych szczegolikach.

pozdrawiam

:cool2: no tym bym spłentował odwieczny problem :cool2:

(*pozdrawiam*)
Opublikowano
ok dzieki wielkie koledzy w takim razie jak bede szukal to zaczne poszukiwania jednak 3l chyba ze sie trafi jakas fajna 2l ;p ale bardziej będę sie nastawiał na 3l i mam rozumiec ze 3l jest lepsza tzn lepiej ze jest CR niz ta pompa vp44?:p tzn mniej awaryjne to jest?:)

Garage:

f87 M2 LCI 2018r -> https://bit.ly/3BgwoE6

e92 M3 2010r -> https://bit.ly/3BgwoE6


Ex:

e46 318i 1999r

e46 330Ci 2002r

e60 535d 2006r

e92 335d 2007r @410KM/750Nm -> http://bit.ly/2NRV79i

Opublikowano
Po lifcie każdy diesel był na Common Rail. Powodzenia w szukaniu, ja szukałem sedana w benzynie pow. dwóch litrów. A skończyłem z kombiakiem 320d. Tak jak kolega Abu Dhabi, zdecydował stan auta.
Opublikowano
Bierz 330d :cool2: o ile w e39 miałem jakieś drobne awarie to na e46 nic złego powiedzieć nie mogę.Może mam fartowny egzemplarz :D Trójeczka z tym silnikiem to najlepszy kompromis pomiędzy osiągami a spalaniem.
Opublikowano

Potwierdzam, że M57 to dobry silnik. Ładnie idzie i nie pali za dużo.

Przejechałem 42 tysiące (teraz mam 190tyś o ile nikt przy liczniku nie dłubał) od zakupu i poza drobnymi usterkami uładu chłodzenia (termostat i jeszcze jakieś tam nieszczelności) silnik chodzi jak ta lala. No i oczywiście standardowa wymiana oleju/filtrów...

 

Powodzenia.

.valdek
Opublikowano

Witam dodam tylko że 3l 185 ps to dde4 a 2l150ps to dde5 tak samo jak 3l 204ps

Silniki DEE5 z tej samej półki technologicznej ,moim zdaniem doskonałe.

 

Pamiętać trzeba jednak że 3l DEE4 jest starszą myślą techniczną , co generalnie nie ma większego znaczenia to b. dobry silnik.

Jeśli chodzi o koszty eksploatacji jest mniej wesoło:

Tak jak kolega wspomniał : 6 wtrysków ,6 świec ,więcej oleju, więcej płynu , większe tarcze (więcej kosztują ) ,większe klocki (więcej kosztują) częściej padają poduszki pod silnikiem(cięższy silnik) to samo dotyczy zawieszenia z przodu. Mało wersji z manualem jeśli automat to koszt oleju i filtrów.

Ponadto koła 17 cali opony znacznie droższe i zimowe i letnie. Spalanie w automacie znacznie większe niż w manualu..........to akurat możemy pominąć.

Różnica 30 koni nie specjalnie wielka ale jeśli chodzi o niutony 3l jest cool.

 

Pytanie czy Cię stać ?

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.