Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
w zyciu 750 e32 nie pojedzie 286 km/h - sprawdz inne samochody - z jakiej mocy jakie osiagaja predkosci - a dopiero potem pisz - myslisz chyba z e e32 to prom kosmiczny :duh:

 

dlaczego twierdzisz ze nie pojedzie?

530 v8 jechalem 230 bez zadnej zadyszki, i balem sie wiecej, mysle ze 250 bym wycisnal

 

a to mialo 218 koni i 1.7tony

 

wiec 750 z 300 koniami moze i pojdzie 286 przy sprzyjajacych warunkach

265 to raczej bankowo

 

jest ciut ciezsze od e34, nie o tak duzo, 1800kg, ja wierze ze tyle to pojedzie po tym jak widzialem ile jechalo moje 530 v8

 

bylem strasznie podeksyctowany jak takim niby nie pozornym e34 cisnalem bez przeszkod 230 i mialem duzo obrotow w zapasie

 

tam jest blokada na 250km/h, jakby auto wyciskalo ta graniczna predkosc z trudem to by blokady nie zakladali, skoro blokada jest to znaczy ze musi byc spory naddatek

 

jaki bylby sens zakaldania blokady gdyby to 750 wyciagalo 251???

jaki bylby sens zakladania blokady nawet w 740 gdyby na max wyzylowaniu 251

 

wniosek z tego ze musi jechac duzo wiecej

 

w v8 3 litry blokady nie ma, producent podaje 235km za max, ja jechalem 230 i wiem ze wycisnie to wiecej niz tylko 235

Edytowane przez Marcin978
http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
  • Odpowiedzi 76
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a nie bierzecie pod uwage to, ze moze lepiej jest ze takie sportowe auto nie jedzie 300 tylko np 270

 

dlatego ze jest dynamiczniejsze wtedy, ma tak dobrane przelozenie zeby nie jechalo 300, a jechalo mniej ale dynamiczniej, czyli szybciej dochodzilo to tej predkosci ?

 

bmw m3 robi 300 bez problemu, w czasie doslownie expresowym licznik dochodzi do 300

 

a auto ma 1500kg i 343 koni mocy

 

a pomyslcie jakby inaczej zestroili przelozenia przeksztalcili to szybkie wchodzenie do 300, na wolniejsze, ale zwiekszyli predkosc, na pewno by dalo rade

 

i to przy tych 343 koniach

 

ale wtedy nie bylo by takiego efektu super sprintu do 300 pewnie, i komu by to bylo potrzebne, wiec nie zrobili wiecej jak 300

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Marcin... ale nie porównoj konstrukcji o 10 lat mlodszej... Przyklady ktorej podałem są z początku lat 90 podobnie jak nmw serii 7. Dochodzi jeszcze kwestia... prawdziwych predkosci oraz licznikowych... w katalogach podają realne predkosci.
Opublikowano
Mysle ze to 286km jest jednak lekko przesadzone, ale te realne 265 - 268 mysle ze poleci. Wg. danych z www.e31.net Alpina B12 coupe (350KM, bez ogranicznika) wyciaga 281km/h :norty:
Opublikowano

Co do masy, to przy ustanawianiu V-max nie oznacza ze ciezszy samochod bedzie jechal wolniej...

 

Wsiadzcie na sanki Sami a potem w 3 lub 4 i zobaczycie kiedy bedzie szybciej....

 

Im wieksza masa tym wieksza bezwladnosc...Oczywiscie przyspiesza wolniej ale granica max. tez jest przesunieta...

 

Z reszta... mi moje kataloge 235 wystarczy..jakos nie chce mi sie szybciej...

Black - Mighty - Wonderful
Opublikowano
Na stronce www.e31.net jest filmik gdzie 850 CSi osiaga 303km

o nie nie, w cale nie max 303, wiecej po prostu nie pokaze licznik :)

 

 

duzo zalezy od zestrojenia skrzyni, te sportowki ktore tutaj podaliscie, po prostu sa zestrojone nie na v max, tylko na przyspieszenie, dlatego nie robia po 300, bo to nie ma sensu, musialy by oddac troche setnych przy przyspieszaniu

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Opublikowano
Co do masy, to przy ustanawianiu V-max nie oznacza ze ciezszy samochod bedzie jechal wolniej...

 

Wsiadzcie na sanki Sami a potem w 3 lub 4 i zobaczycie kiedy bedzie szybciej....

 

Im wieksza masa tym wieksza bezwladnosc...Oczywiscie przyspiesza wolniej ale granica max. tez jest przesunieta...

 

Wlasnie mialem dokladnie to samo napisac w poprzednim poscie :twisted2: Przy wiekszej masie rozpedzanie bedzie trwalo dluzej, ale mysle ze akurat dla v-max masa nie ma tak olbrzymiego wplywu, jak nie pomaga nawet :dance: Mysle ze dla v-maxu duzo istotniejsze od masy sa opory toczenia :!:

Opublikowano
a nie bierzecie pod uwage to, ze moze lepiej jest ze takie sportowe auto nie jedzie 300 tylko np 270

 

dlatego ze jest dynamiczniejsze wtedy, ma tak dobrane przelozenie zeby nie jechalo 300, a jechalo mniej ale dynamiczniej, czyli szybciej dochodzilo to tej predkosci ?

 

bmw m3 robi 300 bez problemu, w czasie doslownie expresowym licznik dochodzi do 300

 

a auto ma 1500kg i 343 koni mocy

 

a pomyslcie jakby inaczej zestroili przelozenia przeksztalcili to szybkie wchodzenie do 300, na wolniejsze, ale zwiekszyli predkosc, na pewno by dalo rade

 

i to przy tych 343 koniach

 

ale wtedy nie bylo by takiego efektu super sprintu do 300 pewnie, i komu by to bylo potrzebne, wiec nie zrobili wiecej jak 300

 

 

chyba za duzo sie naogladales licznikow z internetu , M3 nie pojedzie 300 realnych,no chyba ze chodzi ci tylko o licznikowe 300 :) M3 jezeli sie nie myle nie pojedzie wiecej niz realne 285km/h

"We at BMW do not build cars as consumer objects, just to drive from A to B. We build mobile works of art" - Chris Bangle
Opublikowano
Mysle ze to 286km jest jednak lekko przesadzone, ale te realne 265 - 268 mysle ze poleci. Wg. danych z www.e31.net Alpina B12 coupe (350KM, bez ogranicznika) wyciaga 281km/h :norty:

 

i wszystko jasne - b12 350 km wyciaga 281 km/h , wiec jak 750 z moca o 50 koni mniejsza wyciagnie 286 :duh:

 

jezdzilem 750 i wydaje mi sie ze 265 na prostym odcinku drogi to realny wynik - i to chyba szczyt jej mozliwosci.....

 

MARCIN978 - z tymi przelozeniam nie jest tak ja mowisz - one sa dobierane optymalnie - wszystko sie opiera na matematyce - sa specjalne obliczenie z ktorych wychodza najlepsze przelozenia dla danej jednostki napedowej , masy auta , cx , oporow toczenia itd............ to nie jest tak ze producent zestri samochod o mocy 100 km tak ze do 100 ma 5s ale v max to 120 km/h :duh:

 

porownaj moce roznych samochodow i ich v-max - wszystko jest proporcjonalne i rosnie wmiare liniowo :roll2:

Opublikowano
Jakoś tak przeliczam w głowie ;) - musiałbym chwilę pomyśleć jak to zapisać i to przelać na kartkę ... teraz mi się nie chce :P

Napiszę przy okazji - chyba, że sami dojdziecie ;) - to jest tylko prosta fizyka :)

Moje uwagi do Waszej dyskusji :

- 750 nie pojedzie 280km/h (zaraz to wyliczymy ;) )

- liczniki przy tej szybkości zawyżają przeważnie o kilkanaście km/h (częściowo specjalnie, częściowo taka ich konstrukcja)

- masa samochodu ma bardzo mały wpływ na prędkość maksymalną - jeżeli np. dany samochód miałby masę 2000kg i prędkość max. 240km/h, to ten sam samochód przy takiej samej mocy i masie 1500kg , miałby prędkość max. 242.5km/h , na przyspieszenie za to zdecydowanie ...

- skrzynia na niższych biegach jest stopniowana tak aby przyspieszenie było max. (szczególnie w samochodach ze sportową "żyłką"), a na najwyższym lub najczęściej przedostatnim biegu, tak aby prędkość była max. (ostatni jest przeważnie "ekonomiczny", nawet w sportowym samochodzie)

A teraz jak wyliczyć.

Przy prędkościach ok. 200km/h ok. 85% oporów, to opory powietrza, przy 250km/h, ok. 90% i dlatego mozna spokojnie ograniczyć się do uwzględniania tylko oporów powietrza.

Najprostrze przeliczenie - wzór jest bardzo prosty, ale musi być spełnionych trochę warunków, lecz w naszych tutejszych "zabawach" nam praktycznie wystarczy.

Nadaje się on do przelicznia np. prędkości max. samochodu jeżeli wymienimy silnik (np. wsadzimy V8 4l do E36 ;) ) lub zrobimy chip tuning

1. Musimy mieć dane techniczne samochodu (z jakimś innym silnikiem, w którym nie ma ogranicznika itp.) - prędkość samochodu i moc silnika

2. Różnica między danymi w pkt. 1, a wyliczanym samochodem nie są baaardzo duże (np. do malucha wsadzamy silnik V12 5.0l :D )

3. Jeżeli zastosowano "duży" chip tuning lub jest niestandardowy silnik (swap), to musi być odpowiednio zestopniowana skrzynia biegów lub/i most, jeżeli takiej odpowiedniej zmiany nie zrobiono, to prędkość max będzie niższa (w zasadzie nigdy większa) od tej wyliczonej

4. Przy "drobnym" chip tuningu (wzrost mocy jakieś do kilku %), wyliczenie będzie w miarę prawidłowe, nwet bez zmiany skrzyni biegów lub mostu (bo prędkość i tak minimalnie się zmieni)

5. Nadaje się do wyliczania prędkości max. w zakresie mniej więcej od ok. 100km/h do powiedzmy gdzieś 400km?h :twisted2:

 

A teraz konkret :

Vmax1=Vmax2*(P1/P2)^1/3 (czyli pierwiastek 3-go stopnia ze stosunku P1 do P2), gdzie :

P1 - moc silnika po zmianie

P2 - moc znanego silnika z danych technicznych samochodu

Vmax1 - wyliczana Vmax

Vmax2 - znana Vmax (przy silniku o mocy P2)

Czyli konkrety - mamy powidzmy "wzorcowy" E38 735i (najmocniejszy bez ogranicznika prędkości) w automacie (bo wyliczana 750 też będzie w automacie) - moc 235KM i prędkość max 240km/h, moc obliczane go samochodu - czyli E38 750i - 326KM

Vmax1=240*(326/235)^1/3=240*1,115=268km/h

 

a teraz udowodnienie teorii :

wyliczany samochód E38 725tds, 143KM, ile pojedzie wg wyliczenia w porównaniu z 735i :

Vmax1=240*(143/235)^1/3=240*0,847=203km/h (wg danych fabrycznych - 202km/h)

Weźmy inny przypadek :

E34 518 jako "wzorzec" i 535i lub 530 V8 jako wyliczany (najszybszy bez ogranicznika) - oba manuale

Vmax1=194*(218/113)^1/3=194*1,245=241km/h (wg danych fabrycznych - 235km/h) - błąd jest większy, ale jest już duża różnica w mocy silników, wzór oczywiście jest przybliżony oraz 535 i 530 ma np. szersze opony itd.

Teraz podawane przypadki przez Was : E38 aby osiągnął prędkość 280km/h, jaką musiałby mieć moc ? - trzeba odwrócić wzór ... i będzie (za wzorzec przyjmuje nadal 735i) :

235*(280/240)^3=373KM !

Podawana przez Was Alpina aby osiągneła 281km/h ... 377KM, to dlaczego osiąga tyle przy 350KM ... bo jest ospoilerowana i niższa od standardowego E38 i ma mniejsze opory powietrza (Cx).

 

Mam nadzieję, ze to wszystko wyjaśnia :) i jak ktoś pisze, że jechał 250km/h np. 520-tką, to mi się w żołądku przewraca, bo nie wiem skąd on wziął jakieś 240-250KM - fizyki nie przeskoczy - chyba, że 520 obudował nadwoziem Porsche ... :mrgreen: lub jechał "z wiatrem" (pewnie się zaraz każdy uśmiechnie ...)

 

Wzór na wyliczenie prędkości lub potrzebnej mocy nie za pomocą metody porównawczej jak powyżej jest już duuużo bardziej skomplikowany. Ogromny wpływ na prędkość max., ma wiatr, powierzchnia czołowa (czyli np. zamontowanie bagażnika dachowego, czy nawet szerokich opon) oraz gęstość powietrza (teoretycznie np. w górach są znacznie mniejsze opory, ale z drugiej strony nieco spada moc silnika ...), dość spore znaczenia m pochylenie drogi, ale masa samochodu już dość niewiele, jak na początku już podałem - masa samochodu ma wielkie znaczenie przy małych prędkościach np. do 70-80km/h, gdzie opory toczenia stanowią ok. 50% wszystkich oporów.

 

Mam nadzieję, ze wszystko zrozumieliście ;) - trudno streścić kilkadziesiąt stron teorii oporów ruchu (tyle zajmuje w przyzwoitej książce ten temat) ...

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Dodam, że pisząc o 750tce "klocek" mialem na mysli jezdzący kwadrat którego opor powietrza jest o wiele wiekszy od ferrari czy porsche...

 

Dzieki uzasadnieniu Sebastiana myśle ze mozemy Silver otworzyć szampana zwycięstwa ;);) Pzdr

Opublikowano

Dzieki uzasadnieniu Sebastiana myśle ze mozemy Silver otworzyć szampana zwycięstwa ;);) Pzdr

 

mozemy :mrgreen:

 

dodam jeszcze ze w obliczeniach sebast pominal opory toczenia ( tak jak napisal powyzej 200 km stanowia one ok 10% wszystkich oporow) - wiem mozemy otworzyc cos wiecej niz szampana :cool2: bo gdyby uwzglednil w swych obliczeniach takze ta wartosc to v-max bylby troszke nizszy..... - ale to szczegol :D

 

widzicie panowie - bylo sie sprzeczac :norty:

Opublikowano

co do przelozen skrzyni to w mojej 750 automat wrzuca czworke przy 230 km/h.

 

co do predkosci max e32 to po prostu podalem dane BMW - 286km/h.

i wierze w te dane. a Wy sobie liczcie.......

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

  • Członkowie klubu
Opublikowano
a co powiecie na 3 tonowe Bentleye ktore przekraczaja 300 km/h????
Powiemy to co napisał już wyżej Sebast:

 

- masa samochodu ma bardzo mały wpływ na prędkość maksymalną - jeżeli np. dany samochód miałby masę 2000kg i prędkość max. 240km/h, to ten sam samochód przy takiej samej mocy i masie 1500kg , miałby prędkość max. 242.5km/h , na przyspieszenie za to zdecydowanie ...

 

 

Póki co obliczenia Sebasta mnie przekonują.

Za to Twoje stwierdzenie że 750i osiąga 286 km/h nie bardzo. Choć być może masz rację - jestem otwarty na argumenty. Możesz podać jakiś skan lub link gdzie firma BMW (a nie jakaś gazeta) podaje takie dane na temat E32 750i?

Pozdrawiam

Bastek

Kiedyś: E21 315 '83, E34 520i '90, E34 525iA '92, E36 316i '95, E30 318iT '93, E46 325xi Touring, E91 325i

Opublikowano

oj stones1 - tobie sie nie da wytlumaczyc..............

 

to ze ty uwazasz ze 750 jedzie 286 to nie znaczy ze tak jest :nienie:

 

sebast podal ci dokladne w miare dokladne obliczenia ( choc pominol w nich opory toczenia :mrgreen: ) - i obliczyl ci przyblizona max predkosc e32 750............

 

wiec przy czym ty sie jeszcze upierasz - widze ze jestes slepo zapatrzony w mozliwosci swojej 750...........

 

chcesz to sprawdzic - sciagnij ogranicznik - zamontuj kamere - jedz na jakiegos bahna do niemiec i pokaz wszystkim ze jedzie 286 - a chodzby nawet to bedzie to rzeczywiste 260..........

 

porownaj sobie osiagi bmw e32 od alpiny - zrob sobie tabelke - moc i vmax - to moze sam dojdziesz do poprawnych wnioskow :cool2:

 

zreszta dla mozesz pisac ze 750 przekracza 300 - a ja i tak nie uwierze bo jezdzilem i wiem na ca ja stac :8)

Opublikowano
oj stones1 - tobie sie nie da wytlumaczyc..............

 

to ze ty uwazasz ze 750 jedzie 286 to nie znaczy ze tak jest :nienie:

 

sebast podal ci dokladne w miare dokladne obliczenia ( choc pominol w nich opory toczenia :mrgreen: ) - i obliczyl ci przyblizona max predkosc e32 750............

 

wiec przy czym ty sie jeszcze upierasz - widze ze jestes slepo zapatrzony w mozliwosci swojej 750...........

 

chcesz to sprawdzic - sciagnij ogranicznik - zamontuj kamere - jedz na jakiegos bahna do niemiec i pokaz wszystkim ze jedzie 286 - a chodzby nawet to bedzie to rzeczywiste 260..........

 

porownaj sobie osiagi bmw e32 od alpiny - zrob sobie tabelke - moc i vmax - to moze sam dojdziesz do poprawnych wnioskow :cool2:

 

zreszta dla mozesz pisac ze 750 przekracza 300 - a ja i tak nie uwierze bo jezdzilem i wiem na ca ja stac :8)

 

mam zdjeta blokade, jechalem w niemczech tak ze wskazowka byla miedzy 260 a 270 , a obroty nie byly bardzo wysokie(troche ponad 4500)mialem wlaczona klime i w sumie (ze mna) byly 4 osoby w samochodzie.

a narazie szukam strony z ktorej wzialem te 286 km/h.....

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

kamera nic nie da bo licznik w 750 jest wyskalowany tylko do 280 wiec nie udowodnie ze jedzie 286.....

ja tylko napisalem ze BMW podaje(podawalo - 20 lat temu :) ) jej predkosc - 286 i ze wierze w to, oczywiscie przy idealnych warunkach.

tylko ze nie moge tego teraz znalezc :mad2:

Prowadzę sklep z częściami do samochodów.

[email protected]

www.czescidobmw.pl

Opublikowano

mam zdjeta blokade, jechalem w niemczech tak ze wskazowka byla miedzy 260 a 270 , a obroty nie byly bardzo wysokie(troche ponad 4500)mialem wlaczona klime i w sumie (ze mna) byly 4 osoby w samochodzie.

a narazie szukam strony z ktorej wzialem te 286 km/h.....

 

no wlasnie - czyli wskazowka pokazywala 265 ( czyli ok 250 rzeczywiste) - predkosc obrotowa silnika ' troche ponad 4500 - a wiec wiele wiej bys nie wydusil - dlaczego ? a no dlatego ze w okolicy 5000 obr 750 osiaga max moc - czyli obliczenia sebasta sa w 100 % prawidlowe

 

dodajmy do nich jeszcze opory toczenia - i wychodzi ze e32 750 pociagnie ok 260 km/h

 

ale nie chce zebys przyznal mi racje , bo do ciebie nawet matematyka nie dociera :mrgreen:

Opublikowano

tutaj ktos opowiada ze 850 jechala 290 na autobanie

z tym ze chyba 5.4

 

http://www.autocentrum.pl/?FF=308&makeid=2&modelid=64&pagenr=0&pos=9&answererid=165325163&rocznik1=&rocznik2=&silnik=&search=

 

opowiesci sa rozne :)

 

 

moze ktos zrobi test? jak kupi nowe opony z bardzo wysokim indeksem predkosci? trzeba by radarem zmierzyc, ale on przy tych predkosciach pewnie by glupial...

http://img489.imageshack.us/img489/2486/zz1dk5.gif
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.