Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam Panowie. Mam taki mały problemik, może się już ktoś z tym spotkał. Otóż czasami podkreślam czasami jak uruchomię samochód nie działa "WCISKANIE" kontrolera od idrive. Góra, dół, w lewo, w prawo, kręcenie w lewo i w prawo działa bez zarzutu. Zauważyłem, że jak wcisnę przycisk to po kilku minutach, czasami kilkunastu sekundach zadziała i wejdzie w podmenu. I pożniej znowu wciskam i czekam jakis czas i znowu z opoznieniem wchodzi. Najczęściej jest tak, że działa normalnie. Zdarza się to sporadycznie, ale zdarza :) Macie jakieś pomysły czy bez kompa a ASO się nie obejdzie?
  • Odpowiedzi 90
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Moderatorzy
Opublikowano
Na kompa nie musisz jechać. iDrive po prostu sie kończy. Ja już jestem po wymianie jakiś czas temu bo objawy zaczynały się podobnie. Za zatwierdzanie odpowiadają również tzw. optoswitch (takie małe fotokomórki). Niestety jest to bardzo ciężkie do naprawy (a przy awarii obracania iDrive naprawa jest możliwa w prosty sposób , gdyż takie optoswitche są dostępne na rynku). Możesz próbować zmienić fotokomórkę wewnątrz na zwykły mikroprzełącznik ale nie będzie to super trwałe. Przygotuj się na wymianę iDrive (ok. 800 PLN) niestety.

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano

Przez wymianę idrive rozumiesz kontroler o oraz przycisk menu (wersja bussines)? Można to zobić samemu czy trzeba na seriwsie? Czy oprócz wymiany trzeba coś programować? Jeśli można to zrobić samemu to jak rozebrac tunel środkowy?

 

Na allegro widziałem kontrolery bez przycisków "MENU" natomiast na realoem jest caly jakby zestaw pokretlo i przysick menu. Najdziwniejsze jest ze na realoem kontroler do mojego e90 zakonczono juz produkcje i pokazuje zdjecie kontrolera z dwoma przyciskami "MENU" oraz "Sterowanie glosem"

  • Moderatorzy
Opublikowano
Przycisk się wymienia na ten sam model. Całość zawiera przycisk Menu (bo to integralna część) ale nie zawiera srebrnego pokrętła gdyż je się przekłada. Nic nie trzeba programować. Cała robota to 5 - 10 min i można zrobić samemu :-) ... trudniejsza jest chyba wymiana wycieraczek przednich :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: .Jak mi podasz na pw. swój vin to napiszę ci jaki part number ma Twój iDrive. iDrive z 2 przyciskami nie pasują i nie będą padować gdyż idzie do nich inna wiązka...

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

Opublikowano
u mnie wygląda to nieco inaczej, mianowicie przy przekręceniu kontrolera zbija w menu (drgając) w dół natomiast przy probie przekręcenia w menu do góry drży i trzeba się co nieco z nim "po siłować". czy to też oznacza, że kontroler się kończy?czy wymiana rozwiąże problem? pozdrawiam
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie. Mam taki mały problemik, może się już ktoś z tym spotkał. Otóż czasami podkreślam czasami jak uruchomię samochód nie działa "WCISKANIE" kontrolera od idrive. Góra, dół, w lewo, w prawo, kręcenie w lewo i w prawo działa bez zarzutu. Zauważyłem, że jak wcisnę przycisk to po kilku minutach, czasami kilkunastu sekundach zadziała i wejdzie w podmenu. I pożniej znowu wciskam i czekam jakis czas i znowu z opóźnieniem wchodzi. Najczęściej jest tak, że działa normalnie. Zdarza się to sporadycznie, ale zdarza :) Macie jakieś pomysły czy bez kompa a ASO się nie obejdzie?

 

Akurat miałem to samo. Zaczęło się zimą i z przerwami nie działało przyciskanie w idrive (business z menu klawiszem). Jak się ociepliło to stało sie to częstsze. Przycisk działał po kilkunastu - kilkudziesięciu minutach od uruchomienia samochodu. Poczytałem sobie forum i widzę, że więcej jest takich przypadków.

 

Wyjąłem Idrive'a i go rozebrałem. Od przyciskania jest tam optozłącze TCPT1200, obejrzałem je pod lupą i okazało się, że lutowanie puściło. Na gołe oko tego nie widać ale pod lupą niewielka szczelina pęknięcia była widoczna. Dostęp do lutu jest, więc wyjąłem lutownicę i po dwu minutach było po sprawie. Trzy minuty potem wszystko było w aucie i działa jak należy :) .

 

Skądinąd wiem, że optoelemety rzadko się psują, przypuszczam więc, że przypadki, że nie działa przyciskanie to właśnie to niedomaganie (wada) lutowania.

Pozdrowienia od lenia
  • Moderatorzy
Opublikowano
U mnie niestety opto poleciało więc chyba nie ma reguły :(

Pozdrawiam,



Trzastek

BMW Klub Polska

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Witam Panowie. Mam taki mały problemik, może się już ktoś z tym spotkał. Otóż czasami podkreślam czasami jak uruchomię samochód nie działa "WCISKANIE" kontrolera od idrive. Góra, dół, w lewo, w prawo, kręcenie w lewo i w prawo działa bez zarzutu. Zauważyłem, że jak wcisnę przycisk to po kilku minutach, czasami kilkunastu sekundach zadziała i wejdzie w podmenu. I pożniej znowu wciskam i czekam jakis czas i znowu z opóźnieniem wchodzi. Najczęściej jest tak, że działa normalnie. Zdarza się to sporadycznie, ale zdarza :) Macie jakieś pomysły czy bez kompa a ASO się nie obejdzie?

 

Akurat miałem to samo. Zaczęło się zimą i z przerwami nie działało przyciskanie w idrive (business z menu klawiszem). Jak się ociepliło to stało sie to częstsze. Przycisk działał po kilkunastu - kilkudziesięciu minutach od uruchomienia samochodu. Poczytałem sobie forum i widzę, że więcej jest takich przypadków.

 

Wyjąłem Idrive'a i go rozebrałem. Od przyciskania jest tam optozłącze TCPT1200, obejrzałem je pod lupą i okazało się, że lutowanie puściło. Na gołe oko tego nie widać ale pod lupą niewielka szczelina pęknięcia była widoczna. Dostęp do lutu jest, więc wyjąłem lutownicę i po dwu minutach było po sprawie. Trzy minuty potem wszystko było w aucie i działa jak należy :) .

 

Skądinąd wiem, że optoelemety rzadko się psują, przypuszczam więc, że przypadki, że nie działa przyciskanie to właśnie to niedomaganie (wada) lutowania.

 

 

U mnie też szwankował, a później nie działał przycisk w Idrive, dzięki poradzie henixa, udało mi się go zdemontować, rozebrać i naprawić. Puścił lut przy TCPT 1200 ( działa jak fotokomórka). Elektryk naprawił w ciągu 5 minut. Koszt 10zł. W serwisie BMW 709zł + ok 160 wymiana.

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Stary watek...ale dzieki info z forum tez mi sie udalo naprawic i-drive - przez przylutowanie optoizolatora :D

Zanim naprawilem kupilem idrive od Professional. Funkcje spelnia te same, ale jest bardziej skomplikowany (silnik zamiast mechanicznego pokretla) i o dziwo rzadziej sie psuje.

W razie czego gdyby padl Wam w przyszlosci i-drive'y sa wymienne. Nie trzeba nic kodowac - za co pewnie ASO pewnie beda chcialy wyciagac kase :norty:

Beste Maschine der Welt
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Moze komus sie przyda to info. Ja swoj Idrive wyslalem do naprawy do kolegi z forum, o nicku "ROGER-NYSA". Wszystko dziala bez zarzutu teraz i koszt nieporownywalnie mniejszy niz nowy z ASO.

Sprzedam:

1. Agregat DSC kompletny

2. HCU do DSC nowka w atrakcyjnej cenie.

3. Junctionbox control unit - sterownik sterujacy elektronika auta.

Opublikowano

Wracając do tematu.... kto podpowie czy jest szansa naprawy mojej usterki idrive czy od razu wymiana? Jeśli filmik nie oddaje dokładnie problemu chodzi o to, że kręcąc w lewo zbija w dół i drży do tego :?

Rozebrałem go sprawdzić czy nie był zalany przypadkiem i oczywiście okazało się, że pełno klejących resztek po coli czy czymś podobnym :?:

 

 

Pozdr

Opublikowano
Najlepiej wyczyść porządnie czujnik optyczny jakimś wacikiem zwilżonym w spirytusie, to wygląda jakby był zanieczyszczony. To będzie ten co to kółeczko się w nim kręci. A poza tym sprawdź lutowania, czy nie pęknięte.
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

Oba kontrolery prof i biznes sa w pelni rozbieralne.

Wypnij z listwy i rozloz na czesci pierwsze. W tym od prof jest taka gumka, byc moze ona sie zabrudzila.

Jakby sie nie udalo Ci zreperowac to mam taki od prof do sprzedania.

Przy wymianie nawigacji na prof kupilem od razu z kontrolerem. Ten od biznes byl padniety ale bez problemu udal sie zreperowac, a pasuje do navi prof.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

no jasne...wyciągnę go dzisiaj z auta i jutro poczyszczę wszystko - zobaczymy co będzie. zetti dzięki za pomoc jakby czyszczenie nic nie dało odezwę się do Ciebie.

 

pozdr.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Pomocne informacje.Rozebrałem idrive wedlug waszych instrukcji zawiozlem do elektryka no i fakt okazało sie ze przy optozłaczu pusciły dwa małe lutowania.Po 20 minutach było gotowe.Ja zadowolony bo wszystko działa majster elektryk takze bo przytulił dwa piwka.Dzieki.pozdrawiam
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

 

mam problem z i-drive jak w temacie; zacinanie się przy klikaniu (boki i okrężny ruch prawidłowo);

 

rozebrałem i-drive, zlokalizowałem optozłącze:

 

http://www.detour.user.icpnet.pl/1.jpg

 

oznaczyłem lutowania 1. 3. duże strzałkami - wyglądają ok

 

2. 4. w okręgach mikroluty - niestety szkło do końca nie pokazało ich stanu;

wydaje się, że 2. może mieć przerwę

 

http://www.detour.user.icpnet.pl/2.jpg

http://www.detour.user.icpnet.pl/3.jpg

 

napiszcie w którym miejscu dochodziło u Was do przerwania

 

zauważyłem, że w moim optozłączu brakuje sprężynki?

 

pozdrawiam

Opublikowano
U mnie było przerwane w miejscu oznaczonym 1 albo 3 na obrazkach. Wygląda mi, że masz to samo w miejscach 1.
Pozdrowienia od lenia
Opublikowano

te duże luty (1. i 3.) wyglądają mi na 99% ok, hmm...

 

swoją drogą, czy moje optozłącze jest kompletne -> brak sprężynki?

Opublikowano
te duże luty (1. i 3.) wyglądają mi na 99% ok, hmm...

 

swoją drogą, czy moje optozłącze jest kompletne -> brak sprężynki?

 

Tak optozłącze jest kompletne, u mnie też była tylko jedna sprężynka. Nie zastanawiaj się gdzie jest przerwa bo ciężko to uchwycić tylko popraw wszystkie 4 luty i po kłopocie :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.