Skocz do zawartości

Czy widział ktoś to M5


lechu

Rekomendowane odpowiedzi

no nie wiem, ja zawsze wymieniam na białe.

 

Widywałem u Ciebie na aukcjach pomarańczowe na fotkach.

I dla mnie tak jest lepiej, zwłaszcza do błękitu.

Mam kilka ładnych fotek M5 właśnie z pomarańczowymi kierunkami.

 

Ja jak siedziałem w e39, to już inne jest wnętrze, spokojniejsze.

Może sie nie przyzwyczaiłem, ale takie miałem odczucie.

 

Co do wyboru M5 a 540 (manual oczywiscie) to sprawa nie jest prosta.

Zdrowe 3.8 to prawdziwy przecinak, a wkręcający się motor powoduje ciary na plecach plus wyjeżdżanie spod tyłka fotela :lol:.

 

Tylko że problemem jest tu kasa. Po prostu ładniutkie 540 jest tańsze niż M5. A i znaleźć zdrowe M5 nie jest łatwo.

Eksploatacja podobnie. Czasem spodziewam sie masakry w cenach czesci do 540, a tu zaskoczenie ze jest taniej niz dla Omegi 3000 24V.

 

No i silnik V8.

Mam auto ponad dziesiecioletnie. Radek ma 10-letnie - wczoraj jezdzilismy troche. I te silniki po prostu mają sie swietnie.

Sprężanie na cylindrach jakby z fabryki wyszły (od 14,5 do 15,5), zero brania oleju, wibracji, hałasu.

Dlatego wiele osób poleca się interesować właśnie M60.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 105
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

masz oczwiście raczej w stu procentach, 540 jest tańsza silnik to nowsza konstrukcja, ale M5 daje tyle frajdy że jestem w stanie oddac ostatnia złotówkę żeby tym jeździc, to jest chyba miłosc albo nałóg jak kto woli. sa inne fajne auta, miałem już 2 sztuki 540 E39 i 2 sztuki S8 i inne podobnej klasy ale jak siedze w M5 lub choc widze taka jak jedzei na mieście to mam dreszcze mimo iz miałem już takie 3 przez ponad 3 lata.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak sie mają koszta uzywania takiej M5 lub 540 do mojej 3.5l? :mrgreen: Bo zastanawiałem sie nad 540 bo o M5 to sie nasłuchałem wiele i sie boje ze nie bedzie mnie stać na utrzymanie samochodu chodzi o koszty napraw cześci standardowej eksploatacji. Już do mojej kupic tłumik środkowy to nieporozumienie a orygunały to ponad 1200 zł za srodkowy np:) dla mnie to zbyt drogo:). Mysle nad 540 albo 740 w manualu wiec prosze uzytkownikow o info bo musze wiedzieć czy moge sobie pozwolić na taką zmiane :mrgreen:
howgh!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn nie bedzie róznicy miedzy moim 3.5 a M5 i 540 czy między 540 a M5?:) :mrgreen: a mam taką prośbe czy moze ktoś napisać jakie są koszta czesci eksploatacyjnych w takich M5 albo 540 ? klocki tarcze el zawieszenia lub czesci mechaniczne ktore moga sie posypać to bede wiedział czy jest tak jak w mojej 3.5 czy nie ;) :modlitwa:
howgh!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miedzy 535 a tymi dwiema czyli 540 i M5. klocki przód np. ferrodo ok 200, tarcze Jurid 500 komplet przód, sprzegło oryginał po rabatach 1200 komplet, Visco 35 chyba o ile pamietam, pompa wody ok 400, termostat 200. zawieszenie mysle że bardzo podobnie do Twojej.
535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wody ostatnio kupowal ktos do M5 3.6 i po rabacie salonie, po znajomosci (brak zaminnikow) dal 1000 pln.

 

Ale nie wypowiadam sie o kosztach M5 bo nie mialem, a ludzie roznie pisza. Thomas sprzedawal wiec tez moze pisac za różowo.

 

Dla 540 klocki kosztuja ok. 200 pln ATE, 250 Ferrodo. Staniały kolcki ostatnio w ogóle.

Elementy standardowe w e34. Chyba M5 ma wzmocnioną konstrukcje zawieszenia.

Filtr oleju 25 pln w hurtowni, Filtron.

Oleju wchodzi 7,5 litra do 540.

Alternator używka 200 pln.

Pompa paliwa 640 Bosch nowa w IC. 200 używana.

 

Najwięcej pożera jadnak paliwo.

Pisałem że mi pali zdrowo.

Byłem na badaniach niedawno. Przepływka OK, sondy szybkie - OK, czujniki temp. OK, zadnych odchyleń.

Ponoć wszystko OK.

A auto wciąga dość solidnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeden tłok do M-5 E-34 kosztuje 1200 zł, kolega ma własnie taką M-5 i w ciągu roku na naprawy wydał ok. 15 ty. zł a teraz skasował mu się silnik i nie jest w stanie nigdzie kupić, nawe w niemczech.polecam w b. dobrym stanie 540 w budzie E-39, koszty śmiesznie tanie, rewelacyiny silnik i znacznie lepiej się wkręca niż M-5 z silnikiem 3.5 l.sam moment obrotowy M-5 wynosi 360 NM , a w 540 440 NM.to też o czymś świadczy.do tego jestem w stanie bez dużych problemów i jeżdżąc całkiem dynamicznie utrzymać swoją w 16 l po mieście.
czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jacek, piszesz o M5 e34 3.6 315 KM.

 

Ale M5 3.8 (1992-1995) oglądałbyś wydech wyłącznie.

V8 lepiej staruje od dołu. Ale to co się dzieje potem w M5 jak wejdzie na obroty, jest jak burza. I w sumie M5 jest z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompe wody ostatnio kupowal ktos do M5 3.6 i po rabacie salonie, po znajomosci (brak zaminnikow) dal 1000 pln.

 

Ale nie wypowiadam sie o kosztach M5 bo nie mialem, a ludzie roznie pisza. Thomas sprzedawal wiec tez moze pisac za różowo.

 

 

sprawdziłem dokładnie i w tej chwili cena dla mnie w BMW 600 zł ale jak ktoś chce to za 250 można zregenerowac

 

nei kumam czemu miałbym pisac za różowo???!!! jaki mam w tym interes?? nawet w detalu nie kosztuje 1000 kolegi chyba nie lubia w serwisie. :D

 

 

co do 540 E39 to faktycznie super auto !!! miałem już dwie i to chyba bedzie moje docelowe auto jesli mnie nei bedzie stac na M5 E39, ale po pierwsze serwis nie jest tańszy niż do M5 a wręcz przeciwnie, pali wiecej, jedzie o wiele gorzej, o wiele mniej zabawy i frajdy z jazdy. ścigalismy sie z 540 automat 2002 rok w borsku na pasie i wyścig wyglądał mega smiesznie, zero walki i z rolowanego i ze startu, inny kolega ma taka sama ale 1998 bez katalizartorów jeżdzi tylko na V-power i ta troche lepiej ale tez sporo odstaje od M5 3,8. choc komfort jady i prestige bez porównanai lepszy niż w M5 i jesli kto sporo jeździ to plecam 540 E39 ale to nigdy nie bedzie M5!!

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

masz rację piszę o tej słabszej.reasumując biorąc pod uwagę stany M-5 jeżdżących po polsce (oczywiście nie wszystkich,są całkiem niezłe egzemplarze)a stan większości 540 w E-39 jestem za tymi drugimi.większość osób w M-5 może polec w walce z intercarsem lub podobnymi hurtowniami.przyznaję,że M-5 to jest jednak M-5 ale pozostaję ze zdaniem jak na początku
czasami się mylę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeszce dodam,że moja 540 jest z M-pakiem w stanie rzec można idealnym, wprost pachnie nowością a dotego dopiero przesiadłem się z 525 tds 190 KM

 

powiedz nam jaki rok i ile Cie wyszła że tak tanio???? moja 1998 w automacie na fulu (prawie) tez w M kosztowała rok temu 40 tys na gotowo. za tyle mozna mieć M5 z 1995 roku czyli jedeną z ostatnich nie wiem co bym wybrał.

535d M-pakiet, M5 E39
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak wygląda sprawa z zamiennikami do 540 i m5 ? Bo do mojej prawie wszystko jest dostepne jako zamienniki oprócz tłumików?? Mowie o ekspoloatacyjnych elementach bo wiadomo ze nikt zamienników np koła dwumasowego nie robi ;) akurat to mam do wymiany w mojej :duh: . E39 pewnie fajna jest ale mnie nie stać na 40 tysia wiec raczej e34 i chyba 540 jak widze chociaż nadal nie jestem pewnien co bedzie lepsze biorąc pod uwaage to ze muszę sie liczyć z kasą :mad2:
howgh!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
tzn nie bedzie róznicy miedzy moim 3.5 a M5 i 540 czy między 540 a M5?:) :mrgreen: a mam taką prośbe czy moze ktoś napisać jakie są koszta czesci eksploatacyjnych w takich M5 albo 540 ? klocki tarcze el zawieszenia lub czesci mechaniczne ktore moga sie posypać to bede wiedział czy jest tak jak w mojej 3.5 czy nie ;) :modlitwa:

 

Ok. m-c temu sprawdzaliśmy z kolegą jakie są ceny niektórych części do E34 M5 (ceny oryginalnych, fabrycznie nowych części do konkretnego M5 E34'92 3,8 litra) uwzględniające kilkunastoprocentowe zniżki dla posiadaczy kart Klubowych BMW Klubu):

 

- tylna tarcza ham. (taka sama jak E34 540i) - 247zł./szt.

- tylne klocki ham. (takie same jak E34 540i; kpl. na oba koła) - 215zł.

- sprzęgło skrętne wału (w wersji występującej tylko i wyłącznie w E34 M5 3,8) - 283 zł.

- simmering na wyjściu skrzynia/wał (w wersji występującej chyba tylko i wyłącznie w skrzyni E34 M5 5 biegów, jak wcześniej napisał Tomas - lubi ciec) - 39zł.

- simmering na wejściu wybierak/skrzynia (w wersji występującej chyba tylko i wyłącznie w skrzyni E34 M5 5 biegów, jak wcześniej napisał Tomas - lubi ciec) - 26 zł.

- zestaw naprawczy przedniego zacisku ham. (w wersji występującej chyba tylko i wyłącznie w E34 M5 - przednie ham. są inne niż w E34 540i - czyli uszczelka tłoczka + gumowy mieszek zewnętrzny, który lubi czasem wysunąć się z mocowania i się przetrzeć lub pęknąć i zacisk się zapieka) - 51zł.

- kpl. uszczelek kolektor wyd./katalizator (2szt., w wersji występującej tylko i wyłącznie w E34 M5) - 39zł.,

- gumowe kolano przepływomierz/kol. ssący (lubi pękać ze starości, oryginalne starcza na ok. 10 lat) - 88 zł.,

- plastikowy klips mocujący plastikowe nakładki progów (jest ich kilka, lubią pękać przy demontażu nakładek lub wskutek nieumiejętnego podnoszenia auta np. w warsztatach czy u wulkanizatora) - 3,24 zł.

- filtr kabinowy (taki sam jak w innych E34 z klimą) - 80 zł.

- wahacz dolny (taki sam chyba we wszystkich E34 i E32) - 370zł.

- gumowe "uszy"/oringi na których wisi wydech (takie same jak w 540i i wielu innych benzynowych E34; oryginalne starczają na 8-10 lat) - 23 zł./szt.

- tłumik środkowy + końcowy (występujący tylko i wyłącznie w E34 M5, do tego jako całość - tzn. nie można ich kupić osobno, tylko razem już ze sobą połączone): 4 600 zł. (sam końcowy tłumik do innych E34 to 1500-2000zł. w zal. od pojemności silnika, oryginalny starcza na 8-10 lat),

- katalizator (występujący tylko i wyłącznie w E34 M5) - 10 300 zł. :lol: (tu chyba ze 2x przesadzili...)

 

Jak widać jest tak, jak pisze Tomas - większość części jest taka sama jak w innych benzynowych E34 z silnikami o dużej pojemności lub w podobnej cenie i - co mnie osobiście b. zdziwiło - zdecydowana większość z nich była dostępna w ciągu 3-5 dni (w Wwce).

Problem zaczyna się wtedy, gdy potrzebujemy częsci stosowanej tylko i wyłącznie w Mkach (część jest taka sama dla M3 oraz M5 i nawet M5 E39) - ale i to dotyczy tylko poważnych części (jak np. katalizator - jego cena po prostu zabija).

 

P.S. Spalanie E34 M5 3,8 odnotowane na trasie 550km., w nocy (czyli jazda dość płynna) i bez obciążenia pasażerami, styl jazdy generalnie spokojny (oczywiście jak na M5 - 520 np. momentami na pewno w ogóle nie dałoby rady tak przyspieszać a M5 robiło to pracując na pół gwizdka) ale i bez przesady (prędkość podróżna oscylowała w okolicach 120-160/h, momentami pojawiało się 200 ale tylko kilka razy) - wynik był zaskakujący (sądzę, że jak na 340 KM i 3,8l. to pozytywnie): 11,9 l/100 (auto zatankowano Pb98 na początku trasy pod korek i po przejechaniu 550km. ponownie, też pod korek - weszło niecałe 66 litrów...).

Trzeba też dodać, że - jak się później okazało - samochód ten miał zapieczone 3 (z 4) zaciski hamulcowe (zapieczone mocno, ale nie na maxa - hydrol podczas jazdy się nie gotował, ale auta na luzie na płaskiej, równej nawierzchni 1 osoba nie mogła ruszyć z miejsca).

Zdrufka,

HeZi

________________________

Four wheels move the body.

Two wheels moves the soul...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bandite Motor Wagen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

M5 nie daje mi spokoju więc chyba trzeba pojechać ją zobaczyć...

 

Poza tymi rzeczami, ktore wypisalem pare stron wczesniej, samochod rzeczywiscie byl fajny. Jezeli wlasciciel uporal sie z wyciekiem oleju, a Tobie nie chce sie jechac po M5 do Niemiec, to pewnie warto, zebys ja zobaczyl.

Byly:

E36 318is Coupe

E32 750i

E30 318i

E36 320i Touring

E34 AC Schnitzer S3(240 HP i 315 Nm)

E38 730i Indyvidual

E23 732i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.