Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • 2 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam tydzień temu przeczytałem cały post o tych klapkach nawet na wolnym czasie miałem się zabrać za usuwanie . Nie zdążyłem jedna się już usuneła sama do silnika . Jutro ściągam głowica ,
Opublikowano
Trzeba było usuwać już po pierwszym poście, a skąd wiesz że klapka się urwała
Opublikowano
Trzeba było usuwać już po pierwszym poście, a skąd wiesz że klapka się urwała

kolektor odkręciłem , myślałem że to wtrysk padł bo zaczeło dziwnie stukać . Samą klapkę udało mi się wyciągnąć ale trzpień to chyba wpadł na tłoka . Jak ściągnę głowice to dam znać jakie spustoszenia zrobiła w silniku.

Opublikowano

Witam

 

Nie będę pisał zbyt wiele ........... pacjent generalnie piękny bananowe wnętrze czarny lakier.

Jednak borykał się z małym problemem jak się później okazało nie leczonym od dawna.....

 

Generalnie profilaktycznie ściągam kolektor w tych autkach......

Różnie bywa gdy się urwie klapka . Szczęście mają Ci którzy podjęli decyzję i zdążyli.

W tym aucie zrywałem kolektor w celu między innymi wywalenia klapek................ co zobaczyłem .

Szkoda że nie widział tego właściciel , ucieszyłem się że jeszcze jest.

Ośka była pęknięta przy śrubce ,klapka siedziała zaklinowana na ukos . Nic jej nie trzymało mogła polecieć w każdej chwili.

Niestety malutkiej śrubki nie było. Zapewne przeleciała przez silnik i pech chciał że nie została wprasowana w tłok ani w głowicę . Zaworem wylotowym jak sądzę powędrowała do kolektora. Zapoznać się z wirnikiem po stronie gorącej. Turbina była całkiem zdrowa bez luzów nie srała olejem jednak jej wiatrak strony gorącej został sponiewierany .

 

Awarie tych klapek nie są żartem, czy wymysłem użytkowników tych motorków. To fakty z którymi spotykam się dość często.

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/ji5189_f.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/cr4737_a.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/nv8600_b.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/wm3610_c.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/to7591_d.jpg

 

http://www.otofotki.pl/img15/obrazki/gn3240_e.jpg

 

O klapkach można pisać wiele..............

Zdjęcia wkleiłem dla przestrogi , dla czytających ten temat i wahających się co do wywalenia ich.

Auto naturalnie się naprawi i jeszcze będzie długo i pięknie śmigać, szkoda tylko pieniędzy bo można by je wydać na coś innego.

Przebieg na liczniku i w pozostałych modułach 102 tyś.

 

Jeśli ktoś ma obawy co do wyjęcia klapek. Zapraszam, zrobię to szybko i bezboleśnie bez wyrzutów sumienia. Klapki to czyhające zło.

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Klapki w końcu zdemontowane, przy przebiegu 136 tys. wyglądały bardzo dobrze, trzpienie i ich mocowania solidnie siedziały na swoich miejscach, aż żal było to demontować... :lol:

http://img526.imageshack.us/img526/8496/20101021261.jpg

http://img412.imageshack.us/img412/3710/20101022274.jpg

 

Nagaru było dosyć sporo, cała operacja demontażu i czyszczenia kolektora trwała kilka ładnych godzin.

Myjka ciśnieniowa, zalanie Akrą a potem wrzątek ( i tak ze 3 razy) do tego szczotki do mycia butelek bardzo dobrze sprawdzają się w tej roli :D i kolektor prawie jak nowy. Egr także wyczyszczony.

Uszczelki były proste nie zdeformowane ani nie sparciałe. Ja wymieniłem prostokątne i od egr na nowe.

Zaślepki zakupiłem od kolegi krzysiek80r - i z czystym sumieniem mogę polecić jako tańszą alternatywę w stosunku do metalowych.

 

Mam wrażenie jakby auto głębszego oddechu dostało. Niektórzy twierdzili że bardziej rzuca motorem przy gaszeniu, ja tego nie zaobserwowałem. Ogólnie chyba same plusy no i spokojne sumienie...

 

 

A ruszał ktoś nagar przy (nie wiem czy dobrze to nazywam, niech mnie ktoś poprawi jak nie) pokrywie zaworów,głowicy - tam gdzie jest przykręcany kolektor? Mechanik powiedział żeby tego nie ruszać, więc zostawiliśmy to...

 

 

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No to podziękuj mechanikowi, kup mu wódkę, jak byś ruszył ten nagar to mógłby się dostać na tłok lub między zawór a gniazdo, skutki mogły by być takie że zawór by się nie zamknął do końca i tłok by w nieo przyładował co mogło by spowodować wykrzywienie korbowodu.
Pozdrawiam
Opublikowano

Jako facet świeżo po zabiegu usunięcia klapek i wszystkiego co z tym związane( czyszczenie EGR, kolektora itp.) muszę powiedzieć, że jak na 102 tys. kolegi Rogera i 136 tys. kolegi mole, moje klapki wyglądały piękniej po 180 tys. Generalnie wszystkie trzymały się super, tylko pierwsza klapka i gniazdo były zawalone przez lepką sadzę, pozostałe 3 były sucho osmalone i ubrudzone suchą sadzą. Kolektor też tylko przy pierwszym wlocie był tłusty. Oczywiście w środku były pokłady mazi :). EGR czyściłem ok. pół godziny, ale twardego nagaru nie było dużo. Wąż dolotowy do EGR tłusty, ale wystarczyła szmata z naftą i było OK. :D.

Ogólnie po zabiegu wrażenia takie, że ma bardziej "dieslowy" dźwięk, już nie taki stłumiony i delikatny jak wcześniej. Poza tym mam wrażenie, że teraz wskaźnik chwilowego zużycia bardziej ochoczo "zamyka " licznik :(. Ale zlitrażuję go i zobaczę czy to tylko wrażenie.

Pozdrawiam.

Opublikowano
Witam, ja kupilem swoje auto 330d 204KM automat dwa tygodnie temu, po przeczytaniu kilku postow nie moglem zasypiac spokojnie z mysla, ciekawe jak wygladaja moje klapki w kolektorze. W ta sobote stwierdzilem ze rozbieram. Podjechalem pod garaz wszystko porozkrecalem ( ogolnie prosta rzecz, trzeba uwazac zeby uszczelka gumowo-metalowa nie zsunela sie ze szpilki prosto do glowicy ;) , mi sie zsunela naszczescie na oslone dolna silnika ale goraco mi sie zrobilo ) Jak juz mialem kolektor na stole to bylem milo zaskoczony, przebieg 164 tys a klapki wygladaly super zlotawy kolor troche sadzy ale ogolnie bardzo mocno sie trzymaly. Jak juz kolektor byl wyjety to stwierdzilem, ze i tak dla swietego spokoju je usune. Zrobilem to kombinerkami poprostu wylamalem razem z kawalkiem sworznia do ktorego sa przykrecone te klapki. Cala reszte poskladalem jak w oryginale, podpialem wszystko tak jak bylo wiec teoretycznie caly czas sobie cos tam steruje tylko ze juz klapki sie nie obracaja. Wszystko poskrecane i dziala super bez kupowania zaslepek i kombinacji z wkrecaniem wkretów na klej. Niestety zapomnialem sprawdzic sobie przy okazji swiec zarowych a dzisiaj zobaczylem ze przy odpalaniu na zimnym idzie niebieski dym :(. Bede mial kolejne podejscie do zdjecia kolektora ale tym razem zakupie juz komplet nowych uszczelek, sterownik swiec i wszystkie nowe swiece. Jak juz bede cos tam wymienial to wszystko , zebym nie musial za miesiac znowu odkrecac kolektora. Pytanie mam co do sterownika, czy trzeba kupowac taki oryginal http://allegro.pl/bmw-m57n-sterownik-swiec-zarowych-nowy-oryginalny-i1273847763.html czy sa moze jakies troche tansze zamienniki ?? np cos takiego http://allegro.pl/sterownik-swiec-zarowych-bmw-e46-e60-e90-i1268446215.html ?? Dzieki za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich "bezklapkowcow" a "klapkowcom" powodzenia.
Opublikowano

Witam

wszystko tak jak bylo wiec teoretycznie caly czas sobie cos tam steruje tylko ze juz klapki sie nie obracaja. Wszystko poskrecane i dziala super bez kupowania zaslepek i kombinacji z wkrecaniem wkretów na klej.

 

Zastanawiam się jak Ty to zrobiłeś ?

Bo jeśli wstawiłeś te kawałki ośki z plastikową końcówką do przestawiania łopatek ,to przed wypchnięciem ich z kolektora trzyma je tylko metalowy pręt.

 

Gdy będziesz ściągał ponownie kolektor lepiej zaślep to tak ja trzeba .

Bo nie wróżę Twojemu rozwiązaniu trwałości, wypcha je z kolektora a poza tym będzie ci się pocił w tamtym miejscu.

 

Zresztą Twoja sprawa.......... moim zdaniem nie jest to dobry pomysł.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tylko wywalenie klapek miało dać całkowity luz psychiczny, półśrodki są przy tych klapkach niewskazane.
Pozdrawiam
Opublikowano
Wyłamał "listki" a ośki zostawił. Na logikę nie ma co sie urwać bo klapki urywają się przez kłopoty z ruchem w kolektorze, a teraz nie ma co obcierać.
Opublikowano
i tak jest najlepiej uwazam wykręcic małym krzyzakiem klapki a oski zostawic jak tak zrobiłem i nie trzeba innych kolektorów najprosciej ,najtaniej, najpewniej.....
Opublikowano
Kolega Jakub chyba nie zrozumiał że usuneli klapki razem z kawałkiem trzpienia a nie tylko same klapki a trzpień zostawili przecież reszta tego trzpienia może być potem wypchnięta pod wpływem ciśnienia panującego w kolektorze, a element sterujący nie utrzyma tego
Opublikowano
OK teraz jak bede zdejmowal do zmiany swiec to zaslepie to. Ma ktos namiar na takie dotoczone zaslepki do mojego silnika ?? czy wkrecac wkręty jak wiekszosc ??
Opublikowano
OK teraz jak bede zdejmowal do zmiany swiec to zaslepie to. Ma ktos namiar na takie dotoczone zaslepki do mojego silnika ?? czy wkrecac wkręty jak wiekszosc ??

 

zerknij na mój ostatni post... kolega krzysiek80r ma zaślepki z pvc - razem z oringami

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Czy kolega krzysiek80r napewno jest z tego forum ? Bo jakoś nie widze na jego na liście a chciałem się skontaktować z nim :)

http://www.bmw-klub.pl/forum/memberlist.php?&first_char=k#memberlist

Pozdrawiam, Mariusz

"Mario"

F11 Sophisto Grau


http://i59.tinypic.com/242j57c.jpg

Opublikowano
zerknij na mój ostatni post... kolega krzysiek80r ma zaślepki z pvc - razem z oringami

 

Zaślepki nie są z pvc tylko polipropylenu, kolejne będą z poliamidu tak jak oryginalne.

Nie wiem jakie są w 330d, ale jak ktoś udostępni oryginalną klapkę zawirowań, to chętnie zrobię gratis.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.