Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Yoshi przecierz sam pisałeś,że to najleprze rozwiązanie. Nie kumam.
Opublikowano
I ciągle podtrzymuje że to najlepsze rozwiązanie niż jakieś tandetne zaślepki :cool2:

 

Zapewniam Cie ze zaslepki sa mniej tandetne niz kolektor i kosztuja polowe z tego :P ... Kazdy chwali swoje :twisted:

Opublikowano
Co niby jest tandetnego w zaślepkach? Jak koś nie chce obcinać osi klapek, wkręcać śrub i jeszcze kleić tego locklite'm to wywala całość i wstawia aluminiowe zaślepki - proste.
Opublikowano

Czy kolektor od e90 318d będzie pasował... wg zdjęć teoretycznie tak, montował to ktoś z e90?

 

e46 m47n

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE0ODVfcA==.png

Intake manifold AGR with flap control - BMW parts catalog

 

e90 318d m47n2 Intake manifold AGR without flap control

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/MTg4MzExX3A=.png

Intake manifold AGR without flap control - BMW parts catalog

 

 

i taka trochę dla mnie nie jasna aukcja http://allegro.pl/kolektor-ssacy-nowy-bmw-e90-318d-e46-318d-e91-i1201913283.html... typ pisze że kolektor jest z silnika m47n2 rok 2008 - a te silniki wsadzali do 2007 czyli modeli przedliftowych.

 

 

pozdr

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
Będzie pasował od E90 318d 122ps do roku 2007,bo od roku 2007 jest całkiem inny silnik
Opublikowano
Ja sie troszke wtrace do tej rozmowy kolektor a zaslepki... mi osobiscie sie wydaje ze zaslepki sa lepsze gdyz nie trzeba wkrecac zadnych SRUBEK i robic klamizerskich kombinacji z gruszka sterujaca klapkami wkrecam ladne zaslepki z oringiem w miejsce gdzie byly przewidziane takie same z oska wyciagam naped klapek i po temacie sterowanie zostaje orginalnie na swoim miejscu i nie martwie sie silikonem i srubka w wezyku ale jak kto woli... zreszta co do gladkosci kolektora to przeciez zaslepki sa na bocznych sciankach i nie zaslaniaja przelotu! Z gory przepraszam za brak polskich znakow ale z telefonu pisze wiekszosc postow :oops:
Opublikowano
Witam, ja wsadziłem do swojego silnika kolektor od E90 (nie wiem dokładnie jaki rocznik). Z zaślepkami też eksperymentowałem bo poszły do kumpla silnika, moim zdaniem oba rozwiązania są dobre. Mniej roboty jest z nowym kolektorem od E90 ponieważ w komplecie jest gruszka do sterowania klapkami (których tak naprawde w tych kolektorach nie ma) i te elektroniczno-pneumatyczne cudeńka (bez których komp wywala błędy), więc wszystko co należy zrobić to wyciągnąć stary kolektor odkręcić od niego EGR, przykręcić do nowego kolektora i całość wmontować na silnik.
Opublikowano
Zapomniałeś kolego, że trzeba przełożyc zaworek do sterowania gruszką , zaślepić i podłączyć bo ci wywali błąd,a co do reszty usunąć,czyli gruszkę i mechaniżm do sterowania klapkami,wiem bo sam to przerabiałem wtawiłem kolektor od 318d bez klapek
Opublikowano
Tak wszystko rozumiem ale po co się bawić w zaślepianie zaworka i usuwanie gruszki, lepiej to zostawić i niech sobie ta gruszka pracuje w powietrzu i steruje pozytywną energią :)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam,

Po lekturze tego postu i jego podobnym wziąłem się wczoraj za wywalenie nieszczęsnych klapek. Po demontażu okazało się, ze klapki generalnie są w super stanie, miały tylko lekki luz osiowy, ale oczywiście poszły precz :D. Klapka najbliżej zaworu AGR była poza tym zasmarowana strasznie tłustą sadzą a reszta tylko odymiona. Tak samo w kolektorze - przy wlocie najbliżej AGR była kilkumilimetrowa warstwa tłustej sadzy ale w ostatnim tylko czarna, sucha sadza i bardzo cienk warstwa. Za to zawór uwalony ma maxa. :(.

Czytałem o oczyszczeniu kolektora i po próbach oczyszczenia mojego stwierdzam, ze ci, którzy pisali o myjce ciśnieniowej to chyba tylko samopoczucie sobie tym zabiegiem poprawili a nie usunęli pozostałości z wnętrza :D. Skrobanie rozumiem ale co potem :?: . Porażka.

Kontynuując, ja wywaliłem klapki, uciąłem ośki, nagwintowałem otwór, wkręciłem śrubki z silikonem wysokotemperaturowym, wyrzuciłem pręt sterujący (odłączyłem od gruszki przegub kulisty), grucha została ... i śpię spokojniej.

Pozdro.

Opublikowano
po dokładnym przeczytaniu tematu oraz tym na forum bmw-sport będę w najbliższym czasie usuwał klapki, zastanawiam się nad tymi klapkami od kolegi krzysiek80r czy ktoś już od niego kupował, montował? w zasadzie myślę że będzie to lepszy zabieg niż śrubki... a rozumiem że jak jeżdżę spokojnie to klapki powinny dłużej wytrzymać a urywają się od mocnego kręcenia? ...
Opublikowano

no chyba nie do końca

zapewne urywaja sie gdy mech. otwierania ich zawiedzie, lub same klapki od nadmiaru syfu zostana zablokowane, a turbinka dmuchnie mocniej :cool2:

Opublikowano
ja mam jedno pytanie, jak wygląda mechanizm klapek w M47T2 i M57T2, tzn. w E90? bo w nich jakoś się nie urywają... a przynajmniej nie słyszałem o takim problemie.
Opublikowano (edytowane)

Przy kupnie uszczelek pod kolektor w Aso Szczecin, rozmawiałem z mechanikiem , potwierdził że to samo dzieje się w E90 Ile w tym prawdy, trzeba by było zapytać użytkowników E90-tek z dużymi przebiegami.

 

Jeżeli chodzi o zaślepki klapek od krzysiek80r - ostatnio przyszły pocztą , wyglądają bardzo solidnie do tego przystępna cena. Także polecam

Edytowane przez mole
http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano
uszczelki polecacie wymienić? ile kosztuje taki zestaw uszczelek? tych co trzeba by wymienić , sorry laik jestem problem dopiero badam od kilku dni wcześniej o tym nie słyszałem, mechanik mi odradza usuwanie klapek ale sam czasami się z nim nie zgadzam więc postanowiłem że wolę spać spokojnie...
Opublikowano

http://bmwfans.info/parts/catalog/E46/Touring/Europe/320d-M47N/LHD/N/2004/october/browse/engine/intake_manifold_agr_with_flap_control/

 

http://www.mototec.pl/etk.php

 

Elementy do wymiany nr 2,3 i 4... jeżeli chcesz demontować i czyścić egr. Należało by je wymienić, ale niektórzy twierdzą że jeżeli wyglądają dobrze i guma nie jest sparciała to po co.

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.