Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Koledzy dzis sie zabralem za te klapki bo dostalem zaslepki z GB powiem ze robota jak na pierwsze podejscie moze zniechecic ale jestem uparty :norty: po 2h wydostalem kolektor potem to juz oczywista oczywistosc zostaje :mrgreen: chyba mialem szczescie bo jedna z 4 klapek sie rusza na tych to niby nitosrubkach :evil: przy okazji odrazu wyczyszcze agr tylko mam takie pytanko:

 

--> jak wyczyscic kolektor w srodku bo nie mam zadnego pomyslu :mad2: jutro sprobuje woda pod cisnieniem zobacze jak pojdzie

 

jak skoncze cala zabawe to wstawie foty dola niezdecydowanych mam jeszcze jeden komplet zaslepek na odsprzedanie bo zamowilem 2 :8)

odrazu zmieniam uszczelki bo 6zl to nie majatek :lol:

jeszcze jedno o jakich elektrozaworkach do czyszczenia byla mowa?? i gdzie one sa bo jak juz tyle rozebralem to za jedna robota bym to pacnol i jeszcze wspomne ze rozebralem odme ten wklad byl czarny jak smola jak wloze nowy to mniejwiecej po jakim czasie znow bedzie tak wygladal?? jesli ten zaworek gumowy w obudowie ladnie trzyma jak sie dmuchnie i zapcha palcem to nie ma sensu wymieniac chyba obudowy tym razem??

jutro skladanie jak wyjedzie z garazu po tej operacji to sie pochwale jak nie to sie powiesze :wink:

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jeden zaworek jest obok zbiornika na płyn do szyb, a drugi po prawej stronie silnika przy bagnecie, widać elegancko przy zdjętym kolektorze. A jeśli miałeś filtr w odmie, to teraz wymień na plastikowy wkład.
Opublikowano
Kolektor daj komuś aby wyczyścili myjką ciśnieniową z dodatkiem jakieś chemii ewentualnie z dodakiem ropy,bo samemu możesz się pobawić jak masz czas,ale się niezle na.......lisz i usmarujesz po łokcie ,mówie ci ,ja też zamierzałem sam wyczyscic,ale jak zobaczyłem jaki mam syf w kolektorze to mi się odechciało,dałem kolesiowi do warsztatu i pięknie wyczyscił za 10zł.
Opublikowano

Powiem tak panowie zlozylem auto odpalilo przejechalem jakies 30km z predkoscia miedzy 160 a 210 i nic sie nie wysypalo wiec jest sukces :mrgreen: tylko: i tu sie pojawia problem...

pierwszy jest banalny zostala mi jedna srubka imbusowa taka jak z tej oslony glownej pod maska ale jej brak nie wplywa na jazde :norty:

 

drugi jest gorszy poniewaz dokrecajac kolektor chyba troche przegielem z mometem i patrzac od zderzaka zerwalem 3 srube przy tych okraglych wyjsciach na kolektorze tzn chyba sruba wyciagnela te nakretke z plastiku :cry2: :mad2: niby nic sie nie dzieje nic nie puszcza wiec nie wiem rozbierac znow i probowac wepchnac i znow skrecic czy nie ruszac i czekac?? i jakie beda objawy jak pojawi sie tam nieszczelnosc??

juz sie cieszylem ze tak super sie sklada a tu ci psikus :mad2:

dzieki zielo za info odnosnie odmy kupilem taki plastik i pasi :D

Opublikowano
po co tak mocno dokręcałeś kolektor,przecież masz gumowe uszczelki ,trzeba było z czuciem dokręcać,po prostu wyciągnołeś wtopioną nakrętkę,ja bym nic nie ruszał,obserwuj
Opublikowano
no i ja jestem po wymontowaniu klapek zrobiłem wczoraj 250km zaraz po wywaleniu klapek i co....? i nic wszytko jak wcześniej spalanie ,troche słaby doł, gaśnie silnik tak samo jak wczesniej może ciut głosniej ale nie zauwazalnie u mnie jest przebieg 218000tys i klapki były zasyfione ale w świetnym stanie w jednej tylko nit na 2 klapce lekko sie ruszał spiłowałem nity wykręciłem małym torxem klapki, ośki zostawiłem całe!! i cały mechanizm robiłem to z mechanikiem zajeło nam to 1.5h roboty i odrazu przeczyściłem egr był zasyfiony taka wielki czop na nim był az sie zdziwiłem po samochód wczesniej nawet dymka nie puścił wiec mam temat obcykany:) naprawde prosto to zrobic jak ktoś nie czuje sie na siłach zapraszam na slask do kolegi co mi to robił!!
Opublikowano
no i ja jestem po wymontowaniu klapek zrobiłem wczoraj 250km zaraz po wywaleniu klapek i co....? i nic

Jak to nic? lepiej czujesz się psychicznie!!!!!

Opublikowano
tu masz racje świety spokój daje... wywalone klapki i pakiet w pzu ;) podzieliłem sie doświadczeniem skromny z osobami co sie boją naprawde te klapki sa praktycznie zbędne..a napewno ekologi nie pogorszą bardziej niż 15 letnie szroty co jezdza po ulicach..
Opublikowano
Ja również u siebie usunąłem klapki i byłem lekko zdziwiony gdy zobaczyłem, że jedna trzyma się już tylko na jednym nicie, a reszta się ruszała na nitach.
Opublikowano
Ja również u siebie usunąłem klapki i byłem lekko zdziwiony gdy zobaczyłem, że jedna trzyma się już tylko na jednym nicie, a reszta się ruszała na nitach.

...Jeden nit poszedł w silnik zatem?

Opublikowano
Jeden mały nicik krzywdy nie zrobi,u mnie brakowało kawałka ośki i klapki, którą wydobyłem,natomiast ośki nie znalazłem i śmigam, nie uśmiechało mi się zdejmować głowicy
Opublikowano
Jesli wg Ciebie jeden "nicik" krzywdy nie robi to polecam zdjecia na necie z wygladem tloka po jednym "niciku.

 

zapodaj link.

Opublikowano

No i teraz pomysl ze to jest wersja light z urwanym "nicikiem" ... a w innym przypadku teoretycznie jeden z zaworów zostaje przycięty na chwilę a później "nicik" trafia na dłuższą chwilę do turbiny i efekt bedzie bardziej widowiskowy hehe

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Opublikowano
Nigdzie nie poszedł ponieważ ośka była złamana właśnie na nicie, obydwa nity były jak wyciągałem.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie, a jakie elementy montażowe kolektora wymienialiście po wywaleniu klapek. Podjechałem do aso żeby kupić uszczelki z nr. 2 , mechanik stwierdził że powinny być także wymienione nr. 4 od agr (jeżeli będę go czyścił), nr. 3 i pierścienie nr. 7. Sugerował brak szczelności w układzie w przypadku braku wymiany tych elementów. A jak jest w praktyce...

 

 

pozdr

 

http://static.bmwfans.info/images/epc/OTE0ODVfcA==.png

Intake manifold AGR with flap control - BMW parts catalog

http://i.imgur.com/TJRt6Lp.jpg?1
Opublikowano

Ja wymieniałem tylko uszczelkę EGR poza tym wszystkie uszczelki zostały stare...wszystko jest ok

 

Ale jeśli będę zrzucał ponownie kolektor wtedy wymienię już uszczelki nr. 2 i 3 (2x4szt.)

Opublikowano

W pierwszej kolejnosci to 3 nadaja sie do wymiany a nie 2 ... Ja egr odkrecalem kilka razy, dokrecam zawsze na dynamometrze i nic tam nie puszcza.

 

Sent from my Milestone using Tapatalk

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.