Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Czytałem, że taki zabieg może także zwiększyć nieznacznie moc - mój mechanik twierdzi, że taki zabieg może odjąć z 10 km ?

 

Temat klapek został przerobiony na wielu światowych forach. Co do mocy i rzekomej utraty jej lub spadku dynamiki auta w przedziale niskich obrotów. Teoria dawno temu powalona.

Moc nieznacznie wzrasta

Zmienia się za to znacząco przebieg momentu obrotowego .

Znacząco na korzyść.

 

Wiem że "tubylcy" bywają również na forum "bmw-sport" nie zamieszczałem tu wszystkiego.........

Polecam jednak zapoznanie się z tym tematem, myślę że warto rozwiewa wątpliwości co do wielu spraw.

 

Polecam : http://www.bmw-sport.pl/viewtopic.php?f=2&t=71964

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Nowego silnika ? Dlaczego ? Skoro można wszystko naprawić i będzie to o wiele mniejszy koszt niż zakup nowego silnika i przekładka.

 

Ja Ci tylko mowie co ja bym robil ... zaraz okaze sie ze cos jeszcze jest pogiete nie tak itepe i naprawa lekko pojdzie w dobre tysiace.

Opublikowano
Nowego silnika ? Dlaczego ? Skoro można wszystko naprawić i będzie to o wiele mniejszy koszt niż zakup nowego silnika i przekładka.

 

Ja Ci tylko mowie co ja bym robil ... zaraz okaze sie ze cos jeszcze jest pogiete nie tak itepe i naprawa lekko pojdzie w dobre tysiace.

 

Jak narazie naprawa zamknie się w 1,5k więc lepsze to niż 7-9k za podmiankę.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ja jeszcze w kwestii klapek, było powiedziane że ich usuniecie wpływa negatywnie tylko na spaliny, przeczytałem chyba wszystko, no i nie znalazłem nic na ten temat...

Jak pogarszające sie spaliny, w niskich zakresach obrotów, wpływają na katalizatory i ich żywotność? Co z samochodami z Euro 4, filtrami cząstek stałych???

 

Czy zabieg usunięcia klapek powinien być połączony z usunięciem kata nr 1/filtra cząstek stałych? Co z sondą lambda??? (przyznaje że nie wiem co jest z czym, czy wszystko występuje naraz)

 

http://www.realoem.com/bmw/partgrp.do?model=AP71&mospid=47665&hg=18&fg=10

Opublikowano

Witam

, przeczytałem chyba wszystko, no i nie znalazłem nic na ten temat...

Jak pogarszające sie spaliny, w niskich zakresach obrotów, wpływają na katalizatory i ich żywotność? Co z samochodami z Euro 4, filtrami cząstek stałych???

 

Jak co i kiedy działa ?

 

Klapki są zamknięte w niskim zakresie obrotów, w tym czasie jest otwarty EGR. Efekt- do kolektora wlatuje mniej powietrza .

Jeden- dolot o połowę mniejszy (klapki zamknięte )

Dwa- otwarty egr (czyli recyrkulacja spalin) to również zmniejsza ilość powietrza wpadającego do cylindrów.

Efektem tego jest spalanie mieszanki paliwowo powietrznej w niższej temperaturze co skutkuje tym że gazy spalinowe są nasycone mniejszą ilością tlenków węgla , azotu itd.

Do tego gazy spalinowe pomniejszone o jakąś tam ilość tlenków przez podany wyżej proces przelatują przez katalizator. On odpowiada za wiązanie chemiczne w spalinach tych "substancji" czy tam ich rozkładanie nie wiem ,więc za katalizatorem w spalinach jest jeszcze mniej substancji toksycznych (tlenków).

 

Cały proces poprawnie działa gdy wszystko jest sprawne ! Katalizator nie służy do wychwytywania cząstek stałych -sadzy ,czyli czarnego dymu. On z tego dymu wyłapuje tlenki a dym przepuszcza dalej.

Efektem ubocznym jest zapychanie się katalizatora cząstkami stałymi co zmniejsza przekrój wylotu spalin i utrudnia ich wydalanie. Katalizator kończy się nie na wskutek zapchania tylko na wskuteg wyczerpania jego możliwości katalizowania (to tak jak z choinka zapachową zamknięta w woreczku nie pachnie (katalizator zawalony sadza nie działa poprawnie) choinka poza woreczkiem pachnie ale jej okres pachnienia jest raczej niezbyt długi , w końcu kiedyś przestaje pachnieć, katalizator pomimo tego że nie będzie zabity cząstkami stałymi może już dawno nie działać poprawnie( jego zdolność do wychwytywania tlenków dobiegła końca).

 

Wszystko zastało przewidziane idealnie do ruchu miejskiego szczególnie w korkach.(SILNIK PRACUJE NA NISKICH OBROTACH )

Gdy przyśpieszamy lub jedziemy już szybciej klapki są otwarte a EGR zamknięty. Wtedy sterownik silnika zgodnie z programem robi wszystko aby zwiększyć wydajność silnika . Więc zwiększa ilość powietrza co przekłada się na wyższą temperaturę spalania a że silnik jest silnikiem cieplnym -dzięki temu wzrasta jego sprawność. A Ty czujesz moc.

 

Gdy wytniesz katalizator w aucie które ma 200 tyś. Nie wpłyniesz specjalnie na pogorszenie jakości spalin bo katalizator pewnie i tak już nie spełnia swojej funkcji tak jak powinien (wypachniła się pewnie :) dawno temu) Jeśli wywalisz klapki pozwolisz na niskich obrotach dostarczyć więcej powietrza wzrośnie temperatura spalin a to się równa wzrostowi procentowemu trujących tlenków w spalinach.

 

Co do filtra cząsteczek stałych ........ ten w większości bmw jest połączony z katalizatorem w jednej "puszce" Pierw jest warstwa katalizująca następnie część DPF wyłapująca cząstki stałe czyli czarny dym= sadzę.

 

Dlatego jadąc za autem z DPF zie zobaczysz czarnego dymu sadza jest wychwytywana i zaczytywana w filtrze. Gdy filtr się wypełni (zapcha) utrudnione wydalanie spalin staje sie niebezpieczne dla silnika dlatego uaktywnia się proces przepalania zgromadzonej sadzy. BMW z DPF jest wyposażone w dodatkowe czujniki zainstalowane przed i za DPF.

Za i przed DPF jest czujnik ciśnienia który podaje parametry do ECU jeśli filtr jest zatkany wzrasta różnica ciśnień przed i za filtrem. Ciśnienie przed filtrem wzrasta ,ponadto jest tam również czujnik temperatury spalin, jak wiemy z wzrostem ciśnienia spalin wzrasta ich temperatura. Gdy wspomniane parametry uzyskają krytyczną zapisana w programie wartość komp wie że DPF jest pełny zapala lampkę i uaktywnia możliwość przepalania sadzy w filtrze. Pisałem kiedyś w jakim poście proces zacznie się gdy jest odpowiednia ilość w pliwa w baku i temperatura spalin przekroczy odpowiednia wartość ale musi wcześniej zapalić się lampka.

 

w BMW NIE WYMIENIA SIĘ FILTRA CZĄSTECZEK STAŁYCH został on obliczony do kończ żywota auta . Gdy układ doładowania jest nie sprawny i brakuje powietrza wtedy spaliny posiadaja więcej cząstek stałych które w krótkim czasie zapychają DPF a proces standardowego przepalania nie wystarczy wtedy można w serwisie dodatkowe przepalanie.

Pisałem gdzieś również o budowie DPF w BMW ............ Skład chemiczny , struktura itd. Słyszy się o regeneracji DPF przez firmy........... Proces polega na wyciągnięciu filtra i jego wymyciu, najczęściej pod ciśnieniem (karcher) + środki wymywające sadzę. Każdy może sobie sam to zrobić.

 

Co do wycinania DPF w BMW jest o tyle dobrze że w procesie przepalania nie wprowadza się dodatkowych "płynów-cieczy" do paliwa . Wycięcie FILTRA DPF nie skutkuje kompletnie niczym. Nawet nie ma potrzeby wprowadzania zmian w programie sterującym. "Uluzniony" wydech nie spowoduje wzrostu ciśnienia spalin ani nie spowoduje wzrostu temperatury spalin. Komp nigdy nie właczy lampki i nie uruchomi przepalania. Uluzniony wydech wpływa BARDZO POZYTYWNIE NA OSIĄGI AUTA, MOC, W SZCZEGÓLNOŚCI NA MOMENT OBROTOWY I ZMNIEJSZA ZNACZĄCO ZUŻYCIE KTÓRE WZRASTA PRZY PRZEPALANIU. Ponadto niska temperatura spalin na turbinie i brak spiętrzania się ich za turbiną wpływa korzystnie na żywotność turbiny.

 

Ekologia i osprzęt wpływający na osiąganie normy emisji spalin to jedno a drugie to koszta jakie ponosimy , dynamika i elastyczność auta, trwałość osprzętu i zużycie paliwa.

 

Jestem za EKOLOGIĄ ale gdy wodzę golfa II , escorta czy TDS-a i wiele innych busów, tirów, autobusów i ludzi palących w swoich piecach co popadnie(zimą) Szkoda mi tych aut mocno ograniczanych filtrami cząstek stałych w imię EKOLOGI.

 

Się kurcze rozpisałem .......... czekam na fale krytyki :cool2:

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Wydaje mi sie że pokapowałem...

Choć nie do końca ten fragment:

... Katalizator nie służy do wychwytywania cząstek stałych -sadzy ,czyli czarnego dymu. On z tego dymu wyłapuje tlenki a dym przepuszcza dalej.

Efektem ubocznym jest zapychanie się katalizatora cząstkami stałymi co zmniejsza przekrój wylotu spalin i utrudnia ich wydalanie. Katalizator kończy się nie na wskutek zapchania tylko na wskuteg wyczerpania jego możliwości katalizowania (to tak jak z choinka zapachową zamknięta w woreczku nie pachnie (katalizator zawalony sadza nie działa poprawnie) choinka poza woreczkiem pachnie ale jej okres pachnienia jest raczej niezbyt długi , w końcu kiedyś przestaje pachnieć, katalizator pomimo tego że nie będzie zabity cząstkami stałymi może już dawno nie działać poprawnie( jego zdolność do wychwytywania tlenków dobiegła końca).

Reasumujac

1)katalizator pochłania tlenki, a przy okazji zapycha sie czastkami stałymi?

2)wycięcie klapek powoduje zwiększenie toksyczności spalin, jednak nie zwiększenie ilości cząstek stałych (sadza)?

3)'zapchany' kat tlenkami (bezużyteczny kat) nie wpływa na zwiększanie ciśnienia za turbiną?

4)zapchany kat cząstkami stałymi wpływa na zwiększenie ciśnienia za turbiną?

5)pozostawienie kata i filtra cząstek stałych po wycięciu klapek nie będzie negatywnie wpływać na turbine i inne elementy?

6)przepalanie sadzy w filtrze cząstek stałych źle wpływa na turbo i inne elementy, z tego względu i dla poprawy parametrów moc i momentu warto z klapkami wyciąć kat i filtr cząstek stałych?

7) CO Z SONDĄ LAMBDA?

8) myśle że krytyki nie będzie :cool2:

 

dzięki za wyjaśnienia

Opublikowano
1)katalizator pochłania tlenki, a przy okazji zapycha sie czastkami stałymi?

2)wycięcie klapek powoduje zwiększenie toksyczności spalin, jednak nie zwiększenie ilości cząstek stałych (sadza)?

3)'zapchany' kat tlenkami (bezużyteczny kat) nie wpływa na zwiększanie ciśnienia za turbiną?

4)zapchany kat cząstkami stałymi wpływa na zwiększenie ciśnienia za turbiną?

5)pozostawienie kata i filtra cząstek stałych po wycięciu klapek nie będzie negatywnie wpływać na turbine i inne elementy?

6)przepalanie sadzy w filtrze cząstek stałych źle wpływa na turbo i inne elementy, z tego względu i dla poprawy parametrów moc i momentu warto z klapkami wyciąć kat i filtr cząstek stałych?

7) CO Z SONDĄ LAMBDA?

 

1 tak

2 tak nawet zmniejszenie (więcej powietrza= mniej dymu)

3 nie do końca! - katalizator nie zapycha się tlenkami on traci z przebiegiem swoje właściwości i ich nie " utylizuje" tlenki są nie widoczne. Katalizator nie spełniający swojego zadania (czytaj zużyty) gdy nie jest zapchany sadzą nie wpływa na wzrost cienienia spalin pomiędzy nim a turbina. Ciśnienie zawsze jest przed nim większe niż za nim nawet gdy jest "świeży" .Robi sie jeszcze większe gdy jest stary i przytkany .Tak się składa że z czasem siłą rzeczy nie dość że traci swoje właściwości to się zapycha sadzą . Bywa że przez uwaloną, puszczającą na stronę gorącą olej turbine zostaje nim zwilżony.

4 tak zwiększa ciśnienie pomiędzy katalizatorem a turbiną - to powoduje wzrost temperatury a ta źle wpływa na nasze dmuchawki , ponadto utrudnia wkręcanie się na obroty. (wzrasta lag)

5 tak

6 przepalanie jest po to aby "przepalić" (pozbyć się zgromadzonej sadzy, która utrudnia wydalanie z układu spalin) Sam proces przepalania odbywa się w podniesionej temperaturze nie wiem jak ten proces wpływa na turbinę i inne elementy. Jest realizowany po to aby "udrożnić" po przytkaniu wydech. Co robi zatkany wydech pisałem, -podnosi ciśnienie w nim i zwiększa temperaturę spalin co za tym idzie turbiny kolektora.

 

dla poprawy parametrów moc i momentu warto z klapkami wyciąć kat i filtr cząstek stałych?

BEZ DWÓCH ZDAŃ

 

7 sonda występuje tylko w modelach z eu4 taki wymóg dla tej normy. Jej pomiar wpływa na ustalenie dawki paliwa i otwieranie zaworu EGR.

 

Z szczegółami dowiesz się więcej jeśli przetłumaczysz sobie ten tekst z WDS BMW. Wiem tyle co przeczytałem z niego polecam.

 

cyt . " Quantity mean value adaptation MMA/Lambda oxygen sensor DDE5

 

For the Quantity Mean Value Adaptation function, a Lambda oxygen sensor is required in all EU4 diesel engines. This sensor is fitted neat the engine in the pre-catalytic converter, immediately after the turbine of the exhaust turbocharger. The oxygen sensor is a wide-band sensor that provides exact lambda values over a wide measuring range. The quantity mean value adaptation is a learning procedure in which the fuel-air ratio (oxygen sensor value) is correctly adjusted by adapting the air mass or exhaust gas recirculation rate. This procedure does not affect the individual injectors.

Operating principle of the MMA

 

The oxygen sensor value measured by the Lambda oxygen sensor and the air mass measured by the HFM are used to determine a mean injection quantity across all cylinders. This value is compared with the injection quantity specified by the DDE control unit. If there is a deviation, the air mass is adapted to the actual amount of fuel by adjusting the exhaust gas recirculation valve in such a way that the correct lambda value is set.

 

The MMA is not a rapid control operation, rather an adaptive learning procedure. That means that the error in injection quantity is learned in an adaptive characteristic map that is stored permanently in the DDE control unit.

Application

 

The Reset MMA service function must be run if any of the following components has been replaced:

 

* Hot-film air-mass sensor (HFM)

* Injector(s)

* Rail pressure sensor

 

Use

 

The Quantity Mean Value Adaptation function is required to achieve the exhaust emission regulation EU4. The MMA is deployed as follows:

 

* E46 M47TU/EU4 right-hand drive vehicle: From 09/03

* E46 M47TU/EU4 left-hand drive vehicle: From 03/04

* E60 M57TU/EU4: From 03/04 "

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Jeszcze raz szacun i dzięki wielkie.

 

Ja niestety mam EU4 no i jak piszesz sonde, a wiec tłumacze tekst...

Jeśli

Jej pomiar wpływa na ustalenie dawki paliwa i otwieranie zaworu EGR.

no to przeróbki o których mówimy będą miał wpływ na prace silnika.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Witam

no to przeróbki o których mówimy będą miał wpływ na prace silnika.

 

Pewnie że będą miały :cool2: tylko na korzyść.

 

Pozdrawiam Krzysiek

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam

 

Więc jeśli pozbędziemy się klapek i zostawimy katalizator to będzie się działo coś niedobrego :?:

 

Nic się nie stanie :duh:

Doskonale znam aplikacje diagnostyczne DIS i Inpę , diesel w BMW jest prosty.

Masz awarię ,kłopoty,szukasz pomocy..forum to dobre miejsce aby znaleźć odpowiedź na swoje pytanie.

Po prostu napisz w czym kłopot, wspólnie znajdziemy rozwiązanie.


http://www.otofotki.pl/img12/obrazki/qo536_ccc.jpg

Opublikowano

Witam,

jak pisałem wcześniej urwała mi się klapeczka. Mechanik naprawił tłok o raz wtrysk, zrobił planowanie głowicy i wyciął resztę klapeczek. Wymienił również płyn chłodniczy. Za całość usługi zapłaciłem 1620 zł. Niestety moje problemy się chyba nie skończyły. Obecnie, po przejechaniu ok. 200 km po złożeniu silnika na zimnym auto kopci na niebiesko, nagrzeje się i już żadnej chmurki za sobą nie widzę. Postawie auto, np 30 min, ruszam znów, na ciepłym już silniku autko zostawi jedna czy dwie chmurki i potem jest ok. Czy to mogą być jakieś pozostałości oleju po rozbiórce silnika, czy jednak coś gorszego ? Z tego wyczytałem na forum, warto zwrócić uwagę na odmę. Aczkolwiek może to kopcenie jest powiązane z kolejnym objawem. Mianowicie, jadę normalnie, wciskam gaz i od 2 tys prawie w ogóle nie przyśpiesza, wrzucę na luz, przejadę kilka metrów, wrzucam znów bieg i wszystko gra - na 200km stało mi się 2 razy.

Opublikowano

Krzysiek czy mógłbyś zerknąć na te tłumaczenie które przesłałem Ci kilka dni temu. Chyba że nie nadaje się do wklejenia na forum?

 

pozdr.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam

nie dawno zakupiłem 320D i jeszcze zanim je zarejestrowałem to byłem u kolegi rozebrać kolektor żeby dla świętego spokoju zobaczyć jak to wygląda i powiem tak że jak dla mnie to wyglądały całkiem stabilnie wszystkie miały bardzo niewielki luz na nitach wydaje mi się że nawet mało wyczuwalny po zdemontowaniu więc podejrzewam że albo auto ma mało przejechane albo nie było katowane bo to jest na prawdę nie zrozumiałe dla mnie że przy normalnej eksploatacji mogły by się urwać chyba że tak jak wcześniej pisałem spory przebieg bądź bardzo katowany silnik

 

Mimo wszystko bądź co bądź klapki usunąłem poprzez przecięcie w miejscu pierwszego nita tak że jakieś 0,5cm ośki zostało w środku ośka ta wsuwa się i wysuwa ale nie ma możliwości wypadnięcia gdyż jest blokowana przez mechanizm sterujący tymi wszystkimi klapkami (na początku chciałem zdemontować same klapki z nitami ale po ścięciu nitów i tak jeszcze mocno się wszystko trzymało więc wywaliłem ośkę do pierwszego nita)

i teraz mam jeszcze pytanie czy to tak może zostać??? czy lepiej śrubki wkręcić?? i czy w kolektorze w miejscu tych klapek panuje podciśnienie czy ciśnienie???

Zawór EGR był czarny ale go nie czyściłem bo już nie miałem czasu ale czy jest sens go czyścić? co to daję? albo na jakiej zasadzie on działa i czym się może objawiać jego złe działanie??

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
no ja bym je kupił ale nie za taka kwote a proponowałbym np 120zł za komplet
  • Członkowie klubu
Opublikowano
śmigajcie z tym na PW...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
kolego yoshimura to nie jest zaslepka EGR-a tylko klapek zawirowań w silniku M47N. Ty w swoim silniku nie posiadasz klapek zawirowań wiec martwic sie nie masz co ze klapka wleci ci do komory spalania.
Opublikowano
Witam, dzisiaj zdjąłem kolektor w celu pozbycia się klapek,ale nie będę kombinował ucinając trzpień i wkręcając śrubkę na klej, tylko będę wymieniał cały kolektor i założę od 318d który już nie ma klapek,ale powracając do tematu zdjąłem kolektor, patrzę i oczom niewierzę brak jednej klapki i kawałek trzpienia,natomiast drugi kawałek trzpienia wypadł mi z kolektora,rok temu zdejmowałem kolektor i był kpl.klapek, teraz mam problem czy zdejmować głowicę w poszukiwaniu zaginionej klapki i nitów czy założyć drugi kolektor i śmigać dalej,dodam że silnik pracował normalnie do końca bez żadnych stuków i metalicznych odgłosów. Może klapka zatrzymała się gdześ w głowicy w okolicach zaworu i się zaklinowała,a nity wbiły się tłok. Co o tym sądzicie? Dajcie jakieś sugestie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.