Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam e46 z 2002 2.0D 150 KM przebieg 215 000 km czy muszę profilaktycznie wymienić kolektor ssący.Podobno są w nim klapki które lubią sie urywać. Czy mieliście już taki problem i czy klapki można zdemontować? :duh:
  • Odpowiedzi 297
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Mam zasadnicze pytanie:

Chcę wymontować klapki z kolektora, a w ich miejsce założyć gotowe zaślepki, jakie są sprzedawane w UK - jaki rozmiar zaślepek będzie pasować do kolektora E46 320d z Maja 2004r. :?:

Pytam bo występują one podobno w dwóch rozmiarach...

 

Chcę kupić od tego gościa na Ebay'u:

http://cgi.ebay.pl/BMW-Swirl-Flap-replacements_W0QQitemZ250594441426QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3a5897b8d2

Opublikowano

Podłączam się do pytania. Gość w aukcji pisze, że nie ma reguły :?:

Może Roger-Nysa się wypowie jako specjalista w tym zakresie :D .

Opublikowano
A może jakieś grupowe zamówienie? Bo też mi po głowie chodziły te gotowe zestawy...
E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
wkrec srubke i po klopocie :D ... a tak serio moze ktos ma znajomego z dostepem do "obrobki skrawaniem" i zrobimy klubowe zamowienie na "polska wersje" ??
Opublikowano
Mam zasadnicze pytanie:

Chcę wymontować klapki z kolektora, a w ich miejsce założyć gotowe zaślepki, jakie są sprzedawane w UK - jaki rozmiar zaślepek będzie pasować do kolektora E46 320d z Maja 2004r. :?:

Pytam bo występują one podobno w dwóch rozmiarach...

 

Chcę kupić od tego gościa na Ebay'u:

http://cgi.ebay.pl/BMW-Swirl-Flap-replacements_W0QQitemZ250594441426QQcmdZViewItemQQptZUK_CarsParts_Vehicles_CarParts_SM?hash=item3a5897b8d2

Witam , wywaliłem ostatnio u sebie te klapki , z tym ,że odcinałem klapki razem z ośkami, a same te "mechanizmy" pozostawiłem na swoich miejscach, podłączone do tej jednej ośki i wszystko gra , a jeśli ktoś chce wiedzieć to rozmiar u mnie był ten mniejszy klapek 22mm auto z 2004 roku. :cool2:

Opublikowano
..........niby w autach z 05 coś tam zostało poprawione,ale chyba na wiosnę pozbędę się samych klapek,chyba nie ma potrzeby zaślepiania tego śrubami skoro mozna zostawic wszystko w oryginale oprócz oczywiscie klapek,co o tym myślicie :?:
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
Tak myślę nad tym i stwierdzam, że chyba tak będzie lepiej. Po wywaleniu mechanizmu będzie błąd w DDE, a usuwając tylko klapki reszta zostaje nienaruszona. I nie trzeba zaślepek wtedy.
Opublikowano

Hmm...no i ja tak myślałem żeby wywalić same klapki z ośkami, resztę mechanizmu pozostawić na miejscu - niech sobie pracuje... :)

Ale czy można zostawić nie zaślepione niczym te małe otwory po ośkach klapek?...nie za bardzo widzi mi się wkręcać tam śruby...

 

Z tego co czytałem błędu żadnego nie będzie, ponieważ ten mechanizm jest sterowany podciśnieniowo i nie ma tam żadnej elektroniki.

 

Miała miejsce modyfikacja tych klapek - bodajże zastosowano grubsze ośki klapek, ale pomimo tego one także się urywały... :|

 

 

Naczytałem się ostatnio o tych klapkach i tak się nakręciłem że boję się teraz odpalać auto... :norty: :norty: :norty:

W końcu to tak, jakby jeździć na sparciałym pasku rozrządu...

 

 

ROGER -NYSA czekamy na pomoc... :mrgreen:

Opublikowano

Ale czy można zostawić nie zaślepione niczym te małe otwory po ośkach klapek?...nie za bardzo widzi mi się wkręcać tam śruby...

 

Nie można. Kolektor dolotowy musi być szczelny. Musisz to czymś zaślepić. A że występuje tam ciśnienie ponad 1 bar to musi to być w miarę wytrzymałe. Śruby z nakrętkami to nie najlepsze rozwiązanie.

Lepiej wkręcić tam odpowiedniej wielkości blachowkręty pokryte silikonem albo jakimś podobnym elastycznym klejem który dodatkowo uszczelni połączenie.

Ja ich jeszcze nie wywalałem bo mam już ten nowy kolektor ze wzmocnionymi klapkami, ale kontroluje dosyć często.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano

Szkoda że takie gotowe płytki zaślepiające nie są dostępne w PL ...

 

Ciekawe - może ktoś z tu obecnych zamontował sobie takowe "gotowce" z UK :?:

 

Mile widziana byłaby opinia. :wink:

Opublikowano
Z tego co czytałem błędu żadnego nie będzie, ponieważ ten mechanizm jest sterowany podciśnieniowo i nie ma tam żadnej elektroniki.

Racja, pomyliłem z błędem 1 A22 występującym w razie uszkodzenia elektrozaworka, a nie samych klapek.

Opublikowano

Demontowałem i czyściłem kolektor i klapki bodajże rok temu. Trzymały się mocno, ale i tak na dniach chcę je usunąć.

 

Czy można dremelem odciąć większą część osi wraz z klapką tak jak na zdjęciu poniżej?

 

http://img143.imageshack.us/img143/3581/klapka2a.jpg

 

Wtedy mechanizm by został, mała część osi rownież, która tym samym zakrywałaby otwór i nie trzebaby kombinować ze śrubkami i innymi wynalazkami...

Dobrze rozumuję, czy jednak jest to niewykonalne, bo np pozostała część ośki będzie niestabilna, będzie "latać" etc?

Chyba raczej poozstała część osi nie miałaby prawa wpaść do kolektora? Na wszelki wypadek dałbym jakiś klej termiczny, żeby mieć 100% pewności. Co myślicie?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Demontowałem i czyściłem kolektor i klapki bodajże rok temu. Trzymały się mocno, ale i tak na dniach chcę je usunąć.

 

Czy można dremelem odciąć większą część osi wraz z klapką tak jak na zdjęciu poniżej?

 

http://img143.imageshack.us/img143/3581/klapka2a.jpg

 

Wtedy mechanizm by został, mała część osi rownież, która tym samym zakrywałaby otwór i nie trzebaby kombinować ze śrubkami i innymi wynalazkami...

Dobrze rozumuję, czy jednak jest to niewykonalne, bo np pozostała część ośki będzie niestabilna, będzie "latać" etc?

Chyba raczej poozstała część osi nie miałaby prawa wpaść do kolektora? Na wszelki wypadek dałbym jakiś klej termiczny, żeby mieć 100% pewności. Co myślicie?

 

Ośka wypadnie na zewnątrz. W kolektorze jest spore ciśnienie na pełnym obciążeniu. Rozwiązaniem jest albo zaślepka albo śrubka w miejsce ośki.

Nie rozumiem dlaczego się boicie tak tych śrubek. Śrubkę wkręca się od zewnątrz także nie ma możliwości aby wpadła do silnika. Poza tym jest uszczelniona silikonem do wysokich temperatur - tym czerwonym i nie ma prawa się nic stać.

Także po co niepotrzebnie wydawać kasę na zaślepki po 40 zł sztuka.

Pozdrawiam,

Mateusz


Najnowsze Mapy do Nawigacji 2014

http://chomikuj.pl/MapyNaviBMW

Opublikowano (edytowane)
Szkoda że takie gotowe płytki zaślepiające nie są dostępne w PL ...

 

Ciekawe - może ktoś z tu obecnych zamontował sobie takowe "gotowce" z UK :?:

 

Mile widziana byłaby opinia. :wink:

 

Ja kupilem je na poczatku Marca od goscia z linka. Bardzo dobra jakosc. Transakcja bez problemow :) klapek nie chcialo mi sie ucinac, poza tym sa w dobrej kondycji :)

Co do rozmiaru zaslepek to do bralem mniejsze i pasowaly. Do 2004 roku wchodzi nowy rozmiar ale nie wiem dokladnie kiedy sie to zmienilo

 

Tutaj macie jeden z wielu poradnikow jak to usunac i gotowe zaslepki "w akcji". Co prawda 6 garnkow ale demontaz podobny. Dla zainteresowanych moge przeslac pm z instrukcja po ang dla silnika 2.0

 

http://www.bmwland.co.uk/talker/viewtopic.php?t=87947

 

Pozdrawiam

Edytowane przez f33m

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.