Skocz do zawartości

[E90] ciężko wchodzą biegi


Berthold24

Rekomendowane odpowiedzi

Wstrzymaj się z szukaniem skrzyni jutro podeśle linka z forum w e46 ten sam problem mieli i jest to jakiś bolec czy coś podobnego.Może się okazać że mamy ten sam patent.

 

I jak tam masz jakieś nowe wieści?? rozwiązanie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 133
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

dzisiaj było zdecydowanie zimniej i co dziwne problem praktycznie niezauważalny (tzn raz był problem z wbiciem 1 ale drugi raz nacisnąłem sprzęgło i bieg wskoczył bez problemów)

byłem też u mechanika powiedział że trzeba zacząć od oleju a potem ... no właśnie co potem ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

To ja opiszę swoją historię z biegami. Kupiłem auto w bawaria motors z przebiegiem około 7 tys km (120d). Szybko pojawił się problem szarpania przy ruszaniu. Ostatecznie aso wymieniło na koszt bmw sprzęgło komplet oraz dwumasę. Chwilowo (na około rok) problem z szarpaniem znikł, ale zimą tego roku w którym doszło do wymieniony w/w części, pojawił się nie występujący wcześniej problem z wrzucaniem 1 biegu. Moim zdaniem przy wymianie doszło do nieodpowiedniego złożenia sprzęgła lub dwumasy.

Ostatecznie już po kilku latach od w/w kłopot ze zmianą biegów jest co raz mniejszy. Zauważyłem że jest łatwiej wrzucać bieg jeśli auta nie zostawiam na noc z włączoną jedynką. Oleju w skrzyni nie wymieniałem ale się nad tym zastanawiałem. Gdyby nie to że problem sam ustępuje pewnie już bym był po wymianie.

 

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Witam Was,

u mnie podobne problemy.

Dzisiaaj zaufany serwis zaproponowal mi wymiane wysprzegnika + wyniana plynu hamulcowego Iten sam zbornik + odpowietrzenie calosci).

Dam znac czy sie udalo rozwiazac problem.

 

Dzieki

 

 

Kolego czy jesteś juz po wymianie?

Doszedłem ze znajomym do wniosku że najprawdopodobniej problem tkwi w wysprzęgniku. Prawdopodobnie nie jest sprawny i właśnie minusowa temp. powoduje że nie do końca wysprzęgla i dlatego bieg nie wchodzi a próbując go wbić auto lekko próbuje jechać do przodu.

Jak możesz to daj znać czy go wymieniłeś i jakie są koszty, bo jeszcze nie sprawdzałem.

 

update:

kolega plboniecse potwierdził na priv że wymiana wysprzęglika dużo pomogła, więc jak problem wróci to się do tego przymierze. Zastanawiam sie czy kupno np zamiennika z ATE koszt chyba ok 260zł Intercars jest dobrym pomysłem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Peszko daj znac czy po wymianie tego wysprzegnika cos pomoglo ,dodam ze garazuje auto i ten problem z wrzuceniem biegu ustal .

No właśnie temp spada i problem powraca, pytałem przed chwilą w serwisie o cenę wysprzęgnika 320zł , natomiast gość powiedział że przyczyną jest wysprzęgnik (siłowniczek) lub pompa sprzęgła koszt 600zł. Czy ktoś się orientuje jaką konkretnie funkcję spełnia pompa sprzęgła? może da się jakoś logicznie wytłumaczyć co z tych dwóch rzeczy może być przyczyną.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Czy ktoś się orientuje jaką konkretnie funkcję spełnia pompa sprzęgła? może da się jakoś logicznie wytłumaczyć co z tych dwóch rzeczy może być przyczyną.

 

Pompa sprzęgła tłoczy płyn do siłownika(wysprzęgnika) który zależnie od konstrukcji sprzęgła pcha lub ciągnie sprężynę talerzową. Przyczyny niesprawności to zazwyczaj zapowietrzenie układu, niesprawność któregoś z tłoczków lub sprężyny powrotnej w tłoczkach, mechaniczne uszkodzenie bądź często brak smarowania w tym układzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam,

 

Wg TIS przyczyną ciężko załączających się biegów może być:

 

1) zwichrowana tarcza sprzęgła - wymienić tarczę sprzęgła

2) nierówności na kole dwumasowym - przetrzeć dwumasę papierem 120-180 i wymienić tarczę sprzęgła

3) uszkodzone łożysko pilotujące - wymienić łożysko pilotujące

4) nieszczelny układ hydrauliczny - znaleźć nieszczelność i wymienić uszkodzone części

5) powyginane listki sprężyny dociskowej - wymienić sprzęgło

6) zakleszczenie łożyska wyciskowego na tulei prowadzącej - oczyścić tuleję prowadzącą (nie nakładać smaru) i zamontować ponownie łożysko wyciskowe

7) referencja do BMW Service Information bulletin 23\~01\~96 (096) - nie mam pojęcia co to jest.

 

Tłumaczenie własne. Sorki za błędy.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Uporal sie ktos z problemem ciezko wchodxacych biegow a zwlaszcza jedynki. Zaczyna sie robic chlodno i problem powroci.czy wymiana wysprzeglnika pomaga w 100%.

 

Ja około dwóch lat temu wymieniałem wysprzęglik w 120d. Przed wymianą występował problem z wrzucaniem 1 i 2. Po wymianie problem całkowicie minął do chwili kiedy sam się zabrałem za wymianę płynu hamulcowego. Od wymiany problem powrócił. Po odpowietrzeniu wysprzęglika problem się znacznie zmniejszył ale nadal występuje.

 

Tyle moich doświadczeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chcąc zakładać nowego tematu, zapytam tutaj.

 

Możecie polecić jakiś serwis na terenie Warszawy i okolic (nie ASO) zajmujący się skrzyniami biegów?

U mnie problem jest taki że mam problem tylko z "2-ką", pozostałe biegi wchodzą płynnie (bez zgrzytów), natomiast "2-ka" czasem wyskakuje sama, czasem muszę ją włączać kilka razy, nawet przytrzymując ją mocniej ręką żeby nie wyskoczyła podczas dodawania gazu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 tygodnie później...

Ja cały czas szukam kogoś sensownego kto będzie mógł się zając moją skrzynią (wymianą synchronizatora 2 biegu), ASO odpowiedziało że nie przewiduje naprawy skrzyni biegów tylko jej wymianę. Koszt wymiany skrzyni biegów to 14.000 zł brutto :)

 

Tak więc pozostało szukać jakiegoś serwisu który to jednak zrobi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

syjam23 może i faktycznie bez sensu, ale z drugiej strony jeżeli koszt naprawy nie będzie duży a efekt będzie taki że skrzynia będzie działała prawidłowo, to dlaczego ma być to bez sensu? Rozumiem, jeśli problem by występował z kilkoma biegami, to wtedy taka wymiana/naprawa by nie miała sensu.

 

Natomiast bez sensu jest także wymienić całą skrzynię biegów na inną używaną, która de facto może być jeszcze gorsza, a na nową 14 tyś. z pewnością nie wydam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja około dwóch lat temu wymieniałem wysprzęglik w 120d. Przed wymianą występował problem z wrzucaniem 1 i 2. Po wymianie problem całkowicie minął do chwili kiedy sam się zabrałem za wymianę płynu hamulcowego. Od wymiany problem powrócił. Po odpowietrzeniu wysprzęglika problem się znacznie zmniejszył ale nadal występuje.

 

Tyle moich doświadczeń.

 

Czaje się właśnie, żeby wymienić samodzielnie płyn hamulcowy w układzie hamulców i sprzęgła ale troche zaniepokoiła mnie informacja od Ciebie, ze jak próbowałeś zrobić to sam to zapowietrzyłeś wystrzęglik. Jakieś szczegóły? Coś musiałeś źle zrobić. Robiłes odpowietrzanie na włączonym zapłonie/silniku?

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.