Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 79
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

OD RAZU ZAZNACZE TEGO JESZCZE NA FORUM NIE BYLO!!!

Witam wszystkich , mam wielka prosbe to kazdego kto moze mi pomoc. Opisze teraz cala sytucaje jaka mnie spotkala!!!

Zakupilem BMW 120d z pakietem sport ale bez tempomatu oraz multifunkcji , i dlatego postanowilem doposazyc moje autko o tempomat i multifunkcje , poczytalem na forum ze to niby prosta sprawa tzn. kiera , manetki , tasma , koduje i dziala i tu sie mylilem!!!!

 

Sprawa jest taka , ze kupilem kiere i manetki z tasma od E90 ale nie wiedzialem tego ,poniewaz kupilem czesci na allegro a koles mowil ze to od E87.

 

Zamontowalem wszystko i multifunkcja zaczela dzialac ale kierunki juz nie i wycieraczki , pojawil sie trojkacik od DTC ( ale o tym to juz czytalem na forum ze to normalne) , pojechalem to mojego mechanika i probowal to zakodowac i nie udalo sie, powiedzial ze to od E90 i nie bedzie dzialac!!!!

 

A ,ze jestem typem ktory bedzie drazyl temat postanowilem ze cos z tym sam zrobie i po 3 dniach udalo mi sie w koncu przelutowac wszysktie oporniki , kondensatory od plytki z E90 do mojej plytki z E87 i multifunkcja juz dziala bez problemu ale kierunki i wyczieraczki nie!!!

 

Bylem znowu u mechanika i powiedzial ze jakis opornik , kondensator robil blad wewnetrzny urzadzenia i dopoki nie bede mial zdjecia plytiki z BMW E87 , ktora ma tempomat i multifukcje to on nie jest w stanie mi powiedziec ktory to opornik , kondensator blokuje mi usuniecie bledu!!

 

Jezeli ktos moze zrobic zjdecie plytki z jednej i drugiej strony to bylbym bardzo wdzieczny a nawet jestem gotowy zaplacic jezeli ktos by mogl rozebrac swojego pajaka i zrobic zdjecie dla mnie,

 

Wiem , ze post jest bardzo dlugi ale chcialem wytlumaczyc wszystko dokladnie , dodam tylko ze jestem w Irlandii i tu ciezko o dobrego speca ktory by sie tym zajal i dlatego prosze o pomoc!!!

Opublikowano

Witam,

 

Czarno to widzę, raczej nikt nie będzie niczego rozbierał żeby ci zrobić fotę :mad2:

A nie lepiej napisać maila do kogoś, kto sprzedaję takie rzeczy na allegro :?: żeby zrobił ci taką fotkę za kasę, wydaję mi się że już prędzej uzyskasz coś takiego....

 

Powodzenia :cool2:

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Podaj numer cześci tej co masz to ci powiem czy podchodzi do E87.

Stawiam, że twój mechanik nie umie tego zakodować.

ja poszukuje jak zaprogramowac tempomat w e87 krok po kroku :cry: :cry:

Opublikowano
Podaj numer cześci tej co masz to ci powiem czy podchodzi do E87.

Stawiam, że twój mechanik nie umie tego zakodować.

ja poszukuje jak zaprogramowac tempomat w e87 krok po kroku :cry: :cry:

Takiej informacji pewnie nie znajdziesz, bo ktoś kto na tym zarabia straciłby źródło dochodu.

Ja musiałem zapłacić za kodowanie.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
...Ja musiałem zapłacić za kodowanie.

 

Ile sobie przeciętnie cenią?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano
Podaj numer cześci tej co masz to ci powiem czy podchodzi do E87.

Stawiam, że twój mechanik nie umie tego zakodować.

ja poszukuje jak zaprogramowac tempomat w e87 krok po kroku :cry: :cry:

 

IMO lepiej skorzystaj w tym przypadku z fachowca, jest to sporo bardziej skomplikowany i zlozony proces niz np. w autach VAG gdzie podlaczasz kabelek, wchodzisz we wlasciwa opcja i ja wlaczasz / wylaczasz - nie wiedzac do konca co sie robi mozna narobic niezlego bigosu :nienie:

Pzdr, MtothaJ
  • 2 miesiące temu...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Zakodowanie to akurat dla mnie mały problem, bardziej się zastanawiam czy jak do swojej e91 kupie tylko manetkę od tempomatu to czy bede mogl normalnie ją załozyć tylko i zakodować czy teżmuszę kupić cały pająk z taśmami itp

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Zakodowanie to akurat dla mnie mały problem, bardziej się zastanawiam czy jak do swojej e91 kupie tylko manetkę od tempomatu to czy bede mogl normalnie ją załozyć tylko i zakodować czy teżmuszę kupić cały pająk z taśmami itp

 

Nie chce wprowadzac w blad natomiast AFAIK dokodowujesz do auta pajak posiadający tempomat a nie sama dzwigienke tempomatu. Zreszta OEM doposazenie o tempomat polega na wymianie calego pajaka (LSZ) a nei jedynie dodaniu dzwigienki.

Przy zakupie pajaka trzeba mocno uwazac - istnieje cala masa roznych wersji np. posiadajaca lub nie wycieraczke tylniej szyby, badz wycieraczki auto.

Pzdr, MtothaJ
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Skoro programowanie tempomatu to nie problem, to może kolego dziqsek napisałbyś jak to zrobić, pewnie wielu osobom by się przydało, po co samemu odkrywać amerykę...
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Jak bedzie ktos mial gotowego pajaka podlaczonego , to z checia na jego aucie zrobie fotostpry z opisem co i jak! Poza tym zaraz reszta koderow sie wscieknie ze pieniazki im zabieram ( a sobie przy okazji tez) :norty:

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Zakodowanie to akurat dla mnie mały problem, bardziej się zastanawiam czy jak do swojej e91 kupie tylko manetkę od tempomatu to czy bede mogl normalnie ją załozyć tylko i zakodować czy teżmuszę kupić cały pająk z taśmami itp

Jeżeli masz pająka o nr. 9 123 041 to dokup tylko manetkę i zakoduj, chodzi o to żeby na płytce był slot do wpięcia taśmy z manetki tempomatu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zakodowanie to akurat dla mnie mały problem, bardziej się zastanawiam czy jak do swojej e91 kupie tylko manetkę od tempomatu to czy bede mogl normalnie ją załozyć tylko i zakodować czy teżmuszę kupić cały pająk z taśmami itp

Jeżeli masz pająka o nr. 9 123 041 to dokup tylko manetkę i zakoduj, chodzi o to żeby na płytce był slot do wpięcia taśmy z manetki tempomatu.

-

 

Dzięki viman! :D

Ale pewnie ten nr. dopiero odczytam po zdemontowaniu kierownicy, tak? :( Czy osłony wystarczy zdjąć?

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

Opublikowano

Wystarczy zdjąć osłony i od spodu na naklejce jest nr.

Z tym że osłony lepiej się ściąga po zdjęciu kiery.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy zdjąć osłony i od spodu na naklejce jest nr.

Z tym że osłony lepiej się ściąga po zdjęciu kiery.

 

 

Dzięki viman! :D

Pofatyguję się jednak z tymi osłonami.

A tak przy okazji... jak je zdjąć? Żadnych śrubek tam nie widzę. :mrgreen:

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
witam,ostatnio dołozyłem tempo,wszystko dobrane odpowiednio po numerach i spasowane,umowiłem sie na kodowanie,oczywiscie wyskoczyły błedy: brak stablizacji toru jazdy,brak kontroli trakcji,oraz brak aktywnych czujników cisnienia w oponach,,na drugi dzień jadac do pracy odepchałem manetke od siebie i ku mojemu zdiwieniu tempo działa bez kodowania,postanowilem sam dzis skasowac błedy poniewaz stwierdzilem ze skasowanie błedów inpa powinno pomóc,niestety błedów nie da sie skasowac, i teraz pytanie ,czy trzeba tempomat kodowac jak działa? i jak pozbyc sie błedów jesli inpa sie nie da? moze trzeba zakodowac jeszcze jakis parametr? nie wiem moze kąt skretu ktory tez sie koduje w manetkach,pomoze ktos?
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Zainstaluj sobie DIS'a i próbuj.

INPA nie skasujesz tego błędu z DSC, bo wsadziłeś LSZ kiedyś już używane, które ma zakodowane parametry z innego auta takie jak VIN itd.

Kalibracja kąta skrętu kierownicy też jest wymagana. Może ktoś kto to robi, coś Ci podpowie. Ja nie mam czasu na takie zabawy :)

  • 2 miesiące temu...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wystarczy zdjąć osłony i od spodu na naklejce jest nr.

Z tym że osłony lepiej się ściąga po zdjęciu kiery.

 

Pozdejmowałem osłony. Pod spodem są dwie naklejki. Jedna od manetki kierunkowskazów i jedna od wycieraczek.

Nawet ich nr. tu nie będę zamieszczał, bo po pierwsze pewnie nie o te nr. chodzi, a po drugie - podane nr. przez kolegę viman, zupełnie się nie zgadzają.

Ale jest i trzecia naklejka. pewnie właśnie o nią chodzi, bo jest naklejona na kołnierzu obudowy, w której mocowane są manetki. Naklejka tak naprawdę nie jest na dole, lecz z boku.

Niestety, numery na niej też nie zgadzają się z podanymi powyżej. :(

Mimo wszystko podam to, co spisałem:

P BMW 6967324-01

3OS LK 04 3081 35

HW 000

SN 0000 505 004 14 89

Konie mechaniczne w skrócie - KM


Myślałeś kiedy by zostać dawcą szpiku kostnego? To nie boli.

http://www.dkms.pl/dawca/rejestracja/index.html


Nie zwracajcie uwagi na mego nicka, najczęściej mąż się wypowiada.

  • Członkowie klubu
Opublikowano (edytowane)
witam,ostatnio dołozyłem tempo,wszystko dobrane odpowiednio po numerach i spasowane,umowiłem sie na kodowanie,oczywiscie wyskoczyły błedy: brak stablizacji toru jazdy,brak kontroli trakcji,oraz brak aktywnych czujników cisnienia w oponach,,na drugi dzień jadac do pracy odepchałem manetke od siebie i ku mojemu zdiwieniu tempo działa bez kodowania,postanowilem sam dzis skasowac błedy poniewaz stwierdzilem ze skasowanie błedów inpa powinno pomóc,niestety błedów nie da sie skasowac, i teraz pytanie ,czy trzeba tempomat kodowac jak działa? i jak pozbyc sie błedów jesli inpa sie nie da? moze trzeba zakodowac jeszcze jakis parametr? nie wiem moze kąt skretu ktory tez sie koduje w manetkach,pomoze ktos?

 

Błąd występuje bo masz używanego pająka z innego auta.

Po pierwsze trzeba dodać do klucza wyposażenia tempomat (NCS), potem zakodować DSC wg. nowego VO(NCS) i na końcu zrobić kalibrację kąta skrętu kierownicy (Tool32 lub DIS lub ISTA). Jeśli został założony pająk o prawidłowym numerze musi działać bez generowania błędów.

 

Z doświadczenia wiem, że opisywany przez Ciebie błąd, którego nie da się wykosaować występuje w 2 przypadkach:

 

 

1. Ktoś kto Ci uruchamiał funkcję tempomatu nie do końca potrafił to zrobić

 

2. Zamontowany masz pająk nie pasujący do Twojego auta

 

Pozdrawiam

Edytowane przez prmax
Opublikowano
Wystarczy zdjąć osłony i od spodu na naklejce jest nr.

Z tym że osłony lepiej się ściąga po zdjęciu kiery.

 

Pozdejmowałem osłony. Pod spodem są dwie naklejki. Jedna od manetki kierunkowskazów i jedna od wycieraczek.

Nawet ich nr. tu nie będę zamieszczał, bo po pierwsze pewnie nie o te nr. chodzi, a po drugie - podane nr. przez kolegę viman, zupełnie się nie zgadzają.

Ale jest i trzecia naklejka. pewnie właśnie o nią chodzi, bo jest naklejona na kołnierzu obudowy, w której mocowane są manetki. Naklejka tak naprawdę nie jest na dole, lecz z boku.

Niestety, numery na niej też nie zgadzają się z podanymi powyżej. :(

Mimo wszystko podam to, co spisałem:

P BMW 6967324-01

3OS LK 04 3081 35

HW 000

SN 0000 505 004 14 89

 

Tu masz zdjęcie z numerem części zaznaczone na czerwono.

http://img22.imageshack.us/img22/1493/imageyfc.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

  • 2 lata później...
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
Witam. Może ktoś się orientuje, czym różni się manetka od wycieraczek, na której na włączniku czasowym jest literka (A) obok obrazka szyby od takiej, na której są 3 poziome kreski nad obrazkiem szyby (---)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.