Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 120
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
I miałeś to w wersji przed FL? to chyba rzeczywiście była taka opcja...

 

W wersjach po fl jako dzienne siwca wewnętrzne ringi dużo mocniejsze od tych przed fl natomiast w wersji na USA przed fl jako dzienne świecą długie światła tylko ze z 50% mocy - i ja bym chciał tak u siebie zaprogramować oświetlenie

 

Próbowałem to zrobić u siebie i w sumie sie udało bo działało ale problem był taki, że te światła świeciły od razu po włączeniu zapłonu, nawet gdy przełącznik był na 0

 

myślę ,że mi by to nie przeszkadzało byle po ustawieniu na auto i ściemnieniu się na dworzu auto samo przechodziło na pełne oświetlenie nocne

Opublikowano

Jak ktoś to już rozkmini na całego w swoim samochodzie niech da znać jak i gdzie :) oraz za ile

 

Bo to całkiem fajna funkcja jest - nie morduje tak strasznie ksenonów - tylko trzeba uważać żeby za wysoka temperatura od żarówy nie podtopiła jakiś kabli czy plastików - bo cholera wie co tam się kryje w tych reflektorach.

Poza tym jak tu któryś kolega wspomniał byle się przełączyły na auto po ściemnieniu na zewnątrz i to byłby w 100% ciekawy i wart rozważenia zabieg

 

Odnośnie zapłonu - jak masz ustawione w i-Drive zapalanie reflektorów automat po odpaleniu auta też zaraz po przekręceniu kluczyka się świecą - zanim odpalisz samochód. U żony w MB jest dość duża zwłoka ustawiona fabrycznie - odpalają się lampy dopiero jakieś 2-3 sekundy po włączeniu silnika. Po przekręceniu klucza nic się nie dzieje.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Wiem , wiem jak było w poliftowych. Ale pytałem czy przedlifty w EU miały taką opcję , czy to tylko samochody z US ? Ja bardzo dużo jeżdżę po prostu na postojowych , szkoda niszczyć światła w słoneczny dzień przez idiotyczne przepisy.
Opublikowano

W NCS expert zmodyfikowałem te dwie pozycje tak jak poniżej ale i tak nic z tego nie rozumiem:)

Po tym światła te wewnętrzne z długich świecą z mocą, którą chyba można ustawić tutaj w procentach.

Jeden problem dlaczego z tego zrezygnowałem to to, że świecą cały czas po włączeniu zapłonu. Jak ktoś wie jak zrobić aby świeciły tylko w pozycji auto byłbym wdzięczny. Po za tym wszystko fajnie działa, jak się zakryje sie czujnik światła od razu włączają sie ksenony. Aha i w menu i-drive musimy mieć włączoną opcje swiatła dzienne.

 

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

;wert_01 = DRL-Dimmung 26%

;wert_02 = DRL-Dimmung 40%

 

 

DRL_V_GEDIMMT

wert_02

;nicht_aktiv

;wert_01 = DRL Blinker vorne

;wert_02 = DRL Fernlicht

;

 

 

Pozdro

Opublikowano

Popkan wygląda to ciekawie (dzisiaj nawet widziałem E60 525i US z taką modyfikacją).

 

Pytania:

Tryb auto - świecą się wewnętrzne światła /zakrywasz czujnik i odpalają się ksenony/ - co ze światłami "długimi" ? Nadal się świecą czy gasną ?

Tryb ręczny - włączam lampki i powinny się zapalić ringi i ksenony - co z długimi palą się czy nie ?

 

Tryb auto - świecą się wewnętrzne światła /zakrywasz czujnik i odpalają się ksenony/ - co ze światłami "długimi" ? Nadal się świecą czy gasną ? co w przypadku jeśli chcę włączyć "ręcznie" długie - gdyż np jest zbyt ciemno ? Zwiększa się ich moc ?

 

Jak w trybie auto - zachowują się ringi ??

 

Oczywiście po przekręceniu kluczyka one świecą się automatycznie od razu

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano

popkan czy możesz uściślić:

1.Co świeciło oprócz tych długich (tył/środek/ringi/brewki...)

2.W jakim roczniku to robiłeś?Rozumiem że przed FL (ja mam 2004 i nie mam/nie znalazłem w I-drive zakładki "światła dzienne")

3.Po załączeniu się xenonu ta H7 gaśnie?

Opublikowano

OK sprawdziłem i jest tak, że po zapaleniu ksenonu ta H7 gaśnie. A jak świeci to świecą tylko te H7 bez brewek chyba i lampy z tyłu. Pomyliło mi sie, opcja Day Light Running Lights ma być wyłączona.

 

@frodo

Moje e60 jest sprzed liftu. Tej opcji też wcześniej nie miałem w menu, sama mi sie pojawiła gdy raz niechcący przekodowałem całe auto ale i tak ma być ona wyłączona, tzn nie ma być haczyka. Być może pojawi sie po zakodowaniu tych świateł.

 

Pozdro

Opublikowano

Witam

 

Fajnie ,że temat ruszył - może coś ustalimy wspólnie

 

W NCS expert zmodyfikowałem te dwie pozycje tak jak poniżej ale i tak nic z tego nie rozumiem:)

-----------------------------------------------------------

DRL_WERT_DIMMUNG

wert_01

;wert_01 = DRL-Dimmung 26%

;wert_02 = DRL-Dimmung 40%

jak rozumiem w powyższej opcji wybieramy jasność świecenia DRL daytime running lamp.

Wybierając wert_01 DRL będą przyciemnione w 26 procentach a wert_02 w 40%

----------------------------------------

DRL_V_GEDIMMT

wert_02

;nicht_aktiv

;wert_01 = DRL Blinker vorne

;wert_02 = DRL Fernlicht

;

 

Tutaj chyba wybieramy co ma się świecić a co ma być wygaszone (GEDIMMT znaczy wygaszone)

wert_01 = DRL Blinker vorne - to przedni kierunkowskaz można go ustawić żeby się non stop tlił i tylko mrugał jaśniej tak jak w wersjach z US

wert_02 = DRL Fernlicht - wydaje mi się że chodzi od brewkę (Fernlicht znaczy belka) którą można aktywować wraz z DRL lub nie

 

Ja mam auto z 2005 roku i mam w i-drive mam opcje świateł do jazdy dziennej jak ją aktywuję to jak ustawię przełącznik w pozycji AUTO to samochód w momencie odpalenia uruchamia standardowe oświetlenie zewnętrzne i podświetlania wewnętrzne jak robi się ciemno nic się nie zmienia. Jak wyłączę w i-drive opcję świateł dziennych to jak ustawie na pozycję auto to w dzień żadne światła się nie świecą a w nocy same się zapalają.

 

Chcę przeprogramować światła aby w dzień świeciły się tylko długie niepełną mocą i wraz z nimi ewentualnie brewka i ringi ale nie koniecznie bo mogą się świecić tylko długie przyciemnione o 40% i będzie git jak oszczędzę ksenon, żarówki tyłu, oświetlenie zegarów itp.

 

Kolega który zapoczątkował ten wątek pisał że w aucie z USA jego kolegi na pozycji auto świecą długie niepełną mocą breki i ringi - więc pewnie tak się da.

 

Co do tego co pisał popkan ,że po uruchomieniu DRL w NCSie długie tlą się już po przekręceniu na zapłon nawet jak włącznik świateł jest w pozycji 0 to dla mnie to nie problem ja i tak zawsze mam włącznik świateł na pozycję Auto żeby nie zapomnieć o światłach.

Jakiś czas temu miałem okazję jeździć VW Jetta z usa i tam tak właśnie było światła DRL zaczynały świecić (nie pełną mocą) już po przekręceniu na zapłon nawet jak był włącznik ustawiony na 0 tylko ,że jak byl na 0 to po zapadnięciu zmroku samochód dalej używał tylko DRL nie świecił tylnych świateł ani nie podświetlał kokpitu a jak był na auto to w dzień używał tylko DRL a po zmroku uruchamiał resztę a wyłączał DRL - i taka opcja by mnie urządzała.

 

EDIT

----------------

Tu jest link do postu z zagranicznego forum na którym użytkownik wyjaśnia jak to działa po w dużym streszczeniu :

"światła DRL świecą nawet włącznik świateł jest w pozycji 0 tylko wtedy po ściemnieniu się nie włączy się ksenon i pozostałe oświetlenie będziemy jechać tylko na przednich długich świecących z niepełną mocą :wink:

po ustawieniu na pozycję Auto światła DRL świecą się jak jest jasno jak jest ciemno aktywuje się ksenon a DRL się wyłączają !! jak się robi widno to Ksenon się wyłącza a włącza się DRL :D

Jak chcemy w dzień poszpanować ringami brewką to włączmy światła postojowe i świeci nam DRL i cała reszta oprócz ksenonów :norty:

Jest też tam pokazane jak wygląda auto z włączonymi tylko światłami DRL

http://forums.5series.net/topic/2726-daytime-running-lights-drl/

Opublikowano
Jakiś czas temu miałem okazję jeździć VW Jetta z usa i tam tak właśnie było światła DRL zaczynały świecić (nie pełną mocą) już po przekręceniu na zapłon nawet jak był włącznik ustawiony na 0 tylko ,że jak byl na 0 to po zapadnięciu zmroku samochód dalej używał tylko DRL nie świecił tylnych świateł ani nie podświetlał kokpitu a jak był na auto to w dzień używał tylko DRL a po zmroku uruchamiał resztę a wyłączał DRL - i taka opcja by mnie urządzała.

 

Takie rozwiązanie też w pełni by mnie satysfakcjonowało - niemniej jednak jedno pytanie mnie nurtuje - jak wygląda sprawa bryzgania długimi (w przypadku gdy ściemnione są DRL), bo jak rozumiem jeśli jest na AUTO to po zmroku załączają się ksenony ringi i brewki a DRL gaśnie i można go normalnie używać jak świateł długich.

 

EDIT:

Mam nadzieję że uda się to komuś rozkminić - a swoją drogą podjadę do firmy (jak go złapię) do właściciela tej E60 525i US u siebie co ją widziałem może on mi podpowie u kogo to robił.

Kiss French. Wear Italian. Drive German.
Opublikowano
Super sprawa!!! :cool2: Pozostaje jeszcze kwestia czy panom w niebieskich mundurkach tez się to spodoba! :wink: Może jak ktoś się podejmie dogłębnego przetarcia szlaków w tej materii to niech zrobi jakąś dokumentację/instrukcję jak i co po kolei aby można było z nią się udać do medyka z NCSem.Co do używania długich to nawet podczas dnia z włączonymi DRL nie powinno być problemu – po prostu żarówka dostaje większy prąd i świeci normalnie.
Opublikowano
bo jak rozumiem jeśli jest na AUTO to po zmroku załączają się ksenony ringi i brewki a DRL gaśnie i można go normalnie używać jak świateł długich.

 

W ciągu dnia też raczej można używać długich w celu mrugnięcia po prostu jak światła się rozjaśniają do 100% tak jak to pisał frodo

 

a swoją drogą podjadę do firmy (jak go złapię) do właściciela tej E60 525i US u siebie co ją widziałem może on mi podpowie u kogo to robił.

 

skoro ma auto z US to pewnie miał już to aktywowane - w USA aktywuje/deaktywuje to ASO na życzenie ale możesz zapytać a jeszcze lepiej podjechać z nim do kogoś z NSCem i zobaczyć jakie opcje ma uruchomione jeśli chodzi o DRL :mrgreen:

 

Pozostaje jeszcze kwestia czy panom w niebieskich mundurkach tez się to spodoba

Myślę ,że tak naprawdę nie będą mieli do czego się doczepić - mówisz że to fabryczne światła do jazdy dziennej i tyle - o to się nie martwię wcale

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Gdzieś na forum E60 było już na ten temat jak to zrobić itd., ale kilka miesięcy temu albo lepiej, trzeba by poszukać.
Opublikowano
Witam, ja ma z US przed liftem i po zapaleniu silnika włanczają się H7 z połową mocy (jeśli kluczyk w satacyjce to nie mam uruchomionych H7 w połowie mocy), bez ringów i brewek (przełącznik na 0) tył jest wyłączony, jak dam przełącznik w lewo to mam ringi brewki i ksenosny tył włączony, jak przełącznik w prawo na max to mam ksenony bez ringów i brewek i tył włączony. Mam jeszcze do kolegów inne pytanie z oświetleniem , czy w BMW z USA są tylne światła przeciwmgielne i jak tak to jak się je uruchamia bo nie mam przycisku , czy może i na EU nie ma tylnych przeciwmgielnych? Jak u kolegów wygląda sprawa?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak nie masz przycisku, to nie masz świateł. Niestety w niektórych stanach w ogóle nie ma tylnych przeciwmgielnych. Jak koniecznie musisz mieć te przeciwmgielne to musisz sobie pociągnąć instalację i dorobić przycisk. Może też tak być, że instalacja cala jest tylko samego przycisku nie ma. Musisz to sprawdzić.
Opublikowano
Dzięki tylko jak to sprawdzić na jakich światłach z tył jest to realizowane czy w lampach jest miejsce na nie i musiałbym mieć rozpisaną wiązkę świateł tylnych. Co do tego czy musze mieć to nie muszę ale zgodnie z homologacją i przepisami w PL jest obowiązek ich posiadania inna rzecz że nikt tego nie przeszczega.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz mieć z czym porównać. Zobaczyć czy we wtyczce podłączonej do lampy w ogóle jest to złącze odpowiadające za żarówkę przeciwmgielnych. Możesz też od drugiej strony zajrzeć, czyli od strony przełącznika w desce. Jeżeli w instalacji jest złącze a w przełączniku nie ma to znaczy, że instalacja jest pełna i wystarczy dokupić cały zespolony przełącznik od wersji EU.
Opublikowano
Dzięki będę szukał tych różnic

Spróbuj zadzwonić do jakiegoś ASO ze względu na różnice cen Us/Eu dość dużo tego przypływa z za oceanu i pewnie nie jeden juz się o to pytał/przerabiał.Żarówki są sterowane napięciowo więc oprócz samego włącznika może też dojść kwestia kodowania.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam załączone DRL - fajnie wygląda/świeci i nie muszę się martwić że zapomnę o włączeniu świateł! :D Po oględzinach różnic intensywności świecenia wybrałem:

";wert_01 = DRL-Dimmung 26%" bo przy tych mocniejszych wydawało mi się że będę raził innych.Dziś już nie starczyło czasu ale jeszcze podjadę na przepięcie funkcji "follow me home" z xenonów na halogeny(bo ponoć można).Dzęki :cool2: :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jestem na świeżo z tematem świateł i instalacji w BMW z USA bo właśnie przystosowywałem E90 na Europę. Nie wiem jak w E60, ale myślę, że jest tak samo, ale w E90 instalacja jest identyczna jak w europejskiej wersji. Nawet jak auto nie ma przeciwmgielnych, to wystarczy wymienić cały ten włącznik świateł oraz lampy z tyłu i wszystko śmiga. Nie trzeba ciągnąć żadnych dodatkowych kabli itd.
Opublikowano
Mam załączone DRL - fajnie wygląda/świeci i nie muszę się martwić że zapomnę o włączeniu świateł! :D Po oględzinach różnic intensywności świecenia wybrałem:

";wert_01 = DRL-Dimmung 26%" bo przy tych mocniejszych wydawało mi się że będę raził innych.Dziś już nie starczyło czasu ale jeszcze podjadę na przepięcie funkcji "follow me home" z xenonów na halogeny(bo ponoć można).Dzęki :cool2: :cool2:

 

U kogo robiłeś ? w jakim mieście & jakie koszta ja jak znajdę trochę wolnego czasu też muszę aktywować DRL i może przeprogramować follow me home na halogeny

Opublikowano
Frodo zapodaj fotki jak to wygląda - bo ja póki co nie mam czasu jechać do magika się tymi sprawami zająć
Kiss French. Wear Italian. Drive German.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.