Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego trandolf mam do Ciebie jeszcze małe pytanko, bo jak odpalem inpa v3 odpali się w vmware obraz xp to odpalony xp zgłasza konflikt adresów IP bodajże karta LAN w Twoim obrazie ma końcówkę 1 ja zmieniałem na 2 i było po problemie, też nie jestem pewien dokładnie IP tych co napisałem ale wiem że wywalało komunikat.
  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Lepiej zmień końcówkę na innym interfejsie (podejrzewam ten z win7) bo, gdy będziesz chciał np użyć SSS-a to on szuka kabelka na 192.168.68.1. A tak na prawdę to możesz zmienić na jakąkolwiek końcówkę, jeśli nie będziesz używać SSS-a, tylko podczas uruchamiania DIS-a musisz od nowa połączyć go z emulatorem głowicy(dodałem filmik w tym wątku jak to się robi).
  • Moderatorzy
Opublikowano
Przy funkcje start/stop włóż kluczyk do auta i wciśnij 1 raz przycisk start/stop. To jest równe pozycji ignition.

Co do e61 z 2007 to sprawdź czy nie masz CAN'a i używasz odpowiedniego fejsa.

 

Kolego e61 mam z 01.2007 czyli wersja przedliftowa. Interfejs mam z canem dokładnie takiego:

http://allegro.pl/interface-bmw-ediabas-inpa-sss-k-d-can-94-2010-i1650831610.html

w DISie gdy wybieram auto ręcznie to mogę diagnozować wszystko, tylko nie wykrywa DIS samoczynnie samochodu.

 

Konkretnie to chodzi mi o kontrolki(dwie czarne kropki) w INPA. Jedna robi się czarna po podpięciu kabla do laptopa, a druga dopiero po włączeniu zapłonu w aucie. O jakie kontrolki chodzi zobaczysz na tym filmie:

 

 

interface wypięty z USB i kropki są białe, o to mi chodzi, że dziwne że nie podpinam go pod samochód a świeci się już (dwie czarne kropki). Mam też interface za 100zł i taka sama sytuacja.

 

Pytałem o fejs bo właśnie chodziło mi o to czy masz z CAN. Co do pozycji ignition to już widziałeś co napisałem.

Po wpięciu fejsa do USB ignition powinno być off i tutaj bez różnicy czy masz DCAN czy zwykły OBD.

Co masz w obd.ini w miejscu hardware=???

Opublikowano

Nie będzie bo odpalasz obraz XP i w tym obrazie są sterowniki, MAC nie ma nic z tym wspólnego poza tym że odpalony jest na nim VMWARE lub podobny program, czy w ogóle miałeś kiedyś odpalone to nawet na jakimś Windowsie? Bo chyba nie bardzo wiesz na czym to polega, to jest jak bym odpalony system w systemie. Po odpaleniu tego obrazu masz praktycznie komputer z systemem XP!

 

zobacz sam

 

MAC OS jest CI potrzebny tylko do odpalenia VMWARE i obrazu i na tym się kończy jego przydatność, po odpaleniu obrazu masz działający XP który wykrywa fejs nośniki USB itd. w przypadku nawet innych sterowników w obrazie możesz sam dodać-zainstalować swoje windowsowskie.

  • Moderatorzy
Opublikowano
C:\EDIABAS\BIN

HARDWARE=OBD

 

Tanie chinskie fejsy maja na stale ustawione battery i ignition nie zależnie od ich fizycznej wartości.

Także pewnie Twój fejs tak będzie miał i tyle.

Opublikowano
C:\EDIABAS\BIN

HARDWARE=OBD

 

Tanie chinskie fejsy maja na stale ustawione battery i ignition nie zależnie od ich fizycznej wartości.

Także pewnie Twój fejs tak będzie miał i tyle.

 

To ja już nie wiem co kupić by było dobre, widziałem głowice na ebay chińskie ale to pewnie taki sam szmelc

Opublikowano
tak mialem. Myslalem jednak, zeby aby fejs byl widoczny dla vmare i komunikowal sie z autem, system na fizycznym komputerze musi rowniez wykryc i zainstalowac sprzet. Skoro nie musi to swietnie. Wszystko pewnie bedzie dzialac. Jak sprawdze empirycznie, dam znac.
Opublikowano

Ściągnałem INPE, zainstalowałem i wszystko wydaje się być ok przy uruchomieniu na sucho.

 

Następnie kupiłem interfejs http://allegro.pl/vag-kkl-obd2-vw-audi-skoda-seat-fv-gw-od-ss-i1621597962.html a do tego przejściówkę http://allegro.pl/adapter-obd-ii-na-zlacze-bmw-w-24-h-f-vat-i1621597949.html

 

No i teraz mam problem.

Podłączyłem interface do samochodu, świeci się ta czerwona lampeczka, podpiąłem USB do kompa i włączyłem INPA.

Główny ekran wygląda tak

http://img804.imageshack.us/img804/30/glownyekran.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Niestety uruchomienie jakiegokolwiek modułu daje taki sam efekt, gdy kabel nie jest podłączony.

http://img580.imageshack.us/img580/1649/bladengine.png

 

Uploaded with ImageShack.us

 

Czy ktoś może mi jakoś pomóc ?

Opublikowano

witam wszystkich

 

chciałbym zasięgnąć rady co do instalacji SSS

 

INPĘ w wersji 5.02 (ta z pakietu 10.0.0.4) mam zainstalowaną bezpośrednio na WIN7.... wiadomo NCS nie chodzi, ale powiedzmy, że nie był mi to tak bardzo potrzebny (choć też myślałem by zainstalować cały pakiet na wirtulanym XP)

 

DIS chodzi mi naturalnie na VmWare

 

teraz przyszła kolej na SSS (przy okazji przeszedłbym na wersję v57 DISa bo aktulanie korzystam z v44)....

 

ściągnąłem sobie progman v32, nie wiedziałem, że też tak jak w przypadku disa potrzebna jest baza

 

teraz pytanie: co zrobić?

 

1.ściągnąć sobie bazę v 3.1

 

2. czy może lepszym pomysłem byłoby ściągnięcie sobie całej gotowej virtualnej maszyny sss z linków trandolfa??

 

czy w opcji nr 1 mogę napotkać na jakieś problemy z instalacją opierając się na instrukcji z bimmerforums??

 

czy opcja nr 2 będzie działać? - chyba nie powinno być różnicy np. że ediabasa, inpę, interface mam skonfigurowanego bezpośrednio na WIN7, oraz że bezpośrednio z z WIN7 odpalę ifhsrv czy diaghead ??

Opublikowano

czy w opcji nr 1 mogę napotkać na jakieś problemy z instalacją opierając się na instrukcji z bimmerforums??

Tak, np podczas próby podmontowania rejestru z SSS-a w WIN7. Ale skoro mi się udało to Tobie też chociaż łatwe to nie było.

oraz że bezpośrednio z z WIN7 odpalę ifhsrv czy diaghead

Na WIN7 nie chce działać diaghead, chyba, że masz jakąś inną wersję. Dlatego u mnie pomysł na te kombinacje z dwoma VM

 

Następnie kupiłem interfejs http://allegro.pl/vag-kkl-obd2-vw-audi- ... 97962.html a do tego przejściówkę http://allegro.pl/adapter-obd-ii-na-zla ... 97949.html

 

Ten fejs jest przystosowany do VAG-ów i jak sam widzisz na screenie z INPA nawet nie wykrywa podłączenia a co dopiero zapłonu.

Opublikowano

Tak, np podczas próby podmontowania rejestru z SSS-a w WIN7. Ale skoro mi się udało to Tobie też chociaż łatwe to nie było.

 

no to będę próbować, właśnie nastawiłem do ściągania bazę 3.1

 

Na WIN7 nie chce działać diaghead, chyba, że masz jakąś inną wersję. Dlatego u mnie pomysł na te kombinacje z dwoma VM

 

mi jak najbardziej działa, wersja 1.2

Opublikowano
Lepiej zmień końcówkę na innym interfejsie (podejrzewam ten z win7) bo, gdy będziesz chciał np użyć SSS-a to on szuka kabelka na 192.168.68.1. A tak na prawdę to możesz zmienić na jakąkolwiek końcówkę, jeśli nie będziesz używać SSS-a, tylko podczas uruchamiania DIS-a musisz od nowa połączyć go z emulatorem głowicy(dodałem filmik w tym wątku jak to się robi).

 

 

Kolego chodzi mi o IP w Twoim XP karty sieciowej, nie ustawień VMWARE IP, zauważyłem, że w obrazie inpa v2 adres IP (karty sieciowej na pasku po prawej koło zegara) jest ustawione automatyczny uzyskiwanie adresu IP a w inpa v3 masz IP karty (karty sieciowej na pasku po prawej koło zegara) i się zastanawiam skąd ta różnica, nie chodzi mi o wirtualną sieć w VMWARE tylko o IP w obrazie karty LAN.

 

Dokładnie o to:

http://w932.wrzuta.pl/obraz/2NfUOQ9lE6q/ip

http://w932.wrzuta.pl/obraz/2NfUOQ9lE6q/ip

 

Czy mam ustawić automat jak w wersji v2? czy jakiś inny adres.

Opublikowano
Skoro masz konflikt IP to zmień IP w VM-wirtualnej maszynie, a nie w VMWARE. Tzn zmień IP normalnie tak jak się to robi w WINXP. Wcześniej pisałem tylko, aby VM z INPA miało ip z końcówką 68.1 to unikniesz w przyszłości problemów z SSS-em.
Opublikowano
Zmienić-tak, ale nie na jakiekolwiek. Nie dawaj też, żeby automatycznie przydzielał bo tak masz ustawione teraz. Na maszynie z WINXP ustaw 192.168.68.1 i skonfiguruj do tego DIS-a.
Opublikowano

 

Następnie kupiłem interfejs http://allegro.pl/vag-kkl-obd2-vw-audi- ... 97962.html a do tego przejściówkę http://allegro.pl/adapter-obd-ii-na-zla ... 97949.html

 

Ten fejs jest przystosowany do VAG-ów i jak sam widzisz na screenie z INPA nawet nie wykrywa podłączenia a co dopiero zapłonu.

 

Tak jest napisane na aukcji, pytając sprzedawce zapewniał, że będzie działał też w E46.

Opublikowano
Może ten fejs jest wyjątkowy i rzeczywiście działa w BMW i VAG, ale spróbuj poszukać od drugiej strony. Wejdź na Allegro poszukaj kabelka do BMW i znajdź informację, że działa także z BMW. Ja przeglądałem aukcje parę miesięcy temu i takiego czegoś nie znalazłem. A skoro sprzedawca twierdzi, że tak jest i powinien działać z BMW to niech Ci podeślę jakiś programik co zadziała z tym kabelkiem i BMW. A Ty, żeby niepotrzebnie nie wszczynać wojny sprawdź w menadżerze urządzeń, czy po podpięciu do USB zostaje poprawnie wykryty, jeśli tak, a INPA dalej nie zapaliła żadnej kontrolki to fejs prawdopodobnie nie współpracuje z BMW.
Opublikowano
Interfejs do samochodów koncernu VAG nie ma wyprowadzonego sygnału zapłonu (IGNITION) na pinie 1 oraz piny 7 i 8 nie są ze sobą zmostkowane.W wyniku tego w INPIE kropka IGNITION będzie biała a poza tym nie będzie komunikacji z modułami używającymi pinu 8.
Opublikowano
Zmienić-tak, ale nie na jakiekolwiek. Nie dawaj też, żeby automatycznie przydzielał bo tak masz ustawione teraz. Na maszynie z WINXP ustaw 192.168.68.1 i skonfiguruj do tego DIS-a.

 

Coś nie możemy się dogadać, to czemu karta sieciowa w XP w wersji inpa v2 u Ciebie jest automatyczne IP a w wersji inpa v3 IP i Maska podsieci wpisana?

Mówię cały czas o XP Twoim, zobacz sam poniżej:

 

INPA V2 http://w984.wrzuta.pl/obraz/1ZCGNSDqeUN/v2

 

INPA V3 http://w984.wrzuta.pl/obraz/4M4QnUOqI9H/v3

 

 

Więc co mam zmienić? i gdzie?

Opublikowano
Może ten fejs jest wyjątkowy i rzeczywiście działa w BMW i VAG, ale spróbuj poszukać od drugiej strony. Wejdź na Allegro poszukaj kabelka do BMW i znajdź informację, że działa także z BMW. Ja przeglądałem aukcje parę miesięcy temu i takiego czegoś nie znalazłem. A skoro sprzedawca twierdzi, że tak jest i powinien działać z BMW to niech Ci podeślę jakiś programik co zadziała z tym kabelkiem i BMW. A Ty, żeby niepotrzebnie nie wszczynać wojny sprawdź w menadżerze urządzeń, czy po podpięciu do USB zostaje poprawnie wykryty, jeśli tak, a INPA dalej nie zapaliła żadnej kontrolki to fejs prawdopodobnie nie współpracuje z BMW.

 

Właśnie zrobiłem to samo o czym Ty pisałeś, brakowało sterownika. Teraz udało się nawiązać połączenie.

 

Interfejs do samochodów koncernu VAG nie ma wyprowadzonego sygnału zapłonu (IGNITION) na pinie 1 oraz piny 7 i 8 nie są ze sobą zmostkowane.W wyniku tego w INPIE kropka IGNITION będzie biała a poza tym nie będzie komunikacji z modułami używającymi pinu 8.

 

A jakie to są moduły ? Może jednak warto zwrócić towar do sprzedającego i znaleźć taki interfejs, który będzie obsługiwał system w pełni.

 

Dzięki serdeczne za pomoc.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.