Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie tak. Najlepiej jest sprawdzić w WINXP w menadżerze urządzeń czy jest poprawnie wykryty interfejs, bo nawet jak emulator i DIS poprawnie się połączą to i tak transmisji nie będzie bo kabelek z INPA nie został połączony. Najlepiej przed uruchomieniem DIS-a sprawdzić czy INPA poprawnie komunikuje się z autem, dopiero później uruchamiamy diagheademulator.exe i IFHSRV32.exe i próbujemy się wtedy połączyć z autem przez DIS-a.
  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
menadżer urządzeń kabel wykrywa na COM1 sterownik podany itd. trandolf a odnośnie INPY już pytałem czy dużo roboty żeby wgrać do INPY nowsze auta? Bo E90 nie ma i kombinuje łącząc się przez E60 błąd który mam widzi więc teoretycznie INPA się łączy....
Opublikowano
A uporałeś się z poprzednim problemem z DIS-em? Co do INPA to jest wersja z modelem E90 i jakoś działa nawet na WIN7, ale nie ma NCS-a. Ale jeśli ktoś NCS-a nie będzie potrzebował to można tą INPA spróbować zainstalować. Podobno trzeba tylko uruchomić instalator z prawami administratora. Jest to plik "INPA_EA-90X.rar" z http://chomikuj.pl/trandolf/INPA Można pobrać też z innego źródła. Wersja ta jest zawsze pod tą samą nazwą w internecie. Co do aktualizacji nigdy się jej nie podejmowałem, dlatego nie wiem jak dokładnie to zrobić, żeby wszystko poprawnie działało i wersja E90 była widoczna.
Opublikowano (edytowane)

Zainstalowałem, wykonałem "na szybko" próby na kilku funkcjach. DZIAŁA :-)... ale..... czy wszystko?

Podczas próby identyfikacji dostaję taki komunikat:

 

The diagnosis connection is not OK!

 

No voltage is applied at terminal 15

or U-batt is less than 9 Volt

 

Automatic vehicle identification is terminated!

 

Kurcze jak tu wrzucić zrzut z ekranu? :-(

 

No właśnie nie działa automatyczna identyfikacja

i obawiam się, że jakieś programowanie nie pójdzie poprawnie,

co Wy na to?

Edytowane przez KaMarek
Opublikowano
menadżer urządzeń kabel wykrywa na COM1 sterownik podany itd. trandolf a odnośnie INPY już pytałem czy dużo roboty żeby wgrać do INPY nowsze auta? Bo E90 nie ma i kombinuje łącząc się przez E60 błąd który mam widzi więc teoretycznie INPA się łączy....

 

Ja zrobiłem to tak:

1. usunąłem z gotowca starą instalację INPA, zwyczajnie kasując wszystkie katalogi.

2. Wyczyściłem kosz, bo w gotowcu mało miejsca na dysku

3. Zainstalowałem pobrany z chomika EDIABAS

4. Zainstalowałem INPA wer. 5.0.0

5. dokonałem zmian wpisów dotyczących TCPIP w EDIABAS.ini tak jak to jest w gotowcu

i działa.

Około pół godziny roboty :-)

Opublikowano
Zainstalowałem, wykonałem "na szybko" próby na kilku funkcjach. DZIAŁA :-)... ale..... czy wszystko?

Podczas próby identyfikacji dostaję taki komunikat:

 

The diagnosis connection is not OK!

 

No voltage is applied at terminal 15

or U-batt is less than 9 Volt

 

Automatic vehicle identification is terminated!

 

Kurcze jak tu wrzucić zrzut z ekranu? :-(

 

No właśnie nie działa automatyczna identyfikacja

i obawiam się, że jakieś programowanie nie pójdzie poprawnie,

co Wy na to?

 

No właśnie te komunikaty co dostajesz teraz to wynik tego, że interfejs nie rozpoznaje włączenia zapłonu. Podczas diagnostyki lub kodowania będzie wyrzucać te błędy. Spróbuj inny interfejs czy też będzie miał problem z wykryciem zapłonu.

Opublikowano
Na 100% to sprawdzisz tylko wtedy gdy ktoś pod poprawnie działającą INPA na innym fejsie podepnie twój kabelek i stwierdzi, że u niego też nie wyświetlają się kontrolki. Poszukaj kogoś w swojej okolicy na forum może znajdzie chwilkę, żeby się spotkać i sprawdzić Twój kabel, jednocześnie ty spróbujesz kabelek tego kogoś. A może w Twoim aucie w gnieździe OBD są inaczej wyprowadzone przewody? Bo Twoje autko jest stosunkowo młode. Może wypowie się ktoś kto ma doświadczenie w takich autach.
Opublikowano

Ten fejs działa doskonale w Audi, ale tu..... :-(

 

Właśnie wróciłem z garażu kodowanie nie powiodło się :-(

Te komunikaty o zapłonie i baterii, tak jak pisałeś, pojawiły się i d....a.

 

Może powinienem spróbować jakiegoś innego programu? Ktoś podpowie?

Opublikowano
A ten kabelek dedykowany jest do Audi czy do BMW? Jak do audi to doskonale będzie działać z każdym VAG-iem, ale nie z BMW. Mimo, że podobne są pod względem budowy, to wyprowadzenia ma całkiem inne. Polecam zakup kabelka ale dla BMW, a wszystkie problemy znikną :)
Opublikowano

@trandolf w opisie od kondzia widzę we właściwościach USB Serial Port (COM1) Lokalizacja: na USB Serial Converter natomiast u mnie pisze:

 

http://img109.imageshack.us/img109/712/12221w.jpg

 

Może mieć to jakieś znaczenie bo już z każdej strony próbuję ugryźć tą INPE żeby DIS w końcu poszedł i siły mi się kończą :mad2:

Wszystkie twoje wskazówki zastosowane a DIS wciąż nie widzi połączenia....

Opublikowano

Popatrz tutaj:

U mnie wykrywa tak samo, tylko, że mój fejs wykrywa też zapłon. Zobacz na filmiku jak wyglądają ustawienia portu com1 i jakie są kontrolki INPA gdy kabel jest odpięty i wtedy gry podpinasz kabel. Gdy masz podpięte pod auto i włączasz zapłon mają być zapalone obie kontrolki. Jak u Ciebie tak nie będzie to DIS nigdy nie zadziała bo wymaga on wykrywania tego. Spróbuj dla 100% pewności podmienić się kabelkiem z kimś z twojej okolicy, albo wyślij kabel do kogoś niech go sprawdzi.

 

EDIT: A tak poza tym stosowałeś to co napisałem w tym poście? http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?p=1113425#p1113425 Jeśli tak to jak wyglądają paski w prawym górnym rogu w DIS?

Opublikowano

a DIS na to: :D

 

http://img849.imageshack.us/img849/9612/unled1men.jpg

 

Pożyczę interfejs od kolegi i sprawdzę co się będzie działo na jego kablu....

Opublikowano
Kolego a kliknij najpierw "quit connection", a później jak na filmie i będą kontrolki w DIS-ie zapalone. Twój WINXP z INPA ma IP 192.168.68.2 a DIS oczekuje 192.168.2.1 (tak skonfigurowane było u mnie), ale serwer DHCP przyznał inne dlatego w pierwszej kolejności zakończ stare połączenie i zacznij nowe jak na filmie.
Opublikowano

Witajcie,

 

Od jakiegoś czasu mam spory problem z łączeniem fejsa (od nerwusa) z moją e39. Posiadam windowsa 7 -32bit. Prubuję się połączyć wg opisu trandolfa, czyli vmware. Właśnie w tym programie pojawia się problem, bo wg opisu Trandolfa który umieścił w pdfie powinno 'wszystko' być :) jest tam napisane:

 

Gotowa wirtualna maszyna – WIN XP + INPA + sterowniki kabla OBDII(usb)+spolszczenie skryptu dla

silnika M47(DDE30), skryptu AIRBAG, skryptu ASCDSC46:

 

jak włączam gotowca od trandolfa to wykrywa mi nowy sprzęt jako usb uart 232r a następnie włącza się kreator znajdowania nowego sprzętu...następnie daję, aby automatycznie załadował sterowniki to wyskakuję informacja, że potrzebny jest niejaki plik ftdbus.sys - zresztą sami zobaczcie:

 

http://imageshack.us/photo/my-images/857/14984867.jpg/

 

ma ktoś pomysł co teraz? pozdrawiam

Opublikowano
Twój kabelek potrzebuje trochę inne sterowniki niż te co są dołączone do wirtualnej maszynki. Podaj ścieżkę do sterowników dla Twojego kabelka i powinno być OK.
Opublikowano

Właśnie, tylko jakie? :)

 

Kiedyś nerwus podał mi linka http://www.ftdichip.com/Drivers/VCP.htm

lecz jest to plik *exe i nie bardzo da się wskazać jego lokalizacje, jedynie ręcznie rozpocząć instalację, tylko, że jak tak zrobię to pokazuje się wiersz poleceń który się zapętla z niekończącą instalacją.

Pewnie chodzi o jakiś inny sterownik, nie wiem...myślę, że jak nerwus znajdzie chwilę to podpowie, ale jakby ktoś z Was miał już taki problem to chętnie poznam rozwiązanie.

Moj fejs to obd USB II + 20 pin.

Opublikowano
A ten kabelek dedykowany jest do Audi czy do BMW? Jak do audi to doskonale będzie działać z każdym VAG-iem, ale nie z BMW. Mimo, że podobne są pod względem budowy, to wyprowadzenia ma całkiem inne. Polecam zakup kabelka ale dla BMW, a wszystkie problemy znikną :)

 

 

Powalczyłem trochę (dwa dni ;-)) ale mam teraz kabelek uniwersalny. :-)

Działa autorozpoznawanie w DIS'e i łączy się z modułami, ale..

no, właśnie ale, wciąż nie dokonałem kalibracji czujnika poł. kierownicy,

bo nie mam pojęcia jak zrobić koding DSC :-(

Opublikowano
Owszem nie ma E90 bo jest to starsza wersja INPA. Z linku w podpisie można ściągnąć wersje obsługującą E90, ale to już do samodzielnej instalacji, a INPA nazywa się "INPA_EA-90X.rar". W wolnej chwili dodam taką wersję na VMWARE jako gotowiec.

 

Kolego Trandolf :-) jak u Ciebie z tym wolnym czasem? ;-)

Opublikowano

Kolego Trandolf :-) jak u Ciebie z tym wolnym czasem? ;-)

Aaa bywało lepiej :D TUTAJ znajdziesz dwa pliki INPA-V3_ gotowiec_ trandolf, a na nich gotowiec z INPA_EA-90X. Jeszcze nie testowałem, ale jakby coś wymagało poprawy to dam znać.

A co do kalibracji czujnika skrętu kierownicy, to jak nie znajdziesz opisu na forum to podejrzewam kolejne dwa dni i to też rozgryziesz :cool2:

Opublikowano (edytowane)

Dzięki :-)

Jutro wypróbuję gotowca, u mnie z tym czasem też różnie ;-)

Próbowałem już zainstalować INPA_EA-90X, ale coś mi tam się nie podobało,... a już wiem..

na niektórych stronach był j. niemiecki, to nie problem, ale widać, że coś tam było jeszcze niedograne,

bak czasu zostawiłem to. Na szczęście jest kolega Trandolf...... :-)

 

Co do kalibracji, to przydałaby się jakaś podpowiedź, bo właśnie...... czasu brak :-(

przecież od tego są takie fora jak to? :-)

W zasadzie kalibrację, to wiem jak zrobić, bo DIS ładnie to opisuje,

ale coding? Jak? Czym?

Edytowane przez KaMarek
Opublikowano
Nie spodziewaj się całkowicie angielskiej wersji tej nowej INPA. Ona ogólnie jest bardziej zgermanizowana niż ta starsza, mimo, że podczas instalacji wybierałem język angielski. Czytałem też na forum, że to jest właśnie między innymi powód dla którego ludzie wybierają starszą wersję. Co do kodowania DSC to nie mam pojęcia, ale zwykle jak masz problem z czujnikiem skrętu kierownicy to wystarczy kalibracja, lub wymiana na nowy, gdy jest uszkodzony. A z jakiego powodu chcesz przekodować moduł DSC?
Opublikowano

Dla mnie, to nie jest problem angielski czy niemiecki, ważne, aby INPA DZIAŁAŁA! :-)

 

Próbuję zrobić samą kalibrację, ale ruchy kierownicy nie są widoczne na wskaźnikach DISA, zero reakcji na ruch kierownicą.

Myślałem, że może ten przetwornik optyczny, co jest pod kierownicą, jest padnięty i trzeba kupić nowy (KOSZT!),

ale...

gdy skasuję błędy DSC'a, to wszystko jest ok, do momentu, gdy nie wykonam ruchu kierownicą,

zatem przetwornik chyba działa?

 

Czytałem opis kalibracji w DIS i jest tam takie zdanie, mówiące, że kalibracji można dokonać tylko po dokonaniu kodowania.

(chętnie wkleiłbym zrzut z ekranu, ale zwykłe ctrl+V nie działa :-( )

Może ta uwaga dotyczy tylko nowych serowników, montowanych w miejsce zepsutych?

 

INPA wywala błędy 5E43 i 94B5

 

Ten problem chyba już nie pasuje do tego tematu? Muszę chyba poszukać innego miejsca ;-)

Opublikowano
Nie jestem pewny, ale skoro DIS nie widzi skrętu kierownicą to chyba ten czujnik jest do wymiany, ale pewny nie jestem. Kodowanie modułu jest wymagane tylko wtedy gdy wymieniasz na nowy bo stary uległ uszkodzeniu, lub wtedy gdy jest dostępna aktualizacja oprogramowania. Daj znać czy ta nowsza wersja gotowca z INPA zadziałała.
Opublikowano

Witam,

INPA działa, ale.... no właśnie zawsze jest jakieś "ale :-(

 

1. Podczas logowania się do modułu DSC wywala komunikat o różnicy w wersjach o treści:

 

SGBD Version 6.00 (in INPA)

SGBD Version 10.20 -------> CIEKAWE, bo poprzednia INPA pokazywała tu 9.00) :shock:

INPA Version 5.00 --------> Też ciekawe, bo miało być 5.02, czy 5.03 ???

 

2. Po kilku odczytach różnych parametrów, wyskoczył błąd:

ApiCheckJobStatus: Error #13

IHF-0003: DATATRANSMISSION TO INTERFACE DISTORBED

API job error or no such result!

 

To może sprawka fejsa?

 

 

Gubię się już w tych wersjach. Chyba Admin od softu powinien, na pierwszej stronie naszego forum, umieścić tabelę z listą najnowszego, działającego, sprawdzonego(!!!) oprogramowania.

Gdyby to, było jeszcze powiązane z działającym linkiem, to byłby już full-wypas :-).

Jako nowicjusz napotkałem w sieci masę staroci. Odsianie tego śmiecia zabiera mnóstwo czasu.

Koniec żali :-)

Kolego Trandolf dobra robota! Dzięki.

KaMarek

 

P.S.

Trzeba jeszcze popracować nad konfiguracją pod DIS'a, bo DiagHead szuka głowicy pod niedokończonym IP 192.168.68.?)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.