Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak, zainstaluj EDIABAS 6.4.7 (tylko inpa i EDIABAS ewentualnie NCS)

zmień nazwy INPA na INPA_old w EC-APPS\ i pozostaw w C:\EC-APPS

tak samo z EDIABAS zmień nazwwę z EDIABAS na EDIABAS_old

i ewentualność NCSEXPER na NCSEXPER_old

wejdź do panelu sterownia odinstaluj Standard tools 2.3.0 to co zmienione pozostanie

restart komputera

Po restarcie Zainstaluj Standard tools 2.12 cały pakiet (INPA , EDIABAS , NCS, WINKFPT/NFS , Tools32

teraz zmień nazwę w EC-APPS / INPY tej nowej która się zainstalowała na INPA_new ,

a po zmianie zmień teraz nazwe starej INPY_old na INPA i już działa (porostu zamień nazwami )

Teraz EDIABAS wytnij z EDIABAS_old / z folderu ECU / wszystkie pliki (ok500-do 800szt) i wklej je do nowego EDIABAS/ECU jak pojawią się takie same to nie zastępuj ich i masz cały pakiet tak samo robi się z NCS

wycina się foldery i pliki z

NCSEXPER_old/ DATEN do tego samego foldery NCSEXPER/DATEN

i NCSEXPER_old/SGDAT/ pliki ipo do NCSEXPER/SGDAT/

potrzebne sa jeszcze profile do PFL ale można je znaleźć w internecie na chomikuj

  • Odpowiedzi 735
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

O widzisz,o takie cos mi chodzilo.Bardzo dziekuje.

Powiem tylko bo moze komus sie przyda, ze Rheingolda 3.41 uruchomilem na wiekowym laptopie z prockiem Pentium 1.7 Ghz i 1 Gb ramu. Chodzi płynnie.

sprzedam iCom Next Ori
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Próbuje uruchomić DIS'a gotowca od trandolfa i mam kilka problemow.

Ogólnie Inpa na win 7 mi działa ale potrzebuje disa do sprawdzenia dpf'a, także kabel jest ok.

 

Uruchomiłem vmware z inpą i wczoraj odczytałem auto, czyli działa.

Problem jest gdy uruchomie diaghead'a, wyskakuje błąd: "no enabled adapter with IP "192.168.68" found.

Wiem, że to się przewija co kawałek, czytałem dużo raczej nic nie pomaga.

Jedyne różnice w instalacji to trandolf uruchamia na vmware12 z racji tego że ona nie chodzi na 32bitach to mam vmware10 czyli ostatnia która na 32bitach lata.

Myślę, że nie powinno to być problemem. Druga sprawa to kabelek w vmware wykrywa mi na comie4, com1-3 zajęte przez coś innego.

 

Do końca nie jestem pewien czy sieć w vmware mam prawidłowo skonfigurowaną. Wczoraj pingowałem adres 192.168.68.30 i bez odpowiedzi.

 

Edit:

Problem rozwiązany poprzez poprawne skonfigurowanie sieci w vmware.

Ten filmik pomógł:

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witajcie

DIS-a mam już skonfigurowanego, łączy się z diag headem (wysyła i odbiera żądania), ifhsrv32.exe oczywiście również włączony. Vmware 5 sieć HostOnly IP 192.168.68.1 - tak samo w DIS'ie, firewall wyłączony, w ediabas.ini ustawione jest RemoteHost = Diaghead Port = 6801

 

Windows 7, 32-bitowy

 

Nie diagnozowałem nim jeszcze samochodu ponieważ mam jeden problem - nie przechodzi Apitestu w ustawieniach DIS'a. Po wejściu w /EDIABAS/bin/apitest wszystko idzie zgodnie, test przechodzi.

Error apitestu jest następujący: net-0009 Timeout

Szukałem już na forach zagranicznych i polskich i konkretnego rozwiązania nie znalazłem.

 

Zmieniałem Translator na softing i fister, ostatecznie zostałem przy Softing bo dowiedziałem się, że Fister jest do interfejsu ADS (20-Pinowa wtyczka)

 

Słyszałem, że trzeba pokombinować w SCO admina z kartą AMD, ale za bardzo nie ogarniam co trzeba z tym fantem zrobić. Wchodząc do SCOadmina wykrywa mi karte AMD i jest przypisany adres 192.168.68.30. Jeśli ktoś ma jakieś sugestie to proszę o odpowiedź. Pozdrawiam

Opublikowano

WItam!

Jestem "nowy" :-)

BMW mam od 10 miesięcy.

Chciałbym troszkę podiagnozować swoją ale mam problem.

Windows 7 - INPA 5.00 zainstalowana poprawnie:

http://i67.tinypic.com/21cyryf.jpg

Kabelek mam tzw.ODB2 z koncówką do kompa na USB.

K+DCAN USB Interface (INPA Compatibile)

Windows widzi chyba prawidłowo kabel:

http://i67.tinypic.com/3ucz5.jpg

Podpinając kabelek do auta i odpaleniu INPY nie pokazuje mi nic.Ani Ignition ani Battery...

Przy próbie połączenia wywala error:

http://i63.tinypic.com/iypetw.png

Czyli coś "przeszkadza" w połączeniu.

 

Ktoś coś wie na ten temat?

Opublikowano
Czy jak instalowalec inpa to jaki port wybrales? sprawdz jaki masz port w ODB.ini? w usawieniach masz com5. Najlepiej ustaw na 1 i w OBD.ini tez na 1
Opublikowano

Podczas instalacji wybrałem COM1.

W pliku odb.ini mam:

 

[OBD]

Port=Com5

Hardware=OBD

RETRY=ON

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xFFFFFFFF

;Tracelevel=0xF0000000

;Tracelevel=0x0000FFFF

; Bit 0 = Funktionsaufruf

; Bit 1 = io Ergebnis

; Bit 2 = nio Ergebnis

; Bit 3 = Detailinfos

; Nibble 0 = readchar_wait

; Nibble 1 = main

; Nibble 2 = cmd

; Nibble 3 = obd

; Nibble 4 = send_and_receive_...

; Nibble 5 = read_telegram_...

; Nibble 6 = send_telegram

; Nibble 7 = SendData

 

Nie wiem jak w kompie zmienić z Com5 na Com1 wtedy z powrotem edycja odb.ini :mrgreen:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja tu w tym filmie zmieniłem na COM9 interfejs w menadżerze urządzeń (nie tylko opóźnienie też na 1 ori po instalacji masz 16 )

lub zmień w obd.ini (EDIABAS/BIN/obd.ini) na com jaki chcesz od COM1 do COM9) nie musisz ponownie instalować

tylko aby się zgadzały w obydwu miejscach (chyba że viaken to tylko COM2)

Opublikowano

Mam poustawiane w kompie COM1 oraz w pliku odb.ini też COM1 ale nadal nie pokazuje czarnego kółeczka battery oraz ingition...

Co mam z tym zrobić?

Jak wejdę gdzieś głębiej w INPIE np. Identyfication to wywala błąd couldn't find inpa configuration file script.eng

WTF? Czyli w ogóle NIE mam połączenia pomiędzy kompem a autem.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej nie ma ,

Zainstaluj tylko same Standard tools 2.12

na port COM taki na jakim masz interfejs w menadżerze urządzeń

(interfejs konfiguracja jak na tym filmie )

uruchom inpa po restarcie komputera,

nie instaluj nic więcej jak podepniesz interfejs to musi pokazywać

Battery, a jak do samochodu i na zapłon to ignition

jak nie będzie nic to interfejs nie wykrywa zapłonu i napięcia (jak usb to z USB nie z akumulatora)

Opublikowano
Witam bardzo prosze o pomoc ,mam windows 8 64bit podczas pracy na ncs nie moge edytowac zadnego z trzech profili ,po wpisaniu standardowego hasła nie dzieje sie nic ,probuje kodowac w ciemno(bez skutku :cry: ) jednak chcialbym sprawdzic poprawnosc ustawien profilu ,jeszcze raz prosze o podpowiedz ,dziekuje
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Panowie zainstalowałem dis v57 i wchodząc w diagnostykę wybieram model, robię quick test i przechodząc dalej do próby wypalania dpf w opcji diesel electronics nie mam funkcji "particular filter"... w inpie mam błąd 452A i nie mogę go usunąć...

 

oszaleje z tym autem...

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam,

stan: win7 32b, zainstalowane din76 + ista + program testo (to "klient" ediabasa" /daje duze mozliwosci czytania live data)

Oczywiscie mam "inpa old" i inpa Fxx jest i widze silniki N57 w Fkowej inpie (w oknie wyboru)

 

na e60 M57 chodzi jak zlotko (reaguje tez kontrolka zaplon)

na E91 LCI N57 245ps nie laczy sie (vehicle ident w ista takze nie dziala) - obie kontrolki w inpie "pod fxx" sie swieca

 

w device manager jest jako usb serial port com9 (opoznienie 1, odbior/trans 4096, liczba b/s 9600, bity 8, brak parzystosci, bit stopu 1, sterowanie przepl brak)

w obd.ini

port=com9

hardware=obd

w ediabas.ini

interface = std:obd

 

jakis pomysl? Kiedys na innym kompie tym kablem polaczylem sie z tym silnikiem (komp zostal zaorany)

carly sie laczy (po interface BT) - ale to kaszana do tego co ja potrzebuje

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

k+dcan inpa compatible , laczylem sie tym kablem juz z n57 akurat w swapowanym bmw 1

 

EDIT

zatrybilo (dla potomnych co i jak ponizej)

wyczytalem o 3 przyczynach (wszystko w kontekscie e90 lci + motory N szukalem) i je zastosowalem (nie wiem, ktora zmiana jest kluczowa)

1) rozpiecie pina 7 i 8 w kablu do inpy (kabel inpa proffesional ma przelacznik na wtyczce a reszta zlutowane)

 

2) we wlasciwosciach karty wifi wylaczylem DHCP (nadawanie automatycznego numeru IP) i wpisalem jakis tam adres i ten adres wpisalem w ediabas.ini (nie pamietam jak ten wpis sie nazywal - cos tam remote chyba)

 

3) podlaczylem kabel do auta i w momencie jak jeszcze kabel sie podswietla (to znika po jakims czasie) podlaczylem do lapka i w dcom tool wybralem predkosc 500

 

chodzi inpa, ista i testo

 

nie sprawdzalem czy na rozpietych pinach chodzi M57

Pozdrawiam,

Przemek

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

Koledzy mam pytanie, posiadam lapka z win7 i instaluję dis zgodnie z instrukcją trandolfa. Pobrałem cały zestaw od trandolfa. VMmare oraz inpa śmigają, natomiast później odpalam IFHSrv32 i następnie DigiHead i tu pojawia się problem wyskakuje komunikat:

Started...

Detected SystemName: BMW-90486F0E388

No enabled adapter with IP "192.168.68." found!

 

Ktoś może mi doradzić co zrobiłem nieprawidłowo?

Opublikowano
Witam wszystkich nie chcę zakladać nowego tematu dlatego wbija tu. Instalowałem inpa już kilka razy ale nie działa z moją e64 niestety. Czy ma ktoś może wersję pod win 7 dla e64 bardzo proszę o pomoc bo mi comfort access i navi new działa . Dzięki wielkie
Opublikowano

A czy ktoś próbował zainstalować Disa jako oddzielny system ?

Bo przyznam ,że u mnie dis na wirtualnej maszynie trochę kula.

Opublikowano
Nie wiem co robie nie tak, zainstalowalem Dis wedlug instrukcji na VMware i podczas wlaczaniu po uruchomieniu systemu wyskakuje komunikat "waiting for x server to shut down" pojawia sie on jak wlacze obraz na Vmware komp sie bootuje i powinno sie pokazac okno dis a pojawia sie to. Co ciekawe raz program sie wlaczyl potem juz ponownie wyskakuje komunikat, ktoś pomoże?

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Opublikowano
Po co instalujesz DISa skoro masz Rheingolda? O wiele lepszy i łatwy w instalacji.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

Witam Kolegów.

Czy może mi ktoś napisać jak w programie SSS Progman zmienić z napięcia 12,4V na 13,6V ? Za pomocą pliku o nazwie "changes v2 by xdrive" jest to plik ISO.

Jak otworzę ten plik w programie DAEMON Tools to jest tam kilka innych plików. I teraz co trzeba z tymi plikami zrobić i w jaki sposób aby SSS bez podłączania ładowarki do samochodu mógł programować sterowniki i nie żądał większego napięcia niż 13,00V?

Nigdzie nie mogę znaleźć do tego instrukcji tak sobie z tym poradzić.

Cała Polska w cieniu Śląska :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.