Skocz do zawartości

530 da 2001 obniżany - opinia o amortyzatorach


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Padł mi amortyzator z przodu.Mam żółte sprężyny ale mechanik mi powiedział że amortyzatory się nie różnią od tych ze zwykłego zawieszenia,różnica jest jedynie w sprężynach.Czy to prawda? Jeśli to prawda co co sądzicie o amortyzatorach tej firmy http://www.allegro.pl/item945455634_amortyzator_gas_srl_bmw_5_e39_e_39_przod_w_wa.html. Są bardzo tanie, a jak wiadomo to pociąga za sobą niezbyt dobrą jakość,choć mogę się mylić.

Pozdro

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano

Mechanika, który Ci wciska kit, że w sprężynach obniżanych/m-technik amortyzatory są identyczne jak seryjne poślij na drzewo. Amortyzatory są inne - są inaczej zestrojone i mają inną charakterystykę pracy. Zresztą wystarczy zobaczyc na głupim Alledrogo - tam wyraźnie zaznaczone jest u większości sprzedawców, że dany amortyzator jest np do aut ZA WYJĄTKIEM zawieszenia m-technik.

Pzdr.

Opublikowano

No z tego co wiem to nie do konca tak. Inne sa mocowania amortyzatorow, a nie tylko charakterystyka. Przykladowo do zawieszenia M-Technik jest bilstein b6 (nie ma b4), ale juz Sachs jest w wersji podstawowej Super Touring do zawieszenie standardowego i M-tehchnik.

 

Jest to wiec bardziej skomplikowane.

 

pozdr

Konrad
Opublikowano
Trochę to dziwne bo mam katalog Bilsteina i do M-Technik są przewidziane B8 nie B6. I takie właśnie kupowałem do swojej bawarki.
Opublikowano
Trochę to dziwne bo mam katalog Bilsteina i do M-Technik są przewidziane B8 nie B6. I takie właśnie kupowałem do swojej bawarki.

A co oznaczają symbole b6 ,b8 jeśli mogę spytać?

 

Mam też drugie pytanie: od roku jestem ojcem małego chłopczyka,jazda takim wozem drabiniastym z amortyzają taką jakby jej nie było,to męczarnia dla dzidziusia.Czy można po prostu wyrzucić stare sprężyny i amortyzatory (żółte) i wstawić z normalnego zawieszenia? Czy to jakaś większa rzeźba? Dodam że z tyłu mam poduszki powietrzne.

Dziękuję za odpowiedzi.

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano
No z tego co wiem to nie do konca tak. Inne sa mocowania amortyzatorow, a nie tylko charakterystyka. Przykladowo do zawieszenia M-Technik jest bilstein b6 (nie ma b4), ale juz Sachs jest w wersji podstawowej Super Touring do zawieszenie standardowego i M-tehchnik.

 

Jest to wiec bardziej skomplikowane.

 

pozdr

To chyba Ci się coś kolego coś lekko pogmatwało. Z tego co ja się dowiadywałem swego czasu (nawet na tutejszym forum) to z produktów Sachsa do M-Technika jest przeznaczony Sachs Advantage. Z Bilsteina zaś - B8 a nie tak jak pisałeś - B6.

O ile się orientuję, to Super Touring to zamiennik dla seryjnego amortyzatora w e39 i do m-technika nie są zalecane. :?

Co do mocowań amortyzatorów to z tego co wiem - są takei same. Chyba, ze chodzi Ci, że inne mocowania amorów są z przodu a inne z tyłu - wtedy masz rację.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Manolito77 ma 101% racji. Wszystko się zgadza.

 

Musisz kupić takie:

http://www.allegro.pl/item937413145_amortyzatory_bmw_5_e39_m_technik_m_technik_m.html

 

 

B8 są lepsze ale zabiją Cię cenowo. Amorki za 115zł to są dobre do Fabii.

 

W mtechniku inne są nie tylko sprężyny i amortyzatory ale nawet stabilizatory. Zmień mechanika....

Opublikowano
No dobra, a jak wygląda sprawa zamiany na zwyczajne zawieszenie? Wszystko do wymiany?? czy tylko sprężyny i armorki?

Tak jak kolega wyżej Ci napisał - oprócz sprężyn i amortyzatorów musiałbyś jeszcze stabilizatory ogarnąć bo w M-techniku są z tego co pamiętam trochę masywniejsze/szersze. Cała reszta jest taka sama.

Pzdr.

Opublikowano
Manolito77 ma 101% racji. Wszystko się zgadza.

 

Musisz kupić takie:

http://www.allegro.pl/item937413145_amortyzatory_bmw_5_e39_m_technik_m_technik_m.html

 

 

B8 są lepsze ale zabiją Cię cenowo. Amorki za 115zł to są dobre do Fabii.

 

W mtechniku inne są nie tylko sprężyny i amortyzatory ale nawet stabilizatory. Zmień mechanika....

 

Wszystko się zgadza w 101%. Najbardziej cena Bilsteina, jest zabijająca. Wymieniałem w grudniu 870PLN/szt. tyle, że wcześniej, bo w październiku kupiłem SACHS, i nawet do grudnia nie wytrzymały. Wysrały cały olej już po kilku tyś. km.

Drążek stabilizatora jest wzmacniany ma przekrój 24mm, zwykły to 22mm.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
W takim razie musiały by być 2 różne modele górnych mocowań (łożyska oporowe), Real-Oem tego nie potwierdza.
Opublikowano
Nr 9 to górny kielich sprężyny. Bez niego ani rusz i w 100% jest taki sam w M-technik jak i w standardzie. Ten dystans, o którym myślisz jest oznaczony numerem 8 i nie wyszczególniony na spisie. Czasami się zdarza, że lubi się "przykleić" do kielicha, ale mechanik chyba powinien być na tyle kumaty i wiedzieć, że powtórnie użyte "stare" części należy dobrze oczyścić, a wtedy ta tulejka by odpadła jeśli ją masz.
Opublikowano

Przepraszam za zamieszanie w temacie.

Dziś wróciłem do domu z pracy,pracuję za granicą.Całą sprawę załatwiała moja żona.

Mechanik nie jest bez winy bo nie wierzę że sama sobie wymyśliła za krótki gwint.

 

Pytanie mam następujące:czy ktoś orientuje się jakie (do jakiego zawieszenia) są różowe sprężyny?

Bo takie mam zamontowane w połączeniu z żółtymi amortyzatorami.

 

A teraz problem:jak już pisałem,zamówiłem zwykłe amortyzatory,kłopot w tym że są one 7cm! krótsze od żółtych,i to nie jest wina amortyzatorów,takie są normalnie.Mechanik mi mówił że przy wymianie sprężyn "trochę" je wydłużył (te żółte),"żeby go podnieść",ale nie powiedział mi ile to jest "trochę".

Czy to możliwe że jest taka różnica w długości??? Wg. mnie te armorki powinny różnić się jedynie charakterystyką(siłą) tłumienia drgań,a nie długością.Spędziłem kilka godzin na szukaniu odpowiedzi w "internacie" i dalej nic nie wiem. Czy ktoś miał do czynienia z taką zagadką???

Mam tylko tydzień do rozwiązania tego problemu bo 11.04 znów jadę do pracy,a póki co auto stoi "na kołkach".

Dziękuję za wszelką pomoc.

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano

W miarę posiadanej wiedzy postaram się koledze pomóc.

1) Kolor sprężyny niema tu nic do rzeczy, to tak zwany kolor firmowy, każdy producent ma swój. Ktoś może się doczepić, że paski na sprężynach są w różnych kolorach i próbować to tłumaczyć, że sportowe są czerwone czy żółte. To też zależne jest od producenta u mnie np są niebieskie.

2) Kolor amortyzatorów to też żadne kryterium.

3) Jak się wydłuża "trochę" amortyzator?

 

Ja koledze proponuję 2 wyjścia:

1 - kupić amortyzatory SACHS Supertouring 556 832 lub Bilstein B4 (VNE-B107) i do tego sprężyny Lesjöfors (40 084 48 - automat) 40 084 47 dla manuala.

Szukanie tańszych zamienników tych elementów, ze względu na poziom wiedzy większości sprzedawców w sklepach z częściami, kończy się właśnie takimi problemami jak te które opisujesz.

2 - Udać się na szybko po poradę do M-Auto na spokojną w Opolu.

Panowie mi ostatnio na nerwach pojechali ale części dobierać jeszcze potrafią. Zrobią to na 99,9% nieodpłatnie.

Opublikowano

No podobno te moje amorki wydłużył rozkręcając je,jakiś rodzaj regulacji. Słyszałem że coś takiego jest ale jeszcze tego nie widziałem.

A jak z długością? Czy możliwe jest żeby była rożnica?

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano

To ci dopiero magik rozkręcił amortyzator. I owszem jest regulacja wysokości, ale w specjalnych śrubowych amorach.

Co do różnicy długości, jeśli w ogóle jest to jedynie może wystąpić różnica długości skoku (pracy). Ale to nie ma wpływu na samo mocowanie amortyzatora.

Ja nie mam pojęcia co ten magiczny spec wyprawia z Twoim autem, ale w naszych modelach montuje się najpierw razem kolumnę amortyzator+sprężyna+górny kielich, a dopiero potem całość wkłada się w zwrotnicę i górne mocowanie. Dlatego też nie jestem w stanie pojąć, co tam może być za krótkie!? Gwint jest jednakowo długi czy to standard czy sport.

Opublikowano

No podobno moje sie rozkrecaja :)

Ostatnie pytanie: czy ktoś wie ile cm dlugości zlozony(ściśnięty) armor przedni? Mechanik dziś mówił że zamówiłem armorki do e46 a sprzedawca twierdzi ze to do e39.Już nie wiem na kogo się wku....ać.

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Opublikowano

Sprawa rozwiązana.

Amortyzatory były krótsze o 7 cm,ale okazało się że mają w środku jeszcze jakąś sprężynę i to ona tak jakby je ściska.Spróbowałem na "sucho" i troszkę się rozciągnął,potem założyłem sprężynę i amortyzator wyciągnął się na pełną długość.Robiłem to sam,bo przez ostatnie 5 lat byłem już u każdego mechanika w okolicy i doszedłem do wniosku że niestety strach im powierzyć coś bardziej skomplikowanego od wymiany żarówki.

Od ostatniego wyjechałem z mokrym amortyzatorem po wymianie sprężyny,a 2 dni wcześniej byłem zrobić przegląd "do rejestracji" i amortyzatory były ok,miały po 70%.

Dzięki wszystkim za pomoc.

Pozdro

http://images.chomikuj.pl/button/Mr.Lova.gif


Na Chomiku mapy 2014,soft spolszczający MK2/3/4 mono-kolor,MK3 z polskimi znakami.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.