Skocz do zawartości

MODYFIKACJE POPRAWIAJĄCE OSIĄGI


123dancio

Rekomendowane odpowiedzi

WITAM

Chciałbym rozpocząć temat przeróbek zarówno elektrycznych jak i mechanicznych zwiększających moc i osiągi silnika dla modelu e46 320d.Temat nie służy chwaleniu się,lecz ma na celu poznanie wszelkich sposobów modyfikacyjnych.

 

Moja przygoda z BMW zaczęła się w 2007r.Kupiłem auto za 55tyś złotych.Jak podają w salonach -silnik powinien mieć moc seryjną 150KM i mom.obrotowy 330Nm.Jednak pierwszy pomiar na chamowni wykazał 145KM i mom.obrotowy 320Nm.i max prędkość 216KM/h.Przeczyściłem wtryski paliwa i cały układ paliwowy co pozwoliło na poprawienie możliwości auta. Kolejny krok to wstawienie w V-tecu w Olsztynie chipa ..osiągi się zwiększyły .Max ustawienie powodowało zbyt mocną emisję spalin jednym słowem zaczął mi kopcić ,w chwili obecnej na optymalne ustawienia:Moc 180KM i mom obrotowy 400NM jednak max prędkość niewiele wzrosła do 220Km/h co nie dawało mi spokoju,dlatego też w późniejszym etapie wymieniłem pompę paliwową ,filtr paliwa ,nie żałowałem na częściach ,wydałem prawie 3000 zł ale było warto.. .W chwili obecnej auto zamyka mi licznik osiąga prędkość 250KM/h na 6 biegu jest pełna płynność przyspieszania. To tyle o mojej czarnej perełce...

a ha cały czas wlewam xeramiks do silnika i wlewam oN z shella

Podzielcie się swoja historią i tym jak poprawiliście to co najlepsze...

 

Przenoszę do nowopowstałego działu Modyfikacje-Moderator

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
  • 5 tygodni później...
  • 4 miesiące temu...

Seryjne 530d e39, na seri wyszło 185hp i 425 nm. Czyszczenie kolektora, EGR, nowe elektrozawory, wężyki podciśnienia, sportowa wkładka filtra powietrza JR i na koniec chip robiony na hamowni, moc 233hp 540nm. Na koniec przeróbka wydechu i na hamownie, 240hp i 561nm :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Seryjne 530d e39, na seri wyszło 185hp i 425 nm. Czyszczenie kolektora, EGR, nowe elektrozawory, wężyki podciśnienia, sportowa wkładka filtra powietrza JR i na koniec chip robiony na hamowni, moc 233hp 540nm. Na koniec przeróbka wydechu i na hamownie, 240hp i 561nm :)

 

Ile kosztowały te przeróbki oraz czy automatyczna skrzynia biegów wytrzyma taki wzrost mocy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Seryjne 530d e39, na seri wyszło 185hp i 425 nm. Czyszczenie kolektora, EGR, nowe elektrozawory, wężyki podciśnienia, sportowa wkładka filtra powietrza JR i na koniec chip robiony na hamowni, moc 233hp 540nm. Na koniec przeróbka wydechu i na hamownie, 240hp i 561nm :)

 

Ile kosztowały te przeróbki oraz czy automatyczna skrzynia biegów wytrzyma taki wzrost mocy?

 

dlaczego automatyczna? :) Automaty przy 450NM już się niestety sypią, mam manuala. Koszty? czego sie nie robi dla przyjemności :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
Witam mam pytanko kupiłem niedawno BMW 525 TDS TURING, 1995r., 2498cm3, 146 KM e39. wszystko pięknie działa do puki nie dolałem wody do zbiorniczka poziomującego i troche przelałem zaczeła wyciekać woda przez dzióre w drugim korku pojemnika. zadzwoniłem do sprzedającego ktory wyjaśnił ze ta dziura służy do odpowietrzania zeby sie nie grzała czy ma to jakis sens? czy moze to uszczelka pod głowicą?? spodkaliscie sie z podobnym rozwiązaniem?? na dodatek szaleje mi termostat a silnik jest zimny ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.