Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam wszystkich pomocnych ludzi. Nie wiem czy w dobrym dziale umieszczam ten temat, ale chciałbym uzyskać cenne wskazówki przede wszystkim o tej jednostce napędowej, czy warto, jak sprawa ze spalaniem, ogólnie na co zwrócić uwagę przed zakupem. Proszę o pomoc to moje pierwsze BMW:)
Opublikowano

136 KM mówi samo za siebie, dobre na taksówkę,

mało pali wolno jedzie

zależy kto co lubi,

silnik jak każdy inny, tyle ze to diesel na pompie VP, niby wadliwej, ale tańszej w naprawie niż komplet CR z pompą wysokiego ciśnienia, więc na dwoje babka wróżyła,

silnik taki sobie do chiptuningu, 160 KM max, trochę NM,

pewnie w manualu będzie bo 2.0d e39 to ja w automacie nie spotkałem,

 

ten silnik miałem ale w e46, szału nie było, ale ekonomiczny.

Opublikowano

Krótko: demon prędkości/dynamiki to on nie będzie. Biorąc pod uwagę stosunek mocy do masy auta to spalanie w mieście też nie będzie powalająco małe (co przychodzi na myśl przy tak niedużej pojemności w dieslu). Lepiej ze spalaniem będzie na pewno na trasie. Sądzę, że korzystniejszy stosunek spalania względem pojemności-mocy-osiągów jest w 525D lub nawet 530D - a tu już mocy jest pod dostatkiem (zwłaszcza w 530D). Nie jest to CR tylko starsza pompa więc ma to swoje plusy i minusy. Na pewno kultura pracy trochę gorsza niż w CR.

Jednak jeśli nie jesteś maniakiem szybkości i przyspieszeń to ten silnik powinien Ci styknąc. Co do awaryjności to poszukaj na forum lub zapytaj kogoś, kto użytkuje ten silnik.

Pzdr.

Opublikowano

silnik wystarcza do normalnej jazdy bez szaleństw zarówno w niewielkim mieście jak i na trasie

trzeba się jednak "nawajchować" dźwignią lewarka w manualu

 

spalanie - zima na bardzo krótkich odcinkach plus webasto 2x po 30min codziennie i wychodzi ok 9 litrów, w lecie poniżej 8, na trasie normalna jazda (120km/h plus wyprzedzanie) 6,5 litra, jazda "na emeryta" poniżej 5 litrów

 

 

co do stanu technicznego

"gołym okiem" to możesz sprawdzić wycieki z okolic wtryskiwaczy, turbiny itp

dużo więcej powie ci dobra diagnostyka - u mnie np był padnięty wtryskiwacz sterujący i nie było objawów zauważalnych podczas jazdy (koszt ok 700pln)

 

sprawdź wentylator chłodnicy klimatyzacji bo często padają (koszt ok 1000pln)

http://img23.imageshack.us/img23/2096/7copytif.jpg
Opublikowano

Ja przed zakupem mojego 530d, robiłem kilka jazd próbnych 520d i 525d, stwierdziłem że są strasznie mułowate, a ich spalanie nie jest duzo mniejsze niż 530d.

Warto kupić 530d chocby dla samej kultury pracy, a spalanie jest może o jakieś 2 litry większe od 520d

Mi 3.0d w manualu pali na trasie 7,0-7,5 przypredkosciach rzedu 140-170km/h, po miescie jakieś 10 litrów, ale ja lubie sobie depnąć.Mój sasiad po mieście ma spalanie 8 litrów, ale jeżdzi jak emeryt.

Osobiście nie widziałem sensu kupowania słabszego auta.Założe sie gdybyś przejechał sie 530d zapomniałbyś o 520d :twisted:

Opublikowano
witam jedyny plus to niskie spalanie miałem takie cudo i zdecydowanie nie polecam ze wzgledu na pompe wtyskowa która jest strasznie wadliwa i napewno nie tania w naprawie (3000 pln) rok gwarancji tylko!! moja padła chwile po gwarancji potem wymiana turbiny i silnika wiem ze każda taka nie jest ale ja miałem jej dosyc podobno za duży cieżar do małego motoru teraz mam 330d i powiem zdecydowanie lepiej dolac 2 litry ropy na stacji na 100km i miec frajde z jazdy inna kultura pracy silnika pozdrawiam
Opublikowano

za 2.0d przemawia niska akcyza,

ale ja i tak wolałbym dopłacić i brać 3.0d w manualu, wtedy spalanie będzie niskie.

miałem e39 530d w manualu 184 KM, spalanko rewelacja, przyśpieszenie i zabawa przednia,

choć teraz to tylko automat.

 

Roy2 - kolego zależy jak trafisz, ja miałem dużo więcej kasy do włożenia przy 3.0d niż 2.0d,

nie ma co porównywać, ważne zeby auto nie miało przelotu taksówkowego, było wcześnej serwisowane i w miare sensownie używane. Pechowcowi to się i kula ołowiana zepsuje.

Opublikowano

witam posiadam e39 2.0d od roku Co do jednostki fakt oszałamiającego przyspieszenia to nie ma , jeśli chodzi o to że niby silnik przeciążony jest masa auta nie zgodził bym się bo 5 nie wiele więcej waży od 3 Spalanie około 8 l i nie koniecznie jazdą na emeryta Z drugiej strony faktycznie nie wiele więcej spali od 3.0

Na twoim miejscu zastanowiłbym się czy autem będziesz więcej jeździł po mieście (według mnie jak np. warszawę wystarcza 2.0 i nie gorzej stoi się w korku niż z 3.0 ) czy w trasy poza miastem w tedy np. przy wyprzedzaniu brakuje troszkę moc. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.