Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Na wstępie przepraszam, jeżeli taki temat już był a ja go nie znalazłem ale mimo starań nie znalazłem.

 

Mam problem z silnikiem (523i M52). Po uruchomieniu silnik telepie się na 200 obrotach i nie chce wejść wyżej. Dopiero przegazowanie silnika powoduje "w miarę" równą pracę. Jeżeli zdławimy silnik do 200 obrotów to sam już z nich nie powróci, konieczna ponowna przegazówka.

Po podpięciu do komputera okazało się, że po uruchomieniu silnika pracują tylko trzy cylindry/wtryskiwacze (1,3,5 albo 2,4,6, nie pamietam która grupa). Po przegazowaniu zaczyna pracować reszta.

 

O co chodzi?

 

Dziękuję za wszelkie sugestie.

 

P.S. mam instalację gazową KME jeśli to ma jakiś związek.

 

Jeszcze jako ciekawostkę opowiem zdarzenie - wykręciłem świece w celu obejrzenia. Po wkręceniu ich na swoje miejsce silnik uruchomił się na pół sekundy i zgasł. Następnie jak próbowałem odpalić go ponownie, rozrusznik kręcił tak jakby silnik nie miał kompresji lub nie jakby nie było świec - tylko gwizd. O dziwo po minucie gwizdania silnik zagadał i wszystko wróciło do normy...........

Hazell
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wklej wydruk bledow z komputera :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Niestety nie mam takiego wydruku, skan był robiony u mechanika. Mechanik sugeruje, że to sterownik KME bruździ mimo iż instalacja jest wyłączona ale ja nie do końca się z tym zgadzam. Poza tym komputer nie wykazuje błędów...

W tym momencie wymieniana jest membranka przy przepustnicy plus czyszczona przepustnica i silniczek krokowy. Jutro zobaczymy jaki to da efekt.

Niezależnie od tego działające tylko trzy cylindry po uruchomieniu silnika to dziwny temat.

A może to tak jest i tak ma być, że uruchamiają się tylko trzy wtryskiwacze a po podbiciu obrotów przez krokowca dołączają się kolejne przy czym, że u mnie krokowiec nie podbija?

Dodam, że silnik potrafi zgasnąć jak się kręci kierownicą...

Hazell
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powinny pracować ZAWSZE wszystkie wtryskiwacze. < oczyiście w odpowiedniej kolejności >

jeżeli faktycznie nie działają trzy nwtryskiwacze to ja obstawiam winę instalacji gazowej.

Ale bez dokładnego zbadania nie da się tego ustalić. Odłącz wogóle instalacje gazową od wiązki wetryskiwaczy benzyny i połącz zasilanie benzynowych wtryskiwaczy tak jak było fabrycznie.

 

Dodatkowo sprawdź czy faktycznie nie działają te wtryskiwacze. Może łapie lewe powietrze i nie pali na trzech cylindrach?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Komputer pokazuje explicite 3 wtryskiwacze więc na pewno nie działają.

Jak nic się nie poprawi to faktycznie odłączę wiązkę i podłączę jak w oryginale.

Jedno pytanie - skoro to instaolacja LPG to dlaczego po podbiciu obrotów reszta ożywa?

Pozdrawiam

Marcin

Hazell
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Komputer komputerem ale dla sprawdzenia TRZEBA zobaczyć czy faktycznie nie działają te wtryskiwacze.

Komputer może wyłapywać błąd wtryskiwaczy bo może gazownik coś sknocił < jakieś zwarcie na masę lub coś w tym stylu >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Dwa lata było ok...

Ale Ok. Jak jutro sprawa sie nie wyjaśni to spinam wtryskiwacze na krótko i badamy.

Przy okazji - nie wiecie jak zresetować ECU?

 

Pozdrawiam

Marcin

Hazell
Opublikowano
osobiście postawił bym na sterownik gazu. takie zachowanie wskazuje na brak przejścia impulsu do wtryskiwaczy przez sterownik, sprawdź dokładnie połączenie sterownika i wszystkie masy, może po zimie coś zaśniedziało. jak to nie zadziała to podepnij na krótko wtryski i sprawa będzie jasna.
powoli dochodzę do wniosku że BMW to nie marka samochodów - to nieuleczalna choroba :)
Opublikowano
Jak były ostatnie mrozy też mi fisiowało z 2 cylindrami, na ciepłym już było ok. Na gazie też. Wymieniłem fajki i jak ręką odjął.
Opublikowano

Więc jest tak - po wymianie membranki w dolocie (nie wiem dokładnie jak ona działa, w każdym razie puszczała lewe powietrze), oczyszczeniu silnika krokowego i przepustnicy, wymiane gumy w dolocie i resecie ECU niedogodności zniknęły :)

Pozdrawiam

Marcin

Hazell
Opublikowano
Więc jest tak - po wymianie membranki w dolocie ....

Pozdrawiam

Marcin

A co to ta membrankaw dolocie..? nigdy o takim czyms nie slyszalem

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

witam

podepnę sie pod temat

zapala sie check

 

i takie błędy odczytałem

P1349 Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-off

 

P1353 Misfire Cylinder 6 With Fuel Cut-off

 

P1351 Misfire Cylinder 5 With Fuel Cut-off

 

 

oraz były i chyba starsze błędy P0300 i P0313

co moze być przyczyną świece wymienione

bardzo prosze o podpowiedź

Opublikowano
witam

podepnę sie pod temat

zapala sie check

 

i takie błędy odczytałem

P1349 Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-off

 

P1353 Misfire Cylinder 6 With Fuel Cut-off

 

P1351 Misfire Cylinder 5 With Fuel Cut-off

 

 

oraz były i chyba starsze błędy P0300 i P0313

co moze być przyczyną świece wymienione

bardzo prosze o podpowiedź

 

 

Mam podobne bledy i licze ze beda to swiece, a jak nie to cewki..

Ja też nie :)

 

Odpowiada ona za wyrównywanie cisnienia w komorze korbowej. Chyba... :)

To nie w dolocie... pewnie piszesz o odmie, ja tez musialem wymienic, z popsuta caly dolot jest w oleju..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Dodam, że u siebie wymieniałem odmę. Dalej mi gaz nie do końca dobrze chodził, gdzieś leciało lewe powietrze. Ostatnio wysypałem skrzynię i po wyciągnięciu widać było wyraźnie, że dziurawy jest krótki przewód plastykowy od odmy. Koszt niewielki, a efekt potężny. W końcu nie wciąga lewego powietrza. Na gazie o niebo lepiej chodzi, nie ma błędów, kilka litrów w mieście mniej na 100 km.
Opublikowano

U mnie rurki ok. Ogolnie jest super, na LPG i PB, silnik chodzi rowniotko, nic nie prycha nie krztusi sie, na wolnych obrotach mozna papierosa postawic na sztorc to nie spadnie :)

Tylko ciekawe jeszcze co z tym olejem bedzie. Moj brał 1l/1000km... Mechanik powiedzial ze bardzo mozliwe ze zuzycie mocno spadnie.

Za miesiac poinformuje.

Hazell
Opublikowano
Nie bardzo rozumiem co ma wspólnego wciąganie oleju z odmą? Myślę, że przyczyną wciągania oleju jest coś innego. Czasami puszcza uszczelka miski olejowej, sączy się i nie kapie, ale ucieka.
Opublikowano

koledzy podpiołem sie pod temat

witam

podepnę sie pod temat

zapala sie check

 

i takie błędy odczytałem

P1349 Misfire Cylinder 4 With Fuel Cut-off

 

P1353 Misfire Cylinder 6 With Fuel Cut-off

 

P1351 Misfire Cylinder 5 With Fuel Cut-off

 

 

oraz były i chyba starsze błędy P0300 i P0313

co moze być przyczyną świece wymienione

bardzo prosze o podpowiedź

 

sprawa wygląda tak świece wymienione cewki pozamieniałem po jeździe dalej check i te same błędy na wolnych obrotach chodzi bardzo ładnie i równo przewody od cewek do kompa posprawdzane jest oki zadnej nie pokojącej oporności co mozna jeszcze sprawdzić??

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Noo i problem wrócił. Co prawda nie ma już akcji typu odpalanie na trzech cylindrach i ogólnej trzęsiawki - widac za to była odpowiedzialna membranka w odmie. Niestety znów podczas po uruchomieniu zimnego silnika, silnik gaśnie. I gaśnie co chwila dopóki się nie rozgrzeje i nie przełączy na gaz. Jak jest zupełnie ciepły to nie gaśnie na benzynie ale trzęsie się. Na gazie od chwili przełączenia chodzi równiutko. I?

 

Mam podejrzenie, że instalacja LPG jest źle wyregulowana. Silnik po długotrwałej jeździe na gazie ustawił się pod instalację i jak dostaje benzynę to głupieje i stąd problemy. Po resecie komputera było ok ale stopniowo działo się coraz gorzej i gorzej, tak jakby silnik się właśnie rozkalibrowywał.

 

Co Wy na to? Wiecie jak skutecznie zresetować komputer? Mam interfejs do Carsofta w wersji 5 bodajże ale nie umiem tym tego zrobić.

 

P.S. Zużycie oleju nie spadło.

Hazell
Opublikowano

Gazem nie śmierdzi, na gazie wszystko dziala perfect.

Czasy wtrysków benzyny i gazu muszą być różne. Na oko różnica, którą zobaczę nic mi nie powie.

Hazell

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.