Skocz do zawartości

540i nie wkreca sie powyzej 4tys - Pomocy..


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

niestety od jakiegos czasu mam problemy z praca silnika. Powoli narastaja.

auto zapala normalnie, no moze czasami musze poczekac 2-3s. Do 3 tys niby wszystko jest OK tzn czuc ze ciagnie ale np na zimnym potrafi szarpac.

Najgorzej jak probuje ja wkreci do konca, wtedy od 4tys przstaje ciagnac, trzymajac pedal gazu wcisniety slychac dziwne cykniecia spod maski, ale tylko wtedy gdy silnik jest obciazony ( na biegu) na luzie wkrece do 6200 spokojnie.

I teraz nastepny objaw, ze po probie wkrecenia silnika do konca np na 2 gim biegu (oczywiscie nieudanej probie) silnik zaczyna drzec w calym zakresie obrotow, wtedy po wylaczeniu na chwile zaplonu (czasami robie to nawet podczas jazdy) praca silnika sie poprawia.

Objawe identyczne na PB i LPG, ostatni tydzien jezdze z wylaczona (odpiete bezpieczniki) instalacja gazowa i nic sie nie zmienilo.

Resetowalem komputer i troche sie polepsza ale jesli uda mi sie wkrecic silnik na 6tys to tylko raz ze skutkiem jak powyzej.

Sprawdzona jest przeplywka (2 razy podmieniana), czujnik polozenia walu, kompresja ok.

Po podpieciu do kompa wyskakuje 22 bledy!! (zaplon. wtryski itp) w tym 8 nieidentyfikowalnych, niestety nei bylo mnie przy podpieciu i nie mam wydruku.

Czy ktos ma jakis trop...?

Stukowce..?

Zwarcie? (2 razy spalony sterownik do gazu i kilka razy bezpieczniki, teraz niby ok)

Prosze o pomoc..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trop? Przeciez komputer mowi wprost co jest nie tak. Zindentyfikowalbym te "Niezindentyfikowane" jeszcze. Jak nie bedziesz mial wydruku i go tu nie wstawisz to zostaja tylko fusy do wrozenia :!:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Trop? Przeciez komputer mowi wprost co jest nie tak. Zindentyfikowalbym te "Niezindentyfikowane" jeszcze. Jak nie bedziesz mial wydruku i go tu nie wstawisz to zostaja tylko fusy do wrozenia :!:

Fakt ale narazie dysponuje tylko takimi informacjami. Mam nadzieje ze ktos juz mial podobny problem.

Objawy tak jakby nie bylo paliwa no ale jest i na lpg to samo wiec pompa paliwa odpada.

Filtr powietrz sprawdzony i jest w miare ok, tzn musialbyby byc calkiem zapchany zeby powodowal takie objawy.\

Jutro jade do jakiegos magika na kompa osobiscie, postaram sie zabrac wydruk.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lista bledow :!: Moze byc przeciez tez przeplywka... Moze byc wiele rzeczy, ktorych nie jestes w stanie od tak sprawdzic...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Przeplywka jest OK.

Dzisiaj jade na kompa

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Bledy zaplonu na 5 i 8 cyl, po przejachaniu sie ostrzejszym (proba dociagniecia do odcinki) rowniez na 6 cyl.

Cykanie to dzwiek z cylindrow, ktore komputer odcial od wtryskow po zarejestrowaniu bledu zaplonu, po wyl i wlaczeniu bald sie resetuje i mozna jechac dalej ale do 4tys.

Dziwne bo siwece maja 10-15 tys km a jedna z cewek byla juz podmieniana..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kable, cewki, swiece? Zaczalbym od najtanszego elementu.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Kable, cewki, swiece? Zaczalbym od najtanszego elementu.

Jakie kable ? :) przeciez jesli sa cewki na kazdy cyl to nie ma przewodow wysokiego napiecia..

Zaczne od swiec, ale nie wiem czy kupic czy poczekac do przyszlego tyg i podmienic..

abw.. ile kosztuje nowa cewka?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiem o tym, ze kazdy cylinder ma swoja cewke ale do kazdej cewki dochodzi kabel i trzebaby go sprawdzic zanim wymienisz droga cewke nieprawdaz :?:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Mozna to zrobic, tylko ze jakby kabel do cewki byl uszkodzony to wogole by nie palila na te cylindry, a efekt posredni to moze wystepowac dopiero przy wysokich napieciach.

Swoja droga nie zbadane sa sciezki pana wiec sprawdzic nie zaszkodzi, chociaz optycznie.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Wiem o tym, ze kazdy cylinder ma swoja cewke ale do kazdej cewki dochodzi kabel i trzebaby go sprawdzic zanim wymienisz droga cewke nieprawdaz :?:

Tam nie ma zadnych kabli, cewka zaplonowa jest polaczona bezposrednio z fajka. To nie dwusow "sireno", czy jakis inny "honecker" :D

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/f/t/4.png

Mozna sprobowac wymienic element nr.2.

Istnieje prawdopodobienstwo zawilgocania sie tej "fajki", przy uszkodzeniu izolacji nastepuje ulot iskry na mase. Przy wyzszej temperaturze wysycha i zjawisko ustepuje. Gniazda swiec w glowicy sa stosunkowo gleboko umieszczone i moze tam gromadzic sie wilgoc.

Wypadanie zaplonow jest szkodliwe dla katalizatora, moze dojsc do jego uszkodzenia w wyniku zbyt wysokiej temperatury spowodowanej dopalaniem sie niespalonego w cylindrach paliwa.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Opublikowano

Arecki masz racje, i dlatego wlasnie jak ecu odczytuje powazne bledy w zaplonach odcina wtryski benzynowe, zeby nie uszkodzic kata.

Fajki jak najbardziej wymienie bo to sa grosze tak naprawde..

a mcmt chodzilo pewnie o kable z wtyczka do cewek..

Pozdrawiam

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Proponował bym sprawdzić stan katalizatorów.U mnie identyczna sytuacja była jak padły katalizatory w sumie najpierw 1.Silnik podczas jazdy miał problem przekroczyć 4 tys obrotów .

Możesz sprawdzic jak wzrasta ci spalanie na godzine pokazywane na zegarach (test nr 4).

W normalnej sytuacji powinno podczas przyspieszania rosnąc wraz z obrotami do poziomu ponad 60-70/h.

U mnie dochodziło do 40 i potem spadało.

Pozdr

Opublikowano
A ja proponuję zmienić świece,miałem podobne objawy w passacie v6,niestety kupiłem świece na allegro,bo były zdecydowanie tańsze,ale okazało się,że to jakaś tandeta i po kilku tys.km krwi mi napsuły :evil: Świece ze sprawdzonego sklepu typu intercars.
Opublikowano

Objawy z pozoru jak przy zapchanych katach, a nie wkreca sie powyzej 4tys bo wtedy wlasnie odcian 2-3 cylindry i pewnie przechodzi w tryb awaryjny. Wymienie swiece i fajki najpierw, a jesli to nie pomoze to cewki, innego wyjscia nie widze.

Co do testu to zoabcze dzisiaj, ale pytanie na ktorym biegu i czy pedal w podloge? Ale juz z gory wiem ze bedzie zle bo przy 4tys odetnie 3 cyl i napewno spalanie spadnie...

Jak tylko wymienie swiece dam znac jak wyszlo..mam nadzieje ze to swiece..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam!

 

A ja daje 99,9%, że to padnięte katalizatory. Przerabiałem identyczną historię. Teorii było tyle co mechaników.

Nic łatwiejszego do sprawdzenia. Uderz mocniej ręką w kata jak będzie grzechotało w środku, to znaczy, że złom.

Jak grzechocze to wytnij katy w taki sposób, żebyś mógł je z powrotem zamontować i wstaw rury. Zobaczysz auto będzie jak nowe.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano

Maly update.

Wymienione swiece na nowe, przelozone wszystkie cewki i nic... to samo

Wczoraj bylem u podobno dobrego elektromechanika, dlugo ogladal i stwierdzil ze cos jest z cisnieniem paliwa nie tak i moze to byc przyczyna.

Na wolnych obrotach manometr wpiety w zasilanie przed listwa pokazal 2,5 bara, powinno byc 3,5 ale nie wiem czy w odniesieniu do prozni czy nie.

Kupilem nowy filtr paliwa, dzisiaj wymienilem, stary byl prawie nie drozny, ale po wymianie nic sie nie zmienilo.

Odkrylem przypadkowo zagieta gumowa uszczelke przy przepustnicy i mysle noo to jest napewno to...ale zero poprawy...

Pukalem dzisiaj w katy, jak silnik zapalony to slychac takie szeleszczenie ale raczej nic w nich nie lata.

Co prawda mialem kiedys problem z odma i troche oleju zarla wiec mogly sie przypchac.

Pytanie tylko co maja katy wspolnego z bledami zaplonu ktore wystepuja tylko na 5,6 i 8 cylindrze..?

Wyciac zawsze mozna w sumie koszt zaden, jesli to nie to to mozna wspawac, sam juz nie wiem...

Zalamka..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
...

Pytanie tylko co maja katy wspolnego z bledami zaplonu ktore wystepuja tylko na 5,6 i 8 cylindrze..?

Wyciac zawsze mozna w sumie koszt zaden, jesli to nie to to mozna wspawac, sam juz nie wiem...

Zalamka..

 

A no mają dużo. Jeżeli katy masz zapchane to cylindry nie zostają opróżniane prawidłowo ze spalin i albo występuje spalanie stukowe, albo w ogóle nie ma zapłonu. Jak w katach szeleści to mówię Ci wytnij je.

Opublikowano

Jutro mam zamiar je wyciac, zobaczymy..

Ciekawe jak z dzwiekiem po wycieciu bo nie chcialbym urywac glowy ludziom...

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Dzieki za podpowiedzi, mam jeszcze pytanie co docelowo wstawic zamiast katow, tak zeby nie byl glosno..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

No bez katów jest głośno. Jak wyprzedzasz na krajówce to trzy auta przed tobą słyszą, że coś nadciąga ;-).

Ja wstawiłem dwa nowe metalowe katy polskiej firmy od 2,5L.

Wszystko jest OK.

Opublikowano

Dzieki Radi..

Jakbys mogl jeszcze powiedziec jakie katy konkretnie wstawiles, nazwa firmy>? Ile kosztowaly dwa?

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano
Wymieniałeś fajki? Ja bym od tego zaczął przed wycięciem kata.

Fajki wymienilem na tych 3 cylindrach, poza tym podmienilem 6 cewek razem z fajkami od drugiej 540, zreszta w polowie mojej wiec przeplywka tez podmieniona od niej jako juz 3 cia tak dla pewnosci tej jakosci.

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Opublikowano

Sprawdzilem jeszcze raz na kanale i faktycznie cos grzechocze i to w kacie od tych cylindrow z wypadajacymi zaplonami, pozatym po wjechaniu na kanal ten kat w ktorym cos grzechocze byl cieplejszy od drugiego, wiec wszystkie znaki na niebie i ziemi mowia ze to na 100% zapchany kat.

Jade dzisiaj go wyciac, ten drugi zostawiam, nie wiem czy to dobry pomysl ale zawsze moge przyjechac drugi raz.

Dzieki Radi za rady, po calej operacji napisze czy to bylo to..

Bylo:

E30 316 (M10b18) 86r - sedan

E30 325i (M20b25) 89r - coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 coupe

E30 325i (M20b25) 87r - Mtech1 sedan

E36 328i (M52b28) 95r - sedan

E39 540i manual

E36 M3 3.2 sedan

E36 318Ti Compact

E46 330iA Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.