Skocz do zawartości

Obsługa tempomatu - nie mam wajchy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam problem chciałem przetestować tempomat ale nie wiem jak to się robi w instrukcjach na forum czytam o wajchach ale ja mam tylko przycisk na kierownicy i nic więcej.
Opublikowano
Mam problem chciałem przetestować tempomat ale nie wiem jak to się robi w instrukcjach na forum czytam o wajchach ale ja mam tylko przycisk na kierownicy i nic więcej.

 

1. Wlacz tempomat (zielony symbol predkosciomierza swiecacy sie na desce)

 

2. Na prostym i w miare pustym odcinku drogi rozpedz samochod do

powiedzmy 80km/h

 

3. nacisnij jednokrotnie przycisk +

 

Predkosc powinna zostac zapamietana i od tego momentu tempomat

powinien ja utrzymywac az do najblizszego wcisniecia pedalu hamulca

(lub sprzegla jesli auto ma reczna przekladnie).

 

W trakcie jazdy predkosc utrzymywana mozna obnizac i podwyzszac

za pomoca przyciskow + i -. Nacisniecie przycisku "0" powoduje wylaczenie tempomatu. Nacisniecie przycisku z symbolem predkosciomierza na kierownicy powoduje powrot do ostatnoo utrzymywanej predkosci.

 

Wszystko to opisane jest w instrukcji obslugi...

 

PS najbardziej zabawne wg mnie jest uczucie, kiedy serwo samo wciska

pedal gazu i daje sie to wyczuc pod stopa :)

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
1. Wlacz tempomat (zielony symbol predkosciomierza swiecacy sie na desce)...

Dla jasności - załączasz go przyciskiem po prawej stronie kierownicy na drewnianej listwie (pomiędzy konsolą środkową, a kolumną kierownicy).

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

POMOCNA DŁOŃ:

 

http://www.ziemovita.pl/tempomat.jpg

 

czerwony - to włączenie tempomatu;

niebieski - + i -

zielony - powrót do ostatniej prędkości

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
A tak nawiasem mówiąc czy nie uważacie ze obsługa tempomatu w E32 była dużo łatwiejsza niż ta przy kierownicy :) Bo ja jeżdżąc E38 ojca mam takie odczucie.. No chyba ze to kwestia przyzwyczajenia. :wink:
http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
A tak nawiasem mówiąc czy nie uważacie ze obsługa tempomatu w E32 była dużo łatwiejsza niż ta przy kierownicy :) Bo ja jeżdżąc E38 ojca mam takie odczucie.. No chyba ze to kwestia przyzwyczajenia. :wink:

 

Mysle ze to tylko kwestia dostosowania sie. W 4 merolach mialem

obsluge taka jak w E32 - czyli wajcha, i na poczatku za cholere nie

bylo to intuicyjne. Pozniej sie przyzwyczailem i po przesiadce do E39

dziwnie mi sie to obslugiwalo, ale po jakims czasie przywyklem

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano

mi sie w e32 obsugije dobrze , w e38 tez sie idzie przyzwyczaic.....

 

tylko jest jeden problem - ile razy w polskich warunkach drogowych mozna uzyc tempomatu...... ja go uzywam jak jade dlugo i mnie noga boli od naciskania gazu :D ustawisz 80 to zaraz tir wyjedzie i trzeba hamowac , ustawisz 60 to jakis zablakany ciagnik sie zawinie i trzeba hamowac :duh: zaraz korek i jedziesz w sznurku 30 /h.......

 

tempomat sie przydaje np w niemczech - ustawiasz 160 i jedziesz :mrgreen:

Opublikowano

No powiem Ci , że jak jechałem z Wrocławia do Zakopanego autostradą A4 to 90% trasy był w użyciu.

Wiadomo w mieście nie ma szans na tempomat ale na autostrady 120 km/h i jest ok !

 

Czy tempomat w E38 to standardowe wyposażenie czy też dodatkowe ?

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

A ja mysle ze ta "niemoznosc" stosowania tempomatu to kombinacja

obiegowych legend oraz umiejetnosci kierowania pojazdem.

 

Mialem tempomat w obecnie juz szesciu samochodach, wlaczywszy w

to Vectre 1.8 z relatywnie slabym silnikiem i manualna skrzynia (gdzie

jego funkcjonalnosc jest powiedzmy, dosc ograniczona) i we wszystkich

byla to funkcja z ktorej korzystalem.

 

Jasna sprawa ze w gestym ruchu czy skomplikowanych warunkach

drogowych nalezy o tym zapomniec, ale to oczywiste. Uzywanie

tempomatu wiaze sie ze zwiekszona potrzeba planowania i przewidywania

warunkow ruchu i takiego dostosowywania predkosci, aby nie bylo

koniecznosci hamowac czy go wylaczac. Czasami delikatna korekta

o plus minus pare km na godzine (za pomoca przyciskow czy dzwigni) wystarczy zeby plynnie sie poruszac. Pod warunkiem ze zostanie

wykonana odpowiednio wczesnie.

 

Na caly trick sklada sie pare czynnikow ktore trzeba zgrac - dostosowanie

predkosci, dostosowanie odstepow od poprzedzajacych I PODAZAJACYCH

pojazdow, obserwacja otoczenia.

 

Osoby z natury prezentujace nerwowy (czy tez moze bardizej obiektywnie,

dynamiczny) styl jazdy beda mialy oczywiste problemy z uzywaniem

tego urzadzenia w warunkach normalnego ruchu. To dobre cwiczenie

i mysle ze warto sie przyzwyczaic. Zyskuje na tym bezpieczesntwo,

plynnosc jazdy, i zuzycie paliwa.

Punto75>BravoGT>MB260E>MBC280>*PuntoHLX>MBC320>MBE50AMG>VectraC>BMW528 . it's nice to be important but it's more important to be nice

>>> psychop's lab mike.xray.pl

Opublikowano
...Czy tempomat w E38 to standardowe wyposażenie czy też dodatkowe ?

Jest w standarcie

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano

Też jestem zadnia ze nawet w Polskich warunkach tempomat się bardzo przydaje :)

Mam go w obu samochodach i używam bardzo często.

Przydaje się bardzo np. jak jadę w trasie i wpadam w teren zabudowany więc trzeba zwolnić ustawia się wtedy te 50-60 i nie trzeba ciągle na prędkościomierz spoglądać :)

http://img10.imageshack.us/img10/1065/1999767891m.jpghttp://img97.imageshack.us/img97/852/1999757859m.jpghttp://img94.imageshack.us/img94/7120/1999780608m.jpg
Opublikowano
Ja z przyzwyczajenia nieraz nawet w miescie gdzie nie ma korkow nawet na minute sobie wlacze. TO jest wygodne. NIeraz nie chce mi sie po prostu trzymac gazu.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano
SUPER SUPER SUPER - ja naciskałem tylko przycisk na kierownicy a zapomniałem o tym na desce
Dla jasności - załączasz go przyciskiem po prawej stronie kierownicy na drewnianej listwie (pomiędzy konsolą środkową, a kolumną kierownicy
oraz dzięki za graficzne wyjaśnienie ... to naprawdę działa i świetna sprawa idę dalej jeździć.
Opublikowano
...idę dalej jeździć.

Tylko zebys do nas jeszcze wrocil :norty:

SPRZEDAM:

Zmieniarkę Pioneer CDX-P650

Cały komplet, nowa!

Wszelkie informacje tylko na "PW"

Tanio!

Opublikowano

Tempomat- super sprawa i nie tylko na autostradzie czy szosie, ale takze na terenie zabudowanym w nocy, kiedy czaja sie z suszarka. W miescie tez sie sprawdza, ale trzeba trzymac w pogotowiu noge blisko hamulca, zeby nie bylo przykrej niespodzianki. :duh:

To moje pierwsze auto z tempomatem i od razu jestem fanem tego rozwiazania! :cool2:

 

TK

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Dla precyzji

psychop napisał:

1. Wlacz tempomat (zielony symbol predkosciomierza swiecacy sie na desce)...

 

Dla jasności - załączasz go przyciskiem po prawej stronie kierownicy na drewnianej listwie (pomiędzy konsolą środkową, a kolumną kierownicy).

U mnie nie ma przycisku po prawej stronie kierownicy, tempomat załącza sie przyciskiem I/O na kierownicy.

UIHZ9556.JPG

Opublikowano
U mnie nie ma przycisku po prawej stronie kierownicy, tempomat załącza sie przyciskiem I/O na kierownicy

 

To powiedz jak go programujesz na jaką prędkość ma działać ? jakiej stosujesz kombinacji przycisków ?

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
  • Członkowie klubu
Opublikowano

Identycznie jak koledzy pisali wyżej.

Naciśniecie przycisku I/O załącza tempomat - zielona ikonka na desce rozdzielczej. Jednorazowe + nastawa predkości, zwiększanie lub zmniejszanie prędkości odpowiednio + lub -. Wyłączenie tempomatu - naciśnięcie pedału hamulca lub jednorazowe naciśnięcie przycisku I/O. Naciśnięcie przycisku z symbolem zegara powrót do poprzedniej nastawy.

UIHZ9556.JPG

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
a w e32 da sie programować jakoś prędkość czy mozna tylko utrzymywać dotychczasową?? niewiem co znaczą literki na tym cynglu ale ja uzywam tego tak ze cyngiel do przodu i do tyłu - utrzymuje prędkosc a dół i góra wyłączm?? jakie wogole sa dokladnie tego funkcje i jak sie to wlacza?(oile jeszcze jakies są)
http://img412.imageshack.us/img412/7442/niskamala0udjt7.jpg
Opublikowano

czyli po kolei - ( uwaga , przemawia samozwanczy spec od E32 :D ) haha

ale powaznie-

wciskasz BESCHL raz- wlaczasz tempomat - programuje sie dla aktualnej predkosci - kazde nastepne wcisniecie powoduje wzrost predkosci o 1 km/h . Mozna go tez przycisnac i przytrzymac- auto bedzie przyspieszac az do uzyskania wlasciwej szybkosci - po puszczeniu - zapamieta

 

pociagniesz do siebie- VERZOG - zmniejszenie szybkosci - to samo , tylko odwrotnie- pojedyncze pociagniecia o 1 km/h, przytrzymanie - az zwolni do wlasciwej szybkosci i zapamieta

 

wciskasz z boku - ABRUF - ostatnia zapamietana szybkosc zostanie przywrocona i utrzymana

 

gora / doł - AUS - wyłączenie tempomatu

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.