Skocz do zawartości

Nowy akumulator dodal mocy i wogole lepiej jezdzi-


cezarbmw

Rekomendowane odpowiedzi

Czesc. Chcialem sie podzielic moim dziwnym doswiadczeniem. Moja autkoto 523 se auto 1997.

Prosze o cierpliwosc i przeczytanie i wyrazenie swoich opinni/doswiadczen.

 

W ostatnim roku moje autko (jezdzone glownie po miescie) zaczelo sie lekko ociagac nierowno pracowac myslalem ze sie zamienia w disla :) .

Po dluzszej trasie autko przez kilka dni jezdzilo lepiej potem powturka z rozrywki. Moze to smieszne ale myslalem ze musialo sie "przewietrzyc" :oops: . Moja bunia zawsze zapalala mimo mrozow bez zadnych problemow na dotkniecie a rozrusznik krecil jak rakieta. Pewnego dnia czyscilem auto oczywiscie z wlaczonym radiem. Po niecalych dziesieciu minutach radio sie wylaczylo. Myslalem ze cos mi sie z elektryka (zwarcie) sie dziej szczegolnie ze ostatnio od czasu do czasu zapalal mi sie kontrolka trakcji albo poduszki. Tym razem przekrecam kluczyk i nic martwy kilka z kontrolek sie swieclo jak probowalem odpalic to przygasaly. Na forum znalazlem ze moze to byc problem ze stacyjka (ignition switch). Postanowilem jednak sprawdzic akumulator :idea: na ktory naprowadzil mnie powolny centralny zamek. Ulzylo mi jak zobaczylem 7V. Odpalilem z kabli i pojechalem kupic nowy. Zdziwienie mnie ogarnelo w drodze powrotnej moja 13 bunia zachowywala sie jak by przezyla drugie zycie. Silnik pracuje plynniej ,jezdzi szybciej a przez to oszczedniej hamulce sa silniejsze, wspomaganie szybciej reaguje itd. Jezdze tak od tygodnia narazie zadna z kontrolek sie nie swieci. No poprostu jest super :lol: . Przypomne ze nie bylo zadnych oczywistych oznak ze akumulator slabnie (slabsze krecenie rozrusznika). Wynika chyba z tego ze rowiazanie Drive-by-wire potrzebuje wiecej pradu niz sam rozrusznik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaobserwowałem to samo zjawisko u siebie. Robię bardzo krótkie trasy, aku ma około 8 m-cy. Padł po około 2 godz. słuchania radia ;) . Po naładowaniu zupełnie inne autko. Tak mi się wydaje jak by spalanie spadło :) Chyba coś w tym jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika chyba z tego ze rowiazanie Drive-by-wire potrzebuje wiecej pradu niz sam rozrusznik

 

Tu chodzi o prąd w drugim kierunku podczas jazdy.

Nie chce sie mądrzyć, ale slaby akumulator nigdy nie osiaga pełnego stanu naładowania i byle rozrusznik łatwo go wyczerpuje, przez co alternator oddaje sporo prądu, a to dodatkowe obciazenie dla silnika, ale nie wieksze niz 1kW, co daje 1.34KM.

Może i ma to wplyw, nie wiem, nie znam się :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

U mnie popiskiwał pasek wieloklinowy zaraz po uruchomieniu silnika.

Po wymianie akumulatora popiskiwanie znikło. To może coś w tym jest. Widocznie alternator ma jednak lżej.

Ale różnicy w osiągach auta nie zauważyłem.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wasze spostrzeżenia po wymianie akumulatora wydają mi się co najmniej dziwne. Jaki wpływ ma stan naładowania akumulatora na hamulce itd?

No cóż, ma !! Hamulce działają dobrze kiedy dobrze działa pompa, a pompa działa dobrze kiedy ma dostęp do odpowiedniej ilości prądu. Więc alternator jest obciążony przez co mniej prądu idzie na pozostałe elementy wyposażenia ! Kiedy akumulator jest ch**owy albo z Carreofoura to wszystko się posypie !!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za wsparcie!!! Madrale prosze o poczytaniu o systemach Drive-by-wire w dziale Automatyka. Z tego co kojaze to E39 bylo jednym z pierwszych aut wykorzystujacym to rozwiazanie. Jesli nie znajdziecie, to szukajcie Fly-by-Wire i np F16 naszej armii. To sa podobne systemy. Dodatkowo wspomne ze E39 to nie stary Garbus z pradnica i nie pojedzie bez akumulatora.

 

Wracajac do mojego auta. Nie wiedzialem ze te komputery potrzebuja az tyle pradu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wynika chyba z tego ze rowiazanie Drive-by-wire potrzebuje wiecej pradu niz sam rozrusznik

 

Tu chodzi o prąd w drugim kierunku podczas jazdy.

Nie chce sie mądrzyć, ale slaby akumulator nigdy nie osiaga pełnego stanu naładowania i byle rozrusznik łatwo go wyczerpuje, przez co alternator oddaje sporo prądu, a to dodatkowe obciazenie dla silnika, ale nie wieksze niz 1kW, co daje 1.34KM.

Może i ma to wplyw, nie wiem, nie znam się :mrgreen:

 

Z tym sie zgodze. Dodatkowo jednak trzeba zastanowic sie nad faktem czy mniejszy prad dochodzi do pompy paliwa i calego ukladu sterowania mieszanka itp oraz czy ma wplyw na jakosc iskry na cylinderze..????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamulce działają dobrze kiedy dobrze działa pompa, a pompa działa dobrze kiedy ma dostęp do odpowiedniej ilości prądu.

 

Servo jest zasilane podcisnieniem. Ja np. dalej nie wiem co ma akumulator wspolnego z hamowaniem, no ale... :mrgreen:

Mam miernik cęgowy, to moge sprawdzic jaki jest pobor pradu zaraz po odpaleniu silnika, a po przejechaniu kilkunastu km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko zależy od akumulatora to po co alternator? Więcej powiem, bardziej się nasze autka bez akumulatora obejdą niźli bez alternatora. Ale co tam...
Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko zależy od akumulatora to po co alternator? Więcej powiem, bardziej się nasze autka bez akumulatora obejdą niźli bez alternatora. Ale co tam...

 

bez aku? chyba nie wiesz o czym mówisz :) osobiście widziałem pożar instalacji w Audi 90 2,3 wywołany odłączeniem aku w trakcie pracy aby sprawdzić ładowanie. Naturalnie taka sytuacja nie powinna wystąpić, ale po nieautoryzowanym montażu Alarmu miała prawo. Każdy producent przestrzega przed tego typu próbami. W instrukcji napiszą tylko że takie działania mogą doprowadzić nawet do śmierci i więcej już nikt w to nie wnika poza producentem który wypuszcza dany model na rynek.

 

Nadmienię że producent zakłada iż to akumulator jest źródłem prądu w aucie a alternator jest do jego doładowywania z prostych przyczyn:

1 bardzo dobry współczynnik utrzymania wartości znamionowych dla różnych stanów pracy

2 bardzo wydajne prądowo źródło w porównaniu do alternatora ( obciążenie przy rozruchu)

3 magazynowanie prądu

4 niemalże idealne źródło prądu biorąc pod uwagę ilość generowanych zakłóceń, poprostu idealne napięcie DC

 

Polecam kontrolować stan akumulatora i w porę wymieniać bo niesprawne może być przyczyną wielu usterek elektrycznych a nawet mechanicznych.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Kończ Waść wstydu oszczędź". Proponuję zakończyć ten kompromitujący wątek. Nawet mi się nie chce odpowiadać. Żenada.

 

Dlaczego kompromitujący? Autor wątku chce się podzielić spostrzeżeniami swoimi, a te jedynie w konfrontacji z opiniami innych uzytkowników mogą być zweryfikowane, z tą różnicą że nie takimi jak "problemy twojego brzucha"

 

Sprawa się wydaje banalna, ale faktem jest że E39 zapala na -20C stopni przy pierwszym przekręceniu, mimo że akumulator to już padaczka. Jak widać często nie zdajemy sobie sprawy że aku jest słabe i mogące wynikać z tego problemy.

BMW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po pierwsze alternator jest wołem roboczym w każdym aucie bez niego akumulator jest niczym jak tylko chwilowym zasobnikiem prądu. Jego rola kończy się na rozruchu auta i podtrzymaniu jego funkcji życiowych gdy alternator nie daje radu (co rzadko się zdarza gdyż zaczyna tyrać od 1100 obrotów czyli praktycznie biegu jałowego) i tyle... A teorie że po wymianie akumulatora auto jedzie szybciej, pali znacząco mniej i przyspiesza w 6s do setki to proszę wybaczcie ale herezje jakieś, no chyba że z ładowaniem jest coś nie chalo. Ale to już oddzielna historia...

 

1 bardzo dobry współczynnik utrzymania wartości znamionowych dla różnych stanów pracy.

Wszystko się zgadza ponieważ chwilowo akumulator jest dużo wydajniejszy od alternatora ale...chwilowo. Później trzeba go ładować, a zgadnijcie czym się to robi w aucie :norty:

2 bardzo wydajne prądowo źródło w porównaniu do alternatora ( obciążenie przy rozruchu)

Tu też jest gitara ale...trzeba jakoś ten alternator wprawić w ruch żeby zaczął działać, czy nie? Wolicie przekręcić kluczyk czy pchać...

3 magazynowanie prądu

Do tego został stworzony :cool2:

4 niemalże idealne źródło prądu biorąc pod uwagę ilość generowanych zakłóceń, poprostu idealne napięcie DC

...do czasu kiedy nie zacznie działać alternator :D a jednak pomimo to jest nieodłącznym elementem instalacji elektrycznej pojazdu.

Pozdrawiam.

Wszyscy wiedzieli że tego nie da się zrobić. Aż pojawił się jeden co nie wiedział...i zrobił.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

widzę że poza klekotami nikt szyderczo się nie wypowiedział :D, może w waszych klekotach akumulator nie daje aż tyle frajdy, bo ileż może dawać frajdy traktor, ale wracając do tematu, może dodanie mocy jest subiektywnym odczuciem, co do tego że lepiej jeździ jestem skłonny uwierzyć, ale muszę cię drogi autorze wątku zmartwić, skoro padł akumulator to znaczy że już masz jakieś problemy z alternatorem, miałem podobnie z tymi kontrolkami też mi się zaświecały a po przejechaniu 50 kilometrów gasło i wszystko było ok, tyle że u mnie aku był nie doładowany, gdyż padał alternator niestety wymiana w moim modelu jest dość kosztowna ale musiałem to zrobić żeby moje maleństwo dalej jeździło, co ciekawe dowiedziałem się że mam alternator chłodzony wodą o mocy 150 amper :D taka mała spawareczka :D po wymianie alternatora, aku dalej to samo czyli 12 letnie i działa, zapalanie przy minus 27 stopniach też nie sprawiło mi większego problemu :D rozrusznik kręcił tak samo jak przy plus 30 :D co ciekawe rozrusznik mam automatyczny :D ale w tych modelach co mój to standard :D :D nie zauważyłem przyrostu mocy po wymianie alternatora ale problem kontrolek znikł, żeby było śmieszniej tuż przed wymianą wysiadł prędkościomierz, nie działało esp i abs więc coś wspólnego z naładowaniem akumulatora działąnie tych systemów ma, ale bracia traktorzyści dalej cię będą wyśmiewać ....

 

pozdrawiam Łukasz

po co komu porsche skoro można sobie pośmigać Bunią :D


Zmienione specjalnie dla Kolegi z forum :D


Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam, żeby nie zakładać nowego tematu, to podpinam się tutaj.

Jutro chciał bym kupić nowy akumulator do BMW e39 , 523i.

Czy akumulatory Cenry są dobre ? Słyszałem dwuznaczne opinie.

A może pojechać zakupić u dealera BMW ?

Jaki polecacie i o jakiej mocy (czytałem, że powinno być w okolicach 70-75Ah , nie będzie problemu z akumulatorem o większej mocy) ?

 

POZDRAWIAM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akumulator nie ma mocy. Ma za to pojemnosc wyrazana w amperogodzinach "Ah" i prad rozruchowy "A".

Jezeli masz silnik benzynowy i nie za duzo elektryki na pokladzie to 75 Ah wystarczy. Jesli to diesel to musi byc 90-100 Ah.

ps. Centra nie jest zla (sa hyba 3 rodzaje), Varta tez daje rade, ale nie kupuj bosh'a

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

 

Pierwsza i najważniejsza sprawa to ładowanie aku, powinno być na zaciskach aku co najmniej 14V, co do akumulatora, jeżeli ładowanie jest prawidłowe to oznaka że aku jest do wymiany, to czas trzymania prądu do następnego uruchomienia silnika, jezeli nie odpala na drugi dzień to aku złom.

 

 

Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli wszystko zależy od akumulatora to po co alternator? Więcej powiem, bardziej się nasze autka bez akumulatora obejdą niźli bez alternatora. Ale co tam...

 

bez aku? chyba nie wiesz o czym mówisz :) osobiście widziałem pożar instalacji w Audi 90 2,3 wywołany odłączeniem aku w trakcie pracy aby sprawdzić ładowanie. Naturalnie taka sytuacja nie powinna wystąpić, ale po nieautoryzowanym montażu Alarmu miała prawo. Każdy producent przestrzega przed tego typu próbami. W instrukcji napiszą tylko że takie działania mogą doprowadzić nawet do śmierci i więcej już nikt w to nie wnika poza producentem który wypuszcza dany model na rynek.

 

Nadmienię że producent zakłada iż to akumulator jest źródłem prądu w aucie a alternator jest do jego doładowywania z prostych przyczyn:

1 bardzo dobry współczynnik utrzymania wartości znamionowych dla różnych stanów pracy

2 bardzo wydajne prądowo źródło w porównaniu do alternatora ( obciążenie przy rozruchu)

3 magazynowanie prądu

4 niemalże idealne źródło prądu biorąc pod uwagę ilość generowanych zakłóceń, poprostu idealne napięcie DC

 

Polecam kontrolować stan akumulatora i w porę wymieniać bo niesprawne może być przyczyną wielu usterek elektrycznych a nawet mechanicznych.

 

 

Kolego kto tobie takie żeczy naopowiadał??

1). Akumulator jest magazynem prądu a nie producentem, producentem jest alternator.

2). Jeżeli nie doprowadzi się do jakiegoś zwarcia w instalacji, to odłączenie akumulatora w czasie pracy silnika nie może spowodować pożaru, bez akumulatora można przejechać pół światu i nic się nie stanie pod warunkiem że alternator pracuje prawidłowo, daje prawidłowe 14-14,3V.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, żeby nie zakładać nowego tematu, to podpinam się tutaj.

Jutro chciał bym kupić nowy akumulator do BMW e39 , 523i.

Czy akumulatory Cenry są dobre ? Słyszałem dwuznaczne opinie.

A może pojechać zakupić u dealera BMW ?

Jaki polecacie i o jakiej mocy (czytałem, że powinno być w okolicach 70-75Ah , nie będzie problemu z akumulatorem o większej mocy) ?

 

POZDRAWIAM

 

 

Moc akumulatora-rozruchowa jest potrzebna tylko do rozruchu silnika, a po rozruchto tylko sprawa alternatora który ma dać napięcie minimum 14V, ja kupukę zawsze jak największy akumulator jaki wejdzie do gniazda, bo mniej dostaje w d____ przy rozruchu i na dłużej wystarcza, nie pracuje na największym obciążeniu. Przy dokładnum dobraniu akumulatora nie ma zapasu prądu, dla przykładu weś na plecy 20kg i 120kg kiedy dalej zajdziesz, jak w czasie rozruchu masz jeszcze spory zapas prądu to masz łatwiejszy rozruch a jak masz na plecach 120kg to szybko padniesz, proste.

 

Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.