Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Moc niezła, 300km w dieslu :)

Rozumiem, że masz automata? Czy to jest dalej skrzynia 6-cio biegowa ? Czy może więcej ?

tak mam automat 6 biegowy, innych na razie nie ma w ofercie E9x, z racji tego, ze jest to automat w momnecie ruszania (istnieje szansa rozwalenia skrzyni oraz calkowity brak trakcji na 1 i 2 dla takiego momentu i standardowych opon) tunner wprowadzil mi "elektroniczny kaganiec" na 1 i 2 biegu w postaci ~50% mocy/momentu pomiedzy seria a nowym softem (czyli jezeli w serii mialem przy danych obrotach ~100koni a po chipie ~120koni to u mnie wchodzi ~110koni), 100% chipu (tak jak na wykresie) wchodzi dopiero od 3 biegu czyli wtedy kiedy auto juz jedzie i naprawde potrzebujesz "mocy dynamicznej" (wyprzedzanie, szybkie przemieszczenie sie z danego punktu....)...

Widzę, że masz nowe auto, jak jest z gwarancją po takim zabiegu ? Rozumiem, że dealer tego nie wykryje, tak ? No i czy można tak chipować chwile po kupnie ? Nie powinno się najpierw "dotrzeć silnika" ? Zaznaczam, że nie znam się na tym i pytam zupełnie z ciekawości. Swoją drogą dosyć imponujące parametry. Pzdr.

tak auto jest/bylo nowe, obecnie przejechalem nim ~9 tys.km, po 4 tys. km zrobilem przeglad olejowy (olej+filtr) i uwazam, ze od tej granicy auto jest juz dotarte...co do programu/gwarancji: jezeli wgrywasz program przez gniazdo diagnostyczne to komp. rejestruje ilosc wgrywan (czywiscie dobry "tunner" moze to wykasowac ale to jest juz kolejna platna usluga i musi byc "dobry" tunner...), w przypadku gdy idziesz na gwarancje nawet z ponownie wgranym "starym" softem "glebsze" badanie ASO powinno to bez wiekszego problemu wykryc (poniewaz program masz ORI ale liczba nie ASOwych wgran jest 3: 1-ORI, 2-CHIP, 3-ORI)...inaczej wyglada sprawa gdy soft jest wgrywany bezposrednio do komputera/sterownika (rozlozenie komputera auta na czesci...) przez "podlaczenie" sie do niego "kabelkami", jest to duzo trudniejsze poniewaz sam komp. ma zabezpieczenia przed tego typu "dlubaniem" i dla takiego dzialania na chwile obecna nie ma mozliwosci wykrycia...a co do gwarancji, mialem juz naprawde "duzo" nowych aut i nigdy nic mi sie takiego nie zepsulo co byloby zrobione za darmo :duh: jak wyjdzie cos naprawde "grubego" to ASO zawsze Ci bedzie sie staralo przekazac, ze to nie wina auta tylko niewlasciwe dzialanie kierowcy ... pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Odpowiedzi 55
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Gdybym teraz kupował nowe auto i miałbym wystarczający budżet na ten cel to tylko taką 330d bym kupił. Nie dość, że szybkie to jeszcze oszczędne :)

Proszę niech się nie włączają przeciwnicy diesli, ale wolałbym 330d 10x bardziej niż 330i :)

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

450NM przy 4500rpm! o cholera! Stelarz fotela wytrzymuje? Nie masz problemów z oddychaniem w trakcie przyspieszania?

 

Zapytalem kiedy Marka ile wyciąga z tych silników. Napisał: 290kuni i 600NM. A tu proszę o odpowiednio 10 i 14 wiecej PIEKNIE

 

Opisz wrażenia. Bardzo pali laka? Skrzynia ogarnia temat, czy głupieje w czasie pełnego ognia?

 

 

 

/////////////////////EDIT: przenosze pytanie do tego działu, wiec w dziale serii 5 nei musisz opdowiadać :)

Opublikowano
Aż takie problemy z trakcją?? Jakie masz opony z tyłu

225/45/17, indeks Y, CONTI SPORT CONTAC 3, bez ROF + najlzejsza seryjna felga firmy OZ (alleggeritta 7,2kg/1szt., najbardziej znana "zloty OZ" czyli ultraleggera montowana seryjnie w specjalnych wersjach subaru sti wazy prawie 1kg wiecej), jezeli chodzi o trakcje to zamiast "ogranicznika" wystarczyloby zamonotwac ORI fele + opony ROF :mrgreen: i wyszloby na to samo ale "trwalosc" skrzyni wziela gore dlatego jest "filterek", zowlennicy palenia gumy pewnie powiedza: lipa :mrgreen: ale dla mnie to pasuje :mrgreen:

Gdybym teraz kupował nowe auto i miałbym wystarczający budżet na ten cel to tylko taką 330d bym kupił. Nie dość, że szybkie to jeszcze oszczędne :)

Proszę niech się nie włączają przeciwnicy diesli, ale wolałbym 330d 10x bardziej niż 330i :)

kwestia wyboru :mrgreen: , jest duuuuzo fajnych i dobrych aut ale milo slyszec, ze komus tez sie podoba :mrgreen: , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano (edytowane)
daj 255 z tyłu i nie bedzie problemów z trakcją,

widze że muszę swoim poczciwym M57 odwiedzić pana Marka, myśle że tak 270 i 570 Nm mam szanse

wg mnie P.Marek i P. Krzysiek moga zrobic wszystko, jest tylko pytnie "za ile" :mrgreen: :mrgreen:, wiem, ze nie boisz sie modyfikacji :cool2: , znasz tez ludzi z Mastrsa :cool2: , wg mnie jak robisz auto dla siebie i pod siebie to tylko oni :cool2: :cool2: zrobia na 100% to co chce klient a nie beda zamylac, ze tak jest lepiej lub tak musi byc bo ten typ tak ma :duh: oczywiscie jak masz 19tys. klientow to musisz tez walnac "babola", wiec u nich takze musz byc wpadki :mad2: jest duzo dobrych polskich firm (VTG, MR, dla mnie osobiscie V-tech...) ale tez jest duzo jeszcze lepszych (MASTERS) :cool2:

Zapytalem kiedy Marka ile wyciąga z tych silników. Napisał: 290kuni i 600NM. A tu proszę o odpowiednio 10 i 14 wiecej PIEKNIE

kazdy egzemplarz danego silnika jest inny, dotarcie, serja, przyjecie modyfikacji...Mastres robil juz ten silnik w "7" i tam bylo tak jak piszesz, moje auto bylo nr 2 z tym silnikiem i na podobnych zalozeniach kierowcow...

Opisz wrażenia. Bardzo pali laka? Skrzynia ogarnia temat, czy głupieje w czasie pełnego ognia?

sprzet ogarnia tylko na chwile obecna jeszcze "dlonie" sie poca, na jezdzie probnej balem sie jechac na wprost :mrgreen: ale na powrocie do domu byl juz dluuugi bok...

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
swoją poprzednia e91 320d tam robiłem bardzo lajtowo 185km i 380nm -

widzialem Towj wykres, jak na 320d krzywe mocy/momentu miales dopracowane ale mogli ja zrobic (co wiesz dobrze :mrgreen: ) jeszcze lepiej, nie mocniej tylko lepiej (widzialem u nich w bazie wykresy z 320...miodzio)

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

225/45/17, indeks Y, CONTI SPORT CONTAC 3, bez ROF + najlzejsza seryjna felga firmy OZ (alleggeritta 7,2kg/1szt., najbardziej znana "zloty OZ" czyli ultraleggera montowana seryjnie w specjalnych wersjach subaru sti wazy prawie 1kg wiecej), jezeli chodzi o trakcje to zamiast "ogranicznika" wystarczyloby zamonotwac ORI fele + opony ROF :mrgreen: i wyszloby na to samo ale "trwalosc" skrzyni wziela gore dlatego jest "filterek", zowlennicy palenia gumy pewnie powiedza: lipa :mrgreen: ale dla mnie to pasuje :mrgreen:

 

możesz rozwinąć zaznaczony fragment? Waga kół ma aż takie znaczenie dla skrzyni? Dziwi mnie to, bo pierwszy raz spotkałem się z taką opinią.

 

Swoja droga wrzuc jakas fote swojej bryki, bo z tego co pamietam nigdzie nie ma fotky :) wiesz....nie ma foty nie ma samochodu :mrgreen:

Opublikowano

Walnięcie musi być zdrowe :) chciałbym widzieć miny tych ludzi którzy widząc znaczek 318i zostają daleko z tyłu.

 

Przypuszczam że to jest juz silnik z DPFem, więc "bąków" nie widzą :D Kurde potem jak zobaczą kogoś w 320i to juz nawet nie będa podjeżdźać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

A co do DPFa jeszcze, jak on to znosi ? Jak bardzo skraca się jego żywotność :)

Pozdrawiam :)

http://www.mslab.com.pl


Do sprzedania:

Komplet felg z oponami zimowymi RSC - 17" Wzór Styling V Spoke 236

Nowy zestaw felg do F30 LCI 17" oponami zima i lato

Opublikowano

 

możesz rozwinąć zaznaczony fragment? Waga kół ma aż takie znaczenie dla skrzyni? Dziwi mnie to, bo pierwszy raz spotkałem się z taką opinią.

 

Swoja droga wrzuc jakas fote swojej bryki, bo z tego co pamietam nigdzie nie ma fotky :) wiesz....nie ma foty nie ma samochodu :mrgreen:

chodzi o tzw. mase nie resorowana, nie umiem tego "prosto i krotko" opisac, jezeli jestes zaintersowany to poczytaj w necie...najprosciej zapodaj na os napedzana opony nie ROF i porownaj wyniki (moga byc nawet na zwyklym stoperze, chodzi tylko o odniesienie jednego pomiaru do drugiego...) jakie osiagniesz w odniesieniu od opony z ROF...mozna tez inaczej :mrgreen: jak masz mozliwosc to zmien kola w "swoim" rowerze :mrgreen: :mrgreen: z ciezkich na lekkie lub odwrotnie i tez porownaj wyniki (nie mowie tu o czasie rozpedzania) ale o ilosci "zmeczenia" jakie wlozysz w rozpedzanie...

a foty calego auta nie daje, az tak nie lubie sie chwalic :mrgreen:

Walnięcie musi być zdrowe :)...

Przypuszczam że to jest juz silnik z DPFem, więc "bąków" nie widzą :D Kurde potem jak zobaczą kogoś w 320i to juz nawet nie będa podjeżdźać :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

A co do DPFa jeszcze, jak on to znosi ? Jak bardzo skraca się jego żywotność :)

...lekko czuc w plecach, zadnej sadzy/dymu nie ma, dodatkowo dzwiek bardziej przypomina benzyne niz poczciwego dieselka :mrgreen: jest tylko wydech :duh: dwie rurki :duh: ale wycinac to juz nie bede tak walniety to nie jestem...dodatkowo wiele osob zaklada rozne koncowki, wiec mam nadzieje, ze tez tak moje auto jest postrzegane...co do istoty: PDF, nie wiem jak to bedzie teraz, ile dam rade przejechac, jestem jednak zdania, ze jezeli nie bede mial pecha to filtr bez problemu powinien wytrzymac tyl samo co w ori....program mam zrobiony wlasciwie na +11% (seria linia 540Nm, chip linia 600Nm, moc nie ma znaczenia), podawane ilosci paliwa sa prawie identyczne, musialby wystapuic b.duzy pech aby cos ekstra siadlo....

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Mam do Ciebie prośbę :D

 

szukałem na youtube.com jakiegoś filmiku, który przedstwiałby pracę skrzyni automatycznej w 330d jeżdzac normalnie. Mam problem natrafić na takie więc moje pytanie do Ciebie:

 

Jesteś w stanie nagrać kilku minutowy filmik ukazujący jazdę spokojną na D, kilka sprintów w małym zakresie prędkości. Chodzi o dużo mieszania biegami przez skrzynie. Zrobisz cos takiego dla mnie? :)

Opublikowano
Mam do Ciebie prośbę :D

 

szukałem na youtube.com jakiegoś filmiku, który przedstwiałby pracę skrzyni automatycznej w 330d jeżdzac normalnie. Mam problem natrafić na takie więc moje pytanie do Ciebie:

 

Jesteś w stanie nagrać kilku minutowy filmik ukazujący jazdę spokojną na D, kilka sprintów w małym zakresie prędkości. Chodzi o dużo mieszania biegami przez skrzynie. Zrobisz cos takiego dla mnie? :)

nie ma problemu, tylko musze/imy poczekac, az troche przeschnie na drogach :cry2: , obecnie kazde "srednie" wcisniecie gazu powoduje "slizg" i praca skrzyni/motoru nic sie nie ma do rzeczywistosci (auto stoi w miejscu/silzga sie a liczniki pokazuja np. 40km/h przy xxx obrotow na 2 biegu)....

co do pracy na D jak jest sucho wyglada to tak: biegi sa przelaczane przy delikatnym operowaniu gazem przy ~1800 obrotow (mowie o wskazaniach licznika) , jak wcisniesz do konca to na D zmienia biegi przy ~4000, jak przyspieszasz b.delikatnie to skrzynia nie redukuje i wchodzi na obroty na danym, wczesniej wybranym biegu, jak przyspieszasz srednio to skrzynia redukuje o 1 przelozenie, jak robisz to maks ale do granicy kickdownu to redukuje o 2 biegi, jak przekroczysz granice kickdownu to redukuje maksymalnie ale aby nie wejesc za granice 4000,

DS wyglada bardzo podbnie tylko po przyspieszaniu zdecydowanie dluzej trzyma na biegu z manewru a dopiero po jakims czasie redukuje, tutaj granica obrotowa jest na okolo ~4600,

M na ktorym jezdze wlasciwie przez 95%, trzyma biegi do odciecia a nastepnie zmienia w gore (szkoda, ze nie mozna pojechac na odcieciu...), w dol tez jest automatyczne zmiana jak obroty spadna ponizej ~1200...tutaj jak zaczynasz wyprzedzanie to jezeli nie przekroczysz kckdownu niezaleznie od sily/dynamiki wcisniecia pedalu gazu auto bedzie przyspieszac na wybranym biegu, jezeli tylko rzekroczysz kickdown to redukcja jest maksymalnie w dol tylko jedna grancia sa obroty silnika, czyli w przpadku jazdy w miescie masz redukcje z 6 na ktorej sie toczyles np. 80km/h do 2 i wtedy jezeli jedziesz z wlaczona kontrola trakcji to masz lampke :mrgreen: a jak nie to masz slizg...

konwerter momentu dziala OK nie ma szarpniec, zmiana jezeli chodzi o sama predkosc jak na diesla jest OK ale trzeba sie przyzwyczaic, ze zmiana trwa krotko ale jest bezwlanosc pomiedzy sygnalem o zmianie a samym prcesem zmiany....trzeba troche wyprzedzic moment, w ktorym oczekujemy, ze ma nastapic zmiana bigu...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
...i jeszcze o ruszaniu w DS i M, auto rusza z "1" tylko po uruchomieniu/zaplonie silnika, jakalowiek jazda auta (czyli praca skrzyni) i zatrzymanie auta do 0km/h powoduje koljeny start juz z "2" aby ruszyc z "1" musisz przejsc z DS na M i tam manulanie przejsc z "2" na "1", jezeli tego nie zrobisz ruszysz sprawnie ale z "2"... w trybie "D" chyba zawsze rusza z "2" ale tu nie jestem pewnien bo nigdy na to nie zwracalem uwagi (tak jak mowilem, nie jezdze w tym trybie)....pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Aż zaczynam zazdrościć :cry: mogę jeszcze zapytać gdzie to tak szybko jeździcie tymi furkami?

Bo już nawet w DE są tak zatłoczone autostrady że trudno 200 się bujnąć.

 

 

 

Eee tam kolego wszędzie się da, jest to tylko kwestia mocy :) Pozdrawiam

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

AO jest szansa na filmik o jaki prosiłem? :)

 

na spokojnie i ciśnienia, kiedy miałbyś czas jakbyś mógł.. :wink:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

nowa 330d 245 jest swietnym autem i pieknie sie modyfikuje, ale nie piszcie prosze, ze jest to lepsze od 335d, bo ten silnik robi sie spokojnie na 330-340KM oraz ok. 680-720Nm, a to juz jest jednak roznica....

teraz ten nowy silnik 3.0 Biturbo z moca 306 KM w X6 i X5 robi sie nawet na 370KM i do 750Nm....

  • 3 lata później...
Opublikowano

Witam wszystkich, przesiadłem się z e46 330xd na e91 330d i teraz mam pytanko czy poleci ktoś w Warszawie warsztat/firmę która zchipuje moje 330d? Chodzi mi o zakład który ma hamownie itp i nie odwala fuszerki:)

Nie ukrywam również, że duże znaczenie ma cena...byle byłaby rozsądna:)

 

Pozdrawiam,

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.